Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 76

Emner: Homofobi

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Jeg er klar over at der findes en racismeparagraf - denne benyttes dog umådeligt sjældent overfor ikke-offentlige personer, men point taken. Dette var dog ikke kernen i hvad jeg skrev.
    Jeg synes virkelig det er mind-blowing at du både kan lire ovenstående af, med det implicitte kendskab til juridisk retfærdighed, og samtidig advokerer for selvjustits på tribunen.

    Du har ikke været nok på Brøndby away, hvis du seriøst mener at man risikofrit (og lovligt) kan gå i gang med at lege politibetjent overfor diverse fulde og oprørte typer.

    Er du sikker på at du ved hvad du snakker om? Står du selv på den tribune og udøver selvjustits? Eller er det mest her og på SoMe?
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Jeg synes virkelig det er mind-blowing at du både kan lire ovenstående af, med det implicitte kendskab til juridisk retfærdighed, og samtidig advokerer for selvjustits på tribunen.

    Du har ikke været nok på Brøndby away, hvis du seriøst mener at man risikofrit (og lovligt) kan gå i gang med at lege politibetjent overfor diverse fulde og oprørte typer.

    Er du sikker på at du ved hvad du snakker om? Står du selv på den tribune og udøver selvjustits? Eller er det mest her og på SoMe?
    Jeg læser det ikke som en opfordring til selvjustits, men som et slag for ytringsfriheden, hvilket jeg i øvrigt er ganske enig i.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    UDC

  5. #48
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Jeg læser det ikke som en opfordring til selvjustits, men som et slag for ytringsfriheden, hvilket jeg i øvrigt er ganske enig i.
    Ingen har vel nogensinde villet fjerne nogens ret til at ytre sig? Hvis vi lige tager hvad der rent faktisk står i loven som udgangspunkt her så står der:

    "Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres."

    Her er det ret centrale ordene "dog under ansvar for domstolene". Dvs. du må råbe og skrive hvad du vil, men du skal samtidig stå til ansvar for det hvis det du siger er krænkende eller injurierende eller på anden måde forbudt ved lov.

    I min optik er det helt forbi skiven at bringe ytringsfrihed ind i det her, for det er slet ikke pointen.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.


  6. #49
    luske er offline Løven på bryst forpliter
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    94

    Re: Homofobi

    i gamle dag nå man råbte bøsse efter en spiller så mente man at de spille som en tøsedreng
    ikke fordi jeg synes at man skal råbe bøsse efter nogle over hovet
    Sidst redigeret af luske : 11.04.19 kl. 18:36
    Løven vil altid være den stærkeste
    det er Løvens solide fundament
    Enhver Løves ambition

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Homofobi

    Bøde på 25.000 kr. til både OB og bif: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...moraab/7594351

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    4

    Re: Homofobi

    Man kan håbe at det er nok til at få vores egne fans til at stoppe med den slags - ikke fordi jeg er enig i afgørelsen, men for at undgå sanktioner fra klubben.
    Selvom det er peanuts lige nu, kan man frygte at bøderne vil blive større hvis den slags råb fortsætter.
    Kjartan Finnbogasson to the rescue!
    https://www.youtube.com/watch?v=y_xMrF_I4zc

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    4

    Re: Homofobi

    DBU vil ændre sanktions mulighederne for homofobi: https://ronaldo.com/dk/fodboldnyhede...-boedestraffe/

    Man må sige, at det bliver taget meget alvorligt fra alle sider af.
    Jeg glæder mig til at se bøfs tilhængere være fuldstændig ligeglade bøderne og fortsætte i samme dur som i mandags !
    Kjartan Finnbogasson to the rescue!
    https://www.youtube.com/watch?v=y_xMrF_I4zc

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Homofobi

    Allerførst, lige for at afklare min mening med ordet "selvjustits", hvilket jeg nok skulle have været mere forsigtig med at bruge:

    1. det at nogen selv sørger for at overholde vedtagne normer og regler, uden andres mellemkomst eller indgriben
    ORD I NÆRHEDEN anstændighed selvdisciplin selvtugt efterlevelse


    https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=selvjustits

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Hvis alt er tilladt, kan man vel netop ikke blande sig i hvad andre vælger at synge. At du så samtidigt har en forventning om at dine holdningsmæssigt ligesindede medfans skal udøve selvjustits, er da et temmelig urimeligt krav. Personligt har jeg ihvertfald ikke lyst til at starte en konflikt med de af mine medfans der lider af “manglende intellekt og dannelse”, da den slags kan ende temmelig ubehageligt.

    Derudover, mener du slet ikke at modtagerne for disse ytringer er relevante i forhold hvorvidt man skal sanktionere?
    Selvom det fra klubben og unionen var tilladt at råbe og synge retarderet lort (som jeg synes at det burde være), så umuliggør dette da ikke at man på tribunen fansne imellem godt kan "regulere" hvad man mener er acceptabel adfærd. Her snakker jeg ikke om at man, ene mand, konfronterer ham med de flotteste ansigtstatoveringer og beder ham tale pænt eller klappe i - men mindre kan også gøre det, og det er jo (desværre) ikke kun de store voldspsykopater der forfalder til homofobisk sprogbrug. Ham med ansigtstatoveringen skal man nok bare lade være i fred, med mindre at han er voldelig eller truer med vold, IMO.

    Hvis du med "modtagerne" mener spillerne nede på banen, så synes jeg ikke at de skal beskyttes lovmæssigt fra at blive svinet til under kampene, nej.

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Jeg synes virkelig det er mind-blowing at du både kan lire ovenstående af, med det implicitte kendskab til juridisk retfærdighed, og samtidig advokerer for selvjustits på tribunen.

    Du har ikke været nok på Brøndby away, hvis du seriøst mener at man risikofrit (og lovligt) kan gå i gang med at lege politibetjent overfor diverse fulde og oprørte typer.

    Er du sikker på at du ved hvad du snakker om? Står du selv på den tribune og udøver selvjustits? Eller er det mest her og på SoMe?
    Jeg har aldrig været med på en Brøndby away - hvor mange skal jeg have været på før jeg må have en holdning?

    Til gengæld har jeg i andre situationer påtalt racistisk og homofobisk sprogbrug på en relativt ukonfronterende måde, hvilket godt kan lade sig gøre. Dette er givetvis ikke noget der umiddelbart kan stoppe 1000 mand der synger "bøsserne fra vestegnen", men mange bække små. Hvis folk begynder at påtale nederen sprogbrug på tribunerne og udenfor, hvis vi diskuterer emnet "her og på SoMe", hvis Viktor Fischer påpeger problemet, hvis de skriver om det i aviserne o.s.v. Jeg har talt med flere i disse dage, der nu har reflekteret over at det egentlig er til grin at bruge "bøsse" og "homo" som skældsord. Den sociale forandrig skal nok komme uden at blive dikteret ved lov.

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Homofobi

    https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...aensen/7596929

    En neandertaler har et standpunkt, indtil den offentlige meninger tvinger ham til at tage et nyt. Det må være Tøffes motto, et motto som forhåbentligt breder sig til resten af neandertalerne i Danmark.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: Homofobi


  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af GeorgeWChubby Se meddelelser
    Du ved godt, at klubben selv har frataget personer med det flag ikke?

    Det flag har ingen plads på tribunen, og skal heller ikke have en plads på tribunen. Uanset omstændighederne. Med mindre du også er interesseret i, at folk begynder at flage med diverse partier, organisationer eller andet på tribunen, som intet har med fodbold at gøre.
    Sidst redigeret af lars111 : 14.04.19 kl. 21:24

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af GeorgeWChubby Se meddelelser
    Hvor er det dog deprimerende. Ikke at jeg gik og troede, at vi var fri for homofobiske neanderthalere, men jeg har alligevel glædet mig over, at der eksempelvis er markant forskel på, hvad der lukkes ud af gylle på henholdsvis SSO og Sidelinien. Men før man kommer for højt op, kommer der altid en Dan Rachlin eller sådan en historie her og trækker én ned på jorden igen, suk.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Du ved godt, at klubben selv har smidt personer i Parken ud med samme flag ikke?

    Det flag har ingen plads på tribunen, og skal heller ikke have en plads på tribunen. Uanset omstændighederne. Med mindre du også er interesseret i, at folk begynder at flage med diverse partier, organisationer eller andet på tribunen, som intet har med fodbold at gøre.
    Vrøvl. Årsagen til, at regnbueflaget blev smidt ud dengang i Parken, var, at det var et reklameflag for en forretning.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 11 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    348

    Re: Homofobi

    Til dagens kamp ude i motorvejssammenfletningen har der iflg. Twitter (jeg har ikke selv en konto og kan derfor ikke linke til de relevante opslag. Jeg har dog set dem via en ven) været to uafhængige situationer hvor FCK fans med prideflag er blevet antastet af 'hooligan lignende typer', og har fået besked på at pakke flagene sammen.
    Jeg er godt klar over at der er nogle uheldige elementer blandt vores fans - værste eksempel er vel ak81 drengene på sektionen - men jeg troede fanme ikke det stod så sløjt til hos som det åbenbart gør. Jeg har altid set os som en klub der afspejler vores allesammens København og den fantastiske mangfoldighed den rummer. Derfor sidder jeg med en enormt bitter smag i munden på trods af en derbysejr.
    Jeg håber på - og forventer - en form for reaktion til torsdagens kamp mod Midtjylland. Lad os se en masse prideflag på nedre c og sektionen og give de, forhåbentlige få, homofober der er i vores flok, en stor fed fuck finger.

    Edit: Jeg ved godt der er en herskende holdning om ikke at blande fodbold og politik men at være imod homofobi (og racisme) anser jeg ikke som et politisk statement. Det er bare et ønske om at alle uanset køn, religion, seksualitet, etc etc. skal behandles ligeværdigt. Helt ærligt, uanset hvor intollerant man er, må man sgu da acceptere at der flages med prideflag på FCK-tribuner.
    Sidst redigeret af anarchoi : 14.04.19 kl. 21:42
    Erik Mykland....


  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Du ved godt, at klubben selv har frataget personer med det flag ikke?

    Det flag har ingen plads på tribunen, og skal heller ikke have en plads på tribunen. Uanset omstændighederne. Med mindre du også er interesseret i, at folk begynder at flage med diverse partier, organisationer eller andet på tribunen, som intet har med fodbold at gøre.
    Til en kamp hvor klubben selv vælger at have regnbuefarvet anførebind på synes jeg ikke den holdning giver meget mening
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  26. De følgende 13 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ubevidst homofobi på lægterne?
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.10.08, 16:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •