Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 40

Emner: Guldkampen

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det ændrer vel ikke pointen, selvom der ikke gives flere kort når andre hold spiller mod os? Uanset hvad, så drager FCM fordel af, at en spiller udløser karantæne mod os. Og der er ikke bare tale om enkelte tilfælde, men det er muligt i halvdelen af kampene i slutspillet, hvor det aldrig er muligt for os på samme måde, at drage fordel af at en spiller udløser en karantæne mod FCM. Pointen er ikke, at de andre hold udelukkende maser på mod os og så lægger sig ned mod FCM, men enhver advarsel giver karantænepoint og kan derfor potentielt medføre karantæne i den efterfølgende kamp og i hele grundspillet er det kun sket to gange, at et hold ikke har optjent karantænepoint mod os. Derfor er det jo i den grad sandsynligt, at et hold må undvære spillere mod FCM, da de fik karantæne mod os. Hvordan karantænerne ellers falder i de indbyrdes kampe i grundspillet, er ikke afgørende for pointen (i øvrigt kan man her se, hvem der har draget størst fordel af karantæner). Et andet eksempel end det jeg skrev i mit første indlæg kan derfor være, at Kadrii udlinger mod os i overtiden og smider trøjen, hvilket koster karantæne og så skal OB undvære deres topscorer mod FCM.

    Som sagt tvivler jeg på, at der er nogen der har tænkt over dette, da kamprogrammet skulle fastlægges, men jeg ser det som en potentiel faktor, der kan have indflydelse på mesterskabskampen. Selvfølgelig er det irrelevant, hvis vi bare vinder alle vores kampe.
    Dine argumenter danser rundt. Får holdene flere advarsler mod os end andre? Et modargument kunne være, at de andre hold (dvs. alle minus FCK/FCM) fik flere advarsler mod hinanden, da de opgør var tættere og vi derfor har en fordel ift. FCM. Jeg tror ikke på nogen af delene.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Guldkampen

    Hvor er det hamrende ligegyldigt!

    Til argumentet om FCM hjemme/ude ctr. ude/hjemme. Omvendt kan man sige, at hvis vi slår FCM hjemme, så er de 4 point efter (såfremt vi vinder vores første og de gør) og skal frem på banen - hvorfor de bliver lettere at score imod. Og hvis... og hvis...

    Drop undskyldningerne! Der mangler 10 kampe. Vi skal vinde så mange som muligt! Vinder FCM flere - så vinder de! Længere er den vel for pokker ikke?

    Jeg er pt. mere bekymret for vores "forsvarsspil" pt. Synes godt nok vi så skidt ud i lange perioder mod Hobro!

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Dine argumenter danser rundt. Får holdene flere advarsler mod os end andre? Et modargument kunne være, at de andre hold (dvs. alle minus FCK/FCM) fik flere advarsler mod hinanden, da de opgør var tættere og vi derfor har en fordel ift. FCM. Jeg tror ikke på nogen af delene.
    Det synes jeg nu ikke de gør. Mit argument har altid været, at jeg mener det kan være en fordel for FCM, at de så ofte møder vores seneste modstander. Det må du hjertens gerne være uenig i, men jeg kan sagtens forestille mig situationer, hvor det er tilfældet.

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Drop undskyldningerne! Der mangler 10 kampe. Vi skal vinde så mange som muligt! Vinder FCM flere - så vinder de! Længere er den vel for pokker ikke?
    Det er naturligvis korrekt. Jeg tror ikke Erik Skjærbæk kunne udtrykke det bedre.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det synes jeg nu ikke de gør. Mit argument har altid været, at jeg mener det kan være en fordel for FCM, at de så ofte møder vores seneste modstander. Det må du hjertens gerne være uenig i, men jeg kan sagtens forestille mig situationer, hvor det er tilfældet.
    Kenney, du må lige tænke over den en ekstra gang :-)

    For at dit argument skal give nogen mening overhovedet, så kræver det, at de andre hold får flere kort mod os, end de gør mod andre hold. Hvis de ikke gør det, så er det flintrende ligegyldigt for Midtjylland om deres modstander lidt har mødt os eller et andet hold - chancen for karantæne vil være den samme.

    Om den karantæne er optjent ved at spille mod os eller mod et andet hold, er helt ligegyldigt.

    Nu gives der rent faktisk flere kort mod os og FCM (*) men det er en meget lille forskel.

    (*) Mere om det i et andet indlæg... CLIFFHANGER!!!! Men med 2 ugers røv kedelig landsholdspause, så vælger jeg lige at trække den ulidelige spænding lidt (fordi nu skrider jeg hjem).
    Sidst redigeret af ougar : 20.03.19 kl. 15:07
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. De følgende 12 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Findes der statistik, der viser, at holdene generelt får flere kort mod os end resten af holdene i ligaen? For ellers giver argumentet ingen mening.
    Hehe det er korrekt. Det tog jeg faktisk som en selvfølge, at hold oftere får kort imod dominerende hold - men det har jeg intet belæg for.

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hehe det er korrekt. Det tog jeg faktisk som en selvfølge, at hold oftere får kort imod dominerende hold - men det har jeg intet belæg for.
    Jeg har ikke set noget data for, hvor mange kort, skader eller karantæne point andre top 6 hold får imod os, ift. resten af holdene i mesterskabspillet.
    Er der nogen som kender til en sådan statistik?

    En anden version af ovenstående, kunne jo være, at et hold øjner mindre mulighed for at få point imod ligaens bedste hold (os) og derfor holder lidt igen, så de rigtig kan tonse igennem når de møder de næstbedste (fcm) - eller at de kommer med en hård kamp om bronze i baggagen når vi møder dem?

    Jeg tror og håber mest på, at det afgørende for mesterskabet bliver, at vi er bedre imod andre gode hold end FCM er. Det kan godt være, at vi ikke helt kan tage os sammen, når vi skal spiller hjemme imod Vendsyssel, men til gengæld er vi historik set gode, når vestegnen, Herning eller Atalanta kommer på besøg :)

    TS

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Kenney, du må lige tænke over den en ekstra gang :-)

    For at dit argument skal give nogen mening overhovedet, så kræver det, at de andre hold får flere kort mod os, end de gør mod andre hold. Hvis de ikke gør det, så er det flintrende ligegyldigt for Midtjylland om deres modstander lidt har mødt os eller et andet hold - chancen for karantæne vil være den samme.

    Om den karantæne er optjent ved at spille mod os eller mod et andet hold, er helt ligegyldigt.
    Jeg vil alligevel mene, at det ikke er ligegyldigt om karantænen er optjent mod os eller et andet tilfældigt hold. Hvis en spiller mod os modtager en advarsel, der medfører karantæne mod FCM, så slipper FCM for at møde spilleren, mens spilleren netop har haft en indflydelse i kampen mod os. At en spiller får karantæne mod FCM for at frarøve os en scoring gavner vel FCM mere, end at spilleren får karantæne for at frarøve et andet hold en scoring.

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvis alle siger, at første indbyrdes kamp ikke er nær så afgørende som den anden, og FCM ikke satser på den kamp, kan jeg da kun se det som en klar fordel at have hjemmebane der. Kendsgerningen er jo, at den er præcis så afgørende som den anden ...
    Jeg må jo erkende, at jeg åbenbart er den eneste herinde, som finder det som værende en fordel at spille hjemme sidst. Jeg må ærligt indrømme, at jeg undrer mig meget over dette. Jeg går ud fra, at folk normalt foretrækker er slutte hjemme i europarunder over 2 kampe - hvorfor du og andre finder det fuldstændig ligegyldigt nu i en tvekamp mod FCM om guldet, undrer jeg mig godt nok over. Jeg er med på, at der også er andre kampe i dette slutspil, men de eksperter jeg har hørt påpeger netop, at de indbyrdes kampe bliver afgørende.

    Og ja selvfølgelig tæller alle kampe i slutspillet lige meget....præcis lige så meget som i grundspillet forøvrigt... men derfor er det vel rimelig normal praksis at pege på kampe som er vigtigere end andre, og her synes jeg ærlig talt, at det er svært at komme uden om kampen i 3. sidste runde.

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg har aldrig nogensinde hørt om en sædvane, nedskrevet eller underforstået, om at der skal gives en hjemmebanefordel i sidste indbyrdes kamp til det hold der havde flest points efter 26 runder mod det med næstflest. Er det noget, der findes kilder til?

    Det er faktisk sket i de sidste to turneringer (vores 1-0-sejr over BIF i Parken, FCM's 1-0-sejr over BIF i Brøndby), men derfra og så til at det skulle være 'vanvittigt' at det ikke sker denne gang, det er da noget af et hop.
    Nu er det nok svært at pege på en sædvane for en situation som kun er sket to gange før. Men hvis der ligger en fordel i at spille hjemme sidst i en tvekamp om guldet (og det synes jeg der gør), ja så er det imo fair at vinderen af grundspillet får denne fordel. Så kan du mene, at "vanvittigt" er et voldsomt ord. Men set i lyset af, at jeg synes, at hjemmebane til sidste er en meget stor fordel (du og andre er tydeligvis uenige), ja så er det i mine øjne ret skørt at vinderen af slutspillet ikke får den fordel per automatik. Præcis som nr 3. selvfølgelig skal møde nr 4. hjemme til sidst (hvilket de gør for anden sæson i træk) osv.

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Guldkampen

    Brøndby spillede hjemme sidst i sidste års slutspil mod FCM, og det husker vi jo alle hvordan det gik.

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg vil alligevel mene, at det ikke er ligegyldigt om karantænen er optjent mod os eller et andet tilfældigt hold. Hvis en spiller mod os modtager en advarsel, der medfører karantæne mod FCM, så slipper FCM for at møde spilleren, mens spilleren netop har haft en indflydelse i kampen mod os. At en spiller får karantæne mod FCM for at frarøve os en scoring gavner vel FCM mere, end at spilleren får karantæne for at frarøve et andet hold en scoring.
    Forestil dig et hold med 11 spillere uden udskiftere.

    Sandsynligheden for, at en spiller i en kamp frarøver et givent hold en scoring og efterfølgende får karantæne karantæne, benævner vi p.

    Til enhver kamp vil der således være p*11 spillere i karantæne ligesom, der vil være p*11 sandsynlighed for, at holdet får frarøvet et mål.

    De sandsynligheder er upåvirkede af, hvem holdene møder og i hvilken rækkefølge (med mindre naturligvis, der bliver givet signifikant flere kort i FCK/FCM kampe), hvorfor kampprogrammet ingen virkning har på netop dette.

    Jeg er en statistik noob, så dette var blot en lægmands forklaring, men håber du kan se rationalet.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Forestil dig et hold med 11 spillere uden udskiftere.

    Sandsynligheden for, at en spiller i en kamp frarøver et givent hold en scoring og efterfølgende får karantæne karantæne, benævner vi p.

    Til enhver kamp vil der således være p*11 spillere i karantæne ligesom, der vil være p*11 sandsynlighed for, at holdet får frarøvet et mål.

    De sandsynligheder er upåvirkede af, hvem holdene møder og i hvilken rækkefølge (med mindre naturligvis, der bliver givet signifikant flere kort i FCK/FCM kampe), hvorfor kampprogrammet ingen virkning har på netop dette.

    Jeg er en statistik noob, så dette var blot en lægmands forklaring, men håber du kan se rationalet.
    Jeg er skam heller ingen haj til statistik og jeg kan sagtens se rationalet. Jeg kan også sagtens tage fejl, men for mit synspunkt er det en større fordel for FCM, hvis en spiller fx frarøver os et mål og derefter får karantæne mod FCM, end hvis spilleren frarøver et andet hold et mål og får karantæne mod FCM, da FCM jo gavner af at spilleren både frarøvede os en scoring og at spilleren ikke er med mod FCM.

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg går ud fra, at folk normalt foretrækker er slutte hjemme i europarunder over 2 kampe - hvorfor du og andre finder det fuldstændig ligegyldigt nu i en tvekamp mod FCM om guldet, undrer jeg mig godt nok over.
    Men du sammenligner jo to forskellige ting. I et dobbelt-opgør med regel om udebanemål har de to kampes resultat jo indvirkning på hinanden, og derfor giver det mening, at det kan gøre en forskel, om man spiller ude eller hjemme først (hvor stor den forskel faktisk er, ved jeg dog ikke, men den diskussion har vi haft før, og Ougar har vist lavet noget statistik på det).

    I en ligastruktur har de to kampe ingen umiddelbar effekt på hinanden. De er blot to ud af 36 kampe, der alle giver tre point for en sejr og ét for uafgjort.
    Sidst redigeret af Garneren : 21.03.19 kl. 00:19
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg må jo erkende, at jeg åbenbart er den eneste herinde, som finder det som værende en fordel at spille hjemme sidst. Jeg må ærligt indrømme, at jeg undrer mig meget over dette. Jeg går ud fra, at folk normalt foretrækker er slutte hjemme i europarunder over 2 kampe - hvorfor du og andre finder det fuldstændig ligegyldigt nu i en tvekamp mod FCM om guldet, undrer jeg mig godt nok over. Jeg er med på, at der også er andre kampe i dette slutspil, men de eksperter jeg har hørt påpeger netop, at de indbyrdes kampe bliver afgørende.

    Og ja selvfølgelig tæller alle kampe i slutspillet lige meget....præcis lige så meget som i grundspillet forøvrigt... men derfor er det vel rimelig normal praksis at pege på kampe som er vigtigere end andre, og her synes jeg ærlig talt, at det er svært at komme uden om kampen i 3. sidste runde.



    Nu er det nok svært at pege på en sædvane for en situation som kun er sket to gange før. Men hvis der ligger en fordel i at spille hjemme sidst i en tvekamp om guldet (og det synes jeg der gør), ja så er det imo fair at vinderen af grundspillet får denne fordel. Så kan du mene, at "vanvittigt" er et voldsomt ord. Men set i lyset af, at jeg synes, at hjemmebane til sidste er en meget stor fordel (du og andre er tydeligvis uenige), ja så er det i mine øjne ret skørt at vinderen af slutspillet ikke får den fordel per automatik. Præcis som nr 3. selvfølgelig skal møde nr 4. hjemme til sidst (hvilket de gør for anden sæson i træk) osv.

    Og hvor langt skal man så strække den? Hvis nu Brøndby havde haft lige så mange points som Midtjylland, men en lidt dårligere målscore, skulle vi så også have haft hjemmebane sidst imod nummer tre? Hvis det var meget tæt, kunne vi jo selvfølgelig så starte slutspillet med at spille alle udekampene, men det ville også være lidt fjollet. Og hvad hvis vi var stukket helt af som i 2011, mens de efterfølgende fire hold lå helt tæt, var det så også os, der skulle bestemme turneringsplanen?

    Jeg er fint tilfreds med den uskrevne regel om, at de forventede titelbejlere får hjemmebane i sidste runde imod en tilskuermæssigt harmløs modstander, og så må resten ellers afgøres af kampudvalget (i samarbejde med klubberne og TV stationerne). Men det skal ikke være sådan, at placeringen af kampene afgøres af, hvem der tilfældigvis ligger nummer et efter 26 runder.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er skam heller ingen haj til statistik og jeg kan sagtens se rationalet. Jeg kan også sagtens tage fejl, men for mit synspunkt er det en større fordel for FCM, hvis en spiller fx frarøver os et mål og derefter får karantæne mod FCM, end hvis spilleren frarøver et andet hold et mål og får karantæne mod FCM, da FCM jo gavner af at spilleren både frarøvede os en scoring og at spilleren ikke er med mod FCM.
    Jeg ved ganske enkelt ikke hvordan jeg skal forklare det, men du tager fejl :-) Men jeg er alligevel nødt til at forsøge mig med en forklaring.

    Under den (forkerte) antagelse, at hold får lige mange gule mod København/Midtjylland/Alle andre, så ER det bedøvende ligegyldigt med kamprækkefølgen.

    Hvis en spiller frarøver os et mål og får karantæne mod Midtjylland, så får Midtjylland 2 fordele. Det er korrekt.

    Chancen for at vi får 2 fordele er meget mindre, fordi det kræver BÅDE at en spiller fra hold A får karantæne mod os OG en anden spiller fra Hold B frarøver FCM et mål. Så chancen for 2 fordele er mindre. Til gengæld er der en meget bedre chance for, at vi får 1 af fordelene. Fordi ENTEN en spiller fra hold A kan have karantæne mod os, ELLER hvis det ikke sker, så kan en anden spiller stadig stjæle et mål fra Midtjylland.

    Du kan sammenligne det med et spil med en terning. Du har 2 muligheder for at slå med en terning, og du vinder 100 kroner, hvis du slår en 6'er.

    Midtjylland de vælger at slå 1 gang med terningen, og lade det ene slag afgøre begge spil. Så de har 1/6 chance for at vinde 200 kroner, hvilket er en gennemsnitlig gevinst på 33.33 kroner.

    København slår 2 gange med terningen. Vi har dermed kun 1/36 del chance for at slå 2 seksere og vinde 200 kroner, men til gengæld har vi hele 10/36 chancer for at slå 1 sekser (1-6, 2-6, 3-6, 4-6, 5-6, 6-1, 6-2, 6-3, 6-4 6-5) og vinde 100 kroner. Det giver FCK en gevinst på 1/36 * 200kr + 10/36 * 100kr, hvilket sørme OGSÅ giver 33.33 kroner gevinst i gennemsnit.

    Så vi får sjældnere den store gevinst med 2 fordele, men til gengæld får vi ofte 1 fordel. Midtjylland får oftere 2 fordele, men kun ca. halvt så tit som vi får 1 fordel.

    Hmm. Utilfredsstillende forklaring. Men det er så godt det bliver :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men du sammenligner jo to forskellige ting. I et dobbelt-opgør med regel om udebanemål har de to kampes resultat jo indvirkning på hinanden, og derfor giver det mening, at det kan gøre en forskel, om man spiller ude eller hjemme først (hvor stor den forskel faktisk er, ved jeg dog ikke, men den diskussion har vi haft før, og Ougar har vist lavet noget statistik på det).

    I en ligastruktur har de to kampe ingen umiddelbar effekt på hinanden. De er blot to ud af 36 kampe, der alle giver tre point for en sejr og ét for uafgjort.
    I et dobbelt-opgør tæller udemål lige meget i begge kampe - det er også bare 3 point og et antal udemål, for at bruge din argumentation. Eneste forskel (som forøvrigt på sin vis taler imod at starte ude) er, at der i retur kampen kan komme overtid hvor udemålene også tæller og evt en straffesparkskonkurrence (tæller nok for ude først).
    Men i vores struktur nu har de to kampe med al sandsynlighed også indvirkning på hinanden, da guldet ifølge de fleste fans/eksperter kommer til at blive afgjort i netop de indbyrdes kampe. Ja der er ikke udemål, men guldet skal stadig med ret stor sandsynlighed afgøres netop i 3. sidste runde. Jeg forstår vitterligt ikke, hvorfor folk herinde er fuldstændig ligeglade med at have hjemmekamp i netop det opgør fremfor det andet. Men det må jeg jo bare tage til efterretning.
    Sidst redigeret af k@sper : 21.03.19 kl. 11:28

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Før Guldkampen
    By Lions Of Copenhagen in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 31.05.09, 12:03
  2. Video'er guldkampen
    By Thunderstokke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 16.05.06, 12:46
  3. Guldkampen!!!!! afstemning
    By Thunderstokke in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 14.08.02, 23:58

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •