Side 136 af 144 FørsteFørste ... 3686126133134135136137138139 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,026 til 2,040 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #2026
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Ronaldo er helt bestemt et eksempel på det jeg hader, men også på det modsatte. Ronaldo har ikke pisset sit talent væk, men tværtimod været mere fokuseret end langt de fleste fodboldspillere jeg kan komme i tanke om. Og så er det mit klare indtryk, at Ronaldo har brugt medierne til at styrke sin karriere, noget man vel kun kan påstå Bendtner har forsøgt at gøre men ikke evnet.
    Jeg tror nu også, at Ronaldo har haft nogle væsentlig bedre agenter og rådgivere end Bendtner, der f.eks. har haft sin far, som han vist ikke er på talefod med længere. Ronaldo får betalt sig til fred og ro efter en voldtægtssag - Bendtner hænges ud på forsiden af avisen, fordi han i sin beruselse har bedt om en gratis pizza (jeg ved godt, at han har lavet et utal af dumme ting)

    Endvidere ved jeg heller ikke, om jeg er enig i, at Bendtner har pisset sin karriere væk. Jeg er med på, at han sikkert ikke har haft samme seriøsitet som Ronaldo (hvem har det?), men han har da fået rimelig meget ud af et trods alt begrænset talent. Der har været en række dumme eskapader typisk i beruselse - forøvrigt ikke "unormalt" for unge fodboldspillere vokset op i engelsk fodbold dengang - og der har været nogle dumme valg af klubber (sikkert delvist dårlig rådgivning). Men direkte at pisse sit talent væk, synes jeg er voldsomt.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2027
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Meget apropos denne snak: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...enbryn/7770266

    James Rodriguez er åbenbart Colombias svar på Bendtner.

    Mht. Ronaldo er jeg helt med på, at han er super seriøs. Jeg syntes blot, det var sjovt, at hans livsstil blev karakteriseret som munkeagtig lige oven på hans voldtægtshistorie. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #2028
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Btw, tæller Bendtner som egen avl?
    Det tror jeg ikke, han gør, da en spiller skal have trænet tre år i samme land, fra han er mellem 15 og 21, og Bendtner tog til England, da han var 16. Men som andre skriver, er det vist heller ikke relevant for os.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #2029
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror nu også, at Ronaldo har haft nogle væsentlig bedre agenter og rådgivere end Bendtner, der f.eks. har haft sin far, som han vist ikke er på talefod med længere. Ronaldo får betalt sig til fred og ro efter en voldtægtssag - Bendtner hænges ud på forsiden af avisen, fordi han i sin beruselse har bedt om en gratis pizza (jeg ved godt, at han har lavet et utal af dumme ting)

    Endvidere ved jeg heller ikke, om jeg er enig i, at Bendtner har pisset sin karriere væk. Jeg er med på, at han sikkert ikke har haft samme seriøsitet som Ronaldo (hvem har det?), men han har da fået rimelig meget ud af et trods alt begrænset talent. Der har været en række dumme eskapader typisk i beruselse - forøvrigt ikke "unormalt" for unge fodboldspillere vokset op i engelsk fodbold dengang - og der har været nogle dumme valg af klubber (sikkert delvist dårlig rådgivning). Men direkte at pisse sit talent væk, synes jeg er voldsomt.
    Sjovt at du taler hans talent ned, for det virker sgu sølle. Han var et stort talent, og bestemt ikke begrænset, som eksempelvis Pieros, og han kunne have haft en langt, langt større karriere, havde han haft en anden indstilling til livet. Det er klart, at han har fået dårlig rådgivning, men det forklare ikke det hele, det gør ungdomsfodbold i England heller ikke. Specielt ikke når eskapaderne er fortsat efter bruddet med både agent-far, eget faderskab og både den 25. Og 30. fødselsdag.

    Edit: følgende link viser jo også en spiller med et ganske fint talent. https://www.youtube.com/watch?v=COL0bDQEYrM
    Sidst redigeret af Devil : 03.09.19 kl. 15:15

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #2030
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Sjovt at du taler hans talent ned, for det virker sgu sølle. Han var et stort talent, og bestemt ikke begrænset, som eksempelvis Pieros, og han kunne have haft en langt, langt større karriere, havde han haft en anden indstilling til livet. Det er klart, at han har fået dårlig rådgivning, men det forklare ikke det hele, det gør ungdomsfodbold i England heller ikke. Specielt ikke når eskapaderne er fortsat efter bruddet med både agent-far, eget faderskab og både den 25. Og 30. fødselsdag.

    Edit: følgende link viser jo også en spiller med et ganske fint talent. https://www.youtube.com/watch?v=COL0bDQEYrM
    Ja fint talent med danske øjne, men i forhold til Ronaldo (som vi sammenlignede det med) er det vel middelmådigt. Pieros har været i Apoel og FCK, Bendtner i Arsenal (endda som profil en periode), Juventus, Wolfsburg og en kæmpe profil på landsholdet. Jeg er dog enig i, at karrieren med højere niveau end FCK har været alt for kort, og det kan man selvfølgelig godt kalde at pisse væk.

  10. #2031
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja fint talent med danske øjne, men i forhold til Ronaldo (som vi sammenlignede det med) er det vel middelmådigt. Pieros har været i Apoel og FCK, Bendtner i Arsenal (endda som profil en periode), Juventus, Wolfsburg og en kæmpe profil på landsholdet. Jeg er dog enig i, at karrieren med højere niveau end FCK har været alt for kort, og det kan man selvfølgelig godt kalde at pisse væk.
    Jeg synes du bevidst misforstår og twister konteksten, så den bedre passer din dagsorden. Jeg sammenlignede ikke deres talenter, men ønskede alene at påpege, at Bendtner har mangler indstilling og vilje til at indfri det ret store potentiale hans talent indeholder. Et talent du ordret omtaler som ‘begrænset’! Sammenligningen med Pieros var helt bevidst, da han næsten kun har vilje og indstilling, men absolut ikke det samme talent for fodbold som Bendtner. Hvor de har spillet igennem deres karrierer understreger jo netop min pointe.

  11. #2032
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Med de sidste handler, der faldt på plads inden midnat, er status på FCKs transfervindue flg.:

    AFGANGE:
    Aboubakar Keita (Leuven, 400.000 € (ubekræftet))
    Denis Vavro (Lazio, 10,5 mio €)
    Jesse Joronen (Brescia, 5 mio. €)
    Robert Skov (Hoffenheim, 10 mio. €)
    Mads Roerslev (Brentford, 200.000 € (ubekræftet))
    Peter Ankersen (Genoa, 2 mio. €)
    Samlede transferindtægter: 28,1 mio. €, eller 212 mio. kr.

    TILGANGE:
    Sten Grytebust (fri transfer)
    Karlo Bartolec (2 mio. €)
    Jens Stage (2 mio. €)
    Victor Nelsson (3,5 mio. €)
    Kalle Johnsson (1 mio. €)
    Pep Biel (4 mio. €)
    Bryan Oviedo (fri transfer)
    Michael Santos (2,5 mio. €)
    Nicklas Bendtner (fri transfer)
    Samlede transferudgifter: 15 mio. €, 112 mio. kr.

    Økonomisk har transfervinduet medført en gevinst på 100 mio. kr., eller 1,5 gange Brøndbys seneste underskud..
    Den økonomiske gevinst har naturligt nok sin pris for holdets samlede kvalitet på kort sigt. Jeg synes ikke, der er nogen tvivl om, at vi er kommet svækket ud af vinduet, men det er selvfølgelig også præmissen, når vi modtager store bud på vores profiler, der har præsteret godt. Afgangene er der derfor ikke så meget at sige til. Tilgangene... tja. Hvis vi tænker en skala fra en til seks stjerner, hvor seks er at gøre en øjeblikkelig forskel og revolutionere holdet, a la Ståles ankomst som spiller, og en er at være et åbenlyst fejlcast fra dag et i stil med Pusic, Ashvetia eller Pape Diouf, vil jeg bedømme de nye spilleres start sådan her:

    Sten Grytebust *** Dårlige udspark og store problemer ved høje bolde. Virker bestemt ikke stærkere end Joronen. Dog også flere vigtige redninger.
    Karlo Bartolec ** Meget sløj start. Svag teknik og dårligt overblik. Virker ret endimensionel i sit spil.
    Jens Stage *** Er bestemt ikke faldet igennem, men temmelig begrænset i sit spil frem ad banen. Passer dårligt sammen med Zeca, hvis der skal skabes noget kreativt.
    Victor Nelsson **** Er gået uimponeret til sagen og begår ikke mange fejl. Dog overraskende svag i spillet frem ad banen.
    Kalle Johnsson *** Naturligvis et spinkelt grundlag at bedømme på, men har ikke været overbevisende.
    Pep Biel ** Kæmper tydeligvis med at finde sig til rette på holdet og i spillestilen. Uacceptabel defensiv indsats.
    Bryan Oviedo *** Ikke noget stort aftryk indtil videre, men man kan dog allerede se, at han har flere facetter i sit offensive spil end Bengtsson.
    Michael Santos **** Man kan med det samme se, at han er vant til at spille på et højere niveau. Med en bedre makker ved siden af sig kan det blive rigtig godt.
    Nicklas Bendtner ?

    Det kan godt overraske mig lidt, at det ikke ser bedre ud med tanke på de store summer, der trods alt er lagt for de nye folk, men flere af dem viser dog i glimt potentiale til noget større, så forhåbentlig træder flere af dem i karakter i de kommende måneder, for de "gamle" spillere alene kan ikke trække læsset og holde snor i FCM frem mod vinterpausen.
    HIC SUNT LEONES

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #2033
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg synes du bevidst misforstår og twister konteksten, så den bedre passer din dagsorden. Jeg sammenlignede ikke deres talenter, men ønskede alene at påpege, at Bendtner har mangler indstilling og vilje til at indfri det ret store potentiale hans talent indeholder. Et talent du ordret omtaler som ‘begrænset’! Sammenligningen med Pieros var helt bevidst, da han næsten kun har vilje og indstilling, men absolut ikke det samme talent for fodbold som Bendtner. Hvor de har spillet igennem deres karrierer understreger jo netop min pointe.
    Han har da haft vilje og indstilling nok til som en af de få at kæmpe sig op fra 16 årig Amagerknægt til profil for Arsenal. Men der tegner sig da et lidt uheldig billede af hans opførsel især i dårligere perioder.

    Forøvrigt er alle spilleres talent pr definition begrænset. Var det ubegrænset, så ingen nogensinde kunne leve op til det :)

  14. #2034
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Den økonomiske gevinst har naturligt nok sin pris for holdets samlede kvalitet på kort sigt. Jeg synes ikke, der er nogen tvivl om, at vi er kommet svækket ud af vinduet, men det er selvfølgelig også præmissen, når vi modtager store bud på vores profiler, der har præsteret godt. Afgangene er der derfor ikke så meget at sige til. Tilgangene... tja. Hvis vi tænker en skala fra en til seks stjerner, hvor seks er at gøre en øjeblikkelig forskel og revolutionere holdet, a la Ståles ankomst som spiller, og en er at være et åbenlyst fejlcast fra dag et i stil med Pusic, Ashvetia eller Pape Diouf, vil jeg bedømme de nye spilleres start sådan her:

    Sten Grytebust *** Dårlige udspark og store problemer ved høje bolde. Virker bestemt ikke stærkere end Joronen. Dog også flere vigtige redninger.
    Karlo Bartolec ** Meget sløj start. Svag teknik og dårligt overblik. Virker ret endimensionel i sit spil.
    Jens Stage *** Er bestemt ikke faldet igennem, men temmelig begrænset i sit spil frem ad banen. Passer dårligt sammen med Zeca, hvis der skal skabes noget kreativt.
    Victor Nelsson **** Er gået uimponeret til sagen og begår ikke mange fejl. Dog overraskende svag i spillet frem ad banen.
    Kalle Johnsson *** Naturligvis et spinkelt grundlag at bedømme på, men har ikke været overbevisende.
    Pep Biel ** Kæmper tydeligvis med at finde sig til rette på holdet og i spillestilen. Uacceptabel defensiv indsats.
    Bryan Oviedo *** Ikke noget stort aftryk indtil videre, men man kan dog allerede se, at han har flere facetter i sit offensive spil end Bengtsson.
    Michael Santos **** Man kan med det samme se, at han er vant til at spille på et højere niveau. Med en bedre makker ved siden af sig kan det blive rigtig godt.
    Nicklas Bendtner ?

    Det kan godt overraske mig lidt, at det ikke ser bedre ud med tanke på de store summer, der trods alt er lagt for de nye folk, men flere af dem viser dog i glimt potentiale til noget større, så forhåbentlig træder flere af dem i karakter i de kommende måneder, for de "gamle" spillere alene kan ikke trække læsset og holde snor i FCM frem mod vinterpausen.
    Jeg synes det er for hård ved både Grytebust og Stage (og måske Nelssom) og for flink ved Oviedo og Santos. Bartolec har jeg også lidt højere, men ham er jeg sgu stadig lidt skuffet over. Jeg husker ham som værende meget bedre offensivt - forhåbentlig handler det om at lære system, løbemønstre og holdkammerater at kende.

    Man skal nok ikke være så overraskede over Biel og Santos, der kommer fra en helt anden spillestil (Santos er desuden bagud træningsmæssigt) ,selvom det er frygtelig frusterende især mht Biel. Det kan (skal) sagtens komme.
    Det er dog et problem lige her og nu, at man sælger holdets måske største profil i Skov, og så køber et "projekt" i Biel. Man havde sikkert håbet på noget andet - lidt bekymrende.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #2035
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Med hensyn til størrelsen på Bendtners rå talent, så er det muligvis kun matchet af Eriksens i dette årtusinde - men som angribertype ser jeg ham ikke som noget særligt godt match til Ståles FCK, da hans løbepensum og løbevillighed simpelthen er for lille, og derfor tror jeg kun vi nogensinde får ham at se som starter i pokalturneringen eller måske på hjemmebane mod bundholdene. Derudover vil han kun blive brugt som en taktisk brik fra 65. minut og frem, for jeg tror at der skal meget til før Ståle bytter Pieros’ presspil ud for at have Bendtner daskende rundt oppe foran.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #2036
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Med hensyn til størrelsen på Bendtners rå talent, så er det muligvis kun matchet af Eriksens i dette årtusinde - men som angribertype ser jeg ham ikke som noget særligt godt match til Ståles FCK, da hans løbepensum og løbevillighed simpelthen er for lille, og derfor tror jeg kun vi nogensinde får ham at se som starter i pokalturneringen eller måske på hjemmebane mod bundholdene. Derudover vil han kun blive brugt som en taktisk brik fra 65. minut og frem, for jeg tror at der skal meget til før Ståle bytter Pieros’ presspil ud for at have Bendtner daskende rundt oppe foran.
    Omvendt giver Bendtner noget andet til vores etableret angrebsspil. Han er bedre med bolden, bedre til at modtage bolden med en mand i ryggen, bedre i hovedetspillet samt at modstanderne måske har mere respekt for Bendtner end de har for Pieros og der igennem skaber han mere plads til hans holdkammerater.
    I og med han højst sandsynligt holder bedre i kuglen vil vi kunne bruge ham på samme måde som Doye og få skubbet spillet hurtigere op på den sidste 1/3 del af banen.
    Det kunne jo også tænkes at Pieros og Bendtner starter på banen samtidigt.


  19. #2037
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Ståle! Jeg ved jo du læser med her, gamle slambert.

    Inden det hele drukner i Bendtner-craziness. Er du ikke en god og rar nordmand, at hente noget til vores forsvar, så vi ikke pludselig skal stå en lortesituation, og ærgrer os over al fokus gik til Bendtner-cirkusset?

    1000 tak.

    Hvem spørger du? Kender ikke markedet så godt som du, men et forsigtigt bud kunne være Maxsøe... 25 år. Superliga-erfaring. Fri på markedet.

    Om han er frisk på tilværelsen som 4. valg? Tjooo, mon ikke. Han skal vel nok få sine kampe - og på trods af Sottes fine præstationer, er der vel ikke nogen i forsvaret der er umulige at slå af.
    Victor N. bliver vel også lidt træt mentalt og fysisk på et eller andet tidspunkt.

    PS. Er jeg virkelig den eneste der har lidt noia over denne situation? Hvis der er noget jeg anskuer helt forkert, er i mere end velkomne til at sætte mig på plads. Det ville oven i købet være trygt og rart.

    Zan

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #2038
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    PS. Er jeg virkelig den eneste der har lidt noia over denne situation? Hvis der er noget jeg anskuer helt forkert, er i mere end velkomne til at sætte mig på plads. Det ville oven i købet være trygt og rart.
    Zan
    Næ det tror jeg ikke. Jeg kan også godt være bekymret. Jeg tror til gengæld ikke, at der kommer nogen ind. Bjelland er meldt helt frisk nu, selvom vi herinde selvfølgelig godt kan være bekymret for hans bentøj. Endvidere gør kontrakten med Bendtner (hvis vi antager han skal spille lidt) os også en smule mere solide bagtil. Nu er Fischer nemlig ikke længere tvunget op i angrebet, men kan/skal ned på kanten igen. Det løsner samtidig Falk en plads centralt og dermed Stage som potentielt kan vikariere i forsvaret. Ikke den optimale løsning, men dog en som jeg tror man vil bruge.
    Sidst redigeret af k@sper : 04.09.19 kl. 10:51


  22. #2039
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mener du virkelig voldtægtsmunken Ronaldo? Messi ville vel være et mere rammende billede... :-) Men er i øvrigt enig.
    Altså ham Messi, der snød for over 50 millioner kroner i skat? Så er det dog noget mere harmløst - omend lettere ynkeligt - at prøve at snige sig til en pizza eller at forsøge at kopulere med en hyrevogn.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #2040
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    BIF henter ikke mere ind - det har CV bekræftet.
    For lige at lukke en ældre diskussion, så ryger Maxsø ifølge BT alligevel til Bif, og ideen om ham som backup her kan lukkes.
    Sidst redigeret af k@sper : 09.09.19 kl. 17:44

  25. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •