Viser resultater 1 til 15 af 76

Emner: Homofobi

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    615

    Re: Homofobi

    Viktor Fisher lavede et statement. Og det var i min optik på sin plads.
    Ja, der er også tosser i Parken, der råber tilsvarende ting, det er der også i Brøndby, i Aarhus - ja tosser er der alle steder.
    Men hvor kunne det være fedt, hvis vi fik det stoppet alle vegne. Og jeg tror - naivt måske - at Viktors stunt i går er med til at sætte mere fokus på den debat.

    Hvis man vil det til livs, så kræver det at klubberne (og medfans) træder i karakter og udpeger/anmelder/straffer de tosser som ikke kan styre sig.
    Man kunne jo overveje at lave en intern kampagne i Parken, hvor det bliver tydeligt for alle, at vi ikke accepterer racistiske og homofobiske tilråb/sange. For hvor vil det dog være ærgerligt, hvis der er nogle FC fans der til næste kamp råber noget tilsvarende mod nogle fra Brøndby eller FCM.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Homofobi

    Virkelig fedt at se Fischer sætte fokus på det her problem.

    En af grundene til, at jeg i sin tid faldt for fck og parken, var den åbenhed og vedkommenhed der bliver udstrålet mellem fansene. Vi er København, en by der der slår sig på tolerance og plads til alle. Det er fedt vi også udstråler det på tilskuerrækkerne og blandt spillerne.
    Jeg kan huske der for flere år siden blev debatteret herinde hvorvidt det var i orden at råbe "homo" mv fra pladserne, og det er ikke noget jeg har hørt sidenhen i parken, -hvilket har gjort mig stolt som fan, det afspiller hvad vi i fck står for. Vi har jo desuden også fokus på Pride mv, og skal derfor gerne leve op til vores værdier samt sætte et forbillede.
    Fodbold skal være et sted hvor alle har lyst til at komme og se på, uden at de skal høre på en flok tumper stå at bruge deres seksualitet som skældsord.

    Der er desværre, ovenpå Fischer i går, i nogle af debatterne rundt på nettet der sætter det her i den for tiden relevante boks "offer-kultur". Det har intet med det at gøre. Det her stikker langt dybere og der eksisterer efterhånden flere eksempler på tidligere fodboldspillere, der efter karrieren er sprunget ud og samtidig fortalt om problematikken med at være homo i fodbold-verdenen, -noget som opførselen ala OB-fans bestemt kun forstærker. Det er derfor vi skal det til livs, præcis som Fischer sætter fokus på.

    Og argumentet om at "må jeg så heller ikke skrige at dommeren er grim eller at han er rødhåret længere?" (som også er set i debatterne rundt omkring i dag), holder altså ikke. Det her er på et lidt højere niveau. -desuden ville jeg aldrig råbe nedsættende gloser henvendt til en rødhåret pga hans hårfarve, hvis min sidemand var rødhåret, men det er nok bare almindelig pli.
    Sidst redigeret af Lau85 : 08.04.19 kl. 09:00

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    4

    Re: Homofobi

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Virkelig fedt at se Fischer sætte fokus på det her problem.

    En af grundene til, at jeg i sin tid faldt for fck og parken, var den åbenhed og vedkommenhed der bliver udstrålet mellem fansene. Vi er København, en by der der slår sig på tolerance og plads til alle. Det er fedt vi også udstråler det på tilskuerrækkerne og blandt spillerne.
    Jeg kan huske der for flere år siden blev debatteret herinde hvorvidt det var i orden at råbe "homo" mv fra pladserne, og det er ikke noget jeg har hørt sidenhen i parken, -hvilket har gjort mig stolt som fan, det afspiller hvad vi i fck står for. Vi har jo desuden også fokus på Pride mv, og skal derfor gerne leve op til vores værdier samt sætte et forbillede.
    Fodbold skal være et sted hvor alle har lyst til at komme og se på, uden at de skal høre på en flok tumper stå at bruge deres seksualitet som skældsord.

    Der er desværre, ovenpå Fischer i går, i nogle af debatterne rundt på nettet der sætter det her i den for tiden relevante boks "offer-kultur". Det har intet med det at gøre. Det her stikker langt dybere og der eksisterer efterhånden flere eksempler på tidligere fodboldspillere, der efter karrieren er sprunget ud og samtidig fortalt om problematikken med at være homo i fodbold-verdenen, -noget som opførselen ala OB-fans bestemt kun forstærker. Det er derfor vi skal det til livs, præcis som Fischer sætter fokus på.

    Og argumentet om at "må jeg så heller ikke skrige at dommeren er grim eller at han er rødhåret længere?" (som også er set i debatterne rundt omkring i dag), holder altså ikke. Det her er på et lidt højere niveau. -desuden ville jeg aldrig råbe nedsættende gloser henvendt til en rødhåret pga hans hårfarve, hvis min sidemand var rødhåret, men det er nok bare almindelig pli.
    Omkring offer kulturen, så vi kan frygte amerikanske tilstande her i DK, hvor identitetspolitikken lever i bedste velgående og jo mere oprørt du er over en specifik ting jo mere ret har du.

    I mine øjne er det sku at spænde buen at kalde brug af ord som "gay" og "homo" for direkte homofobi. Jeg hverken frygter eller afskyer personer, der vælger at være homoseksuelle, men bruger ordene til tider ligesom mange mennesker jeg kender på egen alder.
    Jeg kan ikke, at det med rødhårede er spor anderledes end dette "homofobi" - pointen er vel at der er nogen der føler sig krænket over et sprogbrug som andre bruger, og gerne vil have at dette bliver stoppet.
    De kan trods alt heller ikke gøre for at for de er rødhårede?
    Kjartan Finnbogasson to the rescue!
    https://www.youtube.com/watch?v=y_xMrF_I4zc


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ubevidst homofobi på lægterne?
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.10.08, 16:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •