Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 40

Emner: Guldkampen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Guldkampen

    Så er kampprogrammet blevet offentliggjort om end et par timer for sent.

    En ting der kan være afgørende, er om vores modstandere i en runde, møder FCM i den næste runde (og omvendt).

    I 27. runde møder vi Esbjerg, mens FCM møder FCN.
    I 28. runde møder vi OB, mens FCM møder Esbjerg.
    I 29. runde møder vi Brøndby, mens FCM møder OB.
    I 30. runde møder vi FCM.
    I 31. runde møder vi FCN, mens FCM møder Brøndby.
    I 32. runde møder vi OB, mens FCM møder FCN.
    I 33. runde møder vi Brøndby, mens FCM møder OB.
    I 34. runde møder vi FCM.
    I 35. runde møder vi Esbjerg, mens FCM møder Brøndby.
    I 36. runde møder vi FCN, mens FCM møder Esbjerg.

    Der tegner sig dermed et ret tydeligt billede. Vi kommer ikke til at møde FCMs seneste modstander, mens FCM møder vores seneste modstander hele fem gange. Det er selvfølgelig svært på forhånd at afgøre, om det er en fordel for FCM, men der er ingen tvivl om, at vi og FCM er de to sværeste modstandere for de øvrige hold i slutspillet og ethvert point vil derfor være en stor gevinst i kampen om tredjepladsen, som på nuværende tidspunkt er realistisk for alle holdene.

    Dermed kan et noget tænkt eksempel være, at vi spiller en tæt kamp mod eksempelvis OB og de kæmper alt hvad de kan for det ene point. Det koster en række advarsler og en udvisning, hvilket resulterer i, at to OB-spillere får karantæne, som så skal afsones mod FCM. På den måde kan en OB-spiller eksempelvis forhindre et lovende angreb mod os og så afsone karantæne mod FCM.

    Kigger man lidt på grundspillet, så har vi mødt FCMs seneste modstander tre gange (Aab, Brøndby og FCN) og vandt to af opgørene og havde en uafgjort, mens FCM kun mødte vores seneste modstander en gang (Vendsyssel) og vandt. Så det er ikke nogen entydig data fra grundspillet af og andre scenarier er bestemt også mulige. Vi kan eksempelvis hurtigt lukke kampen og så vælger modstanderen at spare kræfter og spillere til deres opgør mod FCM.

    Jeg tror ikke at det er noget nogen bevidst har tænkt over, men umiddelbart synes jeg, at det er til FCMs fordel. I en guldkamp der ser ud til at blive uhyre tæt, kan selv de mindste ting have afgørende betydning og at møde vores seneste modstander så ofte tror jeg kan være en vigtig faktor.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Guldkampen

    Jeg synes, at det er tæt på en skandale, at vi har FCM hjemme først og ude sidst. Skulle der være bare en fordel (udover pointene) ved at vinde grundspillet må det da være, at man har den indbyrdes fordel i kampene mod FCM (nr. 2). Samtidig spiller FCM ude mod BIF i næstsidste runde - vi ved alle, hvad der kommer til at ske der.....

    Eneste positive ting overhovedet må være, at vi har FCN ude forholdsvis tidligt. Alt andet er rigtigt skidt.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Guldkampen

    9 point i påsken tak! Palmesøndag Brøndby ude, skærtorsdag FCM hjemme, 2 påskedag FCN ude.
    Det er vist der mesterskabet afgøres

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes, at det er tæt på en skandale, at vi har FCM hjemme først og ude sidst. Skulle der være bare en fordel (udover pointene) ved at vinde grundspillet må det da være, at man har den indbyrdes fordel i kampene mod FCM (nr. 2). Samtidig spiller FCM ude mod BIF i næstsidste runde - vi ved alle, hvad der kommer til at ske der.....

    Eneste positive ting overhovedet må være, at vi har FCN ude forholdsvis tidligt. Alt andet er rigtigt skidt.
    Det er godt nok en opskruet læsning af programmet, undskyld jeg siger det.

    Man kan lige så vel se det sådan at v har godt af hjemmebanefordelen imens det halve af holdet er på vej tilbage fra skader, og så tager vi den svære udekamp når alle forhåbentlig er i gang og FCM er trætte ovenpå pokalkampene.

    Det bliver et tæt forår, men programmet er fint nok. FCM away 3 dage efter BIF away havde været værd at brokke sig over. Det er jo slet ikke det ser på.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Det er godt nok en opskruet læsning af programmet, undskyld jeg siger det.

    Man kan lige så vel se det sådan at v har godt af hjemmebanefordelen imens det halve af holdet er på vej tilbage fra skader, og så tager vi den svære udekamp når alle forhåbentlig er i gang og FCM er trætte ovenpå pokalkampene.

    Det bliver et tæt forår, men programmet er fint nok. FCM away 3 dage efter BIF away havde været værd at brokke sig over. Det er jo slet ikke det ser på.
    Ja, jeg må også hellere spørge om hvad der egentlig er så meget sværere ved at møde FCM hjemme i april og ude i maj, i forhold til det modsatte.

    Og hvordan det så samtidig er skidt at møde Brøndby modsat, nemlig ude i april og hjemme i maj.

    Bare inden hele møllen ender i en eller anden tråd på Ulvegraven med titlen "FuCK: sagde de virkelig det?" ;-)


  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Ja, jeg må også hellere spørge om hvad der egentlig er så meget sværere ved at møde FCM hjemme i april og ude i maj, i forhold til det modsatte.
    Det er selvfølgelig ren spekulation, da ingen af os ved, hvordan stillingen er på de pågældende tidspunkter. FCM kan f.eks. være mestre allerede inden 3. sidste runde, hvorfor det så er skide ligegyldigt.

    Men nærmest alle siger, at de indbyrdes kampe kommer til at afgøre ligaen. Nu har vi en indbyrdes kamp i 3. sidste runde - den kamp som de fleste nok vil pege på som den mest afgørende af alle, og der har vi så ikke fordelen af hjemmebane. Måske er jeg hysterisk, men det er i mine øjne en ulempe, og det er i mine øjne vanvittigt at vinderen af grundspillet ikke får hjemmebane mod nr 2 i den sidste af de indbyrdes opgør. Det gjorde de f.eks. sidste sæson, hvis jeg ikke husker helt fejl.

    Et ret sandsynligt scenarie er, at første indbyrdes kamp bliver lidt taktisk præget med to hold, som kan leve med uafgjort. Det er sandsynligheden trods alt en del mindre for i 3. sidste runde (hvor det ene hold nok er tvunget til at vinde), hvorfor det havde været rart at spille hjemme frem for i Herning, hvor vores statistik de seneste år er forfærdelig.

    Mht kampene mod BIF, så er det da fint, at vi har dem ude først. Det samme kan siges om FCN. Det havde imo da også været helt forfærdeligt at skulle spille sidste runde på plastikbanen.

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Guldkampen

    Er vi ikke allerede igang med at finde en masse undskyldninger?

    Fint nok vi møder FCM hjemme først. Så kan vi med en sejr lægge et kæmpe pres på dem og se om der går gummiben i den.... Nu skal man jo ikke se negativt på det bare for at gøre det, vi skal møde alle hold ude og hjemme..

    Vi ses i Parken


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    [...]og det er i mine øjne vanvittigt at vinderen af grundspillet ikke får hjemmebane mod nr 2 i den sidste af de indbyrdes opgør.
    Vanvittigt ligefrem? Går der ikke lidt inflation i kraftudtrykkene nu? Bortset fra det, siden hvornår er det blevet en selvfølge, at førerholdet skal have fordele i turneringsplanlægningen?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Vanvittigt ligefrem? Går der ikke lidt inflation i kraftudtrykkene nu? Bortset fra det, siden hvornår er det blevet en selvfølge, at førerholdet skal have fordele i turneringsplanlægningen?
    Forhåbentligt skal ingen have oplagte fordele på den front, men at førerholdet skal have fordele (såfremt dette ikke kan undgås) er vel rimelig normal praksis, så man undgår at hold taber med vilje.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Guldkampen

    Hver gang en spiller udløser karantæne i vores kamp, så drager FCM fordel af det. Det kan jeg godt se som værende uheldigt, ellers køber jeg ikke resten af argumentet

    Vi skal selv vinde mesterskabet og det gør vi i påsken - tak
    Sidst redigeret af superestrella : 20.03.19 kl. 09:40

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hver gang en spiller udløser karantæne i vores kamp, så drager FCM fordel af det. Det kan jeg godt se som værende uheldigt, ellers køber jeg ikke resten af argumentet
    Findes der statistik, der viser, at holdene generelt får flere kort mod os end resten af holdene i ligaen? For ellers giver argumentet ingen mening.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men nærmest alle siger, at de indbyrdes kampe kommer til at afgøre ligaen. Nu har vi en indbyrdes kamp i 3. sidste runde - den kamp som de fleste nok vil pege på som den mest afgørende af alle, og der har vi så ikke fordelen af hjemmebane. Måske er jeg hysterisk, men det er i mine øjne en ulempe, og det er i mine øjne vanvittigt at vinderen af grundspillet ikke får hjemmebane mod nr 2 i den sidste af de indbyrdes opgør. Det gjorde de f.eks. sidste sæson, hvis jeg ikke husker helt fejl.

    Et ret sandsynligt scenarie er, at første indbyrdes kamp bliver lidt taktisk præget med to hold, som kan leve med uafgjort. Det er sandsynligheden trods alt en del mindre for i 3. sidste runde (hvor det ene hold nok er tvunget til at vinde), hvorfor det havde været rart at spille hjemme frem for i Herning, hvor vores statistik de seneste år er forfærdelig.
    Hvis alle siger, at første indbyrdes kamp ikke er nær så afgørende som den anden, og FCM ikke satser på den kamp, kan jeg da kun se det som en klar fordel at have hjemmebane der. Kendsgerningen er jo, at den er præcis så afgørende som den anden ...

    Jeg har aldrig nogensinde hørt om en sædvane, nedskrevet eller underforstået, om at der skal gives en hjemmebanefordel i sidste indbyrdes kamp til det hold der havde flest points efter 26 runder mod det med næstflest. Er det noget, der findes kilder til?

    Det er faktisk sket i de sidste to turneringer (vores 1-0-sejr over BIF i Parken, FCM's 1-0-sejr over BIF i Brøndby), men derfra og så til at det skulle være 'vanvittigt' at det ikke sker denne gang, det er da noget af et hop.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Guldkampen

    Mit regnestykke for kampene i slutspillet for hhv. os og FCM:

    FCK - OB: Sejr ude og hjemme, FCM - OB: Sejr ude og hjemme
    FCK - EFB: Sejr ude og hjemme, FCM - EFB: Sejr ude og hjemme
    FCK - BØF: Sejr hjemme, uafgjort ude. FCM - BØF: Sejr ude og hjemme
    FCK - FCN: Sejr hjemme, uafgjort ude. FCM - FCN: Sejr ude og hjemme
    FCK - FCM: Sejr hjemme, uafgjort ude.

    Det giver os 24 point, mens FCM får 25 point med det regnestykke. Dermed pointlighed, og det kommer an på målscoren. Hvis vi skal kunne tåle at tabe i Herning, skal vi besejre dem i Parken, og vi skal hente en derbysejr på udebane. Det vil give os 26 point, mens FCM vil have 27 point, og dermed stadig pointlighed.

    PS: Jeg ved godt at det er pessimistisk sat at FCM ikke taber point mod hhv. OB, FCN og Esbjerg, men ved at gøre det på den måde handler det om at illustrere, hvor koncentrerede vi selv skal være for at hente mesterskabet hjem.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Vanvittigt ligefrem? Går der ikke lidt inflation i kraftudtrykkene nu?
    Det siger du, men du har åbenbart ikke opdaget den vanvittige fordel, FCM får om halvanden uge.

    Som alle ved, indføres sommertid sidste søndag i marts. Da spiller vi kl. fire, men på grund af sommertiden bliver det reelt en morgenkamp som vores spillere skal bestride under påvirkning af brutalt jetlag.

    "Men det er vel det samme for begge hold", tænker du nok.

    Nej, for FCM spiller allerede lørdag!!

    The plot thickens ... ja, det er faktisk lykkedes at tage et billede til mødet hvor turneringsudvalget planlagde slutspillet.



  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Findes der statistik, der viser, at holdene generelt får flere kort mod os end resten af holdene i ligaen? For ellers giver argumentet ingen mening.
    Det ændrer vel ikke pointen, selvom der ikke gives flere kort når andre hold spiller mod os? Uanset hvad, så drager FCM fordel af, at en spiller udløser karantæne mod os. Og der er ikke bare tale om enkelte tilfælde, men det er muligt i halvdelen af kampene i slutspillet, hvor det aldrig er muligt for os på samme måde, at drage fordel af at en spiller udløser en karantæne mod FCM. Pointen er ikke, at de andre hold udelukkende maser på mod os og så lægger sig ned mod FCM, men enhver advarsel giver karantænepoint og kan derfor potentielt medføre karantæne i den efterfølgende kamp og i hele grundspillet er det kun sket to gange, at et hold ikke har optjent karantænepoint mod os. Derfor er det jo i den grad sandsynligt, at et hold må undvære spillere mod FCM, da de fik karantæne mod os. Hvordan karantænerne ellers falder i de indbyrdes kampe i grundspillet, er ikke afgørende for pointen (i øvrigt kan man her se, hvem der har draget størst fordel af karantæner). Et andet eksempel end det jeg skrev i mit første indlæg kan derfor være, at Kadrii udlinger mod os i overtiden og smider trøjen, hvilket koster karantæne og så skal OB undvære deres topscorer mod FCM.

    Som sagt tvivler jeg på, at der er nogen der har tænkt over dette, da kamprogrammet skulle fastlægges, men jeg ser det som en potentiel faktor, der kan have indflydelse på mesterskabskampen. Selvfølgelig er det irrelevant, hvis vi bare vinder alle vores kampe.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Før Guldkampen
    By Lions Of Copenhagen in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 31.05.09, 12:03
  2. Video'er guldkampen
    By Thunderstokke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 16.05.06, 12:46
  3. Guldkampen!!!!! afstemning
    By Thunderstokke in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 14.08.02, 23:58

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •