Side 140 af 144 FørsteFørste ... 4090130137138139140141142143 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,086 til 2,100 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #2086
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    536

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Oviedo er vi nødt til at dumpe. Han blev hentet som supplement til Bengtsson da Bolie blev skadet, men har har ikke været i nærheden af at være et supplement. Når han ikke har været ude af form, så har han været skadet og reelt aldrig været noget alternativ til Bengtsson. At der nok har været andre, der som mig, har haft høje forventninger til hans genkomst og at han sikkert får en pæn løn, det hjælper heller ikke på at jeg helt klart mener han har været et kæmpe flop indtil videre - best sumboliseret, ved at når Bengtsson har været skadet, så har vi brugt Varela på venstre back.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2087
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En evaluering af transfervinduet må være på sin plads efter halvsæsonens afslutning. Vurderingerne er på 12-skalaen.

    - Grytebust: 4. Fik chancen fra sæsonstart, men har ikke grebet chancen. Har leveret okay, men har ikke leveret kampafgørende redninger, og har ikke domineret feltet, som en FCK-målmand forventes at gøre.
    - Bartolec: 4. Har ikke leveret samme topniveau som han havde i FCN. Har i glimt vist potentialet, men har ikke leveret stabilt.
    - Stage: 7. Har bidraget med mere fysisk styrke på midtbanen, og har givet flere defensive muligheder. Har dog været ramt lidt både af det højere tempo og af skader.
    - Nelsson: 10. Har fungeret godt i midterforsvaret sammen med Papagiannopoulos, og er ikke faldet igennem i de europæiske kampe. Har dog haft enkelte fejl pga. manglende rutine, og skal arbejde med sit opspil.
    - Johnsson: 12. Klart det bedste indkøb i sommerens vindue. Har leveret med et stabilt højt niveau, og har haft nogle vigtige redninger på straffespark i alle tre turneringer. Tænk hvis han havde startet inde mod Røde Stjerne..
    - Oviedo: 02. Hentet ind som afløser for Boilesen, men har slet ikke grebet chancen overhovedet. Har dog presset Bengtsson til at levere sit bedste niveau siden hans comeback.
    - Pep Biel: 02. Prisskiltet fraregnet, har han ikke leveret meget. Skal arbejde med relationerne i vinterpausen.
    - Michael Santos: 7. Har leveret et par vigtige mål, og har leveret godt i presspillet. Løber dog for meget offside, og mangler en del i relationerne.
    - Bendtner: 02. Har opført sig eksemplarisk i sin tid i København, så det er heldigvis kun det fodboldmæssige, man skal forholde sig til. Har ikke leveret nok på banen, men har bidraget fint på træningsbanen, og har givet erfaringer videre til de unge spillere.
    Jeg er fuldstændig enig i dine vurderinger. Dog synes jeg, at du lader Pep Biel slippe for let. Manden er Skandinaviens dyreste indkøb, og derfor kan vi ikke tillade os at se bort fra prisskiltet. Hans efterår, målt på præstationer, er måske på et 02, men vurderet som transfer er han og især de ansvarlige i FCK dumpet med et brag på den her. 00

  4. #2088
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Hans efterår, målt på præstationer, er måske på et 02, men vurderet som transfer er han og især de ansvarlige i FCK dumpet med et brag på den her. 00
    Jeg kan godt forstå tanken, men:
    1) Prisen på Biel er i højere grad baseret på hans udviklingspotentiale end på hans nuværende niveau.
    2) Spillerens alder, sprogvanskeligheder, og omstillingen til en ny kultur skal i så fald også medregnes i billedet, men det har jeg heller ikke valgt at gøre, hverken på ham eller på de andre spillere.

    Så fordi jeg kun har kigget på præstationerne hos de andre, og ikke prisskiltet, har jeg ikke tænkt mig at gøre det anderledes for hans vedkommende ift. hvordan han vurderes.

    Men jeg vil gerne gå med til at i forhold til hvor meget, vi brugte generelt i sommerens transfervindue, har vi ikke fået nok valuta for pengene endnu.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #2089
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg kan godt forstå tanken, men:
    1) Prisen på Biel er i højere grad baseret på hans udviklingspotentiale end på hans nuværende niveau.
    2) Spillerens alder, sprogvanskeligheder, og omstillingen til en ny kultur skal i så fald også medregnes i billedet, men det har jeg heller ikke valgt at gøre, hverken på ham eller på de andre spillere.

    Så fordi jeg kun har kigget på præstationerne hos de andre, og ikke prisskiltet, har jeg ikke tænkt mig at gøre det anderledes for hans vedkommende ift. hvordan han vurderes.

    Men jeg vil gerne gå med til at i forhold til hvor meget, vi brugte generelt i sommerens transfervindue, har vi ikke fået nok valuta for pengene endnu.
    Helt enig. Der er alt for tidligt at have en mening om Pep. Skov imponerede heller ikke i sin første halvsæson, og jeg tror, at Pep skal bruge mindst en hel sæson til at falde bare nogenlunde på plads.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #2090
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Helt enig. Der er alt for tidligt at have en mening om Pep. Skov imponerede heller ikke i sin første halvsæson, og jeg tror, at Pep skal bruge mindst en hel sæson til at falde bare nogenlunde på plads.
    Skov lå vel heller ikke til et 12 tal i hans første halve sæson, omvendt var han heller ikke købt til 35 mio. kr., så hans første halve år var vel til et 02. Så ramte han den i røven og kørte den vildeste sæson ever, som gav 12++++ til ham.

    Da Biel er noget dyrere, kan vi vel godt tillade os at sige, at hans første halvsæson har været til dumpekarakter. Så håber jeg da i den grad, at knægten slår igennem og ødelægger superligaen, når han er faldet til. Jeg kan ikke se nogle som helst tegninger til, at han skulle have det potentiale, men jeg indtager hellere end gerne rollen som den pessimistiske fan og mandagstræner. Surprise me.

    Og jeg synes ikke, at vi kan lade klubben slippe så let. Når du sælger din med afstand farligeste spiller for et rekordbeløb og erstatter ham med Skandinaviens dyreste indkøb til dato, så er det fair nok at have forventninger. En stor del af forklaringen på vores dårlige efterår rent spillemæssigt har jo netop været en ikke-eksisterende højreside, der har manglet kontinuitet, fordi ingen spillere på kanten har grebet chancen. Jeg synes, alt tyder på, at Pep Biel har været en transfer ala Kenan Kodro og Pavlovic, hvor spillere bliver købt på baggrund af en stærk halvsæson i en anden klub.

    Vi kunne jo for fanden næsten have fået Sabbi fra Hobro og Bundu fra AGF (mens vinduet var åbent) for samme pris.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #2091
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Ståle erkendte efter seneste kamp, at man ikke havde fået Pep Biel integreret hurtigt nok. Noget, der også bekymrer mig i den sammenhæng, er en video, klubben delte på sin Instagram-profil efter kampen. Her jubler næsten alle spillere efter kampen ned mod Sektion 12. Alt imens står Biel helt forsigtig og nærmest selvudslettende bag dem og kigger. Se billedet herunder.

    Biel er også tidligere blevet beskrevet som meget genert. Og vi har netop tidligere set spillere i klubben, der på grund af det større pres og trods store kvaliteter ikke har formået at slå igennem hos os. Her står klubben over for en stor opgave med at få Biel til at passe ind i en gruppe med egoer som Fischer og Bjelland. Hvis ikke det lykkes, tror jeg desværre aldrig, vi får Biel at se på et konsistent højt niveau.


  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #2092
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser

    Vi kunne jo for fanden næsten have fået Sabbi fra Hobro og Bundu fra AGF (mens vinduet var åbent) for samme pris.
    Jeg tror - sådan helt reelt - at vi faktisk kunne få både Sabbi og Bundu for samme pris.

    Det er lidt skræmmende at tænke på, og håber virkelig det evalueres internt.

    Ikke fordi jeg nødvendigvis mener at vi skulle købe både Sabbi og Bundu, men fordi der ikke er mange gode argumenter for de IKKE skulle være bedre forstærkninger end Biel.

    Så det store spørgsmål - igen; går man over åen efter vand, når der investeres så mange kræfter og penge i at hente "den internationale forstærkning" i Spanien - når der på ingen måde er tydelige beviser for han er bedre end 2 x integrerede Superliga-spillere?

    Jeg er helt med på det er en skide svær snak - da man altid kan være bagklog - men vi er simpelthen nødt til at give os selv lov til at stille os kritisk overfor en transfer case som denne... Da det også kan være en nødvendig reference til intern evaluering og fremtidig transfer-strategi (og lige netop derfor håber jeg ikke den bare lukkes ned med "bagklogs-argumentet").

    Zan

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #2093
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg tror - sådan helt reelt - at vi faktisk kunne få både Sabbi og Bundu for samme pris.

    Det er lidt skræmmende at tænke på, og håber virkelig det evalueres internt.

    Ikke fordi jeg nødvendigvis mener at vi skulle købe både Sabbi og Bundu, men fordi der ikke er mange gode argumenter for de IKKE skulle være bedre forstærkninger end Biel.

    Så det store spørgsmål - igen; går man over åen efter vand, når der investeres så mange kræfter og penge i at hente "den internationale forstærkning" i Spanien - når der på ingen måde er tydelige beviser for han er bedre end 2 x integrerede Superliga-spillere?

    Jeg er helt med på det er en skide svær snak - da man altid kan være bagklog - men vi er simpelthen nødt til at give os selv lov til at stille os kritisk overfor en transfer case som denne... Da det også kan være en nødvendig reference til intern evaluering og fremtidig transfer-strategi (og lige netop derfor håber jeg ikke den bare lukkes ned med "bagklogs-argumentet").

    Zan
    Jeg tror, at præmissen for din kritik er forkert. Ståle har næppe siddet og tænkt "Skal jeg købe Sabbi og Bundu? Eller skal jeg købe Pep?". Pep er en langtidsinvestering, og Ståle har erkendt, at han og klubben ikke har været god nok til at integrere Pep, men selv hvis de havde været gode nok, ville Pep ikke have brændt ligaen af. Jeg føler mig helt overbevist om, at planen er (langt mere) langsigtet, og at Pep overhovedet ikke endnu kan kaldes et flop. Om han reelt flopper, ved vi med andre ord først om et år eller to.

    Man kan så mene, at man slet ikke skal købe den slags spillere. Men det er en anden snak.

    Jeg har ingen følelser for Pep. Jeg hverken kan lide ham eller er skuffet. Men det kommer nok.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #2094
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Hvad er der egentlig sket med Oviedo? Træner han med? Han er ikke skadet, og spiller ikke reserve kampe?

  17. #2095
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg tror, at præmissen for din kritik er forkert. Ståle har næppe siddet og tænkt "Skal jeg købe Sabbi og Bundu? Eller skal jeg købe Pep?". Pep er en langtidsinvestering, og Ståle har erkendt, at han og klubben ikke har været god nok til at integrere Pep, men selv hvis de havde været gode nok, ville Pep ikke have brændt ligaen af. Jeg føler mig helt overbevist om, at planen er (langt mere) langsigtet, og at Pep overhovedet ikke endnu kan kaldes et flop. Om han reelt flopper, ved vi med andre ord først om et år eller to.

    Man kan så mene, at man slet ikke skal købe den slags spillere. Men det er en anden snak.

    Jeg har ingen følelser for Pep. Jeg hverken kan lide ham eller er skuffet. Men det kommer nok.
    Så simpelt har jeg heller ikke sat det op.

    Præmissen handler i virkeligheden om at man har brugt en masse energi og penge på en spiller, der viser sig at være ganske langt fra noget som virkelig batter.
    Imens ser man to spillere der virkelig imponerer i Superligaen.

    Jeg klandrer ikke Ståle og co., for ikke at forudse Sabbi og Bundus gennembrud - jeg lægger bare op til om hvorvidt man skal bruge det som en interessant reference når transferstrategien evalueres.

    Så jeg tror du misforstår mit indlæg.

    I øvrigt synes jeg heller ikke man skal afskrive Pep - jeg synes bare ikke det tegner særlig godt. Og vi har (i min optik) set flere eksempler på det aldrig rigtig bliver godt, når starten er så skidt. End det modsatte.

    Zan

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #2096
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg tror, at præmissen for din kritik er forkert. Ståle har næppe siddet og tænkt "Skal jeg købe Sabbi og Bundu? Eller skal jeg købe Pep?". Pep er en langtidsinvestering, og Ståle har erkendt, at han og klubben ikke har været god nok til at integrere Pep, men selv hvis de havde været gode nok, ville Pep ikke have brændt ligaen af. Jeg føler mig helt overbevist om, at planen er (langt mere) langsigtet, og at Pep overhovedet ikke endnu kan kaldes et flop. Om han reelt flopper, ved vi med andre ord først om et år eller to.

    Man kan så mene, at man slet ikke skal købe den slags spillere. Men det er en anden snak.

    Jeg har ingen følelser for Pep. Jeg hverken kan lide ham eller er skuffet. Men det kommer nok.
    Og så er jeg da nødt til at tilføje at jeg da virkelig håber Ståle og co. (i en eller anden grad) har overvejet Sabbi og Bundu. De er 21 og 22 år, så der kan man vel også godt snakke om langsigtede perspektiver...?
    Hvis de slet ikke er oppe at vende på nogen måde, kan man da tale om en ikke-så-grundig scouting strategi.


    Zan

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #2097
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Tja, Pep Biel leverede 2 kampafgørende aktioner i hans 3 første gange for klubben, med at fremtvinge straffesparket ude mod Røde Stjerne, og en forrygende 2. assist til Wind hjemme mod Lyngby. Men det røde kort, han fik hjemme mod Røde Stjerne, satte ham meget tilbage. Bl.a. fordi han følte, at han alene var skyld i at vi røg ud af CL-kval'en, og han har båret på den skyldfølelse i lang tid. Når man så kombinerer det med at han er introvert og genert af natur, og befinder sig i et omklædningsrum fyldt med højtråbende typer som Bjelland, Zeca, Fischer, Bendtner og Pieros, som alle er nuværende eller tidligere landsholdsspillere, så er det klart at det ikke skorter med toppræstationer.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #2098
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Når man så kombinerer det med at han er introvert og genert af natur, og befinder sig i et omklædningsrum fyldt med højtråbende typer som Bjelland, Zeca, Fischer, Bendtner og Pieros, som alle er nuværende eller tidligere landsholdsspillere, så er det klart at det ikke skorter med toppræstationer.
    Er han introvert og genert? Sådan ser hans IG profil bestemt ikke ud. Hos FCK ligner det mest noget med sprog?

  24. #2099
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Er han introvert og genert? Sådan ser hans IG profil bestemt ikke ud. Hos FCK ligner det mest noget med sprog?
    Nu er instagram og sociale medier jo generelt et sted hvor man skal passe på med at analysere på billeder fra det "perfekte liv"...
    Når det så er sagt er det ikke bare en ung knægt, men en SPANSK ung knægt som for første gang står for på helt egne fødder - samt skal lære et nyt sprog, ja! Det må være en omvæltning uden lige at komme til Skandinavien - det ændre dog bare ikke på det faktum at han ikke har levet op til forventningerne, på trods af at man ser glimt af hans fodboldhjerne samt teknik(ikke nok til at overbevise mig endnu...) - håber at staben tager hånd om mennesket, og den private Peb Biel som først skal fungerer socialt og i dagligdagen, for så derefter at kunne levere på sin arbejdsplads.

    Desværre tror jeg bare ikke det sker at Peb kommer til at blomstre op i FC, selvom jeg selvfølgelig ønsker det!
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #2100
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg tror, at præmissen for din kritik er forkert. Ståle har næppe siddet og tænkt "Skal jeg købe Sabbi og Bundu? Eller skal jeg købe Pep?". Pep er en langtidsinvestering, og Ståle har erkendt, at han og klubben ikke har været god nok til at integrere Pep, men selv hvis de havde været gode nok, ville Pep ikke have brændt ligaen af. Jeg føler mig helt overbevist om, at planen er (langt mere) langsigtet, og at Pep overhovedet ikke endnu kan kaldes et flop. Om han reelt flopper, ved vi med andre ord først om et år eller to.

    Man kan så mene, at man slet ikke skal købe den slags spillere. Men det er en anden snak.

    Jeg har ingen følelser for Pep. Jeg hverken kan lide ham eller er skuffet. Men det kommer nok.
    Det er klart, at Ståle selvfølgelig håber på, at Biel vil være en god langtidsinvestering, men han blev altså købt som direkte erstatning for Skov, så man kan ikke bare skyde kritikken til hjørne med det argument.

    Han er jo ikke købt ind som et talent, der kunne stå i lære hos - og i skyggen af - en etableret højre kant og i ro og mag lære klubben og landet at kende. Alternativet til hans plads var Holse, og da ingen af de to fungerede, rykkede man Falk ud på højre kant og svækkede på den måde offensivt hele midtbanen markant.

    Så det kan sagtens være, Biel bliver en succes på et tidspunkt - jeg har ikke opgivet håbet - men hans manglende impact fra dag et har været et væsentligt problem i en sløj halvsæson, og derfor kan man sagtens tillade sig at kritisere den transferdisposition.
    Sidst redigeret af Garneren : 19.12.19 kl. 11:48
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  27. De følgende 13 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •