Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
147. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BØF vinder

    11 7.48%
  • Uafgjort

    26 17.69%
  • FCK vinder

    65 44.22%
  • Kampen afblæses pga. homofobiske tilråb fra BØFs mest hjernedøde fans

    45 30.61%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 90

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,091

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Meget kan man anklage Carsten Werge for, men Sæbeskys febervildelser har han trods alt ikke ansvaret for.
    Næ Werge kan man ikke anklage her. Men hold da op, hvor er Sæbye og Frimann ensidige i deres kommentering. Der er ingen grænser for deres savlen over et middelmådigt Brøndby-hold som ifølge dem spiller en perfekt 1. halvleg med en helt outstanding Mukthar. Deres overdrevne ros blev kun sat på pause, når de skulle lede efter straffespark til Brøndby (som ikke var der) eller i deres desperate jagt på en offside på Fischer, da han til deres helt åbenlyse skuffelse bragte Københavns helte foran. Det helt åbenlyse og ikke dømte frispark på Ankersen få momenter før 1-0 samt NDoye som hives i trøjen ca 30 sekunder i træk (også i feltet) af Gammelby gad vi dog ikke rigtig kommentere på trods af flere gentagelser.

    Tænk at man kan have hovedpine efter en FCK sejr pga de to fjolser....


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Øhm... Tror du i virkeligheden ikke bare de var en skygge af sig selv sidste år... ;-)

    Zan
    Heh ;) De er i al fald en skygge af det, de gerne vil være.

    Nørdede lidt videre. Faktisk er Brøndbys nuværende pointgennemsnit det laveste siden de for Brøndby katastrofale år i begyndelsen af 10'erne, mens vi blot er 0,04 point fra at tangere vores all time high pointgennemsnit fra 2010/2011 på 2,45.

    Det er selvfølgelig til dels at sammenligne æbler og pærer, da den nye turneringsform har gjort det sværere at få høje pointsnit pg.a. flere topkampe og pg.a. flere kampe i sæsonen. Samtidig slækker FCK normalt lidt på det, når mesterskabet er i hus, hvilket har ført til lidt ligegyldige pointtab i de mest suveræne sæsoner. Det prøvede Brøndby også sidste år. De glemte så bare lige at få mesterskabet i hus først...

    Anyways - her er tabellen mellem FCK og Brøndby for dette tiår. FCK naturligvis først:

    2018/2019 2,41 / 1,38 - per 15.04.19 (Zorniger: 1,41, Retov: 1,29)
    2017/2018 1,61 / 2,25
    2016/2017 2,33 / 1,72
    2015/2016 2,15 / 1,63
    2014/2015 2,03 / 1,67
    2013/2014 1,70 / 1,58
    2012/2013 1,97 / 1,18
    2011/2012 2,00 / 1,09
    2010/2011 2,45 / 1,55

    Gennemsnit per sæson: 2,07 / 1,56
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,392

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Næ Werge kan man ikke anklage her. Men hold da op, hvor er Sæbye og Frimann ensidige i deres kommentering. Der er ingen grænser for deres savlen over et middelmådigt Brøndby-hold som ifølge dem spiller en perfekt 1. halvleg med en helt outstanding Mukthar. Deres overdrevne ros blev kun sat på pause, når de skulle lede efter straffespark til Brøndby (som ikke var der) eller i deres desperate jagt på en offside på Fischer, da han til deres helt åbenlyse skuffelse bragte Københavns helte foran.
    De dér "nej nej nej"-suk fra Frimann ved brændte Brøndbychancer, de er svære at løbe fra i deres totale spontanitet. Samme gælder Sæbyes skingre skærebrænderstemme, der altid lige falder en oktav når det ikke helt går efter planen.

    Men – på en måde er det vel en underforstået kompliment. Når København fremhæves en håndfuld gange efter kampen for at levere "fem gode minutter" og ikke meget mere, og Brøndby for at have været "næsten perfekte" og fremragende oven på en forholdsvis lige kamp som immervæk blev vundet af os ... ja, så er jeg glad for ikke at holde med dem der er de "næsten perfekte", spiller til deres alleryderste ydeevne, og alligevel ser ret harmløse ud i det store og hele.

    Vi er tydeligvis igen deroppe hvor der stilles større krav til os, og BIF er dernede, 30 points efter!, hvor der ikke længere er det samme til dem. Det er da rart selv om det gør ondt i tv's større Brøndbyhjerter ...


  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    De dér "nej nej nej"-suk fra Frimann ved brændte Brøndbychancer, de er svære at løbe fra i deres totale spontanitet. Samme gælder Sæbyes skingre skærebrænderstemme, der altid lige falder en oktav når det ikke helt går efter planen.

    Men – på en måde er det vel en underforstået kompliment. Når København fremhæves håndfuld gange efter kampen for at levere "fem gode minutter" og ikke meget mere, og Brøndby for at have været "næsten perfekte" og fremragende oven på en forholdsvis lige kamp som immervæk blev vundet af os ... ja, så er jeg glad for ikke at holde med dem der er de "næsten perfekte", spiller til deres alleryderste ydeevne, og alligevel ser ret harmløse ud i det store og hele.

    Vi er tydeligvis igen deroppe hvor der stilles større krav til os, og BIF er dernede, 30 points efter!, hvor der ikke længere er det samme til dem. Det er da rart selv om det gør ondt i tv's større Brøndbyhjerter ...
    Jeg er også lidt forundret over den fortælling, der er skabt om dagens kamp. Ja, Brøndby har et par farlige skud forbi mål, men den, der satte Joronen på den største test, var faktisk Papa, da han lidt vel modigt headede bolden tilbage på et tidspunkt, hvor Joronen var lidt ude af målet.

    Samtidig er det bare så let at se, at Brøndby er et hold uden selvtillid. I de sidste 10-15 minutter skaber de så vidt jeg husker kun en enkelt chance, og selv om FCK har skiftet meget defensivt ud, ender det ikke ligefrem i belejring i kampens sidste del.

    Forstår faktisk ikke, hvorfor der ikke er mere (medie)fokus på de mørke skyer, der igen hænger over Brøndby. Det er der ellers mange gode grunde til. Eller i al fald fem:

    1) Bare en halvsæson og to kampe efter, at Brøndby var snublende tæt på at snuppe mesterskabet, fyrer man sin ellers elskede toptræner uden at have en ny træner på plads. Det er nu to måneder siden, og man har stadig ikke fundet ud af, hvad man vil. Nu lyder meldingen, at man formentlig har noget klar 1. maj.

    2) Den (måske) midlertidige afløser aner intet om, hvad der foregår i kulissen. Så hvad end der sker, er det i al fald ikke Retov, man drøfter fremtidsplaner med. Han præsterer da også pointmæssigt langt værre end selv da Zorniger var dårligst - og kun lidt over Skarbalius' niveau.

    3) Brøndby står til at skulle sælge spillere for 44 mio. kr. til sommer. Det er rigtigt mange penge - særligt efter en lortesæson som i år. Hverken Muhktar eller Tibbling kan ligefrem være steget i pris. Tilbage er Wilczek, der med sine 31 år nok ikke ligefrem er et investeringsobjekt. Kaiser kan også være lidt værd. Men her snakker vi under ti mio. kr.

    4) Apropos transfers er det endnu også ret uklart, hvad der er råd til at hente af spillere den anden vej. Ebbe Sand har mumlet noget om, at det afhænger af, om man får "realiseret en transfergevinst" - uden klart at definere, om det er de 44 mio. kr., eller om det er beløb ud over dette. Det lugter dog lidt af, at vi taler peanuts at købe ind for.

    5) Endelig har man budgetteret med at slutte i top tre i år. Det er selvfølgelig langtfra umuligt. Men det kræver et væsentligt løft af formkurven. Selv ved en top tre-placering forventer Brøndby et underskud på 10-20 mio. kr. Så meget for endelig at levere et rimeligt årsregnskab med et plus på 10,4 mio. kr. for 2018 (bedste resultat i 12 år...). Interessant er det i øvrigt, at man i 2018 havde et transferplus på 30,5 mio. kr. Det er altså dette transferplus, man formentlig skal forbedre efter en lortesæson som denne for så alligevel at komme i minus på 10-20 mio. kr. Det er sgu ikke ligefrem rosenrødt.

    Hvordan er det lige, at Brøndby skal vende skuden? Selv prædiker de masterclass i mangel af bedre. Men holdet blev tydeligt knækket i år af, at man solgte de bedste - eller i al fald bedst egnede - til Zornigers system. Nu skal man så sælge sine topprofiler og samtidig formentlig hente en træner, der vil have et meget begrænset økonomisk råderum til at supplere truppen. Og vil man køre videre med Zornigers stil, der godt nok kastede medaljer af sig, men også gør råderummet for at finde trænere ganske lille? Og hvad vil den sportslige ledelse - aka Ebbe Sand - egentlig? Normalt skifter man ikke sportslig ledelse og cheftræner, uden der sker et skifte. Men ingen ved noget.

    Og FCK kan de stadig heller ikke vinde over. End ikke på hjemmebane :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg er også lidt forundret over den fortælling, der er skabt om dagens kamp. Ja, Brøndby har et par farlige skud forbi mål, men den, der satte Joronen på den største test, var faktisk Papa, da han lidt vel modigt headede bolden tilbage på et tidspunkt, hvor Joronen var lidt ude af målet.

    Samtidig er det bare så let at se, at Brøndby er et hold uden selvtillid. I de sidste 10-15 minutter skaber de så vidt jeg husker kun en enkelt chance, og selv om FCK har skiftet meget defensivt ud, ender det ikke ligefrem i belejring i kampens sidste del.
    Fortællingen af kampen er vel retvisende. Brøndbys gameplan er vel primært at ødelægge modstanderens spil og så lukrere på fejl og generobringer (det de kalder kaosbold). I første halvleg kom de hurtigt foran og var vedholdende med deres pres, som vi havde ret svært ved at håndtere, hvorfor kampen bølgede frem og tilbage i starten. Vi fik overhånden i slutningen af halvlegen og scorede også to mål, men indtil da kunne Brøndby næppe have håbet på mere, end de havde opnået i første halvleg, så at kalde den næsten perfekt til dem synes jeg ikke er galt. Som anden halvleg skred frem, gik det værre og værre for vores defensiv, hvor især midtbanen havde store problemer og let blev overspillet. Vi ændrede formation og det hjalp betydeligt i defensiven, hvor Brøndby nu ikke kunne finde pladsen. Før formationsskiftet kunne Brøndby nok snildt have scoret (eller i hvert fald fået større chancer), hvis de havde håndteret deres chancer bedre (det bedste eksempel er vel Kaiser, der i en 5 mod 4 situation vælger at sparke ude fra). Brøndby skabte ikke så store chancer og formøblede en del, men spillemæssigt var de bedre end os.

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Forstår faktisk ikke, hvorfor der ikke er mere (medie)fokus på de mørke skyer, der igen hænger over Brøndby. Det er der ellers mange gode grunde til. Eller i al fald fem:

    1) Bare en halvsæson og to kampe efter, at Brøndby var snublende tæt på at snuppe mesterskabet, fyrer man sin ellers elskede toptræner uden at have en ny træner på plads. Det er nu to måneder siden, og man har stadig ikke fundet ud af, hvad man vil. Nu lyder meldingen, at man formentlig har noget klar 1. maj.
    Jeg vil nu sige, at der er rigeligt fokus på Brøndby og hvad der sker derude og jeg må indrømme, at det er ganske underholdende at følge med i Cirkus Vestegnen. Trænerfyringen modtog da også betydelig mediedækning. De mørke skyer er da heller ikke så mørke, da det lykkedes dem at komme i top 6 - var det ikke sket, så tror jeg også, der var blevet skrevet meget mere. Nu tabte de til os og det er trods alt ikke uventet.


    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser

    2) Den (måske) midlertidige afløser aner intet om, hvad der foregår i kulissen. Så hvad end der sker, er det i al fald ikke Retov, man drøfter fremtidsplaner med. Han præsterer da også pointmæssigt langt værre end selv da Zorniger var dårligst - og kun lidt over Skarbalius' niveau.



    3) Brøndby står til at skulle sælge spillere for 44 mio. kr. til sommer. Det er rigtigt mange penge - særligt efter en lortesæson som i år. Hverken Muhktar eller Tibbling kan ligefrem være steget i pris. Tilbage er Wilczek, der med sine 31 år nok ikke ligefrem er et investeringsobjekt. Kaiser kan også være lidt værd. Men her snakker vi under ti mio. kr.



    4) Apropos transfers er det endnu også ret uklart, hvad der er råd til at hente af spillere den anden vej. Ebbe Sand har mumlet noget om, at det afhænger af, om man får "realiseret en transfergevinst" - uden klart at definere, om det er de 44 mio. kr., eller om det er beløb ud over dette. Det lugter dog lidt af, at vi taler peanuts at købe ind for.
    Jeg synes også der er rigeligt fokus på Brøndbys (manglende) transferplaner. Selv lige før kampstart var der et interview med Jan Oscar, hvor han skulle forsøge at bortforklare, men bare endte med at være nedladende. Derudover har jeg også set flere artikler omkring en Brøndbyudrensning i sommerens transfervindue. Når Brøndby ikke selv vil komme med konkrete planer, så kan medierne vel ikke gøre meget andet, end at spørge dem hvad de har tænkt sig? Mangen på mediedækning af Brøndby kan jeg nu ikke nikke genkendende til.


    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Men ingen ved noget.
    Du siger det bedst selv. Ingen ved noget – heller ikke Brøndby selv.

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Gode øjeblikke fra en fremragende dag!

    Skov 1-1 #standard


    Jonas lige ved og næsten


    Viktor 1-2


    Jonas ved 1-2-målet


    Emimente billeder
    Sidst redigeret af rmjdk : 15.04.19 kl. 04:35
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  8. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Set i lyset af, at han imo intet strafbart gjorde, så bør han nøjes med 4 eller hvad der nu er minimum.
    Det han gør er nu strafbart, og det gule kort til PA var helt på sin plads.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,752

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Førstehåndsindtrykket er åbenbart vigtigt for fodboldeksperter. BiF starter som regel bedst med deres kaos taktik. Den fungere generelt ok, i starten, når de har kræfter. Efter 25-30 min fik vi ro og styr på spillet.

    Det bjerg BiF skal bestig i år for nå top 3 begynder at blive stejlt og næste år.... puha. Skøn skøn sejr

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Hvor var Jonas Wind fremragende. Han blik for de andre er formidabel, og hans 1-2 inden han sætter Skov afsted ved 2-1 målet var mums. Nøj, hvor kunne jeg unde ham at score på det saksespark
    Sidst redigeret af ErikB : 15.04.19 kl. 07:04
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'


  13. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,091

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Hvor var Jonas Wind fremragende. Han blik for de andre er formidabel, og hans 1-2 inden han sætter Skov afsted ved 2-1 målet var mums. Nøj, hvor kunne jeg unde ham at score på det saksespark
    Ja han spiller en glimrende sidste time. De første 30-35 min synes jeg dog, at han var lige så usynlig som de andre offensive "stjerner", og i de faser fylder han imo stadig alt for lidt i forhold til f.eks. NDoye. Med mindre han udvikler sig på dette område, så vil jeg stadig være betænkelig ved at lade ham være den direkte afløser for NDoye (når han går på pension), som nogen allerede nævner nu. Jeg ser ham stadig mere som værende den bevægelige angriber, som passer bedst ved siden af en lidt stærkere makker med et par livlige kanter omkring sig.

    Når det er sagt, så er han 99'er og stadig vild ung. Hvor er det godt at han er på en lang kontrakt, at han får spilletid og at han udvikler sig så meget hele tiden. Han bliver fantastisk.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Hvad er det egentlig at vores tifo skal ligne?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Normalt er Superliga xl et rædselsfuldt program MEN i aften kommer Holmstrøm i studiet ..... sir det bar

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #58
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Hvilken dejlig mandag.

    Eneste bidrag jeg har til tråden, udover de mange andre gode observationer der er blevet skrevet om, er at jeg er bekymret over at spillerne ikke formår at følge taktikken som Ståle ligger - det var tydeligt at Ståle instruerede spillerne i at skulle spille op langs siderne og lave mange sideforsydninger. Det lykkedes kun i virkelig få momenter og slet ikke i starten hvor også Ståle i flere omgange var ude og dirigerer. Det er en forholdvis simpel instruks som vi slet ikke formår at omsætte til praksis.

    God mandag!
    Frederik

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #59
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Hedlund har jo allerede to gange i år filmet sig til straffespark. Godt hans tredje forsøg ikke lykkedes. Dommerne bør snart få øje på ham!

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (14/04-2019 kl. 16:00)

    Dejlig sejr og vigtigt at vi bibeholder de 5 point ned til FCM, da vi nu har to svære kampe imod FCM (hjemme) og FCN (ude). Det giver lidt mere ro på

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  2. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 03.04.19, 07:39
  3. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  4. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 125
    Sidste Meddelelse: 20.08.12, 14:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •