Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: FM 2019 Legends Revisited - Christian Poulsen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    FM 2019 Legends Revisited - Christian Poulsen



    Nu hvor Christian Poulsen netop er blevet udnævnt som assistenttræner for Ajax, tænkte jeg det var en god lejlighed til at genoptage min gamle hjemmestrikkede challenge: "Legends Revisited"
    Jeg har tidligere gennemført den som Jesper Grønkjær, men trods flere forsøg er det ikke lykkedes at klare den i rollen som Christian Poulsen. Det vil jeg prøve igen. Kravene til denne challenge er rimeligt enkle, men samtidig ganske vanskellige.
    I rollen som Christian Poulsen starter jeg ud som arbejdsløs træner og skal, inden min trænerkarriere er slut, have været træner i mindst én sæson for samtlige af de klubber Christian Poulsen har spillet for i sin aktive karriere, samt være landstræner for det danske landshold i en hel kvalifikationsturnering (enten EM- eller VM-kval). En sæson i den henseende regnes fra den første turneringskamp i den pågældende sæson og til den sidste turneringskamp i samme sæson. Det er naturligvis tilladt at være træner for andre klubber, mens man venter på de rigtige muligheder dukker op. Fordelen er at man, som et relativt stort og internationalt navn, allerede fra begyndelsen har adgang til mellemstore klubber - udfordringen består i konstant at holde sig attraktiv for de store klubber gennem konsekvente gode præstationer. Som Christian Poulsen skal jeg derfor stræbe efter disse jobs og have opfyldt kravene til dem alle før jeg kan afslutte trænerkarrieren som en succes.

    Holbæk (Danmark)
    FC København (Danmark)
    Schalke 04 (Tyskland)
    Sevilla (Spanien)
    Juventus (Italien)
    Liverpool (England)
    Ajax (Holland)
    Danmark (Landshold)

    Derudover har Christian Poulsen også spillet i franske Evian som i mellemtiden er gået konkurs og siden er startet forfra i den 7. bedste franske række og derfor ikke er spilbare i FM19. Jeg har imidlertid tilføjet Frankrig som nation til spillet, dels for at få adgang til flere spændende jobs i ventetiden.

    Jeg får straks fire jobtilbud fra fire forskellige lande. Det er danske Brøndby, som selvsagt ikke er interessant for en mand som Christian Pulsen, så er det engelske Fulham som lyder ganske interessant, men faren for en truende nedrykning virker afskrækkende, tyske Nürnberg som heller ikke rigtig virker tiltrækkende på mig. Valgte falder derfor på det fjerde og sidste tilbud:



    Franske Bordeaux med tidligere FCK'er Andreas Cornelius i truppen, som godt nok er lejet hos italienske Atalanta. Det er et fransk tophold og en klub med masser af potentiale til at kunne vise sig frem på den internationale scene med det samme. Det er den slags promovering jeg har brug for, så jeg springer på den tilbudte 1-årige kontrakt.
    Sidst redigeret af Tubsy : 19.03.19 kl. 21:51

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    Re: FM 2019 Legends Revisited - Christian Poulsen



    Bordeaux har en meget stor førsteholdstrup med rigtig god bredde på stort set alle positioner. Som træner elsker jeg at spille offensiv fodbold med en masse spil på kanterne og masser af indlæg og det er derfor dejligt at se at klubben råder over stærke fløjspillere som gør at jeg fra starten kan begynde at spille den fodbold jeg gerne vil. Vi kommer derfor til at spille en bred 4-2-4 formation med meget offensive kanter. Som targetmand i boksen ligger Andreas Cornelius klar til at tage sig kærligt af de mange i indlæg, lige bag den fremskudte angriber Josh Maja.

    Jeg savner lidt på venstre back og på den centrale midtbane. Det er på disse to positioner vi skal ud og se om vi kan hente lidt forstærkninger inden vinduet smækker i. Mest ærgerligt er det at klubben har udlejet sin stærkeste centrale midtbane, danske Lukas Lerager til italienske Genoa, uden mulighed for at annullere aftalen. Han vender derfor først tilbage til klubben til næste sæson og det kan vi selvsagt ikke vente på, så der må finde alternativer på transfermarkedet. Alt i alt er jeg rigtig begejstret for den stærke og brede trup og føler ikke at den placering i den øverste halvdel, som er bestyrelsens beskedne mål, bliver nogen udfordring. Min egen målsætning er derfor kvalifikation til de europæiske turneringer og allerhelst til Champions League. Jeg er klar over at vi mod hold som Lyon, Paris og Marseille er oppe imod endnu stærkere mandskaber men i udgangspunktet er jeg i hvert tilfælde fortrøstningsfuld.
    Sidst redigeret af Tubsy : 03.04.19 kl. 08:23

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    Re: FM 2019 Legends Revisited - Christian Poulsen



    Den første forstærkning er allerede på plads efter få dage.
    Den 26-årige brasilianske venstre back Lucas Lima er hentet hos rivalerne Nantes for 29 millioner kroner. Ud over en kort periode i frankrig har han primært tørnet ud for forskellige brasilianske hold og ligner på forhånd umiddelbart et rigtig godt køb til prisen. Lima er stærk både offensivt og defensivt hvilket er vigtigt for os med så offensive fløje som vi kommer til at spille med.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: FM 2019 Legends Revisited - Christian Poulsen

    Kan man vælge dem som profil, eller laver I dem selv? Altså, eksempelvis Chr. Poulsen som træner kunne være sjovt, men måske man kan downloade ham eller?
    Beklager min udvidenhed
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    Re: FM 2019 Legends Revisited - Christian Poulsen

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Kan man vælge dem som profil, eller laver I dem selv? Altså, eksempelvis Chr. Poulsen som træner kunne være sjovt, men måske man kan downloade ham eller?
    Beklager min udvidenhed
    Nej, jeg laver ham selv fra bunden. Wikipedia har som regel alle de oplysninger man skal bruge.
    Hvis den pågældende findes i spillet allerede som profil et eller andet sted, så risikerer man selvfølgelig at støde på en dublet, men det er ikke noget jeg har oplevet med hverken Grønkjær eller Christian Poulsen.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    169

    Re: FM 2019 Legends Revisited - Christian Poulsen



    Så fik vi også hentet den ønskede forstærkning til den centrale midtbane. Paul Lasne er 29 år og en erfaren herre som er den solide forstærkning vi har brug for. Han tilbragte alle sine ungdomsår i Bordeaux, så han kender klubben. Ved overgangen til seniorspiller drog han imidlertid ud og prøvede kræfter hos lavere rangerende franske hold. I 2014 kom det store gennembrud da han sprang ud som bærende spiller hos Montpellier hvor han har været fast mand siden, nu med mere end 100 kampe bag sig. Det er derfor en mand der kender både klubben og den franske liga som vi får hjem og jeg er sikker på at han kommer til at løfte os godt ind i min første sæson i klubben.
    Sportsligt er det startet glimrende, med lutter relativt store sejre i træningskampe mod lavere rangerende modstandere. I 2. kvalifikationsrunde til Europa League blev Sarajevo også en ren walkover, idet de blev besejret med sammenlagt 10-1. I næste runde venter en noget stærkere modstander i danske FC Nordsjælland, men det er selvsagt også et opgør som bare skal vindes. Samtidig er holdet ved at tage form og det lover godt for fremtiden.
    Sidst redigeret af Tubsy : 03.04.19 kl. 08:28

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK vil byde på Christian Poulsen til sommer
    By spiff in forum Transferforum
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 23.08.12, 22:42
  2. Christian Poulsen
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 15.02.11, 10:11
  3. Christian Poulsen
    By Nichans in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 04.05.06, 13:41
  4. SR inviterer til gensyn med Christian Poulsen
    By Don Ekström in forum Bazar
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 19.01.06, 12:35
  5. Christian Poulsen??
    By DG-FC in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 11.02.05, 18:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •