Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 68 af 68

Emner: OB - FCK

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: OB - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Selvom ironien var til at lure, så kan jeg egentlig forstå hvis man kan være i tvivl. For bortset fra den med ikke at være på træningsbanen (som jeg ikke har set før), så har forfatteren på finurlig vis formået at hive mange af de klassiske `sandheder` om Ståle frem, som ofte har været at finde herinde i nedgangstider. Vi kan grine nu, men kan også lige huske på, at der er flere som herinde i dybeste alvor har skrevet de ting. Og mon ikke mange af dem hives frem igen, næste gang vi får en dårlig periode.
    Tror desværre du har ret Kasper. Næste gang vi spiller dårligt, fx fordi vi har købt de forkerte spillere eller benytter en forkert taktik som modstanderne har læst, skal vi nok desværre endnu engang lytte på de samme tarvelige beskyldninger fra visse fans om, at vi har købt for dårligt ind eller ikke får nok ud af vores hold. Og man ved bare, at den kritik forstummer, når vi så igen har et hold, der fungerer og vinder kampe. Trist, men nogen bliver jo bare aldrig klogere.
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: OB - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Tror desværre du har ret Kasper. Næste gang vi spiller dårligt, fx fordi vi har købt de forkerte spillere eller benytter en forkert taktik som modstanderne har læst, skal vi nok desværre endnu engang lytte på de samme tarvelige beskyldninger fra visse fans om, at vi har købt for dårligt ind eller ikke får nok ud af vores hold. Og man ved bare, at den kritik forstummer, når vi så igen har et hold, der fungerer og vinder kampe. Trist, men nogen bliver jo bare aldrig klogere.
    Et godt debatforum er præget af stor spændvidde, stor rummelighed og stor nysgerrighed overfor andre synspunkter. Uanset om andre repræsenterer synspunkter, der ligger fjernt fra ens egne synspunkter, så har de som regel altid en pointe, man kan interessere sig for og også pointer, som man kan prøve sine egne argumenter af overfor.

    En ensretning af hvad man må eller ikke må, hvad der er god stil og ikke god stil mm. ligger mig uendelig fjernt, hvis vi skal have et interessant forum. Så for forummets skyld, så tror jeg, at en stor gensidig respekt for hinandens synspunkter er vigtig uanset ståsted. Tingene bølger og diskuteres mens de bølger og det er en præmis.

    ... og Ståle er ikke fredet, han er til tider genial og til tider ser han ud til at være det modsatte. Han ramte gevaldig plet op til sidste sæson på alle måder og han har tiltrukket Zeca, Bjelland, Fischer m.fl. godt arbejde. Men den sportlige deroute i 2017/18 står der også Ståle på - håbløse transfers i 1½år kostede. Det bør man kunne have en rummelig og respektfuld debat om og accept af, at der til tider ryger nogle kontante holdninger afsted på baggrund af.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 15.07.19 kl. 17:24
    Goldbæks Højrefod


  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: OB - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Et godt debatforum er præget af stor spændvidde, stor rummelighed og stor nysgerrighed overfor andre synspunkter. Uanset om andre repræsenterer synspunkter ligger fjernt ens egne synspunkter, så har de som regel altid en pointe, man kan interessere sig for og også pointer, som man kan prøve sine egne argumenter af overfor.

    En ensretning af hvad man må eller ikke må, hvad der er god til og ikke god stil mm. ligger mig uendelig fjernt, hvis vi skal have et interessant forum. Så for forummets skyld, så tror jeg, at en stor gensidig respekt for hinandens synspunkter er vigtig uanset ståsted. Tingene bølger og diskuteres mens de bølger og det er en præmis.

    ... og Ståle er ikke fredet, han er til tider genial og til tider ser han ud til at være det modsatte. Han ramte gevaldig plet op til sidste sæson på alle måder og han har tiltrukket Zeca, Bjelland, Fischer m.fl. godt arbejde. Men den sportlige deroute i 2017/18 står der også Ståle på - håbløse transfers i 1½år kostede. Det bør man kunne have en rummelig og respektfuld debat om og accept af, at der til tider ryger nogle kontante holdninger afsted på baggrund af.
    Der er virkelig nogen, der ikke forstår ironi i det her forum. :D

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: OB - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Tror desværre du har ret Kasper. Næste gang vi spiller dårligt, fx fordi vi har købt de forkerte spillere eller benytter en forkert taktik som modstanderne har læst, skal vi nok desværre endnu engang lytte på de samme tarvelige beskyldninger fra visse fans om, at vi har købt for dårligt ind eller ikke får nok ud af vores hold. Og man ved bare, at den kritik forstummer, når vi så igen har et hold, der fungerer og vinder kampe. Trist, men nogen bliver jo bare aldrig klogere.
    Kritik er meget velkommen især hvis den bare er en smule saglig. Og det var den bestemt ofte når det f.eks. kom til de dårlige indkøb, valg af taktik osv. Men nu var det jo ikke det, som jeg hentydede til eller som indlægget brugte. De sædvanlige floskler som nogen yndede at bruge f.eks. omkring at Ståle bevidst tager dårlige beslutninger pga ren stædighed eller for ikke at se dum ud mht indkøb, at han ikke tør bruge de unge, at han kun kan en taktik og hvad der eller har været af `sjove` betragtninger, ja dem kan jeg personlig godt undvære. Men fair nok - det er selvfølgelig et debatforum, så man kan skrive hvad man vil.
    Sidst redigeret af k@sper : 15.07.19 kl. 17:35

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: OB - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Der er virkelig nogen, der ikke forstår ironi i det her forum. :D
    Ironi er sjovt og virker når det fremhæver en pointe et eller særligt standpunkt. Når det misforståes i hobetal, så er det forfejlet ironi.

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: OB - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Ironi er sjovt og virker når det fremhæver en pointe et eller særligt standpunkt. Når det misforståes i hobetal, så er det forfejlet ironi.
    Begge ting kan jo godt være rigtig på samme tid - tydeligvis. Men jeg skal da undskylde, at ironien åbenbart var for subtil. Det sker jo tit på skrift. Pointeløs var den dog ikke:-)
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: OB - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kritik er meget velkommen især hvis den bare er en smule saglig. Og det var den bestemt ofte når det f.eks. kom til de dårlige indkøb, valg af taktik osv. Men nu var det jo ikke det, som jeg hentydede til eller som indlægget brugte. De sædvanlige floskler som nogen yndede at bruge f.eks. omkring at Ståle bevidst tager dårlige beslutninger pga ren stædighed eller for ikke at se dum ud mht indkøb, at han ikke tør bruge de unge, at han kun kan en taktik og hvad der eller har været af `sjove` betragtninger, ja dem kan jeg personlig godt undvære. Men fair nok - det er selvfølgelig et debatforum, så man kan skrive hvad man vil.
    Well... Det er nok min påstand at det snarere er dig der karikerer kritikken; fx er der nok ikke nogen, der i ramme alvor har beskyldt Ståle for 'bevidst at tage dårlige beslutninger'. Men i det mindste anerkender du da ytringsfriheden - dit storsind kender ingen grænser:-)
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: OB - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Well... Det er nok min påstand at det snarere er dig der karikerer kritikken; fx er der nok ikke nogen, der i ramme alvor har beskyldt Ståle for 'bevidst at tage dårlige beslutninger'. Men i det mindste anerkender du da ytringsfriheden - dit storsind kender ingen grænser:-)
    Med al respekt, så prøv at kigge gamle indlæg igennem fra f.eks. sæsonen 17/18. Der vil du netop finde sådanne påstande i de mange ´smid Ståle på porten´ indlæg. Her vil du flere steder finde påstande om hans enorme stædighed (som deraf koster holdet pga de forkerte valg stædigheden medfører) samt de klassiske `Ståle bruger aldrig de unge`, `Ståle er blank offensivt, og alt godt spil tidligere var udelukkende Wiggen og de andre assistenters fortjeneste` osv. Med andre ord klassiske Ståle `sandheder` som det oprindelige indlæg i denne tråd brugte nogle af som ironisk tilgang, og som jeg kommenterede på.
    Selvfølgelig må man kritisere Ståle, selvfølgelig må man mene alt muligt dårligt om ham, selvfølgelig var der et utal af helt fair kritiske indlæg (jeg har endda selv skrevet enkelte), selvfølgelig kommer der flere i næste dårlige periode, men den type indlæg som du nævner at jeg karikerer findes. Og der er en del dem, og jo det var dem (som du mener er karikerede) jeg mindede folk om eksisterede - ikke almindelig fair kritik som jeg nok godt kan forstå kommer i dårlige perioder. Men det er selvfølgelig sjovere at svare på mit indlæg som om, at det var kritik set helt generelt i dårlige perioder, som jeg var overrasket/fortørnet over.....
    Sidst redigeret af k@sper : 16.07.19 kl. 20:43

  12. De følgende 3 brugere er enige:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •