Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
81. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    24 29.63%
  • Uafgjort

    29 35.80%
  • FCK vinder

    28 34.57%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 75

Emner: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvorfor er det en underlig konklusion? Bare fordi man ikke slår op i banen eller ud med armene, så kan man jo godt spiller dårligere, end hvad holdet bør præstere. Udover OB har det ikke været prangende, det vi har foretaget os. Og selv med nye spiller, så bør vi kunne gøre det bedre mod en flok ungdomsspillere. Vi kunne lige så godt have taget hjem uden point. Jeg ved godt, du har en tendens til at se positivt på alting, men sådan behøver vi jo ikke se på det. :-)
    Man kan vel kun konkludere, at man er ligeglad med guld, såfremt viljen ikke er til stede. Og det synes jeg, at den var. Derfor underlig konklusion.

    Jeg er forøvrigt meget enig i, at dette ikke var en stor præstation af os i dag. Men igen, så spillede FCN også FCM og BIF ud af brættet i store dele af de kampe, så det er jo ikke fordi, at vi sammenlignet med andre har været helt til grin.

    Så nej, vi spillede ikke ret godt. Men at spillerne er ligeglade med guld, den konklusion finder jeg spøjs.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Man kan vel kun konkludere, at man er ligeglad med guld, såfremt viljen ikke er til stede. Og det synes jeg, at den var. Derfor underlig konklusion.

    Jeg er forøvrigt meget enig i, at dette ikke var en stor præstation af os i dag. Men igen, så spillede FCN også FCM og BIF ud af brættet i store dele af de kampe, så det er jo ikke fordi, at vi sammenlignet med andre har været helt til grin.
    Viljen var der ikke i dag.

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg forstår ikke helt hvorfor Robert Skov ikke får målet. Skov får bolden til at bevæge sig imod målet, at den bliver berørt undervejs giver jo ikke normalt selvmål?
    Hvorfra har du at Skov ikke er noteret for målet?

    Og jeg vil umildbart mene i er ret hårde på Varela og Robert. Vi har ikke et forsvar som er lige til at gå ind på, samt at Varela spiller normalt højre side, vil sige det så okay ud. Den nye midt, tja. Kun 45 min fremvist, men gik på den, nogle fejl indslag, men vil sige det er godkendt af en første kamp.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Viljen var der ikke i dag.
    Ja der er vi så uenige i vores betragtning af kampen.

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Hvorfra har du at Skov ikke er noteret for målet?
    Diverse scoreapps havde det som selvmål. FCK skriver i et tweet, at dommeren har noteret Skov som målscorer.

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    252

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Ståle, Fischer og Bjelland er ikke imponerede over banen : https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...endsel/7548808

    Synes også fodbold skal spilles på græs, men tænker at Ståle snart må have lært noget om at spille på kunst.

  9. #52
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Diverse scoreapps havde det som selvmål. FCK skriver i et tweet, at dommeren har noteret Skov som målscorer.
    Superliga.dk har også Skov som målscorer: http://www.superliga.dk/kamp/2018-20...d-fc-kobenhavn

    Den er godt nok også svær at se, men efter at have set den langsomme gengivelse fra bag målet hælder jeg til, at det er Nelsson, der fejer bolden over stregen med sit venstre ben.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Superliga.dk har også Skov som målscorer: http://www.superliga.dk/kamp/2018-20...d-fc-kobenhavn

    Den er godt nok også svær at se, men efter at have set den langsomme gengivelse fra bag målet hælder jeg til, at det er Nelsson, der fejer bolden over stregen med sit venstre ben.
    Helt enig. Jeg synes også det er lige friskt nok, at FCK har så meget fokus på, at Skov er krediteret målet, når det næsten er så godt som sikkert, at målet i morgen officielt “tildeles” Nelsson.

    Når man ser i slow fra siden, synes jeg slet ikke der er nogen tvivl desværre. Da Skov rammer bolden med maven til sidst, er den på vej parallelt med mållinjen. Det er først, da den rammer Nelsson, at den markant skifter bane og bliver fumlet ind over stregen.

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Jeg er meget uenig. Skovs berøring sender bolden i retning af målet, så berøringer fra forsvarende spillere gør det ikke til et selvmål.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af real_per Se meddelelser
    Ståle, Fischer og Bjelland er ikke imponerede over banen : https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...endsel/7548808

    Synes også fodbold skal spilles på græs, men tænker at Ståle snart må have lært noget om at spille på kunst.
    Det var vel netop derfor, at han startede med Varela og især Daramy.

    Vi har desuden trænet på kunstigræs hele ugen. Jeg har svært ved at se, hvad man ellers kan gøre. Fcn har en helt absurd fordel her.

    Jeg sad tæt på banen i dag, og jeg synes at problemerne var tydelige. Bolden hopper kunstigt meget på "græsset" og de fleste af vores spillere skulle konstant bruge 1-2 ekstra berøringer for at få kontrol over bolden. Det tog tempo ud af vores spil, kostede en del nemme fejl og gjorde at vi aldrig får ro på spillet og at fcn havde nemt ved at tilbageerobre bolden. Fcn derimod træner hver dag på underlaget og mestrer banen i en grad, som ingen andre danske nogensinde vil kunne. Og når kvalitetsforskellen på de to holds spillere ikke er større, så vil banen ofte mindst udligne vores højere niveau.
    Jeg kan egentlig godt forstå, at feks Bif ikke har helt så store udfordringer som os, da de gerne vil have kaosbold. Men vores stil med mange pasninger, ofte rolig opbygning, sideskift osv passer bare dårligt her.

    Når selv Bjelland med en fortid på banen er ude og beklage sig, så er der nok noget om snakken.

  15. #56
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg er meget uenig. Skovs berøring sender bolden i retning af målet, så berøringer fra forsvarende spillere gør det ikke til et selvmål.
    Men det afgørende er vel ikke kun, om bolden har retning mod målet, men også om den vurderes til at være gået i mål. I så fald vil jeg mene, at sandsynligheden for, at den var blevet reddet på stregen, hvis ikke Nelsson havde ramt den, er ret stor.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #57
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Jeg havde på forhånd ikke regnet med en sejr i dag og blev desværre ikke overrasket. Spillemæssigt har vi siden OB-kampen været nedadgående og det begynder snart at se ret dårligt ud.

    Ståle valgte at satse en hel del med startopstillingen, men der kom aldrig helt det udtryk, som jeg ellers havde forventet. Det startede ellers ret godt og i første halvleg var vi generelt i fin kontrol og presspillet var ret godt, selvom kampen stille og roligt gled mere og mere i FCNs favør.
    FCN startede anden halvleg bedst og kom ret hurtigt foran. Herefter bølgede kampen frem og tilbage uden nogle af holdene fik etableret sit spil. Vi scorer et ret heldigt mål efter hjørnespark, men er ellers heldige med at få uafgjort, da vi klart fremstod svagest i anden halvleg. Presspillet, der ellers startede godt, døde ud og var nærmest ikke eksisterende i anden halvleg, hvor vi for ofte blev for passive. Kampen var dog i perioder præget af meget direkte spil med lange bolde, så det er ikke sikkert, at et højt pres ville have gjort en synderlig forskel (det ville bedre markering dog).

    Selvom udbyttet ikke var ret godt, så kan jeg godt lide tanken bag Ståles ændringer i startopstillingen (bortset fra at han satte en højreback på venstreback). Desværre var truslen fra FCNs yderste angribere så stor, at vores backs blev langt tilbage. Det er i hvert fald lang tid siden, at vi har haft så få overlaps. Det betød også, at kanterne måtte holde bredden, når vi havde bolden længere fremme på FCNs banehalvdel og derfor kun meget sjældent kunne trække ind centralt. Generelt virkede det ikke til, at de havde meget frihed til at trække væk fra deres udgangsposition, hvilket er ret besynderligt, når Skov er udpræget venstrebenet og Daramy umiddelbart er højrebenet. Når det så krydres med, at Varela også er højrebenet, så lagde det ikke op til, at vi skulle slå særlig mange indlæg – og det gjorde vi bestemt heller ikke. Det hæmmede vores spil og gjorde også, at der ikke var ret meget bevægelse og vi måtte ofte sparke lange bolde, som ikke var særlig præcise.

    Der var umiddelbart ikke nogen anden plan for, hvad vi så skulle gøre i stedet. Vi fjernede en ellers succesfuld del af vores spil (og hvor vi virkelig kunne have gjort ondt på FCN) og formåede ikke at erstatte den med noget andet. Vi formåede heller ikke at fastholde bolden, hvilket ellers virkede til at være et af hovedformålene med ændringerne. Det ender faktisk med at være den kamp sæsonen, hvor vi har mindst boldbesiddelse og, fraset de to opgør mod Brøndby, også kampen med lavest afleveringsnøjagtighed. Det synes jeg også stemmer overens med det billede jeg havde af kampen. Generelt manglede vi intensitet i duellerne og løbene blev ikke eksisterende i takt med, at kampen skred frem. Selvom Ståles sats var interessant, så endte det med, at vi greb kampen helt forkert an og flyttede meget af den over på FCNs præmisser.

    Defensivt var vi lige så usikre, som vi har været de seneste par kampe. Der skal virkelig ikke meget til før vi bakker og står dybt. Bjelland og Vavro var ellers ganske fint med, men på resten af banen svigtede markeringerne alt for ofte og vores opdækning på hjørnespark var decideret elendig (og koster også et mål).

    Joronen stod en ganske fin kamp med gode redninger. Han kunne ikke have gjort meget ved FCNs to scoringer.

    Ankersen gjorde det ganske fint, men kom ikke så meget frem offensivt. Det var formentligt en del af planen, så vi ikke efterlod for meget rum til FCNs hurtige yderste angribere.
    Vavro og Bjelland gjorde det ganske fint, selvom jeg synes de godt kunne have været stærkere i duellerne.
    Varela slipper umiddelbart fint fra kampen, selvom han bestemt ikke imponerede og også havde problemer med at holde markeringen på Skov Olsen. Han skulle dog aldrig have spillet den venstreback.

    Skov leverer endnu en præstation under middel og han skal til at blive mere bevægelig og ikke stå stille, da det er for ofte, at han ikke er spilbar, selvom et lille løb kunne få ham i en fri position. Det er dog klart, at modstanderne har meget fokus på at markere ham og hurtigt skærme af for hans spark og det må vi blive bedre til at udnytte, da det skaber meget plads omkring ham. Når Ankersen dog ikke havde så meget frihed til at komme med frem og Falk blev skadet, så bliver det selvfølgelig svært.
    Zeca havde ikke sin bedste kamp, men han var fint med og han var vel tæt på at være den eneste, der reelt tog duellerne, mens resten bakkede eller blot forholdte sig passivt.
    Mudrazija fik ikke den bedste debut og endte med at blive udskiftet i halvlegen. Fraset det dårlige hovedstød (men gode løb) bidrog han ikke rigtigt med noget i kampen. Han fremstod ikke boldsikker, teknisk dygtig eller god i duellerne, så det skal nok blive spændende.
    Thomsen afløste ham, men gjorde det ikke nævneværdigt anderledes.
    Daramy fik ikke sat sit præg på kampen og var ret skuffende bortset fra et par gode aktioner. Han fik virkelig heller ikke meget støtte og defensivt gjorde han ingen forskel.

    Fischer leverede en særdeles dårlig præstation. Det var selvfølgelig langt bedre end det Pieros plejer at bidrage med, men han mistede for mange bolde og var langt fra så boldsikker som vi ellers har set, ligesom hans afslutninger var svage. Det ligner desværre, at der er et godt stykke til topformen.
    N’Doye var i min optik kampens skuffelse (dog ikke den dårligste præstation). Selvom han scorer et fint mål, så er det virkelig skuffende, at han så ofte blev overmatchet af en 20-årig forsvarsspiller (selvom Hendes Majestæt spillede en rigtig god kamp). Det er klart, at FCN brugte alle kneb i bogen for at vinde duellerne og afleveringerne til N’Doye ofte var dårlige, men jeg havde virkelig forventet, at han kunne holde på flere bolde og vinde langt flere dueller end hvad tilfældet var.
    Wind blev skiftet ind og var involveret i udligningen, men ellers så man ikke meget til ham.

    Dommeren var ikke synderligt imponerende. Der var ikke store fejlkendelser, men FCN modtager kun to advarsler som begge blev givet i anden halvleg og den ene til sidst i kampen, men de burde have modtaget flere. De spillede hverken hårdt eller svinsk, men bremsede en del lovende angreb og begik generelt langt flere frispark end os. Især Bartolec og Rygaard skal modtage advarsler, mens Skov Olsen kunne tildeles en for film.

    I alt ender FCN med at begå 15 frispark, mens vi begik 7 (hvoraf 3 er forkerte). Det har generelt været en tendens i sæsonen, at vi meget nødigt begår frispark, men det var en stor hæmsko i dag. Dommeren gav tydeligvis ikke advarsler, så i FCNs bedste periode kunne vi i mange omgange have bremset deres opspil og ødelagt deres tempo (som FCN gjorde), men den chance forspilder vi og ender med at blive passive. Der er selvfølgelig ingen grund til at gå fuld Zorniger, men det ville klæde os at spille mere fysisk og have mere intensitet i duellerne i kampe som disse. I dag fremstod FCN som et langt mere fysisk hold end os og det synes jeg siger en hel del om præstationen.

    Alt i alt, så er uafgjort ikke et dårligt resultat på udebane mod FCN. Vi må bare sande, at kunstgræsset bare giver dem en så stor fordel, at vi har svært ved at følge med. Ståles sats på at udligne den fordel slog fejl og ender efter min mening med at gøre mere skade end gavn på vores offensive spil. Vores trup er dog ret smal, så det er ikke selvskrevet at en anden disposition, havde givet et bedre resultat og skaden til Falk bliver afgørende for vores mesterskabschancer. Vi har ingen spiller, der kommer i nærheden af at erstatte Falk og tilliden til Kvist og Thomsen må virkelig være lav, når Ståle vælger at starte med Mudrazija (især når han i forvejen havde satset en del i startopstillingen). Falk ville måske have fået Ståles sats til at gå op i en højere enhed, men uden Falk fik vi aldrig styr på midtbanen og uden Falk vinder vi nok ikke mesterskabet.


  17. #58
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Vi må også snart til at se nærmere på den sundhedssektor.. Det regner konstant ned over os med skader, og mange af disse er muskelskader.. At de så skal ramme vores vigtigste og mest formstærke spillere hver gang er en anden snak..
    Uden at afspore debatten for meget, så har vi tidligere diskuteret vores sundhedsstab herinde. Det er ikke muligt helt at undgå, at professionelle sportsudøvere bliver skadede og det er begrænset hvor meget sundhedsstaben kan gøre for at forebygge skaderne. Min mening er, at sundhedsstaben ikke er særlig imponerende, men nogle af vores skader er kommet til spillere, der netop har betydelige skadesproblematikker i bagagen og som formentligt vil døje med skaderne resten af deres karrierer.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Når selv Bjelland med en fortid på banen er ude og beklage sig, så er der nok noget om snakken.
    Bjelland skiftede til Twente før kunstgræsset blev lagt. Man behøver dog ikke kun tage Bjellands ord for gode varer. Kunstgræsbanerne (Nordsjælland og nu også Silkeborg) får generelt ret dårlige vurderinger i Spillerforeningens årlige undersøgelse blandt anførerne.

  18. #59
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Uden at afspore debatten for meget, så har vi tidligere diskuteret vores sundhedsstab herinde. Det er ikke muligt helt at undgå, at professionelle sportsudøvere bliver skadede og det er begrænset hvor meget sundhedsstaben kan gøre for at forebygge skaderne. Min mening er, at sundhedsstaben ikke er særlig imponerende, men nogle af vores skader er kommet til spillere, der netop har betydelige skadesproblematikker i bagagen og som formentligt vil døje med skaderne resten af deres karrierer.
    Synes det er for nemt at skyde skylden på sundhedssektoren.
    Spillerne har trods alt også et ansvar selv. Kommer de tidligt nok i seng, spiser de rigtig osv.
    Se bare på NJ10 hvor mange skader han døjede med indtil han ændre "livsstil" og begyndte at tage hans restitution seriøst. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...cle5277899.ece
    Tror og håber ikke at vi har nogle spillere som David James der sidder oppe hele natten og spiller playstation.

    Sundhedssektoren har så mange data de kan læse på, men i sidste ende har spillerne et kæmpe ansvar da det er dem der kan mærke en begyndende overbelastning. Vi kan aldrig gardere os mod vridtraumer i knæ/ankel eller skulderskaden som Robin Olsen fik da han løb en i stolpen.

  19. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCN vs. F.C. København (10/03-2019 kl. 16:00)

    Jeg kan heller ikke rigtigt se nogen grund til at hænge vores sundhedsstab ud. For det første ved jeg ikke, om vi har haft flere skader (af typen som kunne undgås) end andre hold? Og hvis vi har, så skal det nok også med i regnskabet at vi er det hold i Europa som har spillet næstflest kampe i efteråret, hvorfor sandsynligheden i hvert fald på det tidspunkt er højere for skader både pga overbelastning, men også bare fordi de er ofte udsatte grundet flere kampe.
    For det andet ved vi ikke, hvad der tages af beslutninger. Det kan sagtens være, at sundhedsstaben har frarådt Ståle at bruge spillere på visse tidspunkter, hvilket han måske har set gennem fingre med.

    Og så ville det klareste billede på sundshedsstabens evner nok komme fra spillere og ledelse. Her mindes jeg aldrig at have hørt andet end positive udtalelser fra. Er man utilfreds med sundhedsstaben fra Ståles side, så kan jeg ikke forestille mig andet, end at de blev udskiftet.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 18.07.17, 19:25
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (13.08.16 kl.18:30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 15.08.16, 10:58
  4. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (28.09.13 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 127
    Sidste Meddelelse: 01.10.13, 09:58
  5. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (21.07.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 23.07.13, 21:29

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •