Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: FCK i Football Manager 2019

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    FCK i Football Manager 2019

    Er der nogen der spiller Football Manager 2019 herinde?
    Jeg er netop startet en karriere, sammen med fruen. Jeg er selvfølgelig FCK, mens hun hygger sig med Arsenal. Forhåbentlig åbner det også mulighed for at leje et par gode talenter med førsteholdspotentiale :)

    Målet er at vinde Champions League med FCK!

    Holdet er stærkt i sin startformation, men til gengæld halter det lidt med bredden, ikke mindst fordi man starter ud med en række langtidsskader og når vi samtidig forventer at komme langt i både Europa og i pokalen, så er der brug for mere bredde.
    Jeg stiller i en klassisk 4-4-2 og med et system der søger at få en masse spil over kanterne, med en masse indlæg. Det synes oplagt med to så stærke kanter som Skov og Fischer.

    Allerede fra starten var jeg på jagt efter forstærkninger centralt i alle tre kæder.

    Centralt i forsvaret havde jeg Bjelland, Vavro og Papagiannopoulos, men havde ellers ikke andet med førsteholdskvalitet - især set i lyset af at Lüftner starter sæsonen med end 1½ år lang skade. Det er ikke længe siden Okore forlod klubben efter en enkelt sæson og sølle 5 kampe. Det kan man godt betegne som lidt af et flop. Han virker imidlertid uhyggeligt stærk og for lidt lidt over 7 mio. kr. hentede jeg ham tilbage igen for at give ham en ny chance. Han har samme niveau som Vavro, men et væsentligt større potentiale, så han indtager nu pladsen i centerforsvaret sammen med Bjelland. På backpositionerne er jeg fint dækket ind.

    I angrebet ser det sortest ud. Både Wind og Sotiriou starter sæsonen med mellemlange skader på et par måneder og Carlo Holse kan ikke hentes hjem fra sit lejeophold i Esbjerg. Dermed er den eneste kampklare angriber, vores allesammens N'Doye. Der er brug for langt større bredde i angrebet og når nu vi alligevel skal ud og hente en ny mand, så kan vi lige så godt gå efter en decideret forstærkning. Jeg endte derfor med at hente Bendtner hjem fra Rosenborg til en del mere end jeg normalt ville have betalt for manden. Havde man haft bedre tid til at sondere markedet kunne man helt sikkert have fundet spillere af en højere kaliber til de 22 mio. og den halve million i månedløn som Bendtner kostede, men den tid havde jeg ikke til rådighed. Sæsonen skulle til at tage sin begyndelse og jeg havde brug for ham med det samme. De mange skader har også givet muligheder for den unge Daramy, som jeg godt kan afsløre i den grad har grebet dem. Mere om det senere.
    Jeg har imidlertid ikke ønsket at flytte Fischer frem i front, da det svækker min venstre kant betragteligt og når jeg ønsker at spille et system med meget spil over kanterne og med masser af i indlæg, så har jeg brug for stærke fløje.

    De mange penge jeg måtte slippe for Bendtner gjorde at jeg desværre ikke helt havde råd til at hente den forstærkning til midtbanen jeg ønskede mig. Eneste alternativ til Skov på højre kanten var Falk, som jeg bruger centralt ved siden af Zeca. Når Skov skal ud og jeg flytter Falk ud på kanten, så kommer vi til kort centralt hvor de næste i rækken (Mudrazija og Kvist - alternativt kan Thomsen også bruges når Fischer spiller fuld tid på kanten) ikke har det niveau jeg efterspørger. Mudrazija har potentialet til at nå dertil på sigt, men hvis han skal ind hver gang Skov eller Falk skal ud, så ville han næsten komme til at spille samtlige kampe og det mener jeg ikke han er klar til endnu. Rigtig alvorligt ser det ud når både Skov og Falk skal ud. Så kniber det virkelig med bredden. Jeg sonderer terrænet for gode låneaftaler, da det som nævnt står sløjt til med økonomien efter købene af Okore og Bendtner og jeg krydser fingre for at min trænerkollega i Arsenal får en stærk talentfuld midtbanespiller til overs når den engelske sæson rigtig kommer i gang, som jeg kan låne.

    På længere sigt er jeg også på jagt efter en stærkere keeper, da Joronen blot er god, men ikke er den der klassekeeper jeg føler jeg har brug for, især når jeg skal til at lege med i Champions League.

    Min foretrukne opstilling ser derfor nu således ud:

    Mål: Joronen
    Højre back: Ankersen
    Venstre back: Boilesen
    Center forsvar: Bjelland og Okore
    Høje fløj: Skov
    Venstre fløj: Fischer
    Center midtbane: Falk og Zeca
    Angreb: N'Doye og Bendtner

    Sæsonen er kommet fantastisk i gang. I de første kvalkampe mod et ukendt Georgisk hold hev vi en samlet sejr hjem på 8-0 og i Superligaen er det blevet til en sikker 2-0 sejr hjemme over Horsens og en 5-1 sejr i Hobro, efter at have været bagud 0-1 ved pausen.
    Jeg har ikke pillet ved opsætningen omkring dødbolde endnu, men haft tillid til at min assistent selv havde fundet de rigtige til de positioner og så ville jeg efterfølgende rette ind løbende. Den første justering kom imidlertid prompte, da det til min store overraskelse var Bjelland der gik til bolden på et direkte frispark i venstre side mod Horsens og knaldede bolden langt over mål. Det måtte straks justeres, så det nu er Skov der tager frispark i begge sider :)
    Skov kvitterede med et Hattrick i kampen mod Hobro, selvom ingen af scoringerne imidlertid var på frispark i denne omgang.
    Bendtner svingede ikke rigtig fra start og ud af de 15 scoringer i vores første fire turneringskampe var han kun noteret for den ene og det var den sidste scoring mod de upåagtede georgere. Jeg pillede ham ud midt i 2. halvleg mod Hobro og gav i stedet unge Daramy chancen. Han havde allerede scoret lystigt i både sæsonoptakten og i vores første Europa League kamp, hvor han sågar var blevet den yngste målscorer i Europa League nogensinde, med sine 16½ år. Det samme blev han i Superligaen, da han mod Hobro takkede for tilliden og nettede to gange i de sidste 20 minutter. Det kan være Bentdner skal til at se sig for, ellers er hans startplads måske allerede ved at være i fare - Hvis ikke Daramy forlader os inden da, Dortmund er allerede meget interesserede.

    Alt i alt en god start på en sæson hvor jeg savner lidt bredde, men hvor vi i opstarten har vist at vi er klasser over de fleste andre, selvom jeg er klar over at vi endnu har til gode at møde nogle af de andre gode hold.

    Er der andre der hygger sig med FCK i FM19 og hvordan har I grebet det an?
    Sidst redigeret af Tubsy : 18.03.19 kl. 10:51

  2. De følgende 2 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Football Manager 09
    By MSO in forum Spil
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 01.05.09, 10:12
  2. Football Manager 2006
    By josk01 in forum Spil
    Svar: 87
    Sidste Meddelelse: 16.09.06, 15:56
  3. Taktik i Football Manager '05
    By Outpatient in forum Spil
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 20.11.05, 20:49
  4. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 31.10.04, 15:49
  5. Football manager
    By Moo in forum Spil
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.04, 18:54

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •