Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 96

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Hvor var det dog glædeligt, at Daramy undgik at gå nedbøjet og desillusioneret fra banen i pausen, men i stedet fik forløst en rædselsfuld første halve time i en klassescoring, hvor han ikke bare positionerer sig og afslutter voksent og følsomt, men også har en fin fod med i et rigtigt godt opspil..

    Derudover var N'Doyes præstation selvfølgelig også fantastisk. Han kunne meget vel vokse i slutspilskampene. Jeg håber og tror, at finalestemningen i hver eneste af de ti kampe er med til at tænde ham.

    Og så synes jeg også lige, vi skal huske at vifte med kasketterne for Boiles genkomst. Han løfter bare lige niveauet på venstreflanken med to-tre niveauer i forhold til Bengtsson. Virkelig stærk kamp af ham i dag.


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Jeg synes sku at gul nummer 2 ser ok ud her efter at have set den gentagne gange i onside - Wind kan vel sagtens lande på benene og løbe videre selvom han er nødt til at springe? Kender dog ikke reglerne nok til at vide hvad der er korrekt.

    Dog så vi ikke fra vores plads på C13 hvad der skete med Daramy inden udvisningen - han blev liggende længe. Var der frispark til ham?

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Daramy lå ned med en hovedskade og spillet burde være stoppet, hvilket kun gør advarslen ekstra bitter...

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Når vi er inde på gule kort, hvorfor var det Vavro fik gult til sidst i kampen?

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    For at trække tiden. Tror jeg.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    593

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Nu har jeg kun set situationen på stadion, men var det første gule kort i orden? Som jeg så den var det en vundet hobedstødsduel hvlr han uheldigvis rammer med albuen. Det så ikke værre ud end situationen med Joronen lidt for inden hvor en Esbjerg spiller kommer alt for sent og smadrer Joronen og slipper for gult. Var Wind situationen virkelig slemmere end den?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    nej

  10. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Nu har jeg kun set situationen på stadion, men var det første gule kort i orden? Som jeg så den var det en vundet hobedstødsduel hvlr han uheldigvis rammer med albuen. Det så ikke værre ud end situationen med Joronen lidt for inden hvor en Esbjerg spiller kommer alt for sent og smadrer Joronen og slipper for gult. Var Wind situationen virkelig slemmere end den?
    Jeg er enig med dig. I situationen med Joronen kigger begge efter bolden og der sker et hændeligt sammenstød. Præcis det samme kan siges om det første gule kort til Wind. Han har al fokus på bolden (kigger baglæns), han har armen en smule oppe (hvilket er naturligt når man hopper) men stritter ikke med albuen på nogen måde. Samtidig hopper han ikke direkte ind i Esbjergspilleren men rammer han uheldigt med skulderen. Jeg går ud fra, at advarslen gives for ikke at tage hensyn til modspilleren (eller hvad dommertermen nu er), men når Wind nu kommer foran modspilleren og forøvrigt slet ikke kigger på ham, så kan jeg virkelig ikke se forskellen på denne og situationen med Joronen. Advarslen gives vel udelukkende på reaktionerne, hvor modstanderen slår sig og Wind ikke gør - i den anden situation kommer begge til skade og så er det åbenbart ok......

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg synes sku at gul nummer 2 ser ok ud her efter at have set den gentagne gange i onside - Wind kan vel sagtens lande på benene og løbe videre selvom han er nødt til at springe? Kender dog ikke reglerne nok til at vide hvad der er korrekt.
    Jeg synes den er helt håbløs. Alle der har spillet fodbold selv (måske er det problemet for dommeren) ved, at man er nødt til at hoppe der for ikke at brække begge ben. At Wind så vælger at falde i stedet for at forsøge at fortsætte (hvilket er ren spekulation, om det er muligt) synes jeg er absurd at give en advarsel for. Læg også lige mærke til flere ting her:

    1) Som Kenney påpeger så rammes Wind altså på benet/hoften. Det er ikke meget, men alligevel nok til at have en smule impact på balancen. Der er i hvert fald så meget, at man ud fra billederne ikke kan konkludere, at han med sikkerhed kunne fortsætte sit løb.

    2) Bortset fra at Wind falder, så overspiller han den ikke på nogen måde. Der er ikke noget sydeuropæisk 3-4 gange ekstra rul og jamren (det havde sikkert sparet ham for udvisning), hvorfor at kategorisere dette som film imo er stærkt overdrevet.

    Jeg må indrømme, at jeg finder det helt horribelt, at forsvareren kan gå ned i en så satset og vild tackling uden noget hensyn til angriberen, og så er det angriberen som hopper for sin førlighed der udvises, fordi han (efter at have mærket en kontakt) vælger at falde.

    Forøvrigt gad jeg godt vide, om dommeren får hjælp af linjevogter eller 4. dommer i den kendelse. Han står vist selv ret langt væk, så det kan sagtens have været linjedommeren som står lige ud foran, der melder film, og så har dommeren vel ikke noget valg.


  13. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes den er helt håbløs. Alle der har spillet fodbold selv (måske er det problemet for dommeren) ved, at man er nødt til at hoppe der for ikke at brække begge ben. At Wind så vælger at falde i stedet for at forsøge at fortsætte (hvilket er ren spekulation, om det er muligt) synes jeg er absurd at give en advarsel for. Læg også lige mærke til flere ting her:

    1) Som Kenney påpeger så rammes Wind altså på benet/hoften. Det er ikke meget, men alligevel nok til at have en smule impact på balancen. Der er i hvert fald så meget, at man ud fra billederne ikke kan konkludere, at han med sikkerhed kunne fortsætte sit løb.

    2) Bortset fra at Wind falder, så overspiller han den ikke på nogen måde. Der er ikke noget sydeuropæisk 3-4 gange ekstra rul og jamren (det havde sikkert sparet ham for udvisning), hvorfor at kategorisere dette som film imo er stærkt overdrevet.

    Jeg må indrømme, at jeg finder det helt horribelt, at forsvareren kan gå ned i en så satset og vild tackling uden noget hensyn til angriberen, og så er det angriberen som hopper for sin førlighed der udvises, fordi han (efter at have mærket en kontakt) vælger at falde.

    Forøvrigt gad jeg godt vide, om dommeren får hjælp af linjevogter eller 4. dommer i den kendelse. Han står vist selv ret langt væk, så det kan sagtens have været linjedommeren som står lige ud foran, der melder film, og så har dommeren vel ikke noget valg.
    Jeg er meget enig i din analyse :). Jeg tror dog desværre ikke at dommeren og DBU annullere det gule kort og derimod karantæne til Wind :(

    Det er sjovt at folk ser så forskelligt på denne situationen.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #56
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Joronens spil med fødderne er ved at være et problem. Godt nok mange spildte kræfter, fordi han bare tonser den ud over sidelinjen eller direkte til en modspiller. Vi bliver nødt til at få mere kvalitet derind, IMO.


  16. #57
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Joronens spil med fødderne er ved at være et problem. Godt nok mange spildte kræfter, fordi han bare tonser den ud over sidelinjen eller direkte til en modspiller. Vi bliver nødt til at få mere kvalitet derind, IMO.
    Skulle også lige til at nævne Joronen. Det er ved at være Grotesk, hvor dårlig han er med fødderne både i presset og upresset situationer. Det kommer til at koste mål før eller senere. Målmandstræneren burde sætte Joronen til at træne udspark mindst 30 min ved hver træning imo.

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes den er helt håbløs. Alle der har spillet fodbold selv (måske er det problemet for dommeren) ved, at man er nødt til at hoppe der for ikke at brække begge ben. At Wind så vælger at falde i stedet for at forsøge at fortsætte (hvilket er ren spekulation, om det er muligt) synes jeg er absurd at give en advarsel for. Læg også lige mærke til flere ting her:

    1) Som Kenney påpeger så rammes Wind altså på benet/hoften. Det er ikke meget, men alligevel nok til at have en smule impact på balancen. Der er i hvert fald så meget, at man ud fra billederne ikke kan konkludere, at han med sikkerhed kunne fortsætte sit løb.

    2) Bortset fra at Wind falder, så overspiller han den ikke på nogen måde. Der er ikke noget sydeuropæisk 3-4 gange ekstra rul og jamren (det havde sikkert sparet ham for udvisning), hvorfor at kategorisere dette som film imo er stærkt overdrevet.

    Jeg må indrømme, at jeg finder det helt horribelt, at forsvareren kan gå ned i en så satset og vild tackling uden noget hensyn til angriberen, og så er det angriberen som hopper for sin førlighed der udvises, fordi han (efter at have mærket en kontakt) vælger at falde.

    Forøvrigt gad jeg godt vide, om dommeren får hjælp af linjevogter eller 4. dommer i den kendelse. Han står vist selv ret langt væk, så det kan sagtens have været linjedommeren som står lige ud foran, der melder film, og så har dommeren vel ikke noget valg.
    Jeg tror netop ikke han fik hjælp af linievogteren i den situation. Jeg så den fra Nedre C og i den vinkel, der lignede det at Wind kaster sig. Jeg bed mærke i at dommeren havde en ligende vinkel på situationen, og derfor nok har set det sammen, at Wind kaster sig, for at opnår et frisspark. Her ville, liniedommeren, kunne have hjulpet med enten at kalde at der bliver gået for hårdt ind i situationen fra Esbjergs side, eller at der var kontakt (hvis der var). Havde Wind blot forsøgt at blive stående på benene i den situation så var han aldrig blevet smidt ud. Der er intet forsøg på at blive stående fra Winds side og det er vel det der takserers som film i en gunstig position, fra en dommer, som tydeligvis ikke ville give fck gaver.

    Jeg mener egentlig at det var en større skandale at ham Hobro spilleren der flæsker Skov, ikke røg ud, end at Wind får sit andet gule kort i den situation.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #59
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Vil forresten lige minde om, at med rundens resultater, så skal FCK bare vinde én kamp ud af de sidste 9, for at BØF for 14. år i træk ikke bliver danske mestre..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  21. #60
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (31/03-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vil forresten lige minde om, at med rundens resultater, så skal FCK bare vinde én kamp ud af de sidste 9, for at BØF for 14. år i træk ikke bliver danske mestre..
    Det er ikke lige bekymringen pt... ;-) Men bevares, i fodboldverdenen skal de små glæder der skal til hilses velkommen.

    Har dog den forfærdelige følelse af at BIF jo bliver nødt til at have noget at spille for, så de ikke lægger sig helt ned imod FCM.
    Så selvom jeg virkelig ikke under dem mere end en 6. plads, er det dog den sæson hvor de helst skal kunne kæmpe med om bronzen - hvis i forstår hvad jeg mener. Forfærdeligt dilemma.

    Zan

  22. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  2. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56
  3. Svar: 63
    Sidste Meddelelse: 17.03.15, 19:51
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 22.04.14, 19:12
  5. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •