Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 76

Emner: Homofobi

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Vrøvl. Årsagen til, at regnbueflaget blev smidt ud dengang i Parken, var, at det var et reklameflag for en forretning.
    Jeg har læst den forklaring flere steder, men dengang var det nu ikke reklamerne der blev lagt vægt på, men snarere at det var et politisk budskab.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg har læst den forklaring flere steder, men dengang var det nu ikke reklamerne der blev lagt vægt på, men snarere at det var et politisk budskab.
    Dét er jo en gammel forstokket holdning, som DBU og andre har håndhævet, som sidste mulighed for at kunne slippe for at tage aktivt stilling.

    Den tid er ovre nu og menneskerettigheder er ikke politik, det er universelle rettigheder, som vi alle skal kæmpe for. På samme måde som vi idag ryster på hovedet af fx kvinders mangel på stemmeret, vil man ryste på hovedet af at homofobien har haft så gode forhold.

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Homofobi

    Man kan vel for fanden godt mene at regnbueflag ikke hører sig hjemme på en tribune generelt, uden at der skal lægges mere i det end at politiske flag ikke egner sig til fodboldkampe.

    Jeg synes det var helt på sin plads at Bjelland havde regnbuearmbind, pga den sidste uge debat. Jeg vil også mene at regnbueflag kan have sin plads hvis vi spiller sammen dag som pride foregår i kbh, som en slags happening. Men man kan godt holde det til det.

    Vi kan godt ophøre med at lave homofobiske tilråb, så som “bøserne fra vestegnen”, hvilket i øvrigt til dels er sket de sidste år, og samtidigt ikke behøve at gå derfra til at regnbueflag er en fast bestandel af fcks tribuner.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Man kan vel for fanden godt mene at regnbueflag ikke hører sig hjemme på en tribune generelt, uden at der skal lægges mere i det end at politiske flag ikke egner sig til fodboldkampe.

    Jeg synes det var helt på sin plads at Bjelland havde regnbuearmbind, pga den sidste uge debat. Jeg vil også mene at regnbueflag kan have sin plads hvis vi spiller sammen dag som pride foregår i kbh, som en slags happening. Men man kan godt holde det til det.

    Vi kan godt ophøre med at lave homofobiske tilråb, så som “bøserne fra vestegnen”, hvilket i øvrigt til dels er sket de sidste år, og samtidigt ikke behøve at gå derfra til at regnbueflag er en fast bestandel af fcks tribuner.
    Anti-homofobi er ikke politisk, ligesom anti-racisme ikke er det. Og så længe vi har bannere for andre klubber og ACAB-flag på tribunen, så virker det helt og aldeles ulogisk at kæmpe aktivt mod regnbueflag.


  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Anti-homofobi er ikke politisk, ligesom anti-racisme ikke er det.
    Det er jo noget vås at sige. Selvfølgelig er LBGT rettigheder et politisk emne.

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Og så længe vi har bannere for andre klubber og ACAB-flag på tribunen, så virker det helt og aldeles ulogisk at kæmpe aktivt mod regnbueflag.
    Det kæmpes der vel også imod Hamborg flag fra tid til anden.

  9. De følgende 2 brugere er enige:
    MCN, UDC

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    672

    Re: Homofobi

    Klubbens holdning er rimelig klar når det kommer til hvorvidt det er okay at tage "regnbue flag" med på tribunen. Kan vi så ikke lukke snakken om det, og så måske diskutere hvorvidt det er okay at true sine medfans.
    https://twitter.com/FCKobenhavn/stat...43308346179584

    Unavngivet.png
    Derfor er jeg veldig stolt av laget mitt!
    niknik's Avatar


  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Homofobi

    Der er bare nogle fjolser, som tror de kan bestemme det hele... Sådan har det været længe på udebane - desværre! Det handler ikke om flaget, men åbenbart om retten til at være de "rigtige" fans - håbløst!

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det kæmpes der vel også imod Hamborg flag fra tid til anden.
    Du mener vel forhåbentlig ikke, at en internetdebat på Sidelinien, hvor en del brugere er utilfredse med ACAB- og HSV-flag, skal sammenlignes med trusler fra aggressive medfans på tribunen?

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    123

    Re: Homofobi

    Hvis man kunne skifte den gule farve ud i det regnbueflag med en anden farve - gerne hvid - så kunne det godt være der for min skyld - er irriteret hver gang jeg ser noget gult på vores tribune når vi spiller mod bif. Selv i Parken bliver jeg irriteret hvis der sidder et fjols på øvre a med en gul regnjakke - ingen gult mod bif.

    Også pakker man selvfølgelig alle ens personlige holdningsflag væk under en tifo - og tager det frem bagefter - men det går jeg da ud fra drengen der også gjorde.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Homofobi

    http://sport.tv2.dk/fodbold/2019-04-...mofobi-tilraab

    Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtigt forstod, hvorfor Fischer roste bøfs fans for ikke at synge homofobisangen under kampen, men kun før kampen. Det er da et fedt, hvad bekæmpelsen af homofobi angår. Mon dommeren havde fløjtet kampen af, hvis de havde sunget under kampen, og dermed lukket en lang række uforløste voldsparate idioter ud i foråret?

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    http://sport.tv2.dk/fodbold/2019-04-...mofobi-tilraab

    Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtigt forstod, hvorfor Fischer roste bøfs fans for ikke at synge homofobisangen under kampen, men kun før kampen. Det er da et fedt, hvad bekæmpelsen af homofobi angår. Mon dommeren havde fløjtet kampen af, hvis de havde sunget under kampen, og dermed lukket en lang række uforløste voldsparate idioter ud i foråret?
    Han roste dem jo ikke. Han sagde, at det var smart af dem at omgå truslen om, at kampen kunne afbrydes, ved kun at synge før kampstart, men at sangene selvfølgelig var idiotiske uanset hvornår, de blev sunget.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Han roste dem jo ikke. Han sagde, at det var smart af dem at omgå truslen om, at kampen kunne afbrydes, ved kun at synge før kampstart, men at sangene selvfølgelig var idiotiske uanset hvornår, de blev sunget.
    Måske du har ret. Jeg huskede et liveinterview, som jeg ikke kan finde, og så huskede jeg sætningen nedenfor fra en EB artikel, og måske jeg forveksler den journalistiske stramning i overskriften:

    – De gjorde det ikke under kampen. Der var ingenting. Så først og fremmest cadeau til Brøndbys fanklub for, at det ikke eskalerede. Det, synes jeg, er godt gået, lød det fra FCK-profilen.
    Jeg synes måske godt, at han kunne have ærgret sig over, at bøfs fanklub ikke havde fuldstændig styr på sine folk. Måske det er for meget at have håbet på, men ligefrem at lykønske deres fanklub. Meh.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Homofobi

    Homofobi bliver åbenbart ved med at koste 25.000 kroner i bøde, uanset hvor mange gange det sker: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...r-pyro/7642358

    Det skal jo nok få Brøndby til at tage problemet alvorligt...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Homofobi bliver åbenbart ved med at koste 25.000 kroner i bøde, uanset hvor mange gange det sker: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...r-pyro/7642358

    Det skal jo nok få Brøndby til at tage problemet alvorligt...
    Husker vores egne pyro brugere/tilhængere også at smide 150k i bødekassen. Eller er det ok at andre skal tage den regning? Vi kan næppe pege på andres idioti, hvis vibikke tager ansvar for vires

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Husker vores egne pyro brugere/tilhængere også at smide 150k i bødekassen. Eller er det ok at andre skal tage den regning? Vi kan næppe pege på andres idioti, hvis vibikke tager ansvar for vires
    Det aner jeg ikke noget om. Jeg har aldrig haft noget med pyro at gøre. Men nu handler den her tråd om homofobi. Og jeg mener nu sagtens, at vi kan pege på Brøndbys homofobi, selv om vi selv har idioter, der fyrer fyrværkeri af.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ubevidst homofobi på lægterne?
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.10.08, 16:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •