Side 86 af 144 FørsteFørste ... 36768384858687888996136 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,276 til 1,290 af 2156

Emner: Til- og afgange, sommeren 2019

  1. #1276
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i din skepsis mht holdets niveau og muligheder i Europa. Men min pointe var bare, at jeg har svært ved at se, hvad vi kunne have gjort anderledes. Tanken var formentlig, at kun Ankersen skulle væk defensivt, men man har fået tilbud på Vavro og Joronen som man ikke kunne sige nej til. Det er hvad der sker, og de er erstattet på bedst mulig måde.

    Jeg er spændt på, hvad der er tilbage i kassen til indkøb. Nu skal venstre back pludselig fikses, hvilket ikke var med i planerne. Endvidere siger Ståle vist, at budget til indkøb er uafhængige af salg og Europa, så der er næppe meget tilbage til en offensiv profil. Jeg krydser dog fingre for, at man stadig kan og vil hente en. Thomsens skuldersituation er også noget bekymrende.
    Den enkle og lidt friske tilgang er jo, at der er altid et alternativ. Min fornemmelse siger mig, at transfer vinduet ikke er forløbet helt, som vi havde håbet.

    I forlængelse af årets sidste kamp udtalte Ståle i et Viasat interview om forventninger til det kommende transfervindue.

    1. Forsøge at holde sammen på den nuværende trup
    2. Hente en centralmidt til start 11'eren
    3. Styrke bredden med to spillere

    De to første er mislykkedes og jeg gætter på, at Jens Stage ikke var førstevalg. Dels har han et stykke vej frem til start 11'eren og dels kunne aftalen have været lukket tidligere hvis han havde været prioriteret.

    Mht. det sidste punkt, så kan vi sidde i den situation, at budgettet er ved at være brugt på en defensiv transferstrategi, hvor vi mest af alt har forsøgt at 'parere slagene'. Det begrænser mulighederne for at styrke bredden.

    Samme dag mener jeg, at Bo Rygaard udtalte 'vi skal spille med de bedste i verden', det tillader jeg mig at oversætte til at vi skal i CL. Som vinduet er forløbet hidtil er vi samlet set ikke kommet tættere på at kunne opnå dette mål.

    Skal jeg alt i alt se en sammenhæng mellem de udtalelser sæsonen sluttede med og vinduet 'so far', så tvivler jeg på, at man selv synes, at det er forløbet helt efter planen.

    Og en generel bemærkning; min skepsis går ikke på vores salg, men på vores indkøb; og ikke nødvendigvis det enkelte indkøb, men summen og måske lidt prisen.

    Jeg tror aldrig, at jeg lærer at forstå de økonomiske sammenhænge i fodbold. 18 mio. for Stage; samt 7 mio. ekstra, hvis vi kommer i CL og vinder DM. Jeg synes nok 18 mio. i sig selv er lidt på den friske side, men hvis vi kommer i CL og vinder DM, så kan der være flere enkeltspillere, som har spillet en betydelig rolle, men det mest sandsynlige er, at Stage ikke er en af dem og alligevel vil vi honorere sådan nogle klubpræstationer med en check til Århus. Lad os håbe pengene ender som tilskud til et nyt stadion.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 12.07.19 kl. 13:50
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1277
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Vil lige minde om at vinduet ikke er lukket endnu. :)
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1278
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    I forhold til forsvaret kan jeg ikke skrue mig op til den store kritik. Ankersen har vi vidst skulle væk længe, og erstatningen blev købt i god tid og skulle gerne kunne gå direkte ind på holdet. Og jeg håber da personligt på, at Varela er endnu bedre end Ankersen. Derudover er kommet Bartolec, så bredden på den plads er blevet væsentligt forstærket.

    Boilesens skade kan man jo ikke rigtigt klandre nogen - og der kommer formentlig en erstatning ind. Vavro vidste vi, at der kunne komme så høje bud på, at han ville ryge. Man kunne godt have insisteret på at holde på ham, men det er også et sats, hvor man til gengæld risikerer en utilfreds spiller, der mentalt allerede er videre og derfor underpræsterer. Nelsson kan forhåbentlig gå direkte ind på holdet. Han virkede i hvert fald rimeligt solid i den del af seneste træningskamp, jeg så.

    Til gengæld kan jeg godt være lidt skeptisk mht. bredden på den offensive del af holdet. Der er nærmest kun Thomsen til at vikariere på både den offensive centrale plads og på venstrekanten. Og på højrekanten hedder vikaren Holse. Det er simpelthen for tyndt i min verden. Jeg så meget gerne et offensivt indkøb, der kunne dække de pladser.

    Derudover virker angrebet også lidt sårbart - mest pga. de angrebstyper, vi har. Hvis N'Doye bliver skadet, eller pludselig begynder at mærke alderen trykke, er vi ret meget på røven, for hverken Wind eller Sotiriou kan jo udfylde den rolle, N'Doye gør, ordentligt. Derfor er det også så nedslående, at Sotiriou har fået nummer 9, for det lugter ikke af en angrebsforstærkning. Og det er også mærkeligt, for det er jo ikke særligt længe siden, at Ståle udtalte, at Sotiriou godt må finde en ny arbejdsplads.

    Så ved jeg godt, at det populære svar er, at hvis vi kommer i CL-gruppespil, bliver der garanteret købt offensive forstærkninger. Problemet er bare, at det dels kan blive svært at kvalificere sig til CL-gruppespil uden forstærkningerne, hvis vi bliver ramt af skader eller formnedgang (det kan såmænd blive svært nok i forvejen). Dels er der kun to dage fra den anden play off-kamp, til at transfervinduet lukker, så der skal ikke gå meget galt, før de indkøb ryger i vasken.

    Men lad os nu se. Ståle har før overrasket med transfers ud af det blå. Jeg håber på positive overraskelser.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #1279
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    I forhold til forsvaret kan jeg ikke skrue mig op til den store kritik. Ankersen har vi vidst skulle væk længe, og erstatningen blev købt i god tid og skulle gerne kunne gå direkte ind på holdet. Og jeg håber da personligt på, at Varela er endnu bedre end Ankersen. Derudover er kommet Bartolec, så bredden på den plads er blevet væsentligt forstærket.

    Boilesens skade kan man jo ikke rigtigt klandre nogen - og der kommer formentlig en erstatning ind. Vavro vidste vi, at der kunne komme så høje bud på, at han ville ryge. Man kunne godt have insisteret på at holde på ham, men det er også et sats, hvor man til gengæld risikerer en utilfreds spiller, der mentalt allerede er videre og derfor underpræsterer. Nelsson kan forhåbentlig gå direkte ind på holdet. Han virkede i hvert fald rimeligt solid i den del af seneste træningskamp, jeg så.

    Til gengæld kan jeg godt være lidt skeptisk mht. bredden på den offensive del af holdet. Der er nærmest kun Thomsen til at vikariere på både den offensive centrale plads og på venstrekanten. Og på højrekanten hedder vikaren Holse. Det er simpelthen for tyndt i min verden. Jeg så meget gerne et offensivt indkøb, der kunne dække de pladser.

    Derudover virker angrebet også lidt sårbart - mest pga. de angrebstyper, vi har. Hvis N'Doye bliver skadet, eller pludselig begynder at mærke alderen trykke, er vi ret meget på røven, for hverken Wind eller Sotiriou kan jo udfylde den rolle, N'Doye gør, ordentligt. Derfor er det også så nedslående, at Sotiriou har fået nummer 9, for det lugter ikke af en angrebsforstærkning. Og det er også mærkeligt, for det er jo ikke særligt længe siden, at Ståle udtalte, at Sotiriou godt må finde en ny arbejdsplads.

    Så ved jeg godt, at det populære svar er, at hvis vi kommer i CL-gruppespil, bliver der garanteret købt offensive forstærkninger. Problemet er bare, at det dels kan blive svært at kvalificere sig til CL-gruppespil uden forstærkningerne, hvis vi bliver ramt af skader eller formnedgang (det kan såmænd blive svært nok i forvejen). Dels er der kun to dage fra den anden play off-kamp, til at transfervinduet lukker, så der skal ikke gå meget galt, før de indkøb ryger i vasken.

    Men lad os nu se. Ståle har før overrasket med transfers ud af det blå. Jeg håber på positive overraskelser.
    Helt enig, bortset fra at Daramy jo gør sig på venstrekanten.. Jeg ser en stor stjerne i ham og synes det er rigtigt set at give ham chancen nu.. Derimod mangler vi virkelig noget bredde oppe foran, hvor Pieros slet ikke har niveauet.. Her så jeg gerne man lejede Pieros ud til en klub fra Moldova eller lignenende, og fandt en spiller som i højere grad kan aflaste N’doye og på sigt tage helt over..0

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #1280
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Helt enig, bortset fra at Daramy jo gør sig på venstrekanten.. Jeg ser en stor stjerne i ham og synes det er rigtigt set at give ham chancen nu..
    Daramy har da primært spillet på toppen og dernæst mest på højrekanten. Men han kan naturligvis godt spille på venstrekanten. Jeg tror bare ikke, han bliver regnet for mere end andenreserve efter Thomsen og Holse til kantpladserne, da han ikke virker defensivt stærk nok til en kantplads i Ståles system. Der er nok også en vis indikator i, at han optræder som angriber på hjemmesiden, mens Holse netop er blevet rykket fra angrebet ned på midtbanen.

    Men bortset fra det er jeg helt enig i, at han skal have chancen nu. Jeg tror, han vil kunne lave rigtigt meget ballade ved siden af N'Doye. Det eneste minus ved det er selvfølgelig, at Wind også fortjener masser af spilletid. Men så må de jo deles om den.

    Og Pieros... Tja, det trøjenummerskifte må være sommerens foreløbigt største mysterium.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1281
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Daramy har da primært spillet på toppen og dernæst mest på højrekanten. Men han kan naturligvis godt spille på venstrekanten. Jeg tror bare ikke, han bliver regnet for mere end andenreserve efter Thomsen og Holse til kantpladserne, da han ikke virker defensivt stærk nok til en kantplads i Ståles system. Der er nok også en vis indikator i, at han optræder som angriber på hjemmesiden, mens Holse netop er blevet rykket fra angrebet ned på midtbanen.

    Men bortset fra det er jeg helt enig i, at han skal have chancen nu. Jeg tror, han vil kunne lave rigtigt meget ballade ved siden af N'Doye. Det eneste minus ved det er selvfølgelig, at Wind også fortjener masser af spilletid. Men så må de jo deles om den.

    Og Pieros... Tja, det trøjenummerskifte må være sommerens foreløbigt største mysterium.
    Tjaah, de kampe han fik i foråret var jo også fordi han her skulle erstatte skadede, trætte eller karsntæneramte spillere og derfor blev indsat på de positioner som nu engang var ledige.. Men som udgangspumkt er det rigtigt at han både kan spille højre midt, angriber og venstre midt.. Jeg synes personligt at hans kompetencer stråler mest på venstrekanten og det er også der han er blevet flittigt brugt i de træningskampe jeg har set og hvor han i øvrigt har gjort det rigtig godt.. Derfor mener jeg ikke man kan undlade at nævne ham som alternativ til Fischer på venstrekanten og nu hvor han er blevet tildelt trøje nr 11 føler jeg mig også ret overbevist om at han kommer til at få en del minitger på netop venstrekanten...

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #1282
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Hvor kommer alt det ind med at skulle holde på Ankersen? Han havde en aftale sidste år om at kunne få lov til at smutte, og holdt så en sæson mere. Men hvis vi ikke holder de aftaler med spillerne, kan vi squ nok glemme alt om nogensinde at få folk som Fischer, Boilesen og lign til at komme til.

    og så glem ikke at vi nok stadig er i en situation som da vi hentede begge de 2 spillere, at det kommer til at ske i slutningen af et vindue. Når vi skal hente over vores normale hylde, er vi nød til at være tålmodige.

    Når det så er sagt, så har jeg svært ved at finde ud af hvad jeg mener om dette vindue. Vi har lavet nogle super salg, og købt rimelig godt ind, men vores start 11er var rimelig stærk, og det eneste som er købt ind til bredden er vel Stage.

    Og så til alle jer som er mest for danske spillere, så står vi i den fine situation hvor vi ikke engang har 11 ikke danske spillere i truppen.

  14. #1283
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    13

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Hvor kommer alt det ind med at skulle holde på Ankersen? Han havde en aftale sidste år om at kunne få lov til at smutte, og holdt så en sæson mere. Men hvis vi ikke holder de aftaler med spillerne, kan vi squ nok glemme alt om nogensinde at få folk som Fischer, Boilesen og lign til at komme til.

    og så glem ikke at vi nok stadig er i en situation som da vi hentede begge de 2 spillere, at det kommer til at ske i slutningen af et vindue. Når vi skal hente over vores normale hylde, er vi nød til at være tålmodige.

    Når det så er sagt, så har jeg svært ved at finde ud af hvad jeg mener om dette vindue. Vi har lavet nogle super salg, og købt rimelig godt ind, men vores start 11er var rimelig stærk, og det eneste som er købt ind til bredden er vel Stage.

    Og så til alle jer som er mest for danske spillere, så står vi i den fine situation hvor vi ikke engang har 11 ikke danske spillere i truppen.
    Bjelland, Stage, Fischer, Thomsen, Boilesen, Wind, Nelsson, Holse, Skov og Falk. Det er vel at mærke 10 spillere - alle fra Danmark.

    Derudover er Roserlev og Ibsen altså stadig en del af truppen, selvom de er reserver.

    Nu kender jeg ikke til den juridiske situation med Daramy, men der går vel heller ikke længe før han "officielt" kan kalde sig dansk.

    Så jeg ved ikke hvor du får din tal fra.

  15. #1284
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Og så til alle jer som er mest for danske spillere, så står vi i den fine situation hvor vi ikke engang har 11 ikke danske spillere i truppen.
    Stephan, Ibsen, Boilesen, Ankersen, Nelsson, Bjelland, Roerslev, Skov, Thomsen, Stage, Falk, Holse, Daramy, Wind, Fischer = 15 stk. + Haahr og Daghim..?

    EDIT: Fik ikke læst alle ikke’erne. Vi er vist enige.
    Sidst redigeret af jonlanghoff : 13.07.19 kl. 08:56

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1285
    Tilmeldingsdato
    May 2015
    Indlæg
    6

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Læs lige hans sætning igen!

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #1286
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Tror nu mest Pieres nr-skifte handler om en frisk/ny start...!!!!?

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #1287
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Højer og Markus Berg som er gratis vil gøre dette vindue meget godkent. Vi må have en angriber med erfaring, Går Doye i stykker er det alt for meget ansvar at ligge på Wind. Han vil have godt af et år hvor han kunne lære af Berg også, næste sæson er han er klar til at spille fast.

  22. #1288
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Højer og Markus Berg som er gratis.
    “Gratis” øhhhhhh hehe...
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #1289
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Markus Berg som er gratis.
    Så er han ikke længere gratis.
    Øvre C'er

  25. #1290
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange, sommeren 2019

    Fik desværre ikke set alle træningskampene, som jo blev streamet, men hvordan spillede N'Doye?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Københavns Fanradios Fraktionsquiz anno 2019!
    By Københavns Fanradio in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 11.02.19, 20:03
  2. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 02.06.18, 11:32
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •