Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 76

Emner: Homofobi

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af JesperN Se meddelelser
    Den sang har - for mig - mere karakter af en 90’er pastiche end en opfordring til vold. Så vidt jeg husker opstod chantet på nedre C i sin oprindelige form som “skyd efter benene”, der var et centralt udtryk i kommisionsarbejdet efter 18. Maj der jo rullede gennem midt-90erne.

    Så i min verden er det klassisk 90er nedre C - ironisering over aktuelle begivenheder, og altså ikke en bogstavlig opfrodring til vold eller lignende. MEN al den stund at aktualiteten må siges at fortabe sig i forrige årtusind, er jeg da personligt OK med at pensionere chantet

    Vh Jesper
    Klassisk 90'er, helt bogstaveligt – for den blev fundet frem for vores egen hygges skyld, i en ellers sportsligt svag periode, når 1landen arme jysk modstander havde fået en bold lige i bøtten eller udsatte områder længere sydpå ...

    Mere brutal er tonen skam ikke i lige den sang, der ganske rigtigt er inspireret af den noget voldsommere 1993-ballade på Nørrebro.

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    4

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Virkelig fedt at se Fischer sætte fokus på det her problem.

    En af grundene til, at jeg i sin tid faldt for fck og parken, var den åbenhed og vedkommenhed der bliver udstrålet mellem fansene. Vi er København, en by der der slår sig på tolerance og plads til alle. Det er fedt vi også udstråler det på tilskuerrækkerne og blandt spillerne.
    Jeg kan huske der for flere år siden blev debatteret herinde hvorvidt det var i orden at råbe "homo" mv fra pladserne, og det er ikke noget jeg har hørt sidenhen i parken, -hvilket har gjort mig stolt som fan, det afspiller hvad vi i fck står for. Vi har jo desuden også fokus på Pride mv, og skal derfor gerne leve op til vores værdier samt sætte et forbillede.
    Fodbold skal være et sted hvor alle har lyst til at komme og se på, uden at de skal høre på en flok tumper stå at bruge deres seksualitet som skældsord.

    Der er desværre, ovenpå Fischer i går, i nogle af debatterne rundt på nettet der sætter det her i den for tiden relevante boks "offer-kultur". Det har intet med det at gøre. Det her stikker langt dybere og der eksisterer efterhånden flere eksempler på tidligere fodboldspillere, der efter karrieren er sprunget ud og samtidig fortalt om problematikken med at være homo i fodbold-verdenen, -noget som opførselen ala OB-fans bestemt kun forstærker. Det er derfor vi skal det til livs, præcis som Fischer sætter fokus på.

    Og argumentet om at "må jeg så heller ikke skrige at dommeren er grim eller at han er rødhåret længere?" (som også er set i debatterne rundt omkring i dag), holder altså ikke. Det her er på et lidt højere niveau. -desuden ville jeg aldrig råbe nedsættende gloser henvendt til en rødhåret pga hans hårfarve, hvis min sidemand var rødhåret, men det er nok bare almindelig pli.
    Omkring offer kulturen, så vi kan frygte amerikanske tilstande her i DK, hvor identitetspolitikken lever i bedste velgående og jo mere oprørt du er over en specifik ting jo mere ret har du.

    I mine øjne er det sku at spænde buen at kalde brug af ord som "gay" og "homo" for direkte homofobi. Jeg hverken frygter eller afskyer personer, der vælger at være homoseksuelle, men bruger ordene til tider ligesom mange mennesker jeg kender på egen alder.
    Jeg kan ikke, at det med rødhårede er spor anderledes end dette "homofobi" - pointen er vel at der er nogen der føler sig krænket over et sprogbrug som andre bruger, og gerne vil have at dette bliver stoppet.
    De kan trods alt heller ikke gøre for at for de er rødhårede?
    Kjartan Finnbogasson to the rescue!
    https://www.youtube.com/watch?v=y_xMrF_I4zc

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Homofobi

    Hundredevis af fulde mennesker: Alle i Viborg er bøsser! Alle i Viborg er bøsser! Alle i Viborg er bøsser!

    Hans Bonde: Undskyld, men vi lever altså i det senmoderne samfund.

    Se Deadline fra d. 9. april

    PS: Håber ikke, der går fuldstændig Amalie Have i Nedre B/C nu. Og selv om det måske ikke pynter, synes jeg altså der er forskel på noget åbenlyst fjollet (Viborg er bøsse, betaler metadon osv) og hetz mod enkeltpersoner (ti mennesker har spurgt mig, om Fischer er bøsse... who gives a fuck?).

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Bingohanz Se meddelelser
    Hundredevis af fulde mennesker: Alle i Viborg er bøsser! Alle i Viborg er bøsser! Alle i Viborg er bøsser!

    Hans Bonde: Undskyld, men vi lever altså i det senmoderne samfund.

    Se Deadline fra d. 9. april

    PS: Håber ikke, der går fuldstændig Amalie Have i Nedre B/C nu. Og selv om det måske ikke pynter, synes jeg altså der er forskel på noget åbenlyst fjollet (Viborg er bøsse, betaler metadon osv) og hetz mod enkeltpersoner (ti mennesker har spurgt mig, om Fischer er bøsse... who gives a fuck?).
    Uanset om det er en eller alle Viborgs indbyggere, man kalder bøsser, så er pointen jo, at betegnelsen bruges nedladende. Fischer (som så vidt vides er heteroseksuel, men det er ikke så vigtigt) og størstedelen af Viborgs befolkning er da sikkert totalt ligeglade med at blive kaldt bøsser, men det er nok lige knap så fedt for de homoseksuelle, at deres seksuelle observans bliver brugt som et nedsættende skældsord. Og der kan ikke være diskussion om, at bøsse, gay, svans etc. bruges nedsættende, også selvom det bare er “for sjov”. Hvis du er i tvivl, så prøv at finde en hyldestsang, hvor ordene indgår. Nej vel. Det ville være fedt, men der er vi vist ikke endnu. ;-)

    Så lad os vise os som de overlegne her og droppe bøssetilråbene på samme måde, som (næsten) alle fodboldfans heldigvis også har droppet abelyde og kast med bananer. Please!

    Og just for the record: Jeg synes også, den omsiggribende tendens til at blive krænket over hvad som helst er ved at tage overhånd, men lige her synes jeg faktisk, det giver god mening.
    Sidst redigeret af giggs : 10.04.19 kl. 22:07
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Homofobi

    Jeg synes bare vi skal skifte ordet bøsse ud med homofob.
    �� homofoberne fra Vestegnen, lå lå lå lå lå��
    ��forstads homofober gå hjem�� Osv osv. Kunne være et passende modsvar til hvis/når nogle sinker på sydsiden ikke længere kan holde ud at opføre sig ordentligt.

    Så skal “vores egne” sinker selvfølgelig holde sig i skindet ellers klinger det noget hult.


  7. #36
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    Jeg synes bare vi skal skifte ordet bøsse ud med homofob.
    �� homofoberne fra Vestegnen, lå lå lå lå lå��
    ��forstads homofober gå hjem�� Osv osv. Kunne være et passende modsvar til hvis/når nogle sinker på sydsiden ikke længere kan holde ud at opføre sig ordentligt.

    Så skal “vores egne” sinker selvfølgelig holde sig i skindet ellers klinger det noget hult.
    Skal ikke selv derud, men det der er simpelthen en genial ide :-)

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Wow! Hvor er det du plejer at stå?

    Det dér kan jeg slet ikke genkende og da slet ikke i det omfang du antyder der.

    Når det så er sagt, så er jeg helt enig i, at de sange bare bare skal stoppe.


    rsj
    Sådan cirka over hele C, øvre som nedre. At folk herinde har travlt med at sige, at det ikke foregår på vores tribuner, er simpelthen et udtryk for, de er døve el. bevidst vil lægge låg på det.

    Og nåja Dan DJ fyrer også op i medierne de her dage, *PLONK*
    https://www.berlingske.dk/kommentare...-vaere-homofob

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    Jeg synes bare vi skal skifte ordet bøsse ud med homofob.
    �� homofoberne fra Vestegnen, lå lå lå lå lå��
    ��forstads homofober gå hjem�� Osv osv. Kunne være et passende modsvar til hvis/når nogle sinker på sydsiden ikke længere kan holde ud at opføre sig ordentligt.

    Så skal “vores egne” sinker selvfølgelig holde sig i skindet ellers klinger det noget hult.
    Kan vi ikke støtte FCK og buh’e af Bøf. Lad nu de sinker svømme i egen sø...

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-fc-koebenhavn

  11. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Homofobi

    Jeg synes personligt at folk skal have "lov" at råbe lige nøjagtig hvad de har lyst til - inklusive racistiske og homofobiske tilråb - så længe at de ikke truer med eller opfordrer til vold. Jeg mener altså at reglerne på stadion bør afspejle reglerne udenfor, så nej, folk skal ikke smides ud og have karantæne, dommere skal ikke fløjte kampe af, klubber skal ikke tildeles sanktioner eller lignende.

    I min verden udstiller folk deres manglende intellekt og dannelse når de råber "abe" efter en farvet spiller eller bruger "homo" som en generel tilsvining, men principielt synes jeg at de skal have lov til at gøre det. De bør imidlertid så også gerne kunne forvente, at deres mentalt mere velfungerende medfans beder dem holde deres kæft - selvjustits på tribunen.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    4

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Kan vi ikke støtte FCK og buh’e af Bøf. Lad nu de sinker svømme i egen sø...

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-fc-koebenhavn
    Haha, det står skrevet i stjerne at Bøf får kampen afblæst fordi de ikke kan lade være med at skabe sig!
    Kjartan Finnbogasson to the rescue!
    https://www.youtube.com/watch?v=y_xMrF_I4zc

  14. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Jeg synes personligt at folk skal have "lov" at råbe lige nøjagtig hvad de har lyst til - inklusive racistiske og homofobiske tilråb - så længe at de ikke truer med eller opfordrer til vold. Jeg mener altså at reglerne på stadion bør afspejle reglerne udenfor, så nej, folk skal ikke smides ud og have karantæne, dommere skal ikke fløjte kampe af, klubber skal ikke tildeles sanktioner eller lignende.

    I min verden udstiller folk deres manglende intellekt og dannelse når de råber "abe" efter en farvet spiller eller bruger "homo" som en generel tilsvining, men principielt synes jeg at de skal have lov til at gøre det. De bør imidlertid så også gerne kunne forvente, at deres mentalt mere velfungerende medfans beder dem holde deres kæft - selvjustits på tribunen.
    Reglerne "udenfor" gør, at du rent faktisk kan blive straffet for racistiske og homofobiske ytringer, så at sanktionere den slags tåbeligheder på stadion følger bare normen fra resten af samfundet.
    Et af problemerne med selvjustits er, at der er forskel på tribuner. På bøf-supports debatforum er der fx klart flertal for at man skal kunne ytre sig homofobisk på stadion, hvilket kunne indikere, at man aldrig ville komme problemet til livs, hvis man ikke hjalp til med regulering og alm. holdningspåvirkning fra det omgivende samfund.


  15. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: Homofobi

    Nu er UEFA jo hykleriets mestre i skarp konkurrence med FIFA og IOC, men det er alligevel ret interessant, at Viktor Fischer-opråbet så hurtigt er nået til Nyon. Alle ved dog godt, at det ikke ændrer noget som helst...

    https://www.berlingske.dk/sport/uefa...p-mod-homofobi
    Sidst redigeret af Langemand : 11.04.19 kl. 10:09
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  16. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det handler blot om at vise taberne, der praktiserer adfærden, at denne er socialt uacceptabelt. Forbud el. love virker ikke, men afstandstagen fra fællesskabets side gør.

    Jeg befinder mig sjældent på C længere, da der simpelthen er for meget prolleadfærd (racistiske/homo tilråb, metadonvers, voldsforherligende sange osv.).
    Hvor faen har du stået på Nedre C?

    Jeg har min datter på syv med jævnligt, fordi det ganske enkelt nærmest er familieområde efterhånden ude ved C3. Enkelte tumpede bemærkninger i ny og næ jovist - men jeg oplever slet ikke det billede, du maler.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.


  17. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Strictly Se meddelelser
    Reglerne "udenfor" gør, at du rent faktisk kan blive straffet for racistiske og homofobiske ytringer, så at sanktionere den slags tåbeligheder på stadion følger bare normen fra resten af samfundet.
    Et af problemerne med selvjustits er, at der er forskel på tribuner. På bøf-supports debatforum er der fx klart flertal for at man skal kunne ytre sig homofobisk på stadion, hvilket kunne indikere, at man aldrig ville komme problemet til livs, hvis man ikke hjalp til med regulering og alm. holdningspåvirkning fra det omgivende samfund.
    Jeg er klar over at der findes en racismeparagraf - denne benyttes dog umådeligt sjældent overfor ikke-offentlige personer, men point taken. Dette var dog ikke kernen i hvad jeg skrev.

    Med hensyn til at visse stadions overordnet set opfører sig på en bestemt måde, så ændrer dette ikke på mit argument; så må de bare hånes i den offentlige debat, for at være den mest backwards thinking fanbase i landet, og derved ultimativt afskrække sponsorer, eksisterende fans der ikke kan forlige sig med dén identitet, potentielt nye fans, forældre der sender deres børn til andre klubber for at spille lilleputbold, o.s.v.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Jeg synes personligt at folk skal have "lov" at råbe lige nøjagtig hvad de har lyst til - inklusive racistiske og homofobiske tilråb - så længe at de ikke truer med eller opfordrer til vold. Jeg mener altså at reglerne på stadion bør afspejle reglerne udenfor, så nej, folk skal ikke smides ud og have karantæne, dommere skal ikke fløjte kampe af, klubber skal ikke tildeles sanktioner eller lignende.

    I min verden udstiller folk deres manglende intellekt og dannelse når de råber "abe" efter en farvet spiller eller bruger "homo" som en generel tilsvining, men principielt synes jeg at de skal have lov til at gøre det. De bør imidlertid så også gerne kunne forvente, at deres mentalt mere velfungerende medfans beder dem holde deres kæft - selvjustits på tribunen.
    Hvis alt er tilladt, kan man vel netop ikke blande sig i hvad andre vælger at synge. At du så samtidigt har en forventning om at dine holdningsmæssigt ligesindede medfans skal udøve selvjustits, er da et temmelig urimeligt krav. Personligt har jeg ihvertfald ikke lyst til at starte en konflikt med de af mine medfans der lider af “manglende intellekt og dannelse”, da den slags kan ende temmelig ubehageligt.

    Derudover, mener du slet ikke at modtagerne for disse ytringer er relevante i forhold hvorvidt man skal sanktionere?

  20. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ubevidst homofobi på lægterne?
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.10.08, 16:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •