Side 6 af 144 FørsteFørste ... 34567891656106 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Jeg kalder den lige hurtigt. Vi kommer ikke til at købe Skov Olsen før han har floppet i udlandet. Vi smider ikke 35-40 mio. for en superligaspiller.
    Umiddelbart smider vi slet ikke den slags beløb for nogle som helst spillere, vi har i hvert fald ikke gjort det endnu.. Men jeg så klart hellere at vi smed pengene efter en spiller som allerede har bevist sig i superligaen, end en spiller der kommer fra en af de østeuropæiske ligaer, hvor der tilsyneladende kræves meget for at omstille sig til vores spillestil.. Skov Olsen er nok vomdsomt urealistisk, dog primært fordi han vil sigte efter et større skridt end at skifte til en anden superligaklub.. Jeg synes hans potentiale er kæmpe stort...

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Er dette et “øv” eller et “fint nok”...?

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...-fc-koebenhavn

    Zan
    Det er et kæmpe stort fint nok.. Sløj sløj spiller..

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Umiddelbart smider vi slet ikke den slags beløb for nogle som helst spillere, vi har i hvert fald ikke gjort det endnu.. Men jeg så klart hellere at vi smed pengene efter en spiller som allerede har bevist sig i superligaen, end en spiller der kommer fra en af de østeuropæiske ligaer, hvor der tilsyneladende kræves meget for at omstille sig til vores spillestil.. Skov Olsen er nok vomdsomt urealistisk, dog primært fordi han vil sigte efter et større skridt end at skifte til en anden superligaklub.. Jeg synes hans potentiale er kæmpe stort...

    Jeg tror ikke vi kommer til at købe profiler fra FCN, så længe CV er sportsdirektør deroppe.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    “Den udlægning modsiges dog af tipsbladet.dk's oplysninger. Ifølge dem har FC København ikke forsøgt at hente Berget til klubben.”

    Han eller Expressen er fuld af lort :-)
    Det var faktisk en justering i artiklen senere hen. Tipsbladet har aldrig slået mig som det mest kildekritiske medie.

    Når det så er sagt, kan det jo principielt også være FCK der er fulde af lort;-)

    Men med et hurtigt kig på hans stats, håber jeg ikke Ståle og co. har sat særligt mange sejl ind for hans underskrift. Og hvis de har, så lader det til at jeg alligevel skulle drikke den kaffe med Ståle og Højer - og diskutere transfertankerne ;-)

    Så kort sagt, nej, det er nok ham der er fuld af lort.

    Zan

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Jeg tror ikke vi kommer til at købe profiler fra FCN, så længe CV er sportsdirektør deroppe.
    Det har næppe noget at gøre med at det er CV der er sportsdirektør, men nok nærmere hvad udlandet er parat til at give for unge spillere, der performer godt i en okay liga. Ingvartsen, Emre Mor, Lobotoka, og Mathias Jensen er alle solgt for min. 40 mio så vidt jeg husker.

    Det taler dog vores vej at stort set alle sammen har meget svært ved at etablere sig i udlandet - hvorfor de klogere hoveder måske burde overveje en tur forbi FCK først før de tager springet til udlandet.
    Sidst redigeret af scoring : 08.03.19 kl. 11:35
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det har næppe noget at gøre med at det er CV der er sportsdirektør, men nok nærmere hvad udlandet er parat til at give for unge spillere, der performer godt i en okay liga. Ingvartsen, Emre Mor, Lobotoka, og Mathias Jensen er alle solgt for min. 40 mio så vidt jeg husker.

    Det taler dog vores vej at stort set alle sammen har meget svært ved at etablere sig i udlandet - hvorfor de klogere hoveder måske burde overveje en tur forbi FCK først før de tager springet til udlandet.
    Lobotka klarer den vel ret fint. Udover det har du ret - og enig, det er et fint argument for Ståle.

    Dog er jeg 99 pct på at Skov er langt udenfor vores rækkevidde.

    Zan

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Lobotka klarer den vel ret fint. Udover det har du ret - og enig, det er et fint argument for Ståle.

    Dog er jeg 99 pct på at Skov er langt udenfor vores rækkevidde.

    Zan
    https://www.bt.dk/superligaen/superl...ar-ikke-travlt

    »Det er gået over al forventning. Men jeg har ikke travlt med at komme til udlandet. Jeg synes, jeg stadig har en masse ting at lære, og jeg har det altså godt, hvor jeg er,« sagde Andreas Skov Olsen til B.T.s udsendte efter kampen på MCH Arena i Herning.

    Måske han er en klog dreng og tager 2-3 år i København, så han står bedre rustet til udlandet samt han kan færdiggøre hans gymnasiale udd.

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det har næppe noget at gøre med at det er CV der er sportsdirektør, men nok nærmere hvad udlandet er parat til at give for unge spillere, der performer godt i en okay liga. Ingvartsen, Emre Mor, Lobotoka, og Mathias Jensen er alle solgt for min. 40 mio så vidt jeg husker.

    Det taler dog vores vej at stort set alle sammen har meget svært ved at etablere sig i udlandet - hvorfor de klogere hoveder måske burde overveje en tur forbi FCK først før de tager springet til udlandet.
    Egentlig har de danske klubber en besynderlig holdning til at sælge spillere til FCK. Det nærmer sig jantelovs-politik, når man ikke anerkender det større potientiale hos FCK. At FCM og BiF ikke vil sælge til FCK kan jeg måske forstå, men om FCN får deres millioner fra en dansk eller belgisk klub bør være ligegyldigt og i virkeligheden øger det FCN’s chance for Europa, jo bedre FCK er.

    I andre lande ser man hellere ikke denne “vi sælger kun til udlandet”. FC Utrecht står jo hellere ikke i vejen, hvis Ajax vil købe en spiller. I Tyskland ser man selv transfers imellem Dortmund og Bayern. Hvis du løbende skal udskifte en trup på 4-6 år, så er det ca 2 spillere Per vindue og her vil det være passende hvis man nupper 1 af ligaens bedste spillere og udvikler en selv. Skulle vi sælge Skov, så er det kun naturligt at vi ville kigge på spillere hos AaB, OB og FCN. AaB har i øvrigt altid haft en sund tilgang til den naturlige fødekæde i ligaen.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    https://www.bt.dk/superligaen/superl...ar-ikke-travlt

    »Det er gået over al forventning. Men jeg har ikke travlt med at komme til udlandet. Jeg synes, jeg stadig har en masse ting at lære, og jeg har det altså godt, hvor jeg er,« sagde Andreas Skov Olsen til B.T.s udsendte efter kampen på MCH Arena i Herning.

    Måske han er en klog dreng og tager 2-3 år i København, så han står bedre rustet til udlandet samt han kan færdiggøre hans gymnasiale udd.
    En teenager, der høvler mål ind i de mængder, kommer vi ikke i nærheden af. Han har nu - efter 24 runder - slået Andreas Cornelius' rekord for flest teenage-mål på en sæson. Det er sgu ret vildt. Robert Skov skal jo snart til at kigge sig over skulderen. Ham kommer de til at tjene rigtig rigtig mange penge på.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Egentlig har de danske klubber en besynderlig holdning til at sælge spillere til FCK. Det nærmer sig jantelovs-politik, når man ikke anerkender det større potientiale hos FCK. At FCM og BiF ikke vil sælge til FCK kan jeg måske forstå, men om FCN får deres millioner fra en dansk eller belgisk klub bør være ligegyldigt og i virkeligheden øger det FCN’s chance for Europa, jo bedre FCK er.

    I andre lande ser man hellere ikke denne “vi sælger kun til udlandet”. FC Utrecht står jo hellere ikke i vejen, hvis Ajax vil købe en spiller. I Tyskland ser man selv transfers imellem Dortmund og Bayern. Hvis du løbende skal udskifte en trup på 4-6 år, så er det ca 2 spillere Per vindue og her vil det være passende hvis man nupper 1 af ligaens bedste spillere og udvikler en selv. Skulle vi sælge Skov, så er det kun naturligt at vi ville kigge på spillere hos AaB, OB og FCN. AaB har i øvrigt altid haft en sund tilgang til den naturlige fødekæde i ligaen.
    Jeg har svært ved at se, at det handler om jantelov. Det handler vel blot om ikke at ville styrke sine konkurrenter - og FCN tilhører trods alt typisk toppen af Superligaen. Og hvis man så oven i købet kan få mange flere penge for sine spillere i udlandet, end hvad FCK kan betale, hvorfor skulle man så sælge til FCK?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg har svært ved at se, at det handler om jantelov. Det handler vel blot om ikke at ville styrke sine konkurrenter - og FCN tilhører trods alt typisk toppen af Superligaen. Og hvis man så oven i købet kan få mange flere penge for sine spillere i udlandet, end hvad FCK kan betale, hvorfor skulle man så sælge til FCK?
    Øh ja - hvis en klub vil give mere end FCK, så skal de ikke sælge til FCK... når en klub vælger at sælge en spiller til x kroner, så er det jo fordi klubben synes det er en god handel. Hvem køberen er betyder egentlig mindre, man har jo netop besluttet at de penge man får ved salget er mere værd end spilleren og det vil styrke ens egen klub og man vil jo samtidig også mene, at den købende klub betaler en rimelig eller en overpris.

    Endelig så er det en fordel for alle klubber jo stærkere ligaen bliver og det kan den sagtens blive ved at FCK køber i mindre klubber og de kan hente fra FCK`s overskudslager

  18. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Med Bjelland ude igen i morgen med en skade, synes jeg faktisk, vores midterforsvar efterhånden er blevet et kritisk punkt for forstærkninger til sommer.

    Efter en så lang skadesperiode, som Lüftner er inde i, tvivler jeg meget på, om han nogensinde bliver relevant for startopstillingen.

    Vavro bliver vel solgt senest sommeren 2020. Vi er hvertfald heldige, hvis vi kan holde på ham så længe.

    Papagiannopoulos virker usikker og er helt klart ikke en mand, vi skal sætte vores lid til i CL-sammenhæng. Måske kunne han fungere fint sammen med en rolig type som Bjelland, men han virker dårligt skolet og max. et 3.valg, også i fremtiden.

    Jeg ved så ikke, hvem der er af oplagte kandidater. Der er hvertfald ikke mange skandinaver.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #88
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Jeg var selv fortaler for at hente Bjelland. Midterforsvaret kaldte på forstærkninger efter sidste sæson, og Bjelland har da også vist sig som styrkelse. Desværre var udgangspunktet også så horribelt ringe, at det dårligt kunne blive meget værre. Bjellands bidrag skal også ses i det lys. Jeg synes ikke, at han har været så god, som man kunne håbe. Han er ekstremt langsom, hvilket til tider volder ham store problemer. Endda i en en liga som Superligaen, hvor der generelt ikke spilles specielt hurtigt og ikke er mange vanvittig hurtige spillere. Dertil kommer de mange skader. Manden er 30 år. Det bliver næppe bedre, og jeg frygter en deroute, der får William Kvists forestående exit fra fodbold til at ligne en glorværdig afslutning til sammenligning.

  21. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg var selv fortaler for at hente Bjelland. Midterforsvaret kaldte på forstærkninger efter sidste sæson, og Bjelland har da også vist sig som styrkelse. Desværre var udgangspunktet også så horribelt ringe, at det dårligt kunne blive meget værre. Bjellands bidrag skal også ses i det lys. Jeg synes ikke, at han har været så god, som man kunne håbe. Han er ekstremt langsom, hvilket til tider volder ham store problemer. Endda i en en liga som Superligaen, hvor der generelt ikke spilles specielt hurtigt og ikke er mange vanvittig hurtige spillere. Dertil kommer de mange skader. Manden er 30 år. Det bliver næppe bedre, og jeg frygter en deroute, der får William Kvists forestående exit fra fodbold til at ligne en glorværdig afslutning til sammenligning.
    Dog synes jeg, det er tydeligt, at han har haft en stor positiv indflydelse på Vavro. Når nu engang Vavro bliver solgt for et stort beløb, tror jeg, vi kan takke Bjelland for at have løftet hans niveau og pris et hak op.

    Samtidig er Bjellands tilstedeværelse (ligesom N'Doyes) noget, der var ekstremt savnet sidste sæson. Derfor håber jeg, han kan holde længerevarende skader på afstand, så vi kan beholde ham et par år. Jeg tror sådan set godt, han kan holde niveau noget tid endnu.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #90
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Jeg føler mig ikke overbevist om, at Vavros udvikling kan tilskrives Bjelland. Vavro kom til FCK for 1,5 år siden i det, der skulle blive en historisk ringe sæson for FCK. Han var 21 år og kunne ikke kommunikere med sine medspillere. Det er ikke så underligt, at han ikke strålede. Det til trods kunne man til tider se potentialet. Så mon ikke hans udvikling snarere afspejler det forløb, man kan forvente for et ungt talent under de givne omstændigheder?

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 144 FørsteFørste ... 34567891656106 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •