Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
64. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    48 75.00%
  • Uafgjort

    10 15.63%
  • Vejle vinder

    6 9.38%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 49 af 49

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (03/03 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (03/03 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Har lige genset de sidste 15 minutter af kampen i går og har meget svært ved at se Pieros levere et 'kanon godt indhop'. Generelt er vores pres ikke-eksisterende i den fase af kampen, og Vejle spiller sig enkelt igennem gang på gang - særligt i Ankersens side. Det virker som ren nonsens at påstå, at vi fik greb om presspillet, efter Pieros kom på banen.
    Ikke desto mindre ændrede kampen (som jeg så det) karakter ved indskiftningerne af Thomsen og Pieros. Så kan man altid diskutere om, det skyldtes Thomsen, Pieros, en blanding eller blot var tilfældigt. Mon ikke det gode indhop i Ståles øjne skyldes det ekstra fysiske pres som han sætter på forsvaret, de løb som vi måske ikke lægger mærke til som f.eks. lukker opspilskanaler op igennem midten af banen, som presser modstanderne til at sparke langt, samt det faktum at han sådan set vandt ok med dueller og indgik pænt i det lidt spil, som vi på daværende tidspunkt viste.

    Jeg vil tro, at både Thomsen og Pieros løste præcis de opgaver, som de blev stillet. Det var ikke specielt kønt eller tilskuervenligt, men de gjorde hvad der var behov for. Og det er nok et "kanon indhop" i Ståles øjne, når en "stjernespiller" (det var han på Cypern) finder sig i og udfører den opgave uden det mindste bøvl, især i en periode hvor Pieros er stærkt kritiseret i både medier og blandt fans.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (03/03 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ikke desto mindre ændrede kampen (som jeg så det) karakter ved indskiftningerne af Thomsen og Pieros. Så kan man altid diskutere om, det skyldtes Thomsen, Pieros, en blanding eller blot var tilfældigt. Mon ikke det gode indhop i Ståles øjne skyldes det ekstra fysiske pres som han sætter på forsvaret, de løb som vi måske ikke lægger mærke til som f.eks. lukker opspilskanaler op igennem midten af banen, som presser modstanderne til at sparke langt, samt det faktum at han sådan set vandt ok med dueller og indgik pænt i det lidt spil, som vi på daværende tidspunkt viste.
    Så prøv at se det sidste kvarter igen. Vejle dominerer kraftigt. Der er intet koordineret pres fra vores side, og Vejle kommer til adskillige farlige opløb og situationer foran vores mål. Pieros har et enkelt hidsigt løb fra vores venstre side over mod højre, imens Vejle undtagelsesvis spiller den rundt i bagkæden - ellers spiller de den nemt forbi vores forreste og ud på kanterne i resten af perioden. Pieros er som sagt nede i vores felt og hjælpe til ad flere omgange. To gange med rigtigt gode aktioner og een gang er han tæt på at koste et mål.


    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg vil tro, at både Thomsen og Pieros løste præcis de opgaver, som de blev stillet. Det var ikke specielt kønt eller tilskuervenligt, men de gjorde hvad der var behov for. Og det er nok et "kanon indhop" i Ståles øjne, når en "stjernespiller" (det var han på Cypern) finder sig i og udfører den opgave uden det mindste bøvl, især i en periode hvor Pieros er stærkt kritiseret i både medier og blandt fans.
    Well, Vejle scorede ikke i perioden. Men 2. halvleg dalede altså støt i kvalitet fra start og helt til slut. Den stabilisering, som nogen så i det sidste kvarter, virker som indbildning, når man genser kampen. Der var snarere opløsningstendenser i det sidste kvarter.

    Det var selvfølgelig ikke alene Pieros' skyld, og jeg prøver ikke at argumentere for, at han gjorde det elendigt udfra hans forudsætninger. Men 'kanon indhop' - arh...

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (03/03 kl. 16:00)

    Personligt lagde jeg ikke mærke til, at kampen skiftede nævneværdigt karakter efter uddskiftningerne. Ingen af udskiftningerne førte til stabilitet eller øget kontrol. Jeg synes ikke det er de indskiftede spilleres skyld, da de ikke kunne gøre meget ved den defensive usikkerhed, ligesom de ikke kunne få deres holdkammerater til at investere mere i kampen, men jeg synes heller ikke man kan sige, at de gjorde nogen nævneværdig forskel. Det var nok et godt indhop af Pieros, da han leverede det Ståle forventede - men hans forventninger er givetvis meget langt fra vores andres. Men ja, han kom ind og løftede vores presspil, men det hjalp ikke det store, da midtbanen ikke præsterede som vanligt. Derudover havde jeg helt glemt, at Thomsen var kommet på banen før Daramy kom ind og Thomsen blev flyttet ind centralt (hvor han havde en stor fejlaflevering, hvis jeg husker korrekt).

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Vejle Boldklub (03/03 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Derudover havde jeg helt glemt, at Thomsen var kommet på banen før Daramy kom ind og Thomsen blev flyttet ind centralt (hvor han havde en stor fejlaflevering, hvis jeg husker korrekt).
    Jeg er ret sikker på, at Thomsen kom ind centralt med det samme, og Falk kom ud på kanten.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.10.18, 17:52
  2. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 27.10.16, 08:58
  3. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 26.05.15, 16:16
  4. Optakts- og kamptråd: F.C. København - Vejle Boldklub
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 14.04.09, 13:34
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - Lyngby Boldklub
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 25.05.08, 20:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •