Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 76

Emner: Homofobi

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Homofobi

    Viktor Fischer tog efter OB-kampen med den helt rigtige attitude hul på diskussionen om homofobiske tilråb. Tak for det, VF7!

    Heldigvis er det efterhånden længe siden, at "bøsse"-råbet har lydt takfast som skældsord fra tribunerne i Parken, men det tog mig også flere uger at få krøllet tæerne ud efter pokalfinalen mod Horsens i 2012 (hvis ikke min hukommelse svigter mig fuldstændig), hvor opråbet af hver eneste Horsens-spillers fornavn inden kampstart blev fulgt af "bøsse" fra FCK-blokken.

    Det hører bare ingen steder hjemme. Skal de tilstedeværende homoseksuelle tilskuere føle sig mindre værd? Aldrig i livet!

    Med venlig hilsen
    LM, skingrende heteroseksuel antihomofob

    PS: Kunne "Hader Jylland" ikke også køres på lossepladsen? Se lige på, hvor mange jyder der spiller/har spillet for FCK. Deriblandt Viktor Fischer.
    Sidst redigeret af Langemand : 07.04.19 kl. 20:00
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Homofobi

    VF9?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: Homofobi

    Dam'n. Rettet!
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Homofobi

    Klinger bare altid super hult, når egen fanbase selv fremtræder med uheldig opførsel.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Homofobi

    Lad os også huske på dette når vi går i Parken.
    Der bliver stadig råbt enormt dumme ting rundt omkring. Sjældent i større grupper, men oftere af enkelte rundt omkring.
    Sig fra når du hører det - ikke kun på internettet.


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Lad os også huske på dette når vi går i Parken.
    Der bliver stadig råbt enormt dumme ting rundt omkring. Sjældent i større grupper, men oftere af enkelte rundt omkring.
    Sig fra når du hører det - ikke kun på internettet.
    Enig. Før vi begynder at skose OB fans så har FCK altså også nogle få" fans på diverse sektioner i parken som ytre racistiske/homofobiske i ny og næ. Men det er måske lidt intimiderende at konfrontere halvfulde/skører personer upfront, men så kan man selvfølgelig gå til vagterne, som er tilstede og nævne det.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Klinger bare altid super hult, når egen fanbase selv fremtræder med uheldig opførsel.
    Hvor er det fedt, at Fischer reagerer så skarpt på det! Absolut dagens optur (måske sammen med Dames mål). Men jeg synes, det er ærgerligt, hvis Fischers superseje udmelding skal mudres til med alle mulige forbehold - uanset om det er i stil med 'jamen, vi/I gør det jo selv' eller Tøftings tåbelige væverier. Der er ét budskab, og det er krystalklart: Drop homofobi.


  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Homofobi

    Det eneste man med garanti ved nu er at bif fansene vil råbe den slags tilråb efter Viktor Fischer påsøndag..

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Homofobi

    En fuldstændigt korrekt forudsigelse som reaktion på en fascinerende argumentatorisk nedsmeltning på SSO:

    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Homofobi

    Er der nogen, der har en video af interviewet med Fischer efter kampen?

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Homofobi

    Videoen ca. halvvejs i denne artikel: https://www.bt.dk/superligaen/drama-...obiske-tilraab
    Hejsa
    Elver's Avatar

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Strictly Se meddelelser
    Hvor er det fedt, at Fischer reagerer så skarpt på det! Absolut dagens optur (måske sammen med Dames mål). Men jeg synes, det er ærgerligt, hvis Fischers superseje udmelding skal mudres til med alle mulige forbehold - uanset om det er i stil med 'jamen, vi/I gør det jo selv' eller Tøftings tåbelige væverier. Der er ét budskab, og det er krystalklart: Drop homofobi.
    Hvis det skulle være en 'sej udmelding' så havde han også råbt vores egne fans op, og ikke kun OBs.

    Jeg kan aldrig tage de her symboludtalelser seriøst, når man selv vender ryggen til egne problemer. Man så det samme med Zanka, som var stor fortaler for pride CPH, og at der skulle snakkes ordentligt. Det er let købte point, når man altid kan give andre skylden, men ikke se indad - og kritisere de mennesker som befærder sig i samme gruppering som en selv.

    Mit pointe er blot, at det er super ærgerligt at spillerne på diverse hold ikke henvender sig der hvor de rent faktisk kan gøre en forskel - deres egne fans.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    124

    Re: Homofobi

    Der er ikke mange sange tilbage på de danske stadion hvis alle sange/tilråb skal være politiske korrekte. Jeg har hørt det der var langt....langt værre i parken og der var ingen der protesterede. Og her de har jo ret vores kære fynske venner, han er homo..homospaien.

    Der foregår langt værre ting i verden end folk der kalder andre folk noget.
    Så skyd dog udefra!!!! Hvad kan der ske??

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    UDC

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af pikkerrup Se meddelelser
    Der er ikke mange sange tilbage på de danske stadion hvis alle sange/tilråb skal være politiske korrekte. Jeg har hørt det der var langt....langt værre i parken og der var ingen der protesterede. Og her de har jo ret vores kære fynske venner, han er homo..homospaien.

    Der foregår langt værre ting i verden end folk der kalder andre folk noget.
    Det handler ikke om hvorvidt der foregår langt værre ting i verden - hvis det er målestokken, kan vi aldrig ændre noget som helst, fordi man altid kan pege på et andet sted, hvor der foregår værre ting. Det handler om, at homoseksuelle også skal føle sig velkomne på stadion og at bøsse ikke skal bruges nedgørende. Det er ikke anderledes, end at man eksempelvis heller ikke skal råbe abe efter sorte spillere (også selvom vi alle er homo sapiens og deler forfædre med aberne).
    Og ja, jeg forstår godt, at det formentligt er de færreste der kommer med den slags tilråb, der faktisk er homofober eller racister, men jeg synes det er ganske fornuftigt at man sætter en grænse for uanstændig adfærd. Der findes så mange andre skældsord man kan anvende uden man samtidig behøver trække andres seksualitet eller ethnicitet gennem mudderet.


  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af pikkerrup Se meddelelser
    Der er ikke mange sange tilbage på de danske stadion hvis alle sange/tilråb skal være politiske korrekte. Jeg har hørt det der var langt....langt værre i parken og der var ingen der protesterede. Og her de har jo ret vores kære fynske venner, han er homo..homospaien.

    Der foregår langt værre ting i verden end folk der kalder andre folk noget.
    Tak! Jeg sad lige og skulle til at forklare en ven, hvad whataboutism er for noget, og nu kan jeg nøjes med at pege på dit indlæg.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ubevidst homofobi på lægterne?
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.10.08, 16:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •