Side 113 af 144 FørsteFørste ... 1363103110111112113114115116123 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,681 til 1,695 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #1681
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Jeg forstår simpelthen ikke den her attitude. Stage har startet rigtigt godt blandt andet med to rigtig gode præstationer i den ultimative højintensitetskulisse mod Røde Stjerne. Han er allerede en solid kontrollerende midtbanespiller og han er kun lige startet. Har jer Stage hatere glemt, hvor lang tid det tog for Delaney at slå igennem på samme position? Eller hvor mange halvskuffelser eller deciderede nulbonner vi har prøvet med på den plads? Gregus, Bergvold, Würtz, Mussis, Grindheim osv.

    Jeg er sgu glad for Stage og tror på at han nok skal blive en betragtelig succes for os.
    Du tilskriver mig nogle ret kraftige følelsesmæssige motiver, som jeg ikke kan genkende, men den står for din egen regning.

    Min vurdering af Stage skal ses i lyset af den pris, vi betalte, Ståles udtalelse om behovet for at købe en CM til start 11'er og så de kvaliteter det kræver for at kunne udfylde den rolle på holdet.

    Dit eksempel med mislykkede CM gennem historien giver ikke mening, hvis han skal vurderes som god, skal han måles med de gode CM, vi har haft - og der er han i den offensive del af spillet ikke i nærheden af at kunne ramme deres niveau.

    Hvis vi sammenligner en VB med Janne Saarinen og Urmas Rooba, så vil alle VB se godt ud, men er det, hvad vi ønsker? Vi kan heller ikke sammenligne dyre indkøb til start 11'er med egne gratis spillere, der rykkes op i truppen som 17-årige.

    For at nedbryde modstandernes defensiv er det vigtigt med en CM, der kan spille i små rum, vende spillet på den første berøring, vende i små rum, spille skarpe aflevering op igennem kæderne. Det magter Stage ikke pt. Man kan omgive ham med masser af sympati og tillid og det vil jeg gerne være med til - jeg bakker i reglen spillerne op - men at påstå, at han er en succes, som det ser ud nu, det er sgu' at stramme argumentationen markant.

    Særligt internationalt, hvor holdene er endnu mere kompakte i deres defensiv og i reglen også stærkere, skal en CM magte det.

    I min vurdering af Stage ser han godt ud defensivt, hvor han ser ud til at falde ind i konceptet, med gode bevægelser og gode indgreb - men offensivt halter det.

    En konsekvens af dette er alle de lange bold til Wind og Doye. Vi spiller meget på tværs og foran modstandernes kæder, hvilket inviterer til pres på holdet, der ofte ender med at sparke en lang bold. Fordi vi spiller så langsomt, så bliver det ofte modstandernes defensiv, der styrer, hvor vi afleverer bolden hen på banen, istedet for at vi med bolden styrer modstandernes løb og dermed nedbryder deres defensiv. Det er en af grundene til, at vi ikke kommer til så mange chancer.

    Og der er Stage en væsentlig del af forklaringen - jeg krydser fingre for Falk på den cenntrale midt tilde sidste kval-kampe, hans betydning er enorm for vores spil-koncept.

    Jeg hater ikke Stage - jeg vil sætte pris på, hvis du vil trække vejret inden du skriver sådan noget. Jeg bakker ham op og roser hans defensiv, men at underkende at han er en udfordring for vores offensive spil, det vil være forkert.
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1682
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Du tilskriver mig nogle ret kraftige følelsesmæssige motiver, som jeg ikke kan genkende, men den står for din egen regning.

    Min vurdering af Stage skal ses i lyset af den pris, vi betalte, Ståles udtalelse om behovet for at købe en CM til start 11'er og så de kvaliteter det kræver for at kunne udfylde den rolle på holdet.

    Dit eksempel med mislykkede CM gennem historien giver ikke mening, hvis han skal vurderes som god, skal han måles med de gode CM, vi har haft - og der er han i den offensive del af spillet ikke i nærheden af at kunne ramme deres niveau.

    Hvis vi sammenligner en VB med Janne Saarinen og Urmas Rooba, så vil alle VB se godt ud, men er det, hvad vi ønsker? Vi kan heller ikke sammenligne dyre indkøb til start 11'er med egne gratis spillere, der rykkes op i truppen som 17-årige.

    For at nedbryde modstandernes defensiv er det vigtigt med en CM, der kan spille i små rum, vende spillet på den første berøring, vende i små rum, spille skarpe aflevering op igennem kæderne. Det magter Stage ikke pt. Man kan omgive ham med masser af sympati og tillid og det vil jeg gerne være med til - jeg bakker i reglen spillerne op - men at påstå, at han er en succes, som det ser ud nu, det er sgu' at stramme argumentationen markant.

    Særligt internationalt, hvor holdene er endnu mere kompakte i deres defensiv og i reglen også stærkere, skal en CM magte det.

    I min vurdering af Stage ser han godt ud defensivt, hvor han ser ud til at falde ind i konceptet, med gode bevægelser og gode indgreb - men offensivt halter det.

    En konsekvens af dette er alle de lange bold til Wind og Doye. Vi spiller meget på tværs og foran modstandernes kæder, hvilket inviterer til pres på holdet, der ofte ender med at sparke en lang bold. Fordi vi spiller så langsomt, så bliver det ofte modstandernes defensiv, der styrer, hvor vi afleverer bolden hen på banen, istedet for at vi med bolden styrer modstandernes løb og dermed nedbryder deres defensiv. Det er en af grundene til, at vi ikke kommer til så mange chancer.

    Og der er Stage en væsentlig del af forklaringen - jeg krydser fingre for Falk på den cenntrale midt tilde sidste kval-kampe, hans betydning er enorm for vores spil-koncept.

    Jeg hater ikke Stage - jeg vil sætte pris på, hvis du vil trække vejret inden du skriver sådan noget. Jeg bakker ham op og roser hans defensiv, men at underkende at han er en udfordring for vores offensive spil, det vil være forkert.
    Jeg har måske misset det, men hvornår har Ståle udtalt, at en ny central midtbanespiller skal gå direkte ind i startopstillingen?

  4. #1683
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Det handler vel om at have forskellige typer på midtbanen? Falk og Mudri er de mere kreative og vil oftest blive benyttet når der spilles i små rum og Stage er vel mere (endnu) ment som værende en mere defensivt orienteret spiller feks i udekampe mod Røde Stjerne, hvor han for øvrigt var super god... Så Stage er købt til start 11 og har allerede været der flere gange....Men det er Zeca, Falk og Mudrii jo også....

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #1684
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Jeg har måske misset det, men hvornår har Ståle udtalt, at en ny central midtbanespiller skal gå direkte ind i startopstillingen?
    Sagde han ikke bare, at en ny central midt skulle være brugbar i Europa?

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1685
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Sagde han ikke bare, at en ny central midt skulle være brugbar i Europa?
    I forlængelse af den sidste kamp, hvor han bliver spurgt ind til transfervinduet udtaler, at det eneste der er sikkert er, at vi har brug for en CM. På det opfølgende spørgsmål siger at det vil blive et indkøb til start 11'eren.
    Goldbæks Højrefod

  9. #1686
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    I forlængelse af den sidste kamp, hvor han bliver spurgt ind til transfervinduet udtaler, at det eneste der er sikkert er, at vi har brug for en CM. På det opfølgende spørgsmål siger at det vil blive et indkøb til start 11'eren.
    Det forstod jeg ikke som en spiller, der skulle kunne slå Falk/Zeca af fra første dag. Præcis som købet af Mudrazija heller ikke var med de forventninger.

    Jeg er ret sikker på, at Stage har været blandt de tre primære transfermål til den rolle, som han i høj grad udfylder. Han kan noget andet end Zeca/Falk, kan aflaste, kan spille med internationalt.

    Jeg tror du overtolker på Ståles udtalelser.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #1687
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Du tilskriver mig nogle ret kraftige følelsesmæssige motiver, som jeg ikke kan genkende, men den står for din egen regning.

    Min vurdering af Stage skal ses i lyset af den pris, vi betalte, Ståles udtalelse om behovet for at købe en CM til start 11'er og så de kvaliteter det kræver for at kunne udfylde den rolle på holdet.

    Dit eksempel med mislykkede CM gennem historien giver ikke mening, hvis han skal vurderes som god, skal han måles med de gode CM, vi har haft - og der er han i den offensive del af spillet ikke i nærheden af at kunne ramme deres niveau.

    Hvis vi sammenligner en VB med Janne Saarinen og Urmas Rooba, så vil alle VB se godt ud, men er det, hvad vi ønsker? Vi kan heller ikke sammenligne dyre indkøb til start 11'er med egne gratis spillere, der rykkes op i truppen som 17-årige.

    For at nedbryde modstandernes defensiv er det vigtigt med en CM, der kan spille i små rum, vende spillet på den første berøring, vende i små rum, spille skarpe aflevering op igennem kæderne. Det magter Stage ikke pt. Man kan omgive ham med masser af sympati og tillid og det vil jeg gerne være med til - jeg bakker i reglen spillerne op - men at påstå, at han er en succes, som det ser ud nu, det er sgu' at stramme argumentationen markant.

    Særligt internationalt, hvor holdene er endnu mere kompakte i deres defensiv og i reglen også stærkere, skal en CM magte det.

    I min vurdering af Stage ser han godt ud defensivt, hvor han ser ud til at falde ind i konceptet, med gode bevægelser og gode indgreb - men offensivt halter det.

    En konsekvens af dette er alle de lange bold til Wind og Doye. Vi spiller meget på tværs og foran modstandernes kæder, hvilket inviterer til pres på holdet, der ofte ender med at sparke en lang bold. Fordi vi spiller så langsomt, så bliver det ofte modstandernes defensiv, der styrer, hvor vi afleverer bolden hen på banen, istedet for at vi med bolden styrer modstandernes løb og dermed nedbryder deres defensiv. Det er en af grundene til, at vi ikke kommer til så mange chancer.

    Og der er Stage en væsentlig del af forklaringen - jeg krydser fingre for Falk på den cenntrale midt tilde sidste kval-kampe, hans betydning er enorm for vores spil-koncept.

    Jeg hater ikke Stage - jeg vil sætte pris på, hvis du vil trække vejret inden du skriver sådan noget. Jeg bakker ham op og roser hans defensiv, men at underkende at han er en udfordring for vores offensive spil, det vil være forkert.
    Jeg er sådan set enig i, at Stage ikke efterlader et markant offensivt indtryk, men jeg synes dog, at din argumentation mangler at tage højde for en vigtig ting, hvilket er, at vi skal have forskellige typer på midten. Det går ikke at have en klon af Rasmus Falk og en klon af Zeca at skifte ind, da vi på denne måde ikke kan ændre kampen, hvis spillet ikke lige fungerer med Falk og Zeca, ligesom det heller ikke nytter at benytte dem sammen med deres respektive klon. Som jeg ser det, er Stage indkøbt, fordi han både kan fungere sammen med Zeca, hvor han så vil indtage en mere Delaney-agtig rolle (fra da han spillede sammen med Kvist), hvor han skal bidrage med store lunger og hidsige løb ind i feltet. Omvendt kan Stage også fungere sammen med Falk, hvor han i stedet bør indtage Zecas rolle, som den mere dybdeliggende skraldemand. Det har været bidende nødvendigt at få en spiller ind, der kan indtage begge roller, da vi simpelthen skal have mulighed for at hvile både Zeca og Falk. Lægger man dertil, at Stage er dansk, 22 år gammel og har lederegenskaber, synes jeg, at det er et fremragende køb.

    Og desuden vil jeg også gerne opponere imod holdningen om, at vores centrale midtbanespillere altid skal kunne drible og spille i små rum, vende på en mand, mv. Af alle de centrale midtbanespillere vi har haft, er det jo sådan set kun Falk, der kan gøre det. Man så altså heller ikke Delaney eller Claudemir afdrible tre mand, inden de slog en guldbold i dybden. Vores bedste hold har altid haft en central midtbane med duelstærke og løbevillige folk, hvor den ene så kan bidrage offensivt på den ene eller anden måde (Delaney via sine aggresive løb og hovedstyrke, mens Claudemir på sine gode dage kunne se åbninger i længderetningen) og her synes jeg - med Stages alder, nationalitet og mentalitet in mente - at han passer perfekt ind.
    Vil altid elske Ståle


  12. #1688
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Og desuden vil jeg også gerne opponere imod holdningen om, at vores centrale midtbanespillere altid skal kunne drible og spille i små rum, vende på en mand, mv. Af alle de centrale midtbanespillere vi har haft, er det jo sådan set kun Falk, der kan gøre det.
    Host ... Host ... Elrio van Heerden?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1689
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Host ... Host ... Elrio van Heerden?
    https://www.transfermarkt.com/elrio-...920/verein/190

    Spillede Elrio ikke primært på kanten for os Atiba style?

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1690
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Host ... Host ... Elrio van Heerden?
    Elrio van Heerden spillede da ikke central midt, han blev primært brugt på kanten. I efteråret 2005, hvor han fik sit endelige gennembrud, bestod vores centrale midt primært af Linderoth og Silberbauer.

  17. #1691
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af dennisp Se meddelelser
    Mon ikke Ståle holder et lille øje på Cornelius til vinter? Hvis han ikke lykkedes i Parma her i efteråret er en hjemtur vel eneste mulighed, hvis han skal holde fast i en landsholdsplads til EM2020.
    Nu følger jeg en del med i Parma og har gjort det siden før FC tog sit første danske mesterskab.
    Corner er ikke hentet til at gå i startopstillingen, det er kendt vidt og bredt i Italien - og det må man forvente at Corner selv er klar over, idet hans direkte konkurrent Roberto Inglese allerede var i truppen, da Corner skrev under på aftalen. Hvis Corner forventer at spille bare halvdelen af tiden, er han allerede galt på den i Parma. Det kan selvfølgelig være at han har taget en chance eller at der ikke bød sig andre mulighder uden at gå gevaldigt på kompromis med lønnen eller adresse, men i min bog er Corner ikke en udpræget fiasko, hvis han ikke spiller fast. Det er ikke succeskriteriet i casen.
    Hvordan han så selv ser situationen, er naturligvis et helt andet spørgsmål. Og man kan ikke udelukke, at han opgiver en udenlandskarriere for anden gang og vender tilbage til en tilværelse som "landsbykonge" i København - hvilket da absolut vil være velkomment, men også noget af en mental dukkert for den gode Corner. Han er dog den oplagte arvtager til Damen.

  18. #1692
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    https://www.fck.dk/nyhed/ndoye-ude-med-langvarig-skade

    Bare det, der ikke måtte ske.. :(


  19. #1693
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Av.. det kræver unægteligt en ny angriber.

  20. De følgende 13 brugere er enige:

  21. #1694
    Tilmeldingsdato
    Jul 2015
    Indlæg
    89

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Bendtner incoming!!!

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #1695
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Av.. det kræver unægteligt en ny angriber.
    Tanken om stabil spilletid til Pieors i resten af det her efterår giver mig grå hår og nervøse trækninger.. Vi gik pludselig fra at have et angreb med europæisk snit til et dybt ordinært superligaangreb. Wind er en stjerne i svøb, men slet slet ikke klar til at skulle løfte opgaven ene mand, og det er svært at se hvordan vi for alvor skal kunne gøre ondt på vores modstandere med en duo bestående af Wind og Pieros. Det er tæt på at være den værste uge som FCK-tilhænger det her.. Synes det er helt vanvittigt så uheldige vi er med skader til vores absoultte nøglespillere hele tiden.. Jeg har desværre meget svært ved at se os gå ud og hente en angriber som fra dag 1 præsterer på bare tilnærmelsesvis Doyes niveau.. Måske det så var nemmere at hente en dygtig venstre fløj og spille Fischer ind på top ved siden af Wind. Det giver så også et helt anderledes spillemæssigt udtryk. Men faktum er jo nok at vi kører videre med det eksisterende hold. Sikke en rædselsfuld måde at starte ugen på..


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •