Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
82. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    74 90.24%
  • Uafgjort!

    4 4.88%
  • Vendsyssel Sejr!

    4 4.88%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 79

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Har jeg været for meget på internettet denne weekend? Jeg tror det.



    https://streamable.com/8etwe


    Hold da kæft en svag runde.
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg synes altid, at vi er pivringe mod den slags hold, der intet vil og intet kan. Det var simpelthen så pinligt. Jeg hører ikke til haterne mod Pieros, men hvorfor får Daramy ikke chancen, når nu der skulle noget særligt til at lukke dem op?

    Nøj hvor er jeg olm.
    Jeg hader hellere ikke Pieros, men at Ståle ikke har opgivet manden for længst og givet en af de "unge" chancen fatter jeg ikke. Pieros har været "RINGE" meget længe.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    På mange måder en katastrofal kamp:

    1) Som der var snakket om i tråden her inden kampen, så kunne det gå galt, hvis vi kom med forkert indstilling. Og det gjorde vi så. Hæl og tå, ingen bevægelse og intet tempo og så krydret med den lidt for store arrogance bedst illustreret ved 0-1, hvor Boile mfl hellere vil brokke sig end at løbe hjem, Sotte ikke gider at gå helt ud til manden og Joronen som tager for let på en håbløs afslutning, som han taber.

    2) Horrible indsatser hos mange spillere. Sotte spiller katastrofalt i 1. halvleg, Joronen misser sit eneste indgreb, Pierre kan pludselig ikke sparke et hjørne, Skov ligner pludselig en mand som ikke har scoret i månedsvis og Wind er totalt usynlig igen. Og så kan det godt være, at vi skælder Pieros ud konstant, men han har lavet mere ravage i sine to indhop senest end Wind har fra start.

    3) Vi spiller håbløst uintelligent i 2. halvleg. Det giver sikkert fin mening at få Pieros ind med mere tryk i feltet, men så vælger spillerne gudhjælpemig at trille rundt og rundt og rundt og aldrig slå et indlæg. Ej heller ikke nogle lange bolde til dueller prøver man. Vendsyssel pressede åbenlyst spillet ind mod midten for at undgå indlæg, hvilket desværre virkede perfekt.
    Samtidig undrer jeg mig (som andre) over, at man ikke bruger sidste indskiftning. Det er lysende klart efter ca 75 min. at der ikke vil komme mere fra holdet i den forfatning på daværende tidspunkt. Vi er løbet tør for kræfter. Hvorfor prøver man ikke Mudri (svaret er nok, at han ikke er indspillet) eller Daramy (svaret er nok, at man ikke stoler nok på ham endnu) eller i det mndste lægger taktikken lidt om. Håbløst.

    4) Michael Johanssen. Vi skal selvfølgelig ikke klage over en lidt tynd udvisning. Men samtidig så smadrede han totalt ethvert flow med konstant at tillade Vendsyssel at ødelægge spillet med frispark og ikke mindst tidsudtræk. Det hjælper jo ikke meget med 5 min. tillægstid, hvis prisen er, at vi aldrig får et flow fordi Tørnæs er 3 min om hvert målspark.

    Nå men så blev der da raset lidt ud. Vi fører stadig ligaen. Men man må da håbe, at man kan lappe Bjelland og Fischer sammen meget snart, for puha der manglede sikkerhed i forsvaret og kreativitet fremad.

  5. De følgende 15 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Ståles dispositioner i dag... jamen jeg tror aldrig, jeg har set nogen læse en kamp dårligere. Wind havde allerede leget gemmeleg i 45 minutter, og alligevel får han 50 mere at dalre rundt i. Og for hvad? At vi kan have tre store, stillestående typer oppe foran og lægge vores spil an på det mest primitivt tænkelige, så overtallet overhovedet ikke blev udnyttet. Ind kommer vores to teknisk ringeste spillere, og den absurd etbenede Bengtsson bliver isoleret alene på venstrekanten, hvor han kun kan slå håbløse ballonbolde mod bagrummet, hvor vi på magisk vis trods tre angribere i feltet ikke har en eneste placeret.

    Fischer SKAL være klar til næste kamp, så vi kan få noget bevægelse ind i holdet, for lige nu er Ankersen den eneste, der forsøger sig med offensive løb for boldholderen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at det hele skal komme fra backen! Thomsen har ikke grebet den formentlig sidste chance, han får, så Mudrazija må i aktion. Hvis Boilesen (som i øvrigt spillede, som om han var skadet fra første minut) er ude i længere tid, og Bengtsson skal overtage, må FCM påtage sig favoritrollen i mesterskabskampen. Det er jo ikke, fordi vi ikke kan vinde en kamp med ham på holdet - det bliver bare en hel del sværere :-)

    Og så tror jeg, jeg brækker mig, hvis jeg én gang til skal læse eller høre Kvist m.fl. udtale sig om, hvor skønt det er med så få kampe, så der er rigtig god tid til at forberede sig og restituere. Hvis en så halvhjertet, ukoncentreret og hovedløs præstation er resultatet af den ekstra forberedelse, synes jeg, de skal gøre sig lidt mere umage med at gå videre i pokalen og Europa, næste gang chancen byder sig.
    HIC SUNT LEONES

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Det irriterer mig grænseløst at vi er så svage på dødbolde.. FCM havde det også svært mod Vendsyssel - men de scorer på en dødbold - det burde vi også have gjort i dag, blandet andet.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,428

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Der sker altid noget uventet, og især målmændene hiver tit noget sjovt op af hattene ... og jeg taler ikke om Laszlo Köteles, han vandt jo sin mandagskamp ;-)

    Da vi havde Helsingør på ca. samme tid sidste år, var formen hæderlig med tre sejre i træk, Helsingør var i frit fald, og de skulle bare slås sikkert. I stedet fik vi en vaskeægte b-film af en 4-3-gyser, som ingen af de kun 8000 derinde formentlig glemmer.

    Lys over banen, fyraftenshumør og aftenluft kan altså et eller andet som søndag kl. seks ikke leverer.

    Men det giver lige lejlighed til en ærgrelse. I England spiller de kvart i otte i aften. I Tyskland endda halv ni, hvilket virker som det af det seneste. Men hvorfor skal danske aftenkampe pinedød begynde allerede klokken syv? Beklager, men det betyder altså at folk siger de ikke gider storme derind efter arbejde, eller bare ikke kan nå det. Vi andre, der har sat aftenen af, kan så få en bid mad kl. fem-halv seks. Det er jo brunchtid ... ;-)
    Jesse ville da også lige lave noget “sjovt”... suk :-(

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Det irriterer mig grænseløst (glemte jeg at skrive i mit forrige korte indlæg), at holdet tydeligvis heller ikke stoler på Pierre. Han står konstant helt fri langt ude til venstre og bliver ikke spillet. Det skete også sidst, han spillede. Og så irriterer det mig grænseløst allerede nu at fornemme, at bøf skiller Vendsyssel ad på torsdag.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det irriterer mig grænseløst (glemte jeg at skrive i mit forrige korte indlæg), at holdet tydeligvis heller ikke stoler på Pierre. Han står konstant helt fri langt ude til venstre og bliver ikke spillet. Det skete også sidst, han spillede. Og så irriterer det mig grænseløst allerede nu at fornemme, at bøf skiller Vendsyssel ad på torsdag.
    Jeg syntes det er ved at være grotesk hvor "venstre" benet Bengtsson egentlig er. Igen og igen har han oceaner af plads og alligevel presser han sig selv til at lad modstanderen komme tæt på og de VED jo han kun kan med venstre og ikke kan sætte en spiller af. SUK

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det irriterer mig grænseløst (glemte jeg at skrive i mit forrige korte indlæg), at holdet tydeligvis heller ikke stoler på Pierre. Han står konstant helt fri langt ude til venstre og bliver ikke spillet. Det skete også sidst, han spillede. Og så irriterer det mig grænseløst allerede nu at fornemme, at bøf skiller Vendsyssel ad på torsdag.
    Det giver da god mening at Pierre ikke spilles. Når han modtager bolden er den enten bagud Kvist style eller dårligt ballon indlæg Rommedahl style.

    Jeg har sagt det fra dag 1 da han kom tilbage, Pierre er skandaløs ringe at rendende rundt på sådan en lang kontrakt.

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Boilesen og Bjellands skrøbelighed bekymrer mig lidt når vi nu ser erstatningerne i Bengtsson og Sotte. De 2 skal ikke være væk alt for meget væk i slutspillet ellers er jeg bange for det kommer til at koste et mesterskab.

    Og så bliver Fischer en nøgleperson. 1 ting er at han måske snart er tilbage, MEN når han har været væk så længe så finder man ikke bare sådan lige topformen. Det skal der måske lige 4-6 kampe med fuld spilletid til. jaa Spændende bliver det.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Svagt - Herning må til at booke RÅdhuset.

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Imponerende blev det ikke og selvom Vendsyssel bestemt kæmpede alt det de kunne, så burde vi uden tvivl have fået tre point. Vi har ikke råd til mange lignende præstationer for så stikker Midtjylland af. Forhåbentligt var den en enlig svale, men problemerne i denne kamp understregede nogle af de svagheder holdet har.

    Selve kampen var ikke særlig velspillet. Vendsyssel kommer foran efter Boilesen havde mere travlt med at brokke sig til dommeren end at komme tilbage og forsvare, men det betød nok ikke det store, da Joronen smed bolden lige i fødderne på en Vendsysselspiller. Det bør åbne målmandsduellen mere op, da Joronen ikke ligefrem har præsteret bedre end Stephan Andersen, men formentligt har vundet duellen qua sin lavere alder og videresalgspotentiale.

    Ellers havde Vendsyssel ikke meget offensivt at byde ind med. Det faldt hurtigt tilbage og stod dybt, men formåede alligevel at skubbe op og presse. Defensivt vil de næppe have noget at klage over. Efter udvisningen var det klart, at de udelukkende gik efter at pakke sig og have enkelte aflastningsangreb, mens de alligevel rykkede en del spillere frem ved hjørnespark.

    Vores offensiv virkede i starten af kampen ganske veloplagt, men jo længere tid der gik efter Vendsyssel kom foran jo mere statisk og fastlåst blev det. De mere kreative og risikable løsninger blev færre og den sikre aflevering blev foretrukket, ligesom meget af dynamikken gik tabt og spillerne skulle helst ikke løbe for meget ud af position for at modtage bolden. Hvis ikke Falk eller Zeca kunne presse en bold igennem, så skete der ikke særlig meget.

    I anden halvleg var det naturligvis et meget entydigt kampbillede, men at vi spillede med tre angribere i front, endte med at blive fatalt. Indlæggene blev for få og af for dårlig kvalitet og kantspillet blev næsten elimineret, da Vendsyssel kunne forsvare hele venstresiden med en-to mand og kun fokusere på at lukke højresiden ned. Selvom Vendsyssel stod dybt, så føles det ikke som om det lykkedes at presse dem i bund i andet end korte perioder.

    Når det er sagt, så havde vi bestemt chancerne for at komme foran, men uskarphed og dårlige beslutninger gjorde, at der var for langt mellem chancerne og at de aldrig blev helt store. Til sidst blev spillerne så usikre, at vi knap kunne spille forbi deres sparsomme pres og mange spillere virkede handlingslammede.

    Der var mange spillere der ikke præsterede som vi ellers bør forvente, men den største fejl må Ståle tage på sig. Jeg forstår rationalet med at sætte en tredje angriber ind og det er selvfølgelig nemt at være bagklog, men det var en gedigen fejlbeslutning. Vi har ikke brug for en ekstra angriber, når vi ikke kan få bolden ind til de to vi allerede har på banen. Planen virker endnu dårligere, når man kun kan sætte en svagt spillende angriber ind.

    Dommeren gjorde det egentligt fint, men med enkelte udfald (han præsterede i hvert fald bedre end vores spillere). Det andet gule kort til Vendsyssel var hårdt dømt, men kan sagtens forsvares og det er vanvittig dumt at spilleren tester dommeren på den måde. Mange dommere havde valgt ikke at give den anden advarsel, men jeg har personligt intet problem med at den slags straffes. Han dømte også et korrekt straffespark, da Papagiannopoulos tabte hovedet. Vendsyssel skulle dog have modtaget flere advarsler, hvor den mest oplagte nok er til Tørnæs der trak tiden ved målspark, mens de havde et par spillere der begik mange frispark (20 i alt).

    Joronen fik ikke vist ret meget i kampen og hans drop bliver meget dyrt.

    Ankersen ville jeg gerne have set mere fra offensivt, men fraset enkelte fejlbeslutninger så gjorde han det fint.
    Vavro gjorde det ganske fint. Han blev ikke udfordret ret meget og havde også enkelte offensive aktioner.
    Papagiannopoulos var alt for usikker og ender også med at begå et uhyre klodset straffespark i en situation han burde kunne håndtere. At han laver en identisk forseelse senere i kampen, men dog uden for feltet, understreger dette.
    Boilesen lignede en der kunne være afgørende i offensiven, da han kom frem til en del indlæg i begyndelsen af kampen, men faldt lidt i kadence og blev så skadet. Pierre kom ind til anden halvleg, men strålede ikke ligefrem. Man kan dog ikke klandre ham, da han var alt for alene.

    Skov havde kun enkelte gode aktioner og han går ofte i stå i opspillet og er alt for stillestående. Ikke en imponerende præstation i dag, men modstanderen havde naturligvis også stort fokus på ham (som resten af holdet ikke formåede at udnytte).
    Zeca spillede igen fint, men jeg forventer en langt bedre attitude og indsats i slutningen af kampen, hvor han begyndte at slå op i banen.
    Falk var igen stærk og leverer endnu en fremragende scoring, men der er alt for lidt bevægelse omkring ham (igen skyldes det de tre angribere).
    Thomsen spiller en svag kamp og det er tydeligt, at han er med på alleryderste mandat.

    N’Doye var den eneste angriber der efterlader et positivt indtryk, men hans brændte chancer blev dyre.
    Wind spiller en ret dårlig kamp. Han var alt for dårlig i feltet og selvom han var god i opspillet i starten af kampen ophørte dette hurtigt (allerede før vi satte en tredje angriber ind). Herefter så man ikke meget til ham. At Vendsyssel primært havde mand-mand markering på de tre angribere understreger, at Wind ikke gjorde nok i feltet og ikke tog gode nok løb (gælder også Pieros).
    Pieros er jeg personligt ved at være ret træt af. Hans førsteberøringer er ofte af virkelig lav kvalitet, hans positionering i feltet er mangelfuld og han fylder alt for lidt (hvilket en mand af hans statur bestemt ikke burde). At han løber, kæmper og presser er ingen formidlende omstændighed selvom mange er af den opfattelse. Det er ganske enkelt ikke tilstrækkeligt i København. Hvis det var, så kunne vi smide en midtbanespiller op i angrebet. Han må simpelthen snart levere bedre ellers er der næppe plads til ham i truppen.

    Alt i alt blev det en ret skuffende affære. Jeg troede selv, at vi ville køre Vendsyssel over og det lå da også i kortene, men sådan skulle det ikke være. Dertil er truppen åbenbart for smal og angriberne for dårlige.

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    888

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Hvad jeg ikke forstår er, at når vi nu vælger at spille med både Pieros, Damen OG Wind, at vi så ikke bare spiller “primitivt” og tæppebomber feltet med tidlige og hårde indlæg, istedet for at brodere i en uendelighed. De stod så langt tilbage så vi snildt kunne samle alle returboldene op. De eneste indlæg var nogle få ballonbolde og så vores hjørnespark. Alternativt skulle vi have skiftet Daramy ind istedet for Pieros, så vi kunne have fået en driblestærk spiller ind og lave ravage.
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'


  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Helt enig. Vi spiller med tre angribere længe og alligevel kører bolden på tværs og tilbage i en uendelighed omkring midten. Når det så er sagt, så virker det som om, der ikke meget angrebstræning i klubben. Damen, Wind og Pieros står ofte samme sted eller gemmer sig. Der er sjældent en angriber ved bageste stolpe, når vi slår indlæg.
    Og så lige en sidste ting. Det står 1-1, vi skal gå efter 3 point og alligevel står vi 11 mand hjemme i feltet når de har hjørnespark/dødbolde tæt på mål. Vi er 11 mod 10, så hvorfor har vi ikke en spiller, der står og "fisker" på midten, binder et par modstandere og er klar til en kontra?

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Vendsyssel (25.02.19 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    Og så lige en sidste ting. Det står 1-1, vi skal gå efter 3 point og alligevel står vi 11 mand hjemme i feltet når de har hjørnespark/dødbolde tæt på mål. Vi er 11 mod 10, så hvorfor har vi ikke en spiller, der står og "fisker" på midten, binder et par modstandere og er klar til en kontra?
    Det her har altid været mig en kæmpe gåde med Ståle. Den er sikker som amen i kirken, at alle mand er tilbage at forsvare på dødbolde, uanset hvor defensivt det andet hold spiller. Det er helt sort.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Kamptråd, Vendsyssel-FCK, 30. august kl. 12.00(!)
    By Garneren in forum De korte linier
    Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 01.10.18, 17:50
  2. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 27.04.17, 22:34
  3. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 06.03.17, 10:30
  4. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (12.05.16 kl.20)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 14.05.16, 11:15
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – BIF (21.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.11.12, 11:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •