Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 42 af 42

Emner: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Bjælden med et mål!

    https://streamable.com/xl0x6
    Hvor henne kan man se FCK med andre end danske kommentatorer?

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.


  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Hvor henne kan man se FCK med andre end danske kommentatorer?
    ESPN

    De har dog kun 1 kamp fra superligaen om ugen så det er ikke ofte at FCK vises. De plejer at vælge nogle ret dårlige og mærkelige kampe faktisk. Jeg tror det har noget med sendetidspunkterne i USA at gøre.
    Sidst redigeret af Kaff : 18.04.19 kl. 21:39
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    En lille teori. Damen ved, at det bliver hans sidste "store" klub. Derfor kan han spille meget bedre, fordi han ikke behøver at tænke på, at der sidder agenter for at sælge ham videre.

    Med andre ord, han spiller i øjeblikket for "sjov" og derfor er han så god :)

    Mvh Bjørn
    Som -runge også skriver, tror jeg at det handler om at han kan lide at være her, og at han brænder for at score for os. - Du kan også tydeligt se hans frustration når han misser en berøring.

    Kom så med en statue foran Parken.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    33 points forspring til klebben.... Arhhhhhhh

  9. De følgende 14 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Det blev til en overbevisende sejr, hvor der aldrig rigtigt var tvivl om kampens udfald. FCM proklamerede, at de ville spille deres eget spil fra starten af kampen og ikke stå dybt, men dette lykkedes de aldrig med. Umiddelbart endte deres 352 formation med at koste dem dyrt, da de ikke fik gavn af den ekstra forsvarsspiller og til gengæld ikke havde noget der mindede om et opspil (på papiret stillede de op i 343, men Evander gled vist hurtigt ned på midtbanen).

    Vores presspil var i dag intet mindre end sublimt og det slog kun fejl enkelte gange. Ellers så havde vi masser af generobringer og vandt mange anden bolde, ligesom FCM blev presset til at lave mange opspilsfejl – særligt fik de slet ikke truet i bagrummet og Onuachu var lukket ned.
    Opspillet fungerede også ganske fint og vi lykkedes med at presse dem på kanterne og fik strækket deres kæder. Egentligt havde vi nok foretrukket ikke at spille så direkte, men personligt synes jeg det fungerede glimrende og det neutraliserede totalt FCMs presspil når de endelig satsede her. Midtjylland var farligst efter lange indkast, men selv dette forstummede og i etableret spil kunne de ikke rigtigt skabe noget.

    Alt i alt var der gode præstationer over hele linjen, selvom nogle var mere iøjnefaldende end andre. Vavro og Bjelland var virkelig stærke i dag, hvor især Vavro sad tungt på Onuachu (der vel kun havde en vellykket aktion mod ham) og Bjelland, som man ellers kunne frygte var udfordret når Midtjyllands spillere kom i fart, havde styr på alle aktioner.

    Boilesen og Ankersen gjorde det fint, men jeg savner noget mere kvalitet i Boilesens offensive aktioner og Ankersens indlæg var forblev ved lige-ved-og-næsten. Det var dog ikke en nem opgave, når FCM havde så mange spillere med tilbage.

    Zeca har vist haft godt af en uges ekstra pause for han var en maskine på midtbanen i dag og dominerede totalt sammen med Falk. Evander, der vist ellers har vist ret lovende takter, blev skilt ad på midten og Poulsen og Sparv kunne blot se på og bakke. Zeca og Falk har en stor andel i, at presspillet var så vellykket og de var derfor også blandt banens bedste.

    Fischer og Skov gjorde det også godt, hvor især Fischer virker til at være ved at komme tilbage fra sin skade. Vi så dog ikke så meget til Skov, der dog havde et rigtig godt samarbejde med Ankersen. Begge bidrog dog rigtig godt defensivt.

    Wind gjorde det også godt i dag og bliver en anelse bedre fra kamp til kamp. Han viste godt overblik for sine medspillere og kom også frem til en stor chance. N’Doye ender dog med at overstråle ham, selvom han havde en svær start og stort set ikke vandt nogle dueller. Som kampen skred frem, slog han dog til og har også flere gode muligheder foruden de to han scorede på.

    Nu er forspringet ned til FCM på otte point og deres moral må have lidt et stort knæk, da de på intet tidspunkt var tæt på at komme tilbage i kampen. Sidst i kampen ændrer de endda formation, hvilket sendte Kian Hansen ud på højre back – dette var naturligvis en fiasko og øger næppe stemningen blandt spillerne. Så med seks runder tilbage ser det meget lovende ud.

    Kampen var ikke synderligt hårdt spillet, men tempoet var nok for højt for MKK, der ender med at have mange uheldige vurderinger. Det gik allerede galt efter to minutter, hvor Evander snildt kunne have været smidt ud, men slipper med en påtale. Senere modtager Falk en advarsel for en satset tackling (han kom for sent i lav fart og får ramt en FCM spiller med spidsen af foden og tolkes den til 6 point er Falk i karantæne – hvilket også vil understrege hvor elendig MKK er), mens Okosun sparker Zeca ned bagfra to gange uden at modtage en advarsel (anden gang endda uden der dømmes frispark). Generelt holdt spillerne sig ellers i skindet og kampen ender med kun at have en advarsel, men der skal uddeles flere, når den forseelse Falk begår, vurderes til en advarsel.


  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Endnu ingen afvisning af eller bekræftelse på, at banderne bliver flyttet ind til banen igen ligesom i november (sluk lyden, Sæbye kommenterer).

    Gør det meget gerne. Men kun hvis I lige kan nå at justere tribunerne først.
    Jeg synes godt nok, flytning af banderne er et fjollet stunt, vi burde føle os for overlegne til at lave. Jeg kan fint leve med, at vi gjorde det sidst som et sjovt drilleri, men gentagelsen i går var i mine øjne pinlig og meget lidt kundevenlig. Jeg ved ikke hvor langt tilbage, man som tilskuer skal stå for at se sidelinien, men række 15 er i hvert fald ikke nok. Det er selvfølgelig ikke nok til at fjerne glæden over gårsdagens fantastiske kamp, men ikke desto mindre er det irriterende.

    Jeg håber, at vi snart igen får en spiller som den unge Kvist eller Claudemir, der kan kaste langt, så vi slipper for bandeflytteriet fremover. Det klæder ikke en klub som FC København.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #38
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Jeg synes godt nok, flytning af banderne er et fjollet stunt, vi burde føle os for overlegne til at lave. Jeg kan fint leve med, at vi gjorde det sidst som et sjovt drilleri, men gentagelsen i går var i mine øjne pinlig og meget lidt kundevenlig. Jeg ved ikke hvor langt tilbage, man som tilskuer skal stå for at se sidelinien, men række 15 er i hvert fald ikke nok. Det er selvfølgelig ikke nok til at fjerne glæden over gårsdagens fantastiske kamp, men ikke desto mindre er det irriterende.

    Jeg håber, at vi snart igen får en spiller som den unge Kvist eller Claudemir, der kan kaste langt, så vi slipper for bandeflytteriet fremover. Det klæder ikke en klub som FC København.
    Den kunne ikke ses fra række 30

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Jeg synes godt nok, flytning af banderne er et fjollet stunt, vi burde føle os for overlegne til at lave. Jeg kan fint leve med, at vi gjorde det sidst som et sjovt drilleri, men gentagelsen i går var i mine øjne pinlig og meget lidt kundevenlig. Jeg ved ikke hvor langt tilbage, man som tilskuer skal stå for at se sidelinien, men række 15 er i hvert fald ikke nok. Det er selvfølgelig ikke nok til at fjerne glæden over gårsdagens fantastiske kamp, men ikke desto mindre er det irriterende.

    Jeg håber, at vi snart igen får en spiller som den unge Kvist eller Claudemir, der kan kaste langt, så vi slipper for bandeflytteriet fremover. Det klæder ikke en klub som FC København.
    Sjovt. Jeg synes det er ret fint vi gør det, jeg er trætte af bolddrenge som nægter at give modstanderen bolden osv, men mht til bander, så gør klubben intet ulovligt og det er ens for begge hold. Håndbold er godt nok en jydesport, men kan de ikke holde boldkastende folk inde i hallerne :)


  15. #40
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Jeg synes godt nok, flytning af banderne er et fjollet stunt, vi burde føle os for overlegne til at lave. Jeg kan fint leve med, at vi gjorde det sidst som et sjovt drilleri, men gentagelsen i går var i mine øjne pinlig og meget lidt kundevenlig. Jeg ved ikke hvor langt tilbage, man som tilskuer skal stå for at se sidelinien, men række 15 er i hvert fald ikke nok. Det er selvfølgelig ikke nok til at fjerne glæden over gårsdagens fantastiske kamp, men ikke desto mindre er det irriterende.

    Jeg håber, at vi snart igen får en spiller som den unge Kvist eller Claudemir, der kan kaste langt, så vi slipper for bandeflytteriet fremover. Det klæder ikke en klub som FC København.
    Om det var pga bandernes placering tør jeg ikke sige, men jeg synes det var rart at FCM gik over til at kaste korte indkast i løbet af kampen.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Det er selvfølgelig irriterende for tilskuere ikke at kunne se sidelinien, men rent fodboldmæssigt, så synes jeg det er fint, at FCK flytter banderne tæt på. FCM skal ikke føle sig velkomne i en direkte guldduel i Parken og kan dette irritere en smule (jeg er lidt i tvivl om, det overhovedet har en effekt udover psykologien), så skal de små marginaler selvfølgelig udnyttes. Jeg lagde desuden mærke til, at bolddrengene i hvert fald ved nogen tilfælde kastede bolden i jorden først, når FCM skulle til at kaste langt, hvilket gør bolden fedtet. Om dette var bevist ved jeg ikke, men jeg så det ikke ske ved FCK indkast.

    Mht selve kampen, så var det meste selvfølgelig meget positivt. NDoye giver sig selv, men også de andre helt store stjerner (lønmæssigt og navnemæssigt) i Bjelland, Zeca, Falk og Fischer var rigtig gode. Mest skuffende var nok højresiden, hvor Ankersens indlæg var ringe og Skov var lukket fuldstændigt ned. Og selvom hans niveau har været genstand for diskussion herinde, så er det imo en lille smule bekymrende, at vi mister Joronen i går. Forhåbentligt var det ikke en alvorlig skade.

    Guldet er ikke vundet endnu, men vi tog et stort skridt nærmere. Nu må man gerne holde fokus og fighten fra i går og tage det med til Farum, så vi kan slette den grimme statistik derude.


  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: FCK - FCM, 18. april 2019, kl 18.00

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Jeg synes godt nok, flytning af banderne er et fjollet stunt, vi burde føle os for overlegne til at lave. Jeg kan fint leve med, at vi gjorde det sidst som et sjovt drilleri, men gentagelsen i går var i mine øjne pinlig og meget lidt kundevenlig. Jeg ved ikke hvor langt tilbage, man som tilskuer skal stå for at se sidelinien, men række 15 er i hvert fald ikke nok. Det er selvfølgelig ikke nok til at fjerne glæden over gårsdagens fantastiske kamp, men ikke desto mindre er det irriterende.

    Jeg håber, at vi snart igen får en spiller som den unge Kvist eller Claudemir, der kan kaste langt, så vi slipper for bandeflytteriet fremover. Det klæder ikke en klub som FC København.
    Jeg vil godt bakke op her, i stille og rolig tone og med kampen lidt på afstand, så der ikke er lagt op til den sædvanlige "Vi har lige basket FCM og Sidelinien kan kun beklage sig over ikke at kunne se bolden gå til indkast, jaja, typisk" ;-)

    Jojo, der er nogle der har sløve bolddrenge når det er belejligt, eller lader græsset stå langhåret eller knastørt når vi er på besøg. Men det er sgu da fordi vi er København og har et meget bedre hold end dem.

    Jeg synes virkelig ikke, vi er i forhold til Midtjylland, hvad SøndErjYskE er i forhold til os. Måske hvis det var Man City eller Barça, der kom forbi ... okay, måske er lange indkast så ikke lige deres trick.

    Og så er det da lidt pinligt at man ikke engang ville stå ved det sidst.
    - De var rykket, fordi der er lagt en helt ny belægning rundt langs banen op til kampen, sagde Jes Mortensen, der er FCK’s kommunikationschef.
    Come on, da. Sig dog ligeud hvorfor I tager udsynet fra os.

  18. De følgende 6 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  3. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 03.04.19, 07:39
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •