Side 110 af 144 FørsteFørste ... 1060100107108109110111112113120 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,636 til 1,650 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #1636
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu blev Pieros jo heller ikke købt på baggrund af meritterne den sidste sæson i FCK, men for meritterne på Cypern, hvor han var rigtig god både i den lokale liga og internationalt for landshold og klub (Zanka er vel stadig rundtosset efter Pieros' scoring mod os). Vi købte stjernen på et rimeligt Europæisk hold (på vores niveau), og han var tilmed rimelig ung. Det kan nok ikke gøres meget billigere.
    Han har nogle åbenlyse mangler (som link-up og pt. i afslutningerne), men han har også nogle rigtig gode kvaliteter (prespil, komme frem til chancer osv). I første sæson scorede han pænt med mål endda på det dårligste FCK-hold i mands minde, sidste sæson var han plaget af skader og manglende fysik deraf (det har Ståle flere gange nævnt) og nu har han spillet to kampe fra start, hvor han forøvrigt var vores klart farligste spiller i begge. Jeg er med på, at han kan være frygtelig frustrerende at se på, når han taber mange bolde og forøvrigt misser chancerne, men så dårlig som vi gør ham til herinde er han altså ikke. Jeg har skrevet det før, men det er min klare påstand (hvilket jeg næppe kan bevise), at Pieros ville score 15+ mål i superligaen pr sæson, hvis han fik tillid og en masse kampe fra start. Han har kvaliteterne, men pt. ikke selvtillid og troen på tingene. Spørgsmålet er selvfølgelig om FCK er stedet. hvor han kan få den selvtillid igen - lykkes det ikke, så må han desværre nok videre.

    Det argument forstår jeg ikke? Ja han blev solgt på sine meritter på Cypern, hvilket stadig ikke retfærdiggør den høje pris, idet det må være hans præstationer her som bør ligge til grund for, om han har været pengene værd.. Med den logik er alle spillere jo deres pris værd, uanset hvordan de præsterer i deres nye klub.. I øvrigt tror jeg næppe Zanka er rundtosset fordi Pieros scorer på en heldig throughball/friløber.. At han er landsholdsangriber siger i øvrigt intet om mandens kvaliteter, snarere noget om den generelle angrebsstand på Cypern.. Uanset hvordan du vender og drejer det, så synes jeg 20 mio for Pieros er et håbløst elendigt køb.. Selvfølgelig kan du retfærdiggøre prisen ved alene at pille statisitkker ud, men forhåbentlig ligger der grundig scouting til grund for alle vores dyre indkøb, og her burde man have opdaget Pieros’ stærke såillemæssige begrænsninger..

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1637
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    Det er dog rent anekdotisk evidens, men jeg synes at have en fornemmelse af, at manden kunne brænde ligaen af, hvis han fik scoret på en større portion af de chancer han kommer frem til.
    Det er desværre bare ikke tilfældet - og en ren hypotese. At manden er god til at komme frem til chancer, tjaaah - det kan vel ligeså godt være hans medspillere der er god til at finde ham? ...
    Kunne godt lide ham og hans attitude da han kom til klubben og alt var/blev skidt, det ændrer bare ikke på at i vores "optur" er og bliver han vores akilleshæl rent offensivt set. At han er en god mand at have for Papa og Zeca's velvære er et klart plus - men hans spil og resultater er et større minus. Desværre, han er en fed type, og kan sikkert brænde mange ligaer af - men han havde nok allerede gjort det i Superligaen, hvis han havde haft niveauet.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1638
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det er en underlig argumentation i mine øjne. Han spillede 49(!) kampe i den sæson og var dermed en bærende spiller og dermed må han vel også være een af dem, man kan pege på først som årsag til, at det gik dårligt. Og at kalde 16 mål i 49 kampe for FCK for 'pænt' kræver vel også, at man strækker elastikken en lille smule. Det er i hvert fald ikke mere end det.
    Nu husker jeg det ikke lige som, at det specielt var hans plads som gav udfordringer. Og det er sikkert så pænt, så det er svært at finde ret mange angribere i FCK's historie, som har scoret flere. F.eks. er 14 mål i 32 superligakampe den sæson noget som jeg vil kalde pænt.

  6. #1639
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Det er desværre bare ikke tilfældet - og en ren hypotese. At manden er god til at komme frem til chancer, tjaaah - det kan vel ligeså godt være hans medspillere der er god til at finde ham? ...
    Kunne godt lide ham og hans attitude da han kom til klubben og alt var/blev skidt, det ændrer bare ikke på at i vores "optur" er og bliver han vores akilleshæl rent offensivt set. At han er en god mand at have for Papa og Zeca's velvære er et klart plus - men hans spil og resultater er et større minus. Desværre, han er en fed type, og kan sikkert brænde mange ligaer af - men han havde nok allerede gjort det i Superligaen, hvis han havde haft niveauet.
    Mht. Medspillere så har det selvfølgelig også en hel del at sige, det er unægteligt rigtigt. Påstanden er sådan set bare at manden egentligt står de rigtige steder en god portion af tiden, så det også er let for folk at spille ham til en chance. Men ja, det er kun en hypotese, og kun baseret på min fornemmelse når jeg ser ham spille.
    Helt enig i, at han er en fed type med passion. Husker noget med at Ståle fortalte han var meget ærekær omkring sin performance, hvilket jo er ganske sympatisk.
    Du tror ikke at skadesperioden kan have sat ham, mentalt, mere tilbage end hvad man ser normalt? (Og nu er det ikke fordi vi skal snakke nordeuropæisk vs sydeuropæisk mentalitet igen..!)
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1640
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Enig. For at sætte Pieros' målfarlighed i den sæson lidt i perspektiv, så brugte han næsten lige så mange minutter per mål som Pavlovic gjorde (189 min/mål vs. 191 min/mål), og i modsætning til Pavlovic spillede Pieros som bekendt kontinuerligt fra start. Santander brugte i øvrigt over en halvleg mindre per mål i den sæson (141 min/mål). Pieros har aldrig brændt ligaen af - heller ikke da han var fast mand på holdet gennem en hel sæson.
    Nu er der heller ikke nogen, som har sagt at han har brændt ligaen af, men folk (jeg) prøver blot at argumentere for, at han ikke er verdens ringeste angriber, som man næsten kan tro efter at læse her. Pieros kommer aldrig op på niveau med Santander (det har ingen påstået). Men når nu du selv nævner ham, så scorede Santander vist 14 mål i superligaen i sin debutsæson på et af de bedste FCK-hold gennem tiderne, hvilket er præcis det samme antal som Pieros scorede i ligaen i hans debutsæson på et af de dårligste. Antal spilleminutter var det samme for de to. Jeg ved godt, at Santander bidrog med meget andet og var bedre, men det skal vel også med i dit perspektiv?

    At Pavlovic ligger på samme snit behøver næppe tælle meget ned for Pieros. Hvis ikke Pavlovic havde spillet som en tøs (og trukket sig i dueller osv), så havde han også kunnet været en glimrende angriber.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1641
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det argument forstår jeg ikke? Ja han blev solgt på sine meritter på Cypern, hvilket stadig ikke retfærdiggør den høje pris, idet det må være hans præstationer her som bør ligge til grund for, om han har været pengene værd.. Med den logik er alle spillere jo deres pris værd, uanset hvordan de præsterer i deres nye klub.. I øvrigt tror jeg næppe Zanka er rundtosset fordi Pieros scorer på en heldig throughball/friløber.. At han er landsholdsangriber siger i øvrigt intet om mandens kvaliteter, snarere noget om den generelle angrebsstand på Cypern.. Uanset hvordan du vender og drejer det, så synes jeg 20 mio for Pieros er et håbløst elendigt køb.. Selvfølgelig kan du retfærdiggøre prisen ved alene at pille statisitkker ud, men forhåbentlig ligger der grundig scouting til grund for alle vores dyre indkøb, og her burde man have opdaget Pieros’ stærke såillemæssige begrænsninger..
    Ja vi kan da godt nu konkludere, at han måske ikke er alle pengene værd. Men hans pris dengang var vel i orden set ud fra hans meritter og talent/udviklingsmuligheder? Ligesom prisen for Robert Skov dengang han blev købt i Silkeborg også var i orden, selvom vi nu har solgt ham for det tidobbelte.

    Og mon ikke man var klar over, hvad Pieros' begrænsninger var - det blev i hvert fald skrevet i avisen dagene efter, så vidt jeg husker. Men man har jo nok ment, at det var en chance værd alligevel holdt op mod hans styrker. Præcis som man gjorde med Vavro, Luftner, Skov, Verbic, Pavlovic, Pep og mange andre.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1642
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    At manden er god til at komme frem til chancer, tjaaah - det kan vel ligeså godt være hans medspillere der er god til at finde ham?
    I så fald kan man jo undre sig over, hvorfor det hele tiden er ham man finder og f.eks. ikke Wind mod New Saints. Eller hvorfor Santander havde så svært ved at komme til chancer i sit første halvår. Selvfølgelig har det noget at gøre med medspillerne, men det har i den grad også noget at gøre med spilleren selv.

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Desværre, han er en fed type, og kan sikkert brænde mange ligaer af - men han havde nok allerede gjort det i Superligaen, hvis han havde haft niveauet.
    Du kan sagtens have ret. I mine øjne kan mindre også gøre det som trupspiller her, og jeg tror som sagt, at det stadig kan komme. Men jeg kan jo fornemme på Sidelinien, at jeg er stærkt i undertal i denne betragtning :-)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1643
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er der heller ikke nogen, som har sagt at han har brændt ligaen af, men folk (jeg) prøver blot at argumentere for, at han ikke er verdens ringeste angriber, som man næsten kan tro efter at læse her. Pieros kommer aldrig op på niveau med Santander (det har ingen påstået). Men når nu du selv nævner ham, så scorede Santander vist 14 mål i superligaen i sin debutsæson på et af de bedste FCK-hold gennem tiderne, hvilket er præcis det samme antal som Pieros scorede i ligaen i hans debutsæson på et af de dårligste. Antal spilleminutter var det samme for de to. Jeg ved godt, at Santander bidrog med meget andet og var bedre, men det skal vel også med i dit perspektiv?

    At Pavlovic ligger på samme snit behøver næppe tælle meget ned for Pieros. Hvis ikke Pavlovic havde spillet som en tøs (og trukket sig i dueller osv), så havde han også kunnet været en glimrende angriber.
    Nej, sandheden ligger jo nok et sted midt i mellem. Jeg mener ikke, Pieros er håbløs. Han ville givetvis kunne blive topscorer på de fleste superliga-hold - ligesom han blev det for os. Men det, jeg svarede på, var forsøget på at forklare hans mangler med, at han endnu ikke havde præsteret på højeste niveau på grund af skader, uheld osv. Der er min indvending blot, at han altså har spillet en hel sæson som førsteangriber, så han har haft muligheden for at vise, hvad han kan gennem en lang periode med fuld spilletid.

    Som sagt handler min kritik af Pieros om, at hans største styrke er at arbejde. Og det er da bestemt en vigtig kvalitet hos enhver fodboldspiller, men det er ikke nok hos en topangriber på et spilstyrende tophold. Selv Pavlovic havde jo faktisk en spidskompetence i et ret giftigt venstreben, men der var så meget andet, der trak ned (tøseri, som du så charmerende kalder det, suk...). Når Pieros' topscorersæson ikke står særligt lysende i mange folks erindring, er det jo, fordi hans målsnit rent faktisk ikke er særligt prangende, når man ser på, hvor mange minutter han brugte per mål. Men endnu mere, fordi han dels brændte - og stadig brænder - ufatteligt mange chancer, dels fordi han bidrager med forsvindende lidt på banen i øvrigt.

    Summa summarum: Jeg mener ikke, Pieros er en uduelig angriber, men jeg synes, han er alt for middelmådig til at have kostet 20 mio. - og for middelmådig og perspektivløs at have siddende på en FCK-bænk i stedet for et ungt talent med fremtiden foran sig.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1644
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nej, sandheden ligger jo nok et sted midt i mellem. Jeg mener ikke, Pieros er håbløs. Han ville givetvis kunne blive topscorer på de fleste superliga-hold - ligesom han blev det for os. Men det, jeg svarede på, var forsøget på at forklare hans mangler med, at han endnu ikke havde præsteret på højeste niveau på grund af skader, uheld osv. Der er min indvending blot, at han altså har spillet en hel sæson som førsteangriber, så han har haft muligheden for at vise, hvad han kan gennem en lang periode med fuld spilletid.
    Ja og der er vi jo så lidt uenige om, hvad en "god" første sæson som angriber i FCK indebærer.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    (tøseri, som du så charmerende kalder det, suk...)
    Ja du må undskylde, at jeg er så gammeldags, at jeg af og til kommer til at bruge frasen "at spille som en tøs". Jeg kan se, at Christian Eriksen også en gang har brugt den, og jeg er sikker på, at hverken han eller jeg mener noget nedsættende om kvinder.
    Forøvrigt er ordet tøs vel i sig selv nedsættende, så det ville jeg da aldrig kalde en pige.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Når Pieros' topscorersæson ikke står særligt lysende i mange folks erindring, er det jo, fordi hans målsnit rent faktisk ikke er særligt prangende, når man ser på, hvor mange minutter han brugte per mål. Men endnu mere, fordi han dels brændte - og stadig brænder - ufatteligt mange chancer, dels fordi han bidrager med forsvindende lidt på banen i øvrigt.
    Det er muligt. Det kan også være fordi vi ikke vandt en skid, og at sæsonen var en katastrofe. Havde vi stået med mesterskabet, så havde vi måske sagt, at pieros havde spillet en fin sæson med mange mål og været stærkt medvirkende til mesterskabet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Summa summarum: Jeg mener ikke, Pieros er en uduelig angriber, men jeg synes, han er alt for middelmådig til at have kostet 20 mio. - og for middelmådig og perspektivløs at have siddende på en FCK-bænk i stedet for et ungt talent med fremtiden foran sig.
    Det er svært at være uenig i den opsummering. Men det med et talent i stedet er ikke altid lige så sort/hvidt. Det er ikke alle kampe, hvor det rent faktisk giver mere mening at smide Daramy (jeg går ud fra, at du primært tænker på ham) ind i stedet for Pieros - hertil er resultaterne for vigtige.
    Sidst redigeret af k@sper : 06.08.19 kl. 15:23

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1645
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Tak for den gennemgribende og aldeles medrivende diskussion af Pieros' ophold i nice FC. Når nu ikke han er et erklæret transferemne og det heller ikke er evt destinationer eller evt. salgbarhed der diskuteres, kunne vi så ikke lægge den fremtidige diskussion af Pieros i tråden om nuværende nice FC spillere og lade transfertråden handle lidt mere om det?


  19. #1646
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Tak for den gennemgribende og aldeles medrivende diskussion af Pieros' ophold i nice FC. Når nu ikke han er et erklæret transferemne og det heller ikke er evt destinationer eller evt. salgbarhed der diskuteres, kunne vi så ikke lægge den fremtidige diskussion af Pieros i tråden om nuværende nice FC spillere og lade transfertråden handle lidt mere om det?
    Jaja. Men tillad mig at bidrage med en afledt pointe omkring Pieros. At Ståle ikke har afskibet ham for længst, kunne meget vel skyldes, at Ståle i bund og grund er et godt menneske og en dygtig leder, der følger indgåede aftaler til dørs og altid prøver at få det bedste ud af den enkelte på teamet. At det skulle forholde sig sådan, illustreres ikke mindst af de mange spillere, der hellere end gerne vender tilbage til FCK og Ståle efter at have spillet i andre klubber til større hyrer. Han er tydeligvis alt andet end en impulsiv psykopatleder. Og det har jeg under alle omstændigheder PISSE stor respekt for!

  20. De følgende 12 brugere er enige:

  21. #1647
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Mads Roerslev solgt til Brentford.
    https://www.fck.dk/nyhed/mads-roersl...l-brentford-fc

    Han har altid haft et stort talent, men han har bare været uheldig med at så mange klassespillere har været foran ham i køen til spilletid. Klubben har nok solgt ham til et meget lavt beløb, så han kunne komme videre. Men nu er vi nede på 3 højre backs i truppen..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #1648
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Det er B-holdet han kommer til i Brentford, så får nok masser af spilletid, men på et niveau væsentligt lavere end FCK.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #1649
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Held og lykke til Roerslev. Det ærgrer mig en del, at han ikke har fået en ny udlejning i stedet, men det var jo annonceret, at han skulle sælges. Det er sgu synd, at han er gået i stå pga. andres fuck-ups. Nå, jeg vil glæde mig til at følge ham - med en blanding af håb på hans vegne og ængstelse for, at han om et par år spiller backen på landsholdet, når Varelas afløser i FCK skal findes. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #1650
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Held og lykke til Roerslev. Det ærgrer mig en del, at han ikke har fået en ny udlejning i stedet, men det var jo annonceret, at han skulle sælges. Det er sgu synd, at han er gået i stå pga. andres fuck-ups. Nå, jeg vil glæde mig til at følge ham - med en blanding af håb på hans vegne og ængstelse for, at han om et par år spiller backen på landsholdet, når Varelas afløser i FCK skal findes. :-)
    Det er måske lidt unuanceret at kalde det "på grund af andres fuck-ups", når det snarere tyder på, at det var Roerslev og hans rådgiver, der dummede sig gevaldigt ved at vælge en klub, hvor han skulle konkurrere om spilletid med holdets anfører:

    Ståle til BT i april:

    "[...] han havde jo tilbud fra tre-fire andre, og så er det jo dumt at tage til en klub, som ikke vil bruge dig. Men det kan vi ikke styre."

    https://www.bt.dk/superligaen/solbak...-fiasko-aftale

    Groft sagt lugter det lidt af, at Roerslev formentlig kan takke sig selv (i hvert fald delvist) for, at han nu skal spille for Brentfords B-hold i stedet for at have nærmet sig førsteholdet i København med et succesfuldt lejemål a la Carlo Holse. Og det er naturligvis temmelig trist, at det skal ende sådan for det, der virker til at være en ganske talentfuld spiller.
    Mvh.
    Dane

  28. De følgende 13 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •