Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
82. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    69 84.15%
  • Uafgjort

    8 9.76%
  • OB vinder

    5 6.10%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 56

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    OB forsøgte sig med direkte spil og de var fint med i starten af kampen, hvor deres direkte tilgang voldte problemer for vores presspil. Som kampen skred frem, fik vi dog bedre styr på dem og efter den første scoring var der ikke tvivl om kampens udfald.

    Generelt var der gode præstationer over hele linjen. Vavro og Bjelland var sikre i de defensive aktioner og kom til tider også med frem på banen.
    Zeca og Falk kontrollerede fint midtbanen og selvom både Skov og Fischer ikke havde så meget held med deres aktioner i starten af kampen slutter de begge ganske fint.
    Wind viste endnu flere eksempler på sin glimrende teknik og overblik og er generelt svær for modstanderne at håndtere når han trækker væk fra sin plads. N’Doye scorer to mål og viser igen hvorfor han er klubbens ubestridte topscorer.

    OB vil nok føle sig særdeles snydt selvom de taber 4-0, da Jens Maae leverer endnu en tvivlsom dommerpræstation til samlingen, men det burde de nu ikke. Ved den første scoring var N’Doye offside, men så har OB heller ikke mere de retmæssigt kan klage over. Bolden rammer Winds hånd ved 3-0 scoringen, men med de nuværende regler skal den ikke dømmes (naturlig position, bold mod hånd, kort afstand – kort og godt, så hænger Winds arm og dingler, da den bliver ramt af bolden og armen ryger endda tilbage efterfølgende). Med det jeg har læst om de nye regler, så vil den slags dog blive dømt i fremtiden (hvilket jeg personligt ikke er tilhænger af). Desuden blev Wind snydt for et ganske klart straffespark, ligesom Fischer også burde have fået et. Er man lidt grov kan man sige, at Maae glemte det gule kort i førstehalvleg og kontaktlinserne i anden halvleg. VAR vil næppe hjælpe på det, når man hører Maaes forklaringer efterfølgende, hvor han ikke engang rigtigt ville erkende en manglende offsidekendelse ved vores første scoring og bagefter kom med en besynderlig forklaring på hvorfor der ikke var straffespark til Fischer.

    Kampen bliver dog næppe husket for den ellers solide sejr eller dommeren der sejlede rundt, men snarere for afskeden med Kvist – selvom det formentligt ikke bliver hans sidste kamp. Nu må vi se om vi allerede er mestre inden vi skal møde Brøndby eller om kampen mod Brøndby vil afgøre det.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    14

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Fantastisk assist af Kvist!


  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Ja men er jeg den eneste der håber at FCM vinder i morgen? Fest på søndag i parken bliver det jo alligevel, men vil helst slå de små blå-gule på søndag.
    FCN sejr vil rykke BiF tættere på 6. pladsen og give os mesterskabet. Må erkende det tæller højere end “selv at sikre sig mesterskabet, samtidig med BiF får den gratis motivation, st de kan udskyde festen” scenariet.


  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    N’Doye scorer to mål og viser igen hvorfor han er klubbens ubestridte topscorer.
    Ubestridte og ubestridte... :-) Der er da en, der bestrider det en lille smule...
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Ubestridte og ubestridte... :-) Der er da en, der bestrider det en lille smule...
    Mon ikke der menes all-time topscorer? ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Runder N'Doye de 25 ligamål i denne sæson? I så fald skal han score 1 mål/kamp i resten af sæsonen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Havde vi tabt til OB ville jeg sk*de grønne grise den næste uge, nu har jeg mere overskud til MÅSKE at acceptere muligheden for først at blive mestre imod bøf. Men jeg vil stadig juble, hvis fcm sætter point til i aften. Mht. æres port, så ved jeg godt det ikke er realistisk andet end hvis vi laver en selv
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser

    ... og vandt. Den ovenfor nævnte æresport kan der dog skydes en hvid pind efter. De ville hellere opløse klubben end lave den gestus, selv om de gerne vil modtage den.
    Og har vi en citat tråd? For denne her fra William Kvist fortjener da lidt ;)

    Så Brøndby er da mere end velkomne. Det ville være fint, hvis de havde lyst til at klappe os ind.
    - Ville du gøre det samme, hvis det havde været omvendt, og Brøndby var blevet mestre?
    - Det er et meget hypotetisk spørgsmål. Det kommer ikke til at ske i min levetid, siger den 32-årige FCK’er


  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    Er der nogen der kan forklare mig hvorfor de i optakten proklamerer at Robert Skov kun har 2 kampe tilbage at score i, for at slå rekorden? Som jeg kan se, så er der da 3 kampe udover OB kampen tilbage i slutspillet?
    Fordi Ebbe Sands 28 mål blev scoret i 33 kampe, som var antallet af kampe på en sæson dengang.

    EDIT: Lad mig lige tilføje, at jeg er enig i de efterfølgende indlæg om, at antal kampe er underordnet ift. rekorden. Jeg svarede bare på Fedes spørgsmål. :)
    Sidst redigeret af MSP : 29.04.19 kl. 14:08 Årsag: tilføjelse

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Fordi Ebbe Sands 28 mål blev scoret i 33 kampe, som var antallet af kampe på en sæson dengang.
    Men hvis vi skal være tekniske så ret mig hvis jeg tager fejl. Ebbe spillede samtlige kampe den sæson men Robert Skov har ikke spillet alle kampe i år så han har vel stadig 3 kampe til at score 3 mål eller tager jeg fejl hvis vi skal fluekneppe....

  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Fordi Ebbe Sands 28 mål blev scoret i 33 kampe, som var antallet af kampe på en sæson dengang.
    Scorer han 29 mål har han rekorden. End of story.

    Alt det andet med at tilpasse statistikken efter forgodtbefindende er tåbeligt. Så skal man også til at pille i at Skov kun er noteret for 30 kampe og Sand spillede alle 33 kampe. Men så spillede Sand færre minutter. Men til gengæld møder Skov de bedste hold i rækken flere gange end Sand gjorde. Og ævlebævle.
    Hejsa
    Elver's Avatar


  18. #43
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Scorer han 29 mål har han rekorden. End of story.

    Alt det andet med at tilpasse statistikken efter forgodtbefindende er tåbeligt. Så skal man også til at pille i at Skov kun er noteret for 30 kampe og Sand spillede alle 33 kampe. Men så spillede Sand færre minutter. Men til gengæld møder Skov de bedste hold i rækken flere gange end Sand gjorde. Og ævlebævle.
    Skov skal bare lave et hatrick i Derby, så kan man slippe for at skulle diskutere med tungnemme brøndbyfans.


  19. #44
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Men hvis vi skal være tekniske så ret mig hvis jeg tager fejl. Ebbe spillede samtlige kampe den sæson men Robert Skov har ikke spillet alle kampe i år så han har vel stadig 3 kampe til at score 3 mål eller tager jeg fejl hvis vi skal fluekneppe....
    Korrekt.

    I øvrigt forstår jeg ikke helt interessen for Sands gamle rekord. Den er på den ene side sat i færre kampe end Skov (forhåbentlig) ender på, på den anden side er den sat i en liga der for mange holds vedkommende bestod af halvtidsprofessionelle, og som ikke havde et slutspil og dermed tre frem for to kampe mod alle bundholdene.

    Vil man imponere mig med en sammenblanding af æbler og pærer, så overgå Henning Enoksens 27 mål i 22 kampe for Vejle i 1958 ;-)

    For mig er 26 mål af en midtbanespiller i sig selv en del mere imponerende end hvad Sand lavede.


  20. #45
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (28. april 2019, kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Korrekt.
    For mig er 26 mål af en midtbanespiller i sig selv en del mere imponerende end hvad Sand lavede.
    Læg dertil 8 assist. Så hedder den 71 minutter pr. mål han er involveret i. De tungnemme fra vestegnen, som ikke synes han er noget specielt og 'bare' har et godt spark, må have så store rektale smerter, at intet tal kan beskrive det.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 10:00
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  3. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  4. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •