Side 81 af 144 FørsteFørste ... 31717879808182838491131 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,201 til 1,215 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #1201
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Hvis jeg tager udgangspunkt i de tal der nævnes her, skal vi altså
    have en til at varme bænk af følgende.

    Bjelland 9 mio i årsløn
    Zanka 15 mio i transfer + 9 mio i årsløn
    Nelsson 27+ Mio i transfer og ? mio i årsløn.

    På et tidspunkt hvor Ståle udtaler at det er svært at
    forsvare at smide flere lønkroner efter et åbenlyst back
    problem. Jeg tvivler på at vi opererer med den slags midler.
    Hvis vi skulle have set Zanka i KBH i denne omgang var det
    sket for de penge vi kastede efter Farum og Nelsson og uanset
    hvor glad vi alle ville have været ved at byde Zanka velkommen
    tror jeg at de er bedre investeret i en Nelsson med et stort
    videresalgspotentiale.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show


  2. #1202
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Hvis jeg tager udgangspunkt i de tal der nævnes her, skal vi altså
    have en til at varme bænk af følgende.

    Bjelland 9 mio i årsløn
    Zanka 15 mio i transfer + 9 mio i årsløn
    Nelsson 27+ Mio i transfer og ? mio i årsløn.

    På et tidspunkt hvor Ståle udtaler at det er svært at
    forsvare at smide flere lønkroner efter et åbenlyst back
    problem. Jeg tvivler på at vi opererer med den slags midler.
    Hvis vi skulle have set Zanka i KBH i denne omgang var det
    sket for de penge vi kastede efter Farum og Nelsson og uanset
    hvor glad vi alle ville have været ved at byde Zanka velkommen
    tror jeg at de er bedre investeret i en Nelsson med et stort
    videresalgspotentiale.
    Har Ståle udtalt det? (Lønkroner ift backproblem).. I så fald er han da helt på månen.. De løn- og transferkroner kan hurtigt vise sig at være tjent godt hjem, da det nemt kan koste både CL plads og en sløj SL start at skulle spille med handicap... Jeg er efterhånden blevet glad for Ståle, men til tider fatter jeg virkelig ikke hans rationaler..

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #1203
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Hovsa, så blev Holse omskolet fra angriber til midtbanespiller - altså i trupoversigten på fck.dk: https://www.fck.dk/spiller/carlo-holse

    Det har jo nok længe været der, han har haft størst chance for spilletid uanset hvad, men det kan nok alligevel godt tolkes som endnu et tegn på, at der ikke kommer mere offensivt ind (med mindre der ryger noget ud).
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. #1204
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    At se Zanka i den hvide trøje drømmer alle om , nu er bare ikke rigtig timing ! Nelsson og Bjelland skal ikke bænkes ? Det giver ikke mening. Håber og tror vi har et sidste skud i transfer bøssen sidst i august , når du kan hente ekstra ordinære spillere som ikke har FCK som 1 prio nu

  6. #1205
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Håber og tror vi har et sidste skud i transfer bøssen sidst i august , når du kan hente ekstra ordinære spillere som ikke har FCK som 1 prio nu
    Jeg ved ikke om tror på det (det gør jeg nok ikke - udmeldingerne tyder ikke på det), men jeg håber virkelig også, at der sker lidt mere. Ud over det åbenlyse hul på venstre back, så kunne vi godt trænge til lidt nyt offensivt blod. Vi har intet købt til de offensive pladser og har strengt taget kun lukket de defensive huller, omend jeg bestemt er tilfreds med købene.
    Især med Fischers manglende form savner jeg en smule x-faktor på holdet. En retur af Holse rykker ikke rigtigt noget...

  7. #1206
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke om tror på det (det gør jeg nok ikke - udmeldingerne tyder ikke på det), men jeg håber virkelig også, at der sker lidt mere. Ud over det åbenlyse hul på venstre back, så kunne vi godt trænge til lidt nyt offensivt blod. Vi har intet købt til de offensive pladser og har strengt taget kun lukket de defensive huller, omend jeg bestemt er tilfreds med købene.
    Især med Fischers manglende form savner jeg en smule x-faktor på holdet. En retur af Holse rykker ikke rigtigt noget...
    Og lige derfor ville Lucas Andersen passe som fod i hose.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #1207
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Mon Joronen ryger i dag? Kan læse, at Kalle Johnson har fundet ny klub. Jeg håber på den. Jesse ryger for et beløb, han ikke var beregnet til. Tænker derfor, at det kan give plads til eventuelt gardering på VB.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1208
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Jeg tror på, at der kommer en eller to transfers mere - ind til videre er truppens bredde intakt og niveauet er formentlig en anelse lavere end sidste sæson, i hvert fald i en periode.

    Med Ståles afsluttende bemærkning på sidste sæson, om at truppen er for smal med 2-3 spillere, hvis vi skal spille europæisk, så tror jeg, at der kommer nogle ekstra spillere hvis vi kvalificerer os. Samtidig har vi endnu ikke hentet spillere, på niveau Bjelland, Fischer, Zeca, så alt i alt et lidt tamt vindue efter min vurdering, hvor vi har udført en meget defensiv transfer-strategi, hvor vi kun reagerer, når vi sælger og derefter henter fra et lavere niveau.

    Man må formentig vurdere, at truppen er stærk nok til at kvalificere sig, selvom sidste sæson viste vores europæiske begrænsninger. Kommer vi i CL er det vel rimeligt at antage at både vores økonomi og attraktivitet ændrer sig og Ståle afventer den situation. Kommer vi ikke i gruppespil overhovedet, så er truppen jo fin uden yderligere tilgang.
    Goldbæks Højrefod

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1209
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jesse ryger for et beløb, han ikke var beregnet til. Tænker derfor, at det kan give plads til eventuelt gardering på VB.
    Men er udfordringen i budgettet ikke lønudgifterne? Og hvis det er forstået rigtigt, så løsner et skifte af Joronen for Kalle måske ikke så meget.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1210
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Mon Joronen ryger i dag? Kan læse, at Kalle Johnson har fundet ny klub. Jeg håber på den. Jesse ryger for et beløb, han ikke var beregnet til. Tænker derfor, at det kan give plads til eventuelt gardering på VB.
    Det tror jeg ikke. Mon ikke Joronen-handlen er gået i vasken, og Johnsson har fået et andet tilbud, han har sagt ja til?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1211
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men er udfordringen i budgettet ikke lønudgifterne? Og hvis det er forstået rigtigt, så løsner et skifte af Joronen for Kalle måske ikke så meget.
    Nej, det er nok rigtigt. Men hvis Jesse går for 10 mio mere, end der har kalkuleret med, så kan de penge vel bruges på Johnsson i lønkroner over en x-periode?
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  18. #1212
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Nej, det er nok rigtigt. Men hvis Jesse går for 10 mio mere, end der har kalkuleret med, så kan de penge vel bruges på Johnsson i lønkroner over en x-periode?
    Det skulle man tro, men jeg er bare ikke sikker på, at det fungerer sådan. Men jeg skal samtidig være ærlig at sige, at jeg ikke ved det med sikkerhed. Andre herinde har helt sikkert mere styr på budgetter end jeg.

  19. #1213
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det skulle man tro, men jeg er bare ikke sikker på, at det fungerer sådan. Men jeg skal samtidig være ærlig at sige, at jeg ikke ved det med sikkerhed. Andre herinde har helt sikkert mere styr på budgetter end jeg.
    Det er en offentlig hemmelighed at salg ikke giver et direkte øget budget. Det har været været fremme flere gange. Derfor tror jeg ikke vi skal forvente det. Hvis de får et højere budget er det fordi det er blivende og en strategisk beslutning - ikke en beslutning baseret på et større salg end ventet.

    Mvh
    Frederik

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1214
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Hvad der blev nævnt i BTs podcast var, at penge fra evt. salg ikke nødvendigvis går 1:1 tilbage til transfer/lønbudgettet. Jeg tror derfor også, at deltagelsen i europæisk gruppespil har noget at skulle have sagt. Med det in mente tror jeg tidligst, man henter en venstre back eller en offensiv forstærkning efter man har sikret sig et europæisk gruppespil af den ene eller anden art.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. #1215
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Nej, det er nok rigtigt. Men hvis Jesse går for 10 mio mere, end der har kalkuleret med, så kan de penge vel bruges på Johnsson i lønkroner over en x-periode?
    Det regnskabstekniske i denne del er, at kontraktrettigheder er opgjort i balancen under aktiver og løn indgår i resultatopgørelsen under kapacitetsomkostninger. Det betyder, at såfremt vi realiserer vores aktiver og fører dem over i driften, så forringer vi værdien af virksomheden og forringer samtidig mulighederne for vækst i et fremadrettet perspektiv.

    Den økonomiske del er, at forretningsmodellen og dens økonomiske element er uløseligt knyttet sammen. Vil vi derfor ændre modellen for at optimere en kortsigtet interesse, så reducerer vi forventeligt økonomiens fremtidige perspektiv og vi vil derfor skulle tilpasse forretningsmodellen til en økonomi på et lavere niveau.

    Ønsker vi at løfte niveauet for den økonomiske drift, så er logikken faktisk omvendt. Så skal vi først løfte investeringer i rentable aktiver/aktiviteter og derefter kan vi anvende det øgede afkast til styrkelse af lønudgifter.

    Det var i generelle termer, og så kan det formentlig forankres mere specifikt i FCK - men det var det hurtige svar.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 10.07.19 kl. 10:32
    Goldbæks Højrefod

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •