Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
82. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    69 84.15%
  • Uafgjort

    8 9.76%
  • OB vinder

    5 6.10%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 56 af 56

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Ja det lyder da godt nok selvopfundet så. Hold da op TV3+... En sæson er en sæson, færdig arbejde. Hvis Robert pløkker 3 ind, så napper han rekorden. Alt andet er simpelthen noget ævl.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    I øvrigt forstår jeg ikke helt interessen for Sands gamle rekord.
    Jeg forstår omvendt til fulde interessen for at overgå alle rekorder sat derude, også Sands.

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    For mig er 26 mål af en midtbanespiller i sig selv en del mere imponerende end hvad Sand lavede.
    Uanset, hvor meget mere imponerende Robert Skovs sæson har været, så er det erfaringsmæssigt lettere at møde de med vestegnstendenser med ubestridelige fakta - såsom rekorder -, end det er at møde dem med argumenter. Uanset, hvor åbenbare og objektivt kvalificerede disse argumenter måtte være.

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Boffer Se meddelelser
    Jeg forstår omvendt til fulde interessen for at overgå alle rekorder sat derude, også Sands.



    Uanset, hvor meget mere imponerende Robert Skovs sæson har været, så er det erfaringsmæssigt lettere at møde de med vestegnstendenser med ubestridelige fakta - såsom rekorder -, end det er at møde dem med argumenter. Uanset, hvor åbenbare og objektivt kvalificerede disse argumenter måtte være.
    På mange måder, hader jeg virkelig mine Brøndby “venner” :(

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    På mange måder, hader jeg virkelig mine Brøndby “venner” :(
    Det gør vi alle, men med en sejr på søndag er det som om det hele skifter, og jeg pludselig finder mig selv i gang med at skrive til samtlige pis-gule forstadsforherligere i min telefon! Fuldstændig lige som sidst da vi vandt 😍

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Boffer Se meddelelser
    Jeg forstår omvendt til fulde interessen for at overgå alle rekorder sat derude, også Sands.

    Uanset, hvor meget mere imponerende Robert Skovs sæson har været, så er det erfaringsmæssigt lettere at møde de med vestegnstendenser med ubestridelige fakta - såsom rekorder -, end det er at møde dem med argumenter. Uanset, hvor åbenbare og objektivt kvalificerede disse argumenter måtte være.
    Nu titlen alligevel er hjemme, og der ikke sker så meget, kan vi da lige gribe fat i den her igen og få de helt rigtige cifre på banen.

    Brøndbys fans griber fat i, at Ebbe Sand har den ubestridte målrekord med Ebbe Sands 28 mål, og den vil Skov ikke kunne overgå på grund af diverse mere eller mindre rimelige betragtninger.

    Ligaen har 36 kampe nu; dengang var der kun 33. Så selv hvis Skov skulle passere Sand er det sket på flere kampe.

    Skov har så misset et par kampe, og er endnu ikke på mere end 31 – han kan højest nå 34. Men så begynder folk at finde spillede minutter frem.

    Og så kan man godt se at det begynder at blive lidt gribe-efter-halmstrå-agtigt, ikke? Og helt indlysende, at vi sammenligner forskellige frugtsorter. Især når der var 3 kampe mod alle bundhold for Sand, og kun 2 nu.

    Det sjove er så, at de samme der forsvarer Sands 'rekord', og jeg skriver den med vilje i anførselstegn, selv laver numre for at få det til at lyde større.

    28 mål er nemlig ikke Sands rekord. Det er Hans Aabechs, og den nåede han i 1973 for Hvidovre. På 33 kampe? Ha! Han brugte 22 kampe til det. (Og jeg aner faktisk ikke om han deltog i dem alle). Et langt bedre resultat end Sand.

    Den rekord blev tangeret allerede i 1981. OB's Allan Hansen scorede også 28. Igen aner jeg ikke hvor mange kampe han spillede, men det var i alle fald ikke mere end 30.

    Begge disse bedrifter blev opnået mens Brøndby IF var en klub, der fandtes. Tror I, at en rekord havde haft gyldighed i BIF-øjne, hvis en Brøndbyspiller havde sat den engang i firserne? Det kan vi vist godt gå ud fra ;-)

    I stedet kan man læse argumenter for, at øverste række ikke er nok i sig selv; det skal have heddet Superligaen på det pågældende tidspunkt. Det er ret komisk i betragtning af hvor tit man har hørt fra de kanter at vi er historieløse fans, ikke ...

    Det dér er ikke Ebbe Sands rekord, kort og godt. Det er Aabechs rekord, som Allan Hansen og Ebbe Sand har tangeret, men brugt stadig flere kampe på.

    Personligt er jeg ikke særlig interesseret i rekorder overhovedet, men selvfølgelig vil jeg da gerne se Skov lave 29 mål, for det har ingen gjort på en sæson før. Kampantal eller ej.

    Og hvis nogen så meget som vover at påstå, at kampantallet er vigtigt, så gør de automatisk Ebbe Sands 'rekord' stendød af disse grunde. Dansk fodbold begyndte ikke i 1991.


  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Tak for den pointe! Ikke kun pga. Sand/Skov-diskussionen, men også fordi det er til konstant irritation, at fodboldstatistik pludselig nulstilles, fordi en eller anden turnering har fået nyt navn. Asså, wtf! Premier League har jo fx nogle dejlige evigheds(!)-tabeller på deres hjemmeside. "All-time stats" my arse. Alt inden 1992 er jo ikke med, blot fordi turneringen før det år havde et mere logisk navn: https://www.premierleague.com/stats/all-time
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Tak for den pointe! Ikke kun pga. Sand/Skov-diskussionen, men også fordi det er til konstant irritation, at fodboldstatistik pludselig nulstilles, fordi en eller anden turnering har fået nyt navn. Asså, wtf! Premier League har jo fx nogle dejlige evigheds(!)-tabeller på deres hjemmeside. "All-time stats" my arse. Alt inden 1992 er jo ikke med, blot fordi turneringen før det år havde et mere logisk navn: https://www.premierleague.com/stats/all-time
    Skulle man holde fast, så er det jo også en god nyhed for os, for så er vi kommet længst i Europa med vores 1/8-finaler i Champions og Europa League.

    Kvart- og semifinaler kan nulstilles, for turneringerne hed noget andet da Brøndby kom langt i dem ...

    Og hey. Tæller topscorertitler før 1991 ikke ... så er det vel heller ikke helt fair at DM-titler gør. Tillykke, Brøndby IF, med jeres seks mesterskaber mod vores 13.


  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Tak for den pointe! Ikke kun pga. Sand/Skov-diskussionen, men også fordi det er til konstant irritation, at fodboldstatistik pludselig nulstilles, fordi en eller anden turnering har fået nyt navn. Asså, wtf! Premier League har jo fx nogle dejlige evigheds(!)-tabeller på deres hjemmeside. "All-time stats" my arse. Alt inden 1992 er jo ikke med, blot fordi turneringen før det år havde et mere logisk navn: https://www.premierleague.com/stats/all-time
    Nogle gange, så nulstilles statistikken ikke så meget pga. turneringens navn, men mere fordi starten af 90'erne er ca. det tidspunkt, hvor data begyndte at blive opsamlet ordentligt :-) Inden da har vi jo ikke engang ordentlig registrering af holdopstillinger.

    Men som rekord aficionado, så ser jeg det jo ikke som en enten eller. Jeg ser det bare som flere separate rekorder. Der skal jo være noget at lave for typer som mig. Selektive rekorder FTW! :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Nogle gange, så nulstilles statistikken ikke så meget pga. turneringens navn, men mere fordi starten af 90'erne er ca. det tidspunkt, hvor data begyndte at blive opsamlet ordentligt :-) Inden da har vi jo ikke engang ordentlig registrering af holdopstillinger.

    Men som rekord aficionado, så ser jeg det jo ikke som en enten eller. Jeg ser det bare som flere separate rekorder. Der skal jo være noget at lave for typer som mig. Selektive rekorder FTW! :-)
    Det er klart, at statistikkerne er stærkt begrænsede, når vi går 100 år tilbage, men jeg er nu ret sikker på, at man har komplette data over eksempelvis målscorere i den bedste engelske række helt tilbage fra starten. Man har dem i hvert fald meget længere tilbage end 1992, så det er reelt en kunstig skillelinje, man har lavet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Nu er vores kalender jo fra det år da Jesus blev født, ingen tvivl om at fans fra om-egnen gerne så at dette blev nulstillet i 1964. Når nogle nu nævner Hans Aabech får jeg næsten tårer i øjnene. Var Hvidovre fan dengang i 1973.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    PAS PÅ Aabech !! :-)

  20. De følgende 4 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 10:00
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  3. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  4. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •