Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 40 af 40

Emner: Guldkampen

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Og hvor langt skal man så strække den? Hvis nu Brøndby havde haft lige så mange points som Midtjylland, men en lidt dårligere målscore, skulle vi så også have haft hjemmebane sidst imod nummer tre? Hvis det var meget tæt, kunne vi jo selvfølgelig så starte slutspillet med at spille alle udekampene, men det ville også være lidt fjollet. Og hvad hvis vi var stukket helt af som i 2011, mens de efterfølgende fire hold lå helt tæt, var det så også os, der skulle bestemme turneringsplanen?
    Ja imo bør der tages hensyn til det med hjemmekampe/udekampe for de hold som kæmper om de vigtige pladser (medaljer og evt. Europa) i forhold til placeringen fra grundspillet (det er vel den mest fair måde at gøre det på). Så kan man altid diskutere, om man skal lave en fast kampplan som altid skal følges (f.eks. at nr 1 altid er hjemme i sidste indbyrdes opgør mod nr 2, at nr 2 er hjemme mod nr 3, at nr 3 er hjemme mod nr 4 osv - så vidt matematisk muligt) eller om man blot vil kigge på stillingen inden og se, hvor "spændingen" er og kun sørge for dette.

    Personligt finder jeg det tåbeligt, at man ikke allerede har den faste plan liggende til hver sæson. Det ville også gavne os tilskuere, der straks vil kunne regne ud, hvilken runde vi skal I parken osv. Men der er nok nogle rettighedshavere og andet praktisk som skal tages højde for.

    Et forslag (med forbehold for fejl) kunne være noget ala dette:

    Runde 36:
    1-6
    2-5
    3-4

    Runde 35:
    2-3
    4-1
    5-6

    Runde 34:
    1-2
    3-5
    6-4

    Runde 33:
    5-1
    6-3
    2-4

    Runde 32.
    1-3
    6-2
    4-5

    Og så skulle runde 27-31 være de modsatte runde startende i runde 27 med
    6-1
    5-2
    4-3

    På den måde klares det med hjemmebanefordelen for mange opgør (f.eks 1v2, 2v3, 3v4, 1v3, 2v4, 4v5, 5v6) omend det sikkert kan gøres endnu bedre, og igen med forbehold for, at jeg har lavet et par fejl - der findes sikkert algoritmer til dette allerede.

    Men altså igen, hvis hele fodbolddanmark er ligeglade med hvornår man har hjemmekamp (det er Sidelinien), så er diskussionen jo fuldstændig ligegyldig. Så lad os da slutte ude mod Bif, FCM og FCN - pointene tæller jo det samme, så det betyder vel ikke noget ;-)
    Sidst redigeret af k@sper : 21.03.19 kl. 11:35

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    I et dobbelt-opgør tæller udemål lige meget i begge kampe - det er også bare 3 point og et antal udemål, for at bruge din argumentation. Eneste forskel (som forøvrigt på sin vis taler imod at starte ude) er, at der i retur kampen kan komme overtid hvor udemålene også tæller og evt en straffesparkskonkurrence (tæller nok for ude først).
    Men i vores struktur nu har de to kampe med al sandsynlighed også indvirkning på hinanden, da guldet ifølge de fleste fans/eksperter kommer til at blive afgjort i netop de indbyrdes kampe. Ja der er ikke udemål, men guldet skal stadig med ret stor sandsynlighed afgøres netop i 3. sidste runde. Jeg forstår vitterligt ikke, hvorfor folk herinde er fuldstændig ligeglade med at have hjemmekamp i netop det opgør fremfor det andet. Men det må jeg jo bare tage til efterretning.
    Du nævner jo selv de måder, hvorpå kampene i et dobbeltopgør med regel om udebanemål direkte kan have en betydning for hinanden, så det virker altså lidt mærkeligt, at du fremturer med den sammenligning.

    Nej, de to kampe mellem FCK og FCM har ikke mere betydning for hinanden end alle de andre kampe i turneringen har. Naturligvis er sandsynligheden større for, at mesterskabet afgøres i den tredjesidste runde end i den syvendesidste runde. Det siger sig selv, men det betyder jo ikke, at de tre point, der er på spil i hjemmekampen i den syvendesidste runde er mindre værd i det samlede regnskab end de tre point, der er på spil i udekampen i tredjesidste runde.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Guldkampen

    Afblæs landsholdspausen! Jeg holder ikke til mere al’a ovenstående diskussion :)

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nej, de to kampe mellem FCK og FCM har ikke mere betydning for hinanden end alle de andre kampe i turneringen har. Naturligvis er sandsynligheden større for, at mesterskabet afgøres i den tredjesidste runde end i den syvendesidste runde. Det siger sig selv, men det betyder jo ikke, at de tre point, der er på spil i hjemmekampen i den syvendesidste runde er mindre værd i det samlede regnskab end de tre point, der er på spil i udekampen i tredjesidste runde.
    Selvfølgelig tæller en sejr i runde 1 det samme som i runde 36. Så lad mig omformulere "at visse kampe er vigtigere end andre" til " at visse kampe er vigtigere at have hjemmebane i end andre kampe".
    Jeg forstår virkelig ikke ideen om, at det er ligegyldigt hvornår man møder holdene. I dit "3 point er 3 point" regnestykke medregner du f.eks. ikke det pres der er på spillerne mentalt og fysisk (måske knap så relevant) i sidste indbyrdes måde fremfor det første. Jeg vil vove den påstand, at såfremt stillingen bliver ved med at være stort set lige (og det forventer de fleste nok), så vil presset på vores og deres spillere i den indbyrdes kamp i 3. sidste runde være noget større end i runde 30 b.la. fordi et eventuelt nederlag vil være meget svært at indhente med kun to kampe tilbage. Derfor vil det imo være en fordel at være på hjemmebane, når presset på spillerne er størst. Det vil jeg tro giver det største pointgennemsnit i de to indbyrdes kampe.

    Det er klart, at det er spekulation, om vi har "mest brug for" at være hjemme i sidste eller første kamp - taber vi i runde 27, 28 og 29 ja så er det sgu nok meget godt at være hjemme mod FCM i runde 30 for at hente ind på dem. Men nu snakker alle om, at de afgøres til sidst, hvorfor min begrundelse er som den er.

    Men fair nok. Lad os for "Ståle" og andre brugeres skyld lade diskussionen ligge. Vi bliver jo ikke enige alligevel.
    Sidst redigeret af k@sper : 21.03.19 kl. 14:03

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Fint nok vi møder FCM hjemme først. Så kan vi med en sejr lægge et kæmpe pres på dem og se om der går gummiben i den....
    Altså ligesom i 2014 hvor Bronze-Glen gik fra mesterskab til 3. plads i de tre sidste runder?

    Good times

    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    I et dobbelt-opgør tæller udemål lige meget i begge kampe - det er også bare 3 point og et antal udemål, for at bruge din argumentation. Eneste forskel (som forøvrigt på sin vis taler imod at starte ude) er, at der i retur kampen kan komme overtid hvor udemålene også tæller og evt en straffesparkskonkurrence (tæller nok for ude først).
    Men i vores struktur nu har de to kampe med al sandsynlighed også indvirkning på hinanden, da guldet ifølge de fleste fans/eksperter kommer til at blive afgjort i netop de indbyrdes kampe. Ja der er ikke udemål, men guldet skal stadig med ret stor sandsynlighed afgøres netop i 3. sidste runde. Jeg forstår vitterligt ikke, hvorfor folk herinde er fuldstændig ligeglade med at have hjemmekamp i netop det opgør fremfor det andet. Men det må jeg jo bare tage til efterretning.
    Det er fordi vi efter 9 point i påskeprogrammet giver FCM gummiben. Det betyder at vi, efter at have uddelt et æg den 5 maj, kan lade os hylde som danske mestre på hjemmebane med 3 runder igen.

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Guldkampen

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg ved ganske enkelt ikke hvordan jeg skal forklare det, men du tager fejl :-) Men jeg er alligevel nødt til at forsøge mig med en forklaring.
    I surrender - du har ret :)

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Guldkampen

    I de første tre runder af slutspillet har vi hentet 9 point, mens FCM kun har hentet 5 point. Og dermed har vi 5 points forspring inden første indbyrdes møde på torsdag. Forspringet kan øges til 8, være status quo, eller reduceres til 2 point efter den kamp. Hvis vi vinder kampen på torsdag, skal vi "blot" hente 11 point i de sidste 6 kampe for at blive danske mestre. Ved uafgjort skal vi hente 15 point i de sidste 6 kampe, og ved en midtjysk sejr kræver det 17 point i de sidste 6 kampe, hvis FCK skal kalde sig mestre. Alt andet end en midtjysk sejr vil gøre, at FCM ikke selv kan afgøre det, men vil være afhængige af pointtab i øvrige kampe.

    Derfor er en sejr på torsdag af afgørende betydning. Jeg tror, vi skal kalkulere med et pointtab i Farum, og derfor er det vigtigt, at vi skal have opbygget et forspring, som gør at vi kan tåle et evt. nederlag i Herning, uden at det koster os 1. pladsen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Guldkampen

    Nå, for at gøre det simpelt:
    Hvis vi vinder næste kamp på søndag mod OB, er vi mestre ved enten næste FCM-pointtab, eller ved at vinde én kamp af de 4 resterende.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Guldkampen

    9 point i påske programmet. Mange tak Ståle!


Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Før Guldkampen
    By Lions Of Copenhagen in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 31.05.09, 12:03
  2. Video'er guldkampen
    By Thunderstokke in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 16.05.06, 12:46
  3. Guldkampen!!!!! afstemning
    By Thunderstokke in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 14.08.02, 23:58

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •