Side 137 af 144 FørsteFørste ... 3787127134135136137138139140 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,041 til 2,055 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #2041
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    For lige at lukke en ældre diskussion, så ryger Maxsø ifølge BT alligevel til Bif, og ideen om ham som backup her kan lukkes.
    True... Hvilket irriterer mig.

    Zan

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2042
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Det er stadig tidligt på sæsonen, og naturligvis alt for tidligt at afskrive enkelte spillere, men jeg må sige, at jeg ikke er imponeret over vores transfervindue. Det ville selvfølgelig aldrig være en nem opgave at erstatte vores topscorer, men så må man forsøge at finde andre måder at styrke holdet på. Vi har selvfølgelig også været ekstremt uheldige med skader. Skaderne til N'Doye og Wind ramte os, hvor det gjorde allermest ondt. Det er vores to topscorere, og Dame N'Doye er efter min mening vores allervigtigste spiller (og i øvrigt Superligaens suverænt bedste). Både offensivt og defensivt er hans betydning svær at overvurdere.

    På målmandsposten kommer vi ikke uden om, at kombinationen Grytebust og Johnsson er en massiv nedgradering. Jesse Joronen var bestemt ikke vores bedste målmand gennem tiden, men han var mindst et niveau over Grytebust - om ikke andet på grund af højdeforskellen. Joronen var noget nær en katastrofe med fødderne, men på det punkt virker hverken Grytebust eller Johnsson som klare opgraderinger. Stephan Andersen var ikke alles favorit, men det er svært at forestille sig en meget bedre andenmålmand i FCK. Sammenligningsgrundlaget er selvfølgelig tyndt p.t., men Johnsson ligner ikke en fuldgod erstatning.

    På højre back har vi sagt farvel til Ankersen og goddag til Bartolec, som mange vist har ønsket til FCK i lang tid. Selv har jeg ikke fulgt FCN tæt nok til at have en holdning til ham på forhånd. Som Ankersen spillede sidste sæson, ville han blive meget svær at erstatte. Hans indlæg manglede kvalitet, men måden, han piskede op og ned ad sidelinien på, var forbilledlig. Han søgte udfordringerne - ofte med succes - og defensivt var han mere end habil. Varela har på intet tidspunkt lignet en kvalificeret erstatning, så man kunne håbe på, at Bartolec komme med et højere niveau. Det har desværre ikke været tilfældet indtil videre.

    I midterforsvaret er Victor Nelsson kommet til, og ham er jeg faktisk ganske godt tilfreds med. Der har da været usikkerhedsmomenter i hans spil, men han har en fin attitude på banen og er ung. Han skal nok blive en gevinst.

    På venstre back blev det til et gensyn med Oviedo. Han kan ikke siges at have taget Superligaen med storm i anden omgang, men jeg vil ikke afskrive ham som en fornuftig backup. Han er dog indtil videre ikke den opgradering ift. Bengtsson, man kunne håbe på. Bengtsson har til gengæld fået en lille renæssance i Boilesens fravær, men rigtig godt bliver det aldrig. Han er for nem at skubbe omkuld og stopper op, hver gang han møder en modspiller. Når det er sagt, er hans stats jo helt ok, når det kommer til assists og mål, men han præger ikke spillet, som man kunne ønske det.

    Centralt har Jens Stage erstattet William Kvist, og det er for mig et fint bytte. Jeg synes, han har gjort det ok. Han kæmper til tider med tempoet, men han er jo også ung, så det er der jo tid til at rette op på. Han har i hvert fald den rette indstilling. Man kan tænke, at han måske er købt lidt for dyrt, men det vil tiden jo vise. Vi har for mig to udfordringer centralt. Den ene er, at vi ikke har nogen erstatning til Falk, som næst efter N'Doye er den spiller, der har største betydning for vores offensive spil. Den anden er, at Zeca - vores anfører - svinger for meget i niveau. Han er en gudsbenådet bolderobrer, men i pasningsspillet svinger han mellem det absolut habile til pivringe. Men som anfører er han ikke en spiller, men lige skifter ud, når han ikke rammer dagen. Det er et problem, synes jeg.

    På højrekanten er Carlo Holse kommet tilbage fra udlån og så har vi sat transferrekord med Pep Biel. Carlo Holse ser jeg desværre intet i. Han gjorde det tilsyneladende fint i Esbjerg, men der er niveauforskel mellem Esbjerg og FCK. Efter sin tilbagekomst har han høstet en del roser, hvilket oprigtig undrer mig, da jeg ser ham som en alibispiller. Det bedste man kan sige om ham i version 2.0 er, at han ikke længere rammer modstandernes spillere så ofte med sine afleveringer - men han skaber absolut intet. Og Pep Biel - indtil videre ligner han Carlo Holse med lidt bedre teknik. Prisen taget i betragtning savner jeg nogle spidskompetencer. Han er ikke specielt hurtig, og hans driblinger virker måske i Segunda Division, men ikke i Superligaen, hvor modstanderne har lidt mere fysik og ikke bevæger sig så hurtigt. Man kan håbe, at det bare er spørgsmål om tilvænning, men bør Superligaens dyreste indkøb ikke levere fra start? Jeg frygter endnu et dyrt fejlkøb.

    På venstrekanten er der ikke sket noget, så det er stadig Fischer og Thomsen vi primært skal sætte vores lid til. Fischer er desværre helt væk pt. og bliver nærmest dårligere for hver kamp. Det er virkelig bekymrende, og ret beset burde han bænkes - men kan hans ego klare det? Thomsen har jeg for længst afskrevet. Han kommer aldrig til at fungere optimalt i FCK. Tidligere kunne man have håbet på, at AaB ville have ham, men de er inde i en god udvikling og spørgsmålet er, om vi ønsker at styrke dem.

    I angrebet så det godt ud i starten med N'Doye og Wind. N'Doye er bare den type angriber, der fungerer bedst i Ståles system. Og af alle de dygtige targetspillere, vi har haft, er N'Doye den suverænt bedste. Wind er også en stor gut, men jeg ser ham slet ikke som samme type spiller. Han er ikke lige så fysisk og er ikke specielt god i hovedspillet. Til gengæld har han en teknik, som man sjældent ser hos en så høj og tung spiller. Da Wind blev skadet, reagerede man hurtigt ved at hente Michael Santos, som er en helt anden type spiller. Vi har tidligere været ude efter ham, og Ståle har ofte et godt øje til offensive spillere, som ikke er den typiske targetman, han ellers har haft mest held med. Det er for tidligt at bedømme Santos, men jeg synes han har noget spændende i sig. Han virker rimeligt aggressiv i sit spil og har hurtigere fødder. Hans første mål kom rimelig hurtigt, og var i øvrigt et godt et af slagsen.

    Og så er der jo Bendtner. Jeg vil sige, at jeg tidligere har været modstander af at hente ham til FCK, men efter at vi har været tvunget til at spille med Pieros fra start i flere kampe, er jeg positiv overfor forsøget. Pieros har slet ikke det, der skal til, og Bendtner brænder tydeligvis for muligheden. Lad os håbe på det bedste, for jeg orker ikke flere kampe med Pieros. Jeg mener helt seriøst, at vi solgte den forkerte angriber sidste sommer. Pavlovic havde så langt været at foretrække frem for Pieros. Men når det er sagt, har vi bedre alternativer i vores nuværende trup. Jeg forstår slet ikke, at Daramy ikke får chancen i stedet for Pieros. Det er muligt, at han ikke altid gør, hvad Ståle ønsker, men offensivt bringer han så meget mere end Pieros, og det ville også hjælpe bagude. Pieros skaber intet, og han kan ikke holde på bolden. Det holder ikke længere.

    Alt i alt er det pænt øv på den korte bane.

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #2043
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    På højrekanten er Carlo Holse kommet tilbage fra udlån og så har vi sat transferrekord med Pep Biel. Carlo Holse ser jeg desværre intet i. Han gjorde det tilsyneladende fint i Esbjerg, men der er niveauforskel mellem Esbjerg og FCK. Efter sin tilbagekomst har han høstet en del roser, hvilket oprigtig undrer mig, da jeg ser ham som en alibispiller. Det bedste man kan sige om ham i version 2.0 er, at han ikke længere rammer modstandernes spillere så ofte med sine afleveringer - men han skaber absolut intet. Og Pep Biel - indtil videre ligner han Carlo Holse med lidt bedre teknik. Prisen taget i betragtning savner jeg nogle spidskompetencer. Han er ikke specielt hurtig, og hans driblinger virker måske i Segunda Division, men ikke i Superligaen, hvor modstanderne har lidt mere fysik og ikke bevæger sig så hurtigt. Man kan håbe, at det bare er spørgsmål om tilvænning, men bør Superligaens dyreste indkøb ikke levere fra start? Jeg frygter endnu et dyrt fejlkøb.
    Jeg vil ikke kaste mig ud i et længere forsvar for Pep Biel, for det berettiger hans foreløbige præstationer ikke til. Men jeg vil dog påpege én ting: Det er rimelig tydeligt, at (en af?) Peps spidskompetence(r) er hans blik for spillet og den dybe aflevering.

    Det måske bedste eksempel er hans tredjesidste fod på Jonas Winds mål mod Lyngby, der gik gennem fire modstandere, og som heldigvis endte i nettet trods dårlig boldbehandling fra Bartolec – i mine øjne en aflevering af en kaliber, man sjældent ser i Superligaen.

    Dertil kommer assisten i går, men i lige så høj grad hans følte aflevering til Rasmus Falk i første halvleg, der fortjente at ende med et mål – og var få millimeter fra det.

    Jeg synes, at der er et tydeligt potentiale i Pep Biel, men når det er sagt, skal han naturligvis levere meget mere, end han har gjort hidtil. Og helst uden et halvt års indkøringsperiode, prisskiltet taget i betragtning. Om det så er rimeligt at forvente af en ung spiller, der kommer fra en helt anden fodboldkultur og ikke engang taler engelsk, det ved jeg ikke, men så er spørgsmålet måske rettere: Har man valgt den rette løsning til at udfylde hullet efter så vigtig en spiller som Robert Skov? Og er potentialet hos Pep stort nok til at retfærdiggøre så høj en overgangssum?
    Sidst redigeret af Dane : 16.09.19 kl. 14:32
    Mvh.
    Dane


  6. #2044
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Han skal aflastes for defensive pligter. Det vil løfte hans spil.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #2045
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Baptista Se meddelelser
    Han skal aflastes for defensive pligter. Det vil løfte hans spil.
    Det kræver vist en anden træner end Ståle.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #2046
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    45

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Birgir Bjarnason - er det en vi har brug for nu?
    https://www.bt.dk/fodbold/transfervi...ndsholdsprofil

  11. #2047
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK Thomas Se meddelelser
    Birgir Bjarnason - er det en vi har brug for nu?
    https://www.bt.dk/fodbold/transfervi...ndsholdsprofil
    Nej, tak. Men ja, tak til Birkir Bjarnason med tilnavnet Thor. ;) Han er en kvalitetsspiller.
    Sidst redigeret af zebos : 16.09.19 kl. 18:44
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #2048
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Nej, tak. Men ja, tak til Birkir Bjarnason med tilnavnet Thor. ;) Han er en kvalitetsspiller.
    Hvad er hans foretrukne position? Vi må erkende vi er voldsomt tyndt besat på kanterne, så ville være fint at få en kvalitetsspiller ind her.. Omvendt skal det være en der kan levere fra dag 1, og kan en spiller som på nuværende tidspunkt er transferfri det?? Vi riiskerer også at stå med en overflod af spillere efter jul, hvor vi sikkert kun har superliga på programmet..

  14. #2049
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvad er hans foretrukne position? Vi må erkende vi er voldsomt tyndt besat på kanterne, så ville være fint at få en kvalitetsspiller ind her.. Omvendt skal det være en der kan levere fra dag 1, og kan en spiller som på nuværende tidspunkt er transferfri det?? Vi riiskerer også at stå med en overflod af spillere efter jul, hvor vi sikkert kun har superliga på programmet..
    Han spiller vist primært centralt, så på den måde virker det ikke som den mest oplagte transfer. Men man kunne selvfølgelig skubbe Falk ud på kanten og smide Bjarnason ind ved siden af Zeca. Han virker som en teknisk bedre spiller end Stage, så det ville måske fungere bedre, end når Zeca og Stage har spillet sammen. Men som 31-årig er han jo ikke fremtidens mand, og Stage og Mudrazija vil ikke komme nærmere startopstillingen, hvis Bjarnason kom til klubben. På den anden side kunne vi virkelig godt bruge en indpisker lige nu, der går forrest og sparker resten af holdet i røven, så tja... bum bum.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #2050
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    161

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Han spiller vist primært centralt, så på den måde virker det ikke som den mest oplagte transfer. Men man kunne selvfølgelig skubbe Falk ud på kanten og smide Bjarnason ind ved siden af Zeca. Han virker som en teknisk bedre spiller end Stage, så det ville måske fungere bedre, end når Zeca og Stage har spillet sammen. Men som 31-årig er han jo ikke fremtidens mand, og Stage og Mudrazija vil ikke komme nærmere startopstillingen, hvis Bjarnason kom til klubben. På den anden side kunne vi virkelig godt bruge en indpisker lige nu, der går forrest og sparker resten af holdet i røven, så tja... bum bum.
    Jeg tror bare ikke, at der er råd. Ståle har allerede overskredet budgettet (med bestyrelsens tilladelse), så der skal nok sælges nogle spillere før der kommer nye til.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #2051
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Bill Ward Se meddelelser
    Jeg tror bare ikke, at der er råd. Ståle har allerede overskredet budgettet (med bestyrelsens tilladelse), så der skal nok sælges nogle spillere før der kommer nye til.
    Nej, sikkert ikke. Men hvis BT har ret i, at vi er interessede, er det formentlig ikke fuldstændigt udelukket, at Ståle kan overtale bestyrelsen til at redigere i budgetterne. Ellers bruger han da i hvert fald sin tid fjollet. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. #2052
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nej, sikkert ikke. Men hvis BT har ret i, at vi er interessede, er det formentlig ikke fuldstændigt udelukket, at Ståle kan overtale bestyrelsen til at redigere i budgetterne. Ellers bruger han da i hvert fald sin tid fjollet. :-)
    Bo Rygaard har da allerede sagt at der er flere penge til budgettet, hvis der bliver brug for det?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #2053
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Bo Rygaard har da allerede sagt at der er flere penge til budgettet, hvis der bliver brug for det?
    Var det ikke før man signede Santos og Bendtner?

    Mon ikke vore interesse er på det plan, at man som dansk topklub selvfølgelig hører om planer, forventninger til løn osv, når en virkelig god skandinavisk/nordisk spiller pludselig står uden kontrakt. Mere er der nok i det.
    Så ved man, hvad der er af muligheder, hvis endnu en profil (7, 9, 13...) skulle blive skadet, ligesom man sikkert ville slå til, hvis udmeldingen var, at man altid har drømt om at spille i superligaen og man vil gøre det billigt.

  22. #2054
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Bill Ward Se meddelelser
    Jeg tror bare ikke, at der er råd. Ståle har allerede overskredet budgettet (med bestyrelsens tilladelse), så der skal nok sælges nogle spillere før der kommer nye til.
    Easy - Vi sælger da bare Pieros......

  23. #2055
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    he he - og køberen er ? ROFL!

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •