Side 65 af 144 FørsteFørste ... 15556263646566676875115 ... SidsteSidste
Viser resultater 961 til 975 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #961
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af xFrisk Se meddelelser
    True med Varela, den havde jeg lige misset i farten.

    Men en ting er at blive sat i forbindelse med en eller flere spillere, en anden er at få det til at ske (som med Medina). Ville elske at klubben hentede en Evander type, som kan skabe noget på egen hånd. Skal selvfølgelig ikke kunne sige om det er fordi at kvaliteten ikke er der, eller om kvaliteeten koster for meget i fht. vores budget. Mener i hvert fald bare at sydamerikansk fart og finesse ville klæde os bedre end middelmådige balkan spillere, hvor vi vel også kun har haft reel success med Verbic og Vavro, i de seneste år. Ret mig, hvis jeg har misset andre her.
    Det argument er jo svært at argumentere imod. Vil også hellere have fart og finesse, end middelmådige spillere.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #962
    Tilmeldingsdato
    Dec 2018
    Indlæg
    27

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    https://www.fck.dk/nyhed/fck-henter-jens-stage-i-agf

    Så er det officielt. Læg mærke til det fremragende ordspil på facebook og instagram, "welcome to the big Stage". Kæft en far joke.

  4. De følgende 13 brugere er enige:

  5. #963
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Var lige inde og tjekke, og Jens Stage har faktisk spillet mere eller mindre alle positioner på en fodboldbane i sin AGF-tid. Begge backs, midterforsvar, begge kanter, defensiv midt, central midt, offensiv midt og helt fremme. Det er jo en virkelig nyttig spiller at få ind, og mon ikke kan får masser af spilletid i denne sæson, eventuelt lidt over hele banen. Så kan han efter lidt tid bide sig endegyldigt fast på den centrale midt.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #964
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af xFrisk Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/fck-henter-jens-stage-i-agf

    Så er det officielt. Læg mærke til det fremragende ordspil på facebook og instagram, "welcome to the big Stage". Kæft en far joke.
    Må indrømme, at jeg slet ikke kender ham, så jeg er hverken skuffet eller begejstre. Til gengæld lyder han som en fin fyr i det der velkomstinterview.

    Og så håber jeg, at det nu er slut, helt slut, med "Jydesvin" fra Sektionen.


  8. #965
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Og så håber jeg, at det nu er slut, helt slut, med "Jydesvin" fra Sektionen.
    Ja det ville være rart. Vi har altid været lidt mere sofistikerede og sjove/ironiske end de andre bøvede fans i ligaen, men råb som jydesvin sænker niveauet i en pinlig grad.
    Forøvrigt heller ikke vanvittigt intelligent, når flere af vores største stjerner som Fischer, Skov og Ankersen er jyder...


  9. #966
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Bemærk iøvrigt, at Ståle siger, at han bliver meget overrasket og glad, hvis han har den her trup, når vinduet lukker. Det betyder vel to ting:

    1) Der er stor efterspørgsel på, hvad der nok må være Vavro og Skov
    2) Vi henter nok kun mere ind, hvis vi sælger.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #967
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Med Stages tilgang er der nu 5 spillere i truppen, som kan dække den centrale midtbane (Zeca, Falk, Stage, Thomsen, Mudrazija). Den bredde gør, at der er flere af disse spillere, som sammen med de andre kantspillere, nu også kan supplere der (Fischer, Falk, Skov, Thomsen), sammen med nogle af angrebs- og forsvarsspillerne (Holse, Daramy, Bartolec), plus Daghim fra U19 banker på for at blive indlemmet i 1. holdstruppen. Så tror jeg ikke, man for alvor kigger på midtbanespillere længere, medmindre der kommer nogle afgange, eller man får et tilbud, man ikke kan afslå.

    Det vil give mening, hvis man begynder at kigge på en ny midterforsvarer. Vavro kan i teorien ryge når som helst, og en langvarig skade til ham eller en af de andre midterforsvarere kan aldrig udelukkes. Og det er måske en postgang for tidligt at rykke en 17-årig midterforsvarer op som fast reserve på nuværende tidspunkt. Sidst, det skete i FCK var i 2007, hvor en vis Mathias Zanka blev rykket op i så ung en alder. Så medmindre talentet og evnerne er lige så store, vil det kun give god mening, hvis Vavro ryger, og man derudover får hentet en anden midterforsvarer ind.

    Angrebsmæssigt er man ift. antal spillere på sin plads. Reelt set er spørgsmålet, hvordan N'Doyes gamle krop har det. Hvis han har det fint, sker der næppe nogen ændringer. Men hvis det begynder at skrante, kunne jeg godt se at Pieros ryger nu, og man henter en ny top-angriber ind. Og så må N'Doye, Wind og Daramy deles om spilletiden, hvor de unge nok får flere superliga-kampe, mens N'Doye i højere grad vil starte inde i de europæiske kampe.
    Men hvis N'Doye har det fint efter sommerpausen, vil man nok først vente med den manøvre til vinter, så en ny angriber får et halvt år til at spille sig ind, indtil N'Doyes kontrakt udløber.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #968
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Vi kigger allerede imod sydamerika. Senest blev Varela hentet og vi var millimeter fra Jesus Medina. Vi bliver sat i forbindelse med at par sydamerikanere i nærmest hver eneste vindue
    Det er rigtigt, at vi har gjort det nogle få gange, men det, jeg kan savne, er, at vi i højere grad prøvede at få snablen ned i honningkrukken af sydamerikanske talenter direkte fra Sydamerika. Vi har - med mindre jeg husker galt - aldrig hentet en brasilianer, der ikke allerede var i Europa. Risikoen for fiaskoer er naturligvis større, men det er chancen for at finde en guldklump, før vedkommende bliver uopnåelig, også.

    Men det har for mit vedkommende intet med den der mærkelige balkansnak, som åbenbart ikke vil dø, at gøre. Der findes masser af talenter i Østeuropa, som hellere end gerne måtte komme hertil.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #969
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er rigtigt, at vi har gjort det nogle få gange, men det, jeg kan savne, er, at vi i højere grad prøvede at få snablen ned i honningkrukken af sydamerikanske talenter direkte fra Sydamerika. Vi har - med mindre jeg husker galt - aldrig hentet en brasilianer, der ikke allerede var i Europa. Risikoen for fiaskoer er naturligvis større, men det er chancen for at finde en guldklump, før vedkommende bliver uopnåelig, også.

    Men det har for mit vedkommende intet med den der mærkelige balkansnak, som åbenbart ikke vil dø, at gøre. Der findes masser af talenter i Østeuropa, som hellere end gerne måtte komme hertil.
    Mon ikke overvejelserne er der og scoutingen lige så. En af grundene til at vi ikke har set flere er nok, at integrationen af sydamerikanere er meget sværere. Vi så med Mussis, at det var helt umuligt med ham. Santander var ubetinget en succes, men jeg tror også at arbejdet og udfordringerne var store. Lige nu er vi så i gang med projekt Varela, som måske socialt er lidt nemmere at integrere, men som pt. har nogle udfordringer spillemæssigt. Jeg vil tro, at når (hvis) han integreres helt og når der er mere overskud og tid (lige nu mangler vi en assistenttræner, får måske lidt mere udskiftning i forsvaret end ønsket og står foran en CL-kval) så tager vi en chance igen. Det kunne passende ske, når N'Doyes afløser skal findes. Et helt oplagt tidspunkt kunne være til jul, hvor der er mere tid til at integrere. Lige nu er tiden knap og de kommende udfordringer for store til at tage den chance........vil jeg tro.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #970
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mon ikke overvejelserne er der og scoutingen lige så. En af grundene til at vi ikke har set flere er nok, at integrationen af sydamerikanere er meget sværere. Vi så med Mussis, at det var helt umuligt med ham. Santander var ubetinget en succes, men jeg tror også at arbejdet og udfordringerne var store. Lige nu er vi så i gang med projekt Varela, som måske socialt er lidt nemmere at integrere, men som pt. har nogle udfordringer spillemæssigt. Jeg vil tro, at når (hvis) han integreres helt og når der er mere overskud og tid (lige nu mangler vi en assistenttræner, får måske lidt mere udskiftning i forsvaret end ønsket og står foran en CL-kval) så tager vi en chance igen. Det kunne passende ske, når N'Doyes afløser skal findes. Et helt oplagt tidspunkt kunne være til jul, hvor der er mere tid til at integrere. Lige nu er tiden knap og de kommende udfordringer for store til at tage den chance........vil jeg tro.
    Jeg køber altså ikke den der med, at det skulle være et kæmpe problem at integrere sydamerikanere. Det kan sjovt nok godt lade sig gøre for alle mulige andre. Der er selvfølgelig folk, der er umodne - og muligvis også flere fra fjerne lande - men hvis man som klub gjorde en indsats for at lave et system, som tog sig af de unge spillere fra fjerne lande, tror jeg, man kunne klare mange problemer.

    Mht. Mussis er jeg bare nødt til at gentage, at Ståle selv har indrømmet, at han fik for kort snor.

    Hvis vi ser på vores håndfuld af brasilianere, har de jo været en succes i de hovedsagligt svenske klubber, der hentede dem i Brasilien. Hvis det kan lade sig gøre at integrere dem i Sverige, kan det vel også i Danmark?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #971
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Med Stages tilgang er der nu 5 spillere i truppen, som kan dække den centrale midtbane (Zeca, Falk, Stage, Thomsen, Mudrazija)... Så tror jeg ikke, man for alvor kigger på midtbanespillere længere, medmindre der kommer nogle afgange, eller man får et tilbud, man ikke kan afslå.
    Jeg er overvejende enig, men Mudrazija er vist ikke én, man regner med på den korte bane, og Thomsen bliver aldrig svaret på vores bønner. Så reelt har vi tre centrale midtbanespillere i truppen, hvilket hurtig kan blive for lidt. Holse, tror jeg, bliver udlejet igen eller solgt. Men generelt er det svært at til vores midtbane og angreb, for en ny spiller skal godt nok være god for at slå vores bedste af holdet, og det giver heller ikke mening kun at handle til bænken.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det vil give mening, hvis man begynder at kigge på en ny midterforsvarer. Vavro kan i teorien ryge når som helst, og en langvarig skade til ham eller en af de andre midterforsvarere kan aldrig udelukkes.
    Uanset hvad vil det give god mening, hvis ikke Haahr er klar. Bjelland spiller ikke alle kampe, og Papagiannopoulos virker ikke afklaret med sin reservetjans. Som rygterne er pt., ligner det jo mere to salg fra midterforsvaret end ingen.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #972
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg køber altså ikke den der med, at det skulle være et kæmpe problem at integrere sydamerikanere. Det kan sjovt nok godt lade sig gøre for alle mulige andre. Der er selvfølgelig folk, der er umodne - og muligvis også flere fra fjerne lande - men hvis man som klub gjorde en indsats for at lave et system, som tog sig af de unge spillere fra fjerne lande, tror jeg, man kunne klare mange problemer.

    Mht. Mussis er jeg bare nødt til at gentage, at Ståle selv har indrømmet, at han fik for kort snor.

    Hvis vi ser på vores håndfuld af brasilianere, har de jo været en succes i de hovedsagligt svenske klubber, der hentede dem i Brasilien. Hvis det kan lade sig gøre at integrere dem i Sverige, kan det vel også i Danmark?
    Der er ikke nogen der siger at det ikke kan lade sig gøre eller er et mega problem - det kræver bare flere resourcer og en større indsats fra alle i staben at få det til at lykkedes. Dertil er det jo svært at vide om hvorvidt mennesker reagere i forskellige miljøer og kulturer - det kan ikke forudsiges. Så risikoen er større.

    Mvh
    Frederik

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #973
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er overvejende enig, men Mudrazija er vist ikke én, man regner med på den korte bane, og Thomsen bliver aldrig svaret på vores bønner. Så reelt har vi tre centrale midtbanespillere i truppen, hvilket hurtig kan blive for lidt. Holse, tror jeg, bliver udlejet igen eller solgt. Men generelt er det svært at til vores midtbane og angreb, for en ny spiller skal godt nok være god for at slå vores bedste af holdet, og det giver heller ikke mening kun at handle til bænken.
    Kan slet ikke se, hvorfor Holse skulle sælges? Han er 20 år og har netop haft et godt forår med masser af spilletid for bronzevinderne. Han har et måske fundamentalt problem ift. højden og fysikken, men jeg kan ikke se, hvorfor man skulle opgive ham nu. Han er en habil Superligaspiller med potentiale til mere.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #974
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg køber altså ikke den der med, at det skulle være et kæmpe problem at integrere sydamerikanere. Det kan sjovt nok godt lade sig gøre for alle mulige andre. Der er selvfølgelig folk, der er umodne - og muligvis også flere fra fjerne lande - men hvis man som klub gjorde en indsats for at lave et system, som tog sig af de unge spillere fra fjerne lande, tror jeg, man kunne klare mange problemer.

    Mht. Mussis er jeg bare nødt til at gentage, at Ståle selv har indrømmet, at han fik for kort snor.

    Hvis vi ser på vores håndfuld af brasilianere, har de jo været en succes i de hovedsagligt svenske klubber, der hentede dem i Brasilien. Hvis det kan lade sig gøre at integrere dem i Sverige, kan det vel også i Danmark?
    Ja selvfølgelig kan det lade sig gøre her. Vi har jo selv gjort det med Santander. Men derfor kan man næppe ignorere, at det i langt de fleste tilfælde formentlig er sværere at integrere en Brasilianer eller lignende som ikke har været i Europa før end en skandinav eller for den sags skyld en østeuropæer. Det starter allerede i selve forhandlingerne, som i alle vores tilfælde (Mussis, Santander, Varela og Medina) har været det rene cirkus og taget enormt lang tid. Derefter får vi med en vis sandsynlighed en spiller som ikke kan engelsk, som ikke er vant vil vejret osv osv.
    Det er selvfølgelig rent gætværk fra min side, men jeg vil da tro at dette er en af de store grunde til, at vi ikke har hentet flere direkte fra Sydamerika.

    Jeg er forøvrigt helt enig i, at det kunne være interessant at hente flere som FCM gør lige nu. Men setuppet skal være der (som du selv skriver) og det er det måske ikke lige nu. I hvert fald ikke til at hente spillere i større stil end en enkelt af og til. Det er spændende at se, hvad FCM driver det til med deres brasilianere. Evander var god i efteråret, men horribel i mesterskabsspillet. Men bliver det en stabil succes med flre af spillerne, så må man næsten gå ud fra, at flere danske klubber f.eks. FCK vil prøve at kopiere konceptet lidt.

    Mht de svenske klubber, har det så været de absolutte topblubber som har gjorde dette? Ailton og Santin hentede vi (hvis jeg husker rigtigt) i Ørgryte og Kalmar, som nok er klubber, hvor man har tid til at give længere snor til talenter. Og har de svenske klubber egentlig stadig succes med at hente unge brasilianere og lignende eller hører det sig fortiden til? Jeg følger ikke rigtigt med i svensk fodbold.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #975
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Kan slet ikke se, hvorfor Holse skulle sælges?
    Holse står næppe først i køen om spilletid, så hvis en klub kommer med en fornuftigt bud, er Ståle nok til at tale med. Det handler jo også om, hvad spilleren gerne selv vil.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 8 users browsing this thread. (0 members and 8 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •