Se afstemningsresultater: Resultatet?

Stemmeafgivere
60. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK-sejr

    48 80.00%
  • Uafgjort

    8 13.33%
  • AGF-sejr

    4 6.67%
Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 42 af 42

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Vi har godt nok stadig Roerslev i truppen.

    Jeg er som sådan enig, vi ser stadig stærke ud, om jeg ligefrem ville sige markant styrket er noget andet.

    Men vi har stadig det store problem at vi ikke er gode nok i bredden. Bjelland skadet? Shit.
    Doye eller Wind skadet?

    Vi er dækket ind på højreback, og til dels på kanterne, hvis vi tager Falk derud, eller med Holse, og bruger Stage fx i midten.

    måske også angreb, med Fischer der kan komme op og Daramy i nogle kampe, men ikke godt nok til Europa.

    Og hvad hvis Pierre også render ind i en skade nu? Vi er alt for tynde i truppen, og hvad vi har af reserver, er der maks en spiller der kan tage over pladserne.

    Og hertil er der også konkurrencen til pladserne.
    Jeg er sådan set enig, men det er jo så absolut også den/de sværeste transfers du efterlyser her. Spillere der er gode nok til at erstatte de nævnte spillere europæisk, men samtidig er med på at være back-up indtil (hvis) de skulle blive skadet eller lignende.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Jeg er sådan set enig, men det er jo så absolut også den/de sværeste transfers du efterlyser her. Spillere der er gode nok til at erstatte de nævnte spillere europæisk, men samtidig er med på at være back-up indtil (hvis) de skulle blive skadet eller lignende.
    Det er det uden tvivl, men der burde stadig være en del kampe hvor de vil have chancen. Vi har en alt for stor svaghed ved skader og lign. Nogle af spillerne man henter ind, vil også være som tiltænkt en større rolle om et år fx som en på højre kant når Skov nok sælges næste sommer.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Problemet med bredden er nok primært at de løntunge ydremandater simpelthen er for langt fra niveau.. Ellers er trupsammensætningen vel egentlig tæt på perfekt (når vi har hentet den VB).. Men da hverken Pieros eller Papa er i nærheden af at have niveau til vores start 11’er i tilfælde af skader ser det bare for tyndt og skrøbeligt ud.. Kunne man foruden en ny VB skifte de to ud med to nye spillere, har vinduet været tæt på perfekt..

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Altså super fint at vi vurdererer en masse spillere og fed transfertråd .... MEN til tider virker det som om at folk glemmer at der er et budget der skal overholdes og at vi har nogle ekstremt dyre spillere i toppen i hierakiet ... hvis vi har 15-16 gode /dyre spillere kan vi ikke bede om mere ... samtidig skal Eksempelvis Boile jo stadig have løn og det samme skal Mudrii selvom de ikke bidrager ....

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Altså super fint at vi vurdererer en masse spillere og fed transfertråd .... MEN til tider virker det som om at folk glemmer at der er et budget der skal overholdes og at vi har nogle ekstremt dyre spillere i toppen i hierakiet ... hvis vi har 15-16 gode /dyre spillere kan vi ikke bede om mere ... samtidig skal Eksempelvis Boile jo stadig have løn og det samme skal Mudrii selvom de ikke bidrager ....
    Jeg tænker, at i forhold til skadede spillere, der af gode grunde ikke kan passe deres arbejde, må der være nogle forsikringer der holder klubbens lønudgifter helt eller delvist nede på den enkelte spiller, så længe man ikke kan bruge dem på grønsværen. Andet giver ikke mening.
    Når den enkelte spiller så er klar igen, vil der selvfølgelig være en større lønpost, såfremt klubben har hentet en erstatning.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Hvis det stod til mig blev følgende spillere sendt videre i løbet af det næste år:

    Stephan Andersen (Det sker jo nok ved kontraktudløb til vinter)
    Michael Lüftner
    Sotirios Papagiannopoulos
    Pierre Bengtsson
    Uros Matic
    Nicolaj Thomsen
    Pieros Soteriou

    Der er alt for mange løn-kroner bundet op i reserver, som ikke er gode nok til at presse på for en startplads. Som andre har nævnt, er det bare rigtig svært at finde spillere, der er gode nok, men som stadig er klar til at være reserve, når de kommer.

    Jeg synes, at vores stærkeste startopstilling er tæt på perfekt. Der er ikke nogle pladser, hvor jeg synes, vi er svage eller hvor jeg tror vi kan hente spillere, der er meget bedre end det vi har. Så det er i bredden vi skal styrke os.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    I øvrigt fortjener AGF ros for deres protest mod Viasat. AGF har trukket hele 5 ud af de 8 første mandagskampe. Det er sgu fair at de protesterer, og vi burde støtte op om deres protest.


  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    I øvrigt fortjener AGF ros for deres protest mod Viasat. AGF har trukket hele 5 ud af de 8 første mandagskampe. Det er sgu fair at de protesterer, og vi burde støtte op om deres protest.
    Det må selv rode med, https://www.tv2ostjylland.dk/artikel...-droppe-parken

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Ligesom vi selv må rode med at Viasat vil have os til at købe deres stream?

    I øvrigt har AGF fået deres vilje og står på nedre D. De lever op til kravene som parken udstikker, ved at prækøbe 400 billetter minimum. Jeg synes egentlig ikke der er så meget at komme efter længere på denne konto.
    1) Agf brokkede sig over at brøndby fik særbehandling (fair nok).
    2) parken stiller krav til at få sammen behandling, med at de skal møde talstærkt op.
    3) agf kviterer ved at møde talstærkt op. Ja halvdelen bor sikkert på vesterbro men det er sagen uvedkommende.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Bare af almindelig nysgerrighed: Er det Falk eller Zeca du gerne ser bænket, når nu du vil have en central midt til start 11'eren? Eller vil du smide Falk ud på kanten og så bænke Skov eller Fischer i stedet?

    Man kunne selvfølgelig også begynde at spille 3-5-2, men det bliver næppe i Ståles regeringstid, at det bliver startopstillingen.
    Jeg tænker en midtbane med Zeca plus ny mand. Falk er forrygende i Superligaen - der er vi meget i boldbesiddelse og hans offensive kvaliteter dominerer ofte modstanderen. Når vi spiller gruppespil i europa, så er er der brug for mere fysik og power på den centrale del af midten. Der kommer han desværre lidt til kort.

    Jeg er enig med dem, der mener, at vi ser skræmmende ud i Superligaen, men de steder på banen vi skulle tage et løft for at kunne spille mod de bedste, der har vi ikke gjort det.

    Når nogen mener, at vi er styrket ift. sidste sæson, så har jeg meget svært ved at finde fodbold-fagligt belæg for det. Se de to første kampe - vi har spillet 180 minutter, hvoraf kun 60 minutter har været godkendt defensivt. Til sammenligning var forsvaret Fort Knox i sidste sæson. Der kan suppleres med mange observationer, men buttomline er, at vi ikke er lige så gode som sidste sæson. Så kan man tro på potentialet, på sandsynligheden for at det indfries og håbe det sker hurtigt, men lige nu er det notorisk, at holdet er svækket ift. sidste sæson.

    Ligesom forklaringer om at Bartolec har erstattet Roerslev mm. kan være svære at forstå. Sidste forår havde vi Ankersen og Varela, nu har vi Bartolec og Varela. Eller vi er styrket fordi der er en sket en ændring på bænken (Stage har erstattet Kvist). Men det har ikke styrket holdets topniveau og bragt os tættere på et højere europæisk niveau.

    Jeg er meget komfortabel med truppen set i Superliga sammenhæng, men at at påstå, at vi er styrket eller har løftet vores niveau på en europæisk målestok, det kan jeg have svært ved at se belægget for, når jeg ser på holdets nuværende niveau og præstationer. I sport har man det niveau man præsterer til.
    Goldbæks Højrefod

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg tænker en midtbane med Zeca plus ny mand. Falk er forrygende i Superligaen - der er vi meget i boldbesiddelse og hans offensive kvaliteter dominerer ofte modstanderen. Når vi spiller gruppespil i europa, så er er der brug for mere fysik og power på den centrale del af midten. Der kommer han desværre lidt til kort.

    Jeg er enig med dem, der mener, at vi ser skræmmende ud i Superligaen, men de steder på banen vi skulle tage et løft for at kunne spille mod de bedste, der har vi ikke gjort det.

    Når nogen mener, at vi er styrket ift. sidste sæson, så har jeg meget svært ved at finde fodbold-fagligt belæg for det. Se de to første kampe - vi har spillet 180 minutter, hvoraf kun 60 minutter har været godkendt defensivt. Til sammenligning var forsvaret Fort Knox i sidste sæson. Der kan suppleres med mange observationer, men buttomline er, at vi ikke er lige så gode som sidste sæson. Så kan man tro på potentialet, på sandsynligheden for at det indfries og håbe det sker hurtigt, men lige nu er det notorisk, at holdet er svækket ift. sidste sæson.

    Ligesom forklaringer om at Bartolec har erstattet Roerslev mm. kan være svære at forstå. Sidste forår havde vi Ankersen og Varela, nu har vi Bartolec og Varela. Eller vi er styrket fordi der er en sket en ændring på bænken (Stage har erstattet Kvist). Men det har ikke styrket holdets topniveau og bragt os tættere på et højere europæisk niveau.

    Jeg er meget komfortabel med truppen set i Superliga sammenhæng, men at at påstå, at vi er styrket eller har løftet vores niveau på en europæisk målestok, det kan jeg have svært ved at se belægget for, når jeg ser på holdets nuværende niveau og præstationer. I sport har man det niveau man præsterer til.
    Det er vel ikke en helt urimelig antagelse, at holdet bliver bedre i takt med, at det bliver mere sammenspillet. Sidste år lagde vi til sammenligning fra land med nedenstående tre kampe (tak Nipserstat), og det gik jo som bekendt OK alligevel.

    1 12/07/2018 KuPS - FC København 0-1 2890 Kuopion Keskuskenttä UEFA Europa League Ståle Solbakken
    2 16/07/2018 FC København - AC Horsens 1-2 11890 Telia Parken Superliga Ståle Solbakken
    3 19/07/2018 FC København - KuPS 1-1 7145 Telia Parken UEFA Europa League Ståle Solbakken

    Dengang stillede vi endda med stort set det samme forsvar (i hvert fald imod Horsens), som et par måneder før havde vundet play-off kampen mod AGF med 4-1. Den eneste forskel var, at Papagiannopoulos var trådt ind i stedet for Erik Johansson, efter denne valgte at rømme pladsen for en yndig svensk TV stjerne.

    Angående fysik og power på den centrale del af midten, så er Jens Stage vel garant for netop det, så der tror jeg heller ikke, du behøver være så bange. Det er jo netop derfor, de var så glade for ham i Aarhus.

    Jeg har det helt fint med, at vi prøver at bygge holdet op omkring spillere, der allerede har vist, at de kan klare sig i Superligaen, frem for at kaste millioner efter diverse spillere, som ikke viser sig at slå til. Det kan godt være, det ikke er ligeså sexet at hente en spiller i AGF, som det er at finde en spanskfødt bosnier i Mainz eller bror til Nemanja Matić i Sturm Graz, men til gengæld er chancen for, at de falder til fra dag et markant større. Victor Nelsson bliver sandsynligvis et lige så stort hit som Vavro var, og han behøver stensikkert ikke en hel sæson til at spille sig ind.

    Ikke at det skal afholde os fra at hente den nye Zuma, N'Doye eller Jesper Grønkjær, når chancen byder sig, men der skal også være mening med galskaben. Endnu en central midbanespiller står helt sikkert ikke højt på ønskesedlen hos Ståle, så der skal du næppe satse på, at vi bruger flere penge i denne sæson (med mindre Falk eller Zeca mod forventning bliver solgt eller Delaney pludselig står med hatten i hånden og banker på).
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2019 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det er vel ikke en helt urimelig antagelse, at holdet bliver bedre i takt med, at det bliver mere sammenspillet. Sidste år lagde vi til sammenligning fra land med nedenstående tre kampe (tak Nipserstat), og det gik jo som bekendt OK alligevel.

    1 12/07/2018 KuPS - FC København 0-1 2890 Kuopion Keskuskenttä UEFA Europa League Ståle Solbakken
    2 16/07/2018 FC København - AC Horsens 1-2 11890 Telia Parken Superliga Ståle Solbakken
    3 19/07/2018 FC København - KuPS 1-1 7145 Telia Parken UEFA Europa League Ståle Solbakken

    Dengang stillede vi endda med stort set det samme forsvar (i hvert fald imod Horsens), som et par måneder før havde vundet play-off kampen mod AGF med 4-1. Den eneste forskel var, at Papagiannopoulos var trådt ind i stedet for Erik Johansson, efter denne valgte at rømme pladsen for en yndig svensk TV stjerne.

    Angående fysik og power på den centrale del af midten, så er Jens Stage vel garant for netop det, så der tror jeg heller ikke, du behøver være så bange. Det er jo netop derfor, de var så glade for ham i Aarhus.

    Jeg har det helt fint med, at vi prøver at bygge holdet op omkring spillere, der allerede har vist, at de kan klare sig i Superligaen, frem for at kaste millioner efter diverse spillere, som ikke viser sig at slå til. Det kan godt være, det ikke er ligeså sexet at hente en spiller i AGF, som det er at finde en spanskfødt bosnier i Mainz eller bror til Nemanja Matić i Sturm Graz, men til gengæld er chancen for, at de falder til fra dag et markant større. Victor Nelsson bliver sandsynligvis et lige så stort hit som Vavro var, og han behøver stensikkert ikke en hel sæson til at spille sig ind.

    Ikke at det skal afholde os fra at hente den nye Zuma, N'Doye eller Jesper Grønkjær, når chancen byder sig, men der skal også være mening med galskaben. Endnu en central midbanespiller står helt sikkert ikke højt på ønskesedlen hos Ståle, så der skal du næppe satse på, at vi bruger flere penge i denne sæson (med mindre Falk eller Zeca mod forventning bliver solgt eller Delaney pludselig står med hatten i hånden og banker på).
    Jeg tror heller ikke på, at vi får flere CM, og jeg mener heller ikke at Stage har internationalt niveau selvom han er en slid fighter med en god indstilling. Han kan få det, men han har det ikke. Min pointe var, at da vi investerede i en CM, havde jeg gerne set, at det en tættere på et levere og kunne løfte holdet. Det er de næste seks uger, det gælder CL.
    Goldbæks Højrefod

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 08.06.19, 13:25
  2. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 15:50
  3. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 03.04.19, 07:39
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •