Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
81. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    24 29.63%
  • Uafgjort

    29 35.80%
  • FCK vinder

    28 34.57%
Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 75

Emner: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Fed kommentar! Der fik du virkelig udstillet, hvor latterlig deres feminisme er...
    ???

    Wow - really?

    Der lå imo en åbenlys joke i, at når FCN spiller med navnene på deres kvindelige idoler på ryggen, så kan man håbe at de også spiller som "tøser" - som i det modsatte af mandfolk (det bruger man vel stadig om en stor præstation?)

    Hvis du virkelig læser det (latterliggørelse af feminisme) ud af kommentaren og det er at gå over stregen på et fodboldforum (hvor tonen ofte er lidt hård og mandsdomineret), så skal jeg sgu til at være mere påpasselig fremover. For jeg har sikkert brugt ordet tøsebold ret mange gange, når FCK har spillet dårligt og uden stor fysik.

    Men jeg kan da forsikre dig om, at jeg hverken har noget imod feminisme eller ser ned på kvinder på nogen måde.

  2. De følgende 14 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ???

    Wow - really?

    Der lå imo en åbenlys joke i, at når FCN spiller med navnene på deres kvindelige idoler på ryggen, så kan man håbe at de også spiller som "tøser" - som i det modsatte af mandfolk (det bruger man vel stadig om en stor præstation?)

    Hvis du virkelig læser det (latterliggørelse af feminisme) ud af kommentaren og det er at gå over stregen på et fodboldforum (hvor tonen ofte er lidt hård og mandsdomineret), så skal jeg sgu til at være mere påpasselig fremover. For jeg har sikkert brugt ordet tøsebold ret mange gange, når FCK har spillet dårligt og uden stor fysik.

    Men jeg kan da forsikre dig om, at jeg hverken har noget imod feminisme eller ser ned på kvinder på nogen måde.
    Den eneste form for feminisme, jeg personligt har det stramt med, er den, hvor man benytter enhver lejlighed til at blive fornærmet og krænket over bagateller i stedet for at prøve at forstå. Det ser jeg egentlig lige så meget ned på som chauvinisme og ulige rettigheder.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Den eneste form for feminisme, jeg personligt har det stramt med, er den, hvor man benytter enhver lejlighed til at blive fornærmet og krænket over bagateller i stedet for at prøve at forstå. Det ser jeg egentlig lige så meget ned på som chauvinisme og ulige rettigheder.
    Som førstegenerationskøbenhavner med jyske rødder, føler jeg mig altså virkelig krænket når der råbes “bonderøve” I pArken.

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ...så kan man håbe at de også spiller som "tøser" - som i det modsatte af mandfolk (det bruger man vel stadig om en stor præstation?
    Når du bruger "mandfolk" og "tøser" som betegnelse for henholdsvis en god og en dårlig præstation, så nedgør du jo kvinder. Så kan det godt være, det ikke er bevidst, og det kan godt være, at nogen for tiden føler sig enormt krænket over, at andre bliver krænket, men som far til tre piger, som måske - måske ikke - får lyst til fx at spille fodbold en dag, ville det IMO være fedt, hvis de ikke skulle høre på de bedagede, kønsstereotype udtryk.

    Ja, jeg kan også blive træt af overdreven krænkelsesfølelse, men at forsøge at gøre op med de værste, gammeldags kønstereotyper mener jeg personligt ikke hører til i den kategori.
    Sidst redigeret af Garneren : 10.03.19 kl. 13:15
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Ser frem til dagens kamp. Bliver godt at komme på en away igen. Men lige en bredside til spilletidspunkterne i dagens runde. Det er en mindre skandale at kampene ikke spilles samtidigt. Hvis der krydses i randers og vi vinder i nordsjælland, så vil et kryds på vestegnen betyde at begge hold går forbi nordsjælland og kommer i top 6. Og derved kan Aab og Brøndby med sejr i sidste kamp sikre sig at ende i top seks. Aab vil skulle vinde hjemme over Agf, og Brøndby skal vinde i horsens. Det er ikke sportsligt fair at der kan opstå denne mulighed kan opstå alene pga spilletidspunkterne. Og så er det ekstra afpissende at en fc sejr idag vil gavne brøndby.

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forøvrigt stiller FCN med et rent damehold til kampen: https://fcn.dk/2019/03/maendene-spil...derne-mod-fck/
    Lad os håbe, at de spiller som tøser i morgen.....
    Jeg er ikke den store feminist, men det er sgu da ret tænkt. God stil af FCN, og der er da nogle rimelig originale valg - ikke mindst er det da cool, at den ene spiller med sin mormors navn på trøjen, fordi hun var verdens første kvindelige statsoverhoved som Islands præsident. Hvis de får lidt god presse og sympati på det, så er det forhåbentlig også det udbytte de får af kampen, og så kan de lade machokapitalisterne fra byens hold tage de tre point :-)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Når du bruger "mandfolk" og "tøser" som betegnelse for henholdsvis en god og en dårlig præstation, så nedgør du jo kvinder. Så kan det godt være, det ikke er bevidst, og det kan godt være, at nogen for tiden føler sig enormt krænket over, at andre bliver krænket, men som far til tre piger, som måske - måske/ikke - får lyst til fx at spille fodbold en dag, ville det IMO være fedt, hvis de ikke skulle høre på de bedagede, kønsstereotype udtryk.
    Det er også fair nok. Jeg kan sagtens se, at "tøser" måske ikke er det bedste ordvalg. Samtidig må jeg sige, at jeg synes vi er lidt ude i småtingsafdelingen. Tøs har vel betydningen "en (meget) ung kvinde/pige" og ikke tænkt som en nedgørelse af kvinder generelt. Men spiller FCN som "små piger", ja så er vores chance for sejr unægteligt større. Det samme gælder forøvrigt om små drenge (se f.eks. på KB's "gør drenge til mænd"), men den pointe kunne jo ikke rigtig bruges, da det nu engang er pigenavne på trøjerne. Havde FCN båret rundt med feks. deres yndlings mandlige børneskuespillere, så havde jeg nok skrevet, at jeg håber de spiller som små drenge. Andet er der ikke i det. Og vinder vi i dag, så er der sikkert nogen som skriver. at det var drenge mod mænd, og her er "drenge" så udtryk for dårligt og "mænd" for godt.
    Sidst redigeret af k@sper : 10.03.19 kl. 11:47

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Som så mange gange i en sæson kan man ved dagens kamp overveje karantænefare situationen jævnfør FCK.DK:
    Skader og karantæner
    Ingen af de to klubber har spillere i karantæne.

    Zeca får karantæne ved næste gule kort, og Falk, Ankersen og Fischer, hvis advarslen er for en grov forseelse.
    I udgangspunktet er man i en situation, hvor 4 relativt store profiler står overfor karantæne ved en grov forseelse og hvor næste kamp er en hjemmekamp mod Hobro, som må vurderes relativt lettere end kampene i det Mesterskabsslutspil man allerede har sikret sig deltagelse i. Det vil være væsentligt bedre at undvære Zeca og Ankersen mod Hobro end i værste fald 1. kamp i slutspillet på Hjaltepark eller i Herning.

    Først og fremmest kan man diskutere hele præmissen for overvejelse af karantænefare-situationen: er der for mange tilfældigheder til at gøre det meningsløst at spekulere i eller bør man simpelthen undlade at overveje det, fordi man måske mener det er usportsligt eller umoralsk?

    I forhold til tilfældigheder er det som det fremgår udelukkende Zeca der kan være sikker på karantæne ved næste gule kort. Herudover er der selvfølgelig også muligheden for at ingen af dem får flere karantænepoint resten af sæsonen, men det er nok ikke så sandsynligt. Endvidere er der Farumkampens forløb – risikerer man dobbeltgult eller opstår der ikke en god mulighed for at få det karantænegivende gule kort?

    Hvis jeg skal komme med et bud skulle det være at det nok ville være en fordel at Falk fik gult i Farum. Således ville man også minimere sandsynligheden for at Falk og Zeca havde karantæne i samme kamp. Karantænefaren skal også ses i lyset af at både Varela og Mudrazija kan spilles mere ind på holdet, hvilket kan gøre at det måske alligevel vil være lettere at undvære Falk, Zeca eller Ankersen senere på sæsonen?

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Hvis man nu laver frispark mod dr. Margrethe, er det så majestætsfornærmelse?
    Nå, spøg til side. Fint initiativ, lige som den gang FCK spillede i lyserødt til fordel for kampagnen “støt brysterne”.

    Generelt er det vel ok, at klubberne forholder sig til det samfund, som de er en del af.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, jeg kan også blive træt af overdreven krænkelsesfølelse, men at forsøge at gøre op med de værste, gammeldags kønstereotyper mener jeg personligt ikke hører til i den kategori.
    Virkeligheden er vel ikke en gammeldags kønsstereotype? Det bedste kvindehold i verden ville blive splittet ad af vores u16 hold. Eller er det også en gammeldags (... patriarkisk?) stereotype at kvinder har bryster og mænd har bådet et x og et y kromosom? Må man ikke kalde en fesen kujon for en vatpik heller fordi det er stereotype af en mand med rejsningsproblemer?

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #26
    CPH12 er offline Krævende fan en masse
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    242

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Styrer lige udenom feminisme-debatten for at spørge om der er nogen der ved, hvor man skal stå/ indgang på Farum Park som FC fan uden away-kort?

    /CPH12
    IMO:
    2011/12 - Fiasko-sæsonen uden lige i FC's historie - Gør stadig ondt!
    Vindermentalitet, sult og vilje fra første fløjt tak!!
    De andre må også gerne slå sig lidt på os!

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af CPH12 Se meddelelser
    Styrer lige udenom feminisme-debatten for at spørge om der er nogen der ved, hvor man skal stå/ indgang på Farum Park som FC fan uden away-kort?

    /CPH12
    Det kan du ikke :-)
    Men du kan sidde på langsiden på FCKs familie-afsnit uden awaykort.

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    942

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Er du sikker? Jeg skal have mine drenge med i dag, og fik beskeden fra kundeservice, at de også skal have awaykort.
    Tilskuer

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som logisk følge af ovenstående regelbeskrivelser, så må vores største chance for sejr være at lade FCN spille med damenavne, hvorefter vi lægger protest og vinder 3-0 over skrivebordet.
    Det kommer ikke til at ske. Der gives advarsel eller bøde (eller misbilligelse, hvad end det dækker over).

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Woody II Se meddelelser
    Er du sikker? Jeg skal have mine drenge med i dag, og fik beskeden fra kundeservice, at de også skal have awaykort.
    Fra FCK.dk:

    BILLETTER & AWAY-KORT
    Du skal have gyldigt FCK Away-kort for at få adgang til vores stemnings-afsnit, men Away-kortet behøves ikke på familie-afsnittet på C-tribunen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 18.07.17, 19:25
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (13.08.16 kl.18:30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 15.08.16, 10:58
  4. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (28.09.13 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 127
    Sidste Meddelelse: 01.10.13, 09:58
  5. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (21.07.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 23.07.13, 21:29

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •