Se afstemningsresultater: Hvad bliver resultatet?

Stemmeafgivere
56. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AC Horsens sejr

    5 8.93%
  • Uafgjort

    5 8.93%
  • F.C. København sejr

    46 82.14%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 42

Emner: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Man kan efterhånden lave en ok YouTube compilation med Jonas Wind...... Jeg er kæmpe sucker for lange angribere med teknik og kreativitet, og i dag viser han flere eksempler på begge dele, bl.a. ved målet (selvom det selvfølgelig havde været endnu lækrere hvis den var gået ind i første forsøg) og også ved et par situationer hvor han snyder sin oppasser med en løbefinte eller en retningsbestemt tæmning - mand på ryggen eller ej, pyt skidt!

    Han kommer utvivlsomt til at indbringe os dejlige penge om et år eller to..

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    En kamp lige efter bogen, hvor vi viser hvordan det er at være foran 2-0 i Horsens og rent faktisk holder føringen.


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser

    Han kommer utvivlsomt til at indbringe os dejlige penge om et år eller to..
    Too soon, dude. Too soon :-/

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bøf Se meddelelser
    Min drømmestarter ville være:
    Johnsson
    Bartolec Nelsson Bjelland Varela
    Holse Zeca Thomsen Daramy
    Wind Fischer

    Ved godt jeg højst sandsynligt er den eneste, med denne holdning så kan jeg ikke særligt godt lide N'Doye. Jo han har en masse historie, han score mål og er helt fantastisk. Men han er for selvisk. Han skyder (næsten) altid selv. Jeg sad og så hans 100 måls video, og der viste han bare hvor selvisk han er. Mange af målene havde han en åben aflevering, men valgte alligevel bare at skyde selv. Ganske vist gik den ind, men der var jo også mange som ikke går ind, hvor han burde have afleveret. Jeg ved godt det er voldsomt bare at tage ham ud af starteren, fordi jeg synes det. Grunden til jeg ikke starter med Bengtsson er fordi han har spillet hver kamp i sæsonen, og en mand på hans alder tror jeg bare ikke har udholdenheden til det. Johnsson skal også snart have sin første kamp, og jeg undrede mig faktisk over at det ikke blev mod TNS. Han er jo heller ikke ung, så det jo ikke en spiller vi skal have liggende og udvikle sig, til han kan starte. Jeg troede han ville få kampen der. Grunden til jeg har Skov ude, er fordi han ikke har præsteret endnu, og Holse skal også i gang på dem højremidt. Han har selv sagt i et interview at han helst vil spille på højremidt. Og så håber jeg selvfølgelig at Haahr kommer ind. Han skal bare have spilletid. Også grunden til jeg håber på sådan en "svag" starter er fordi, det mod Horsens. Dem burde vi godt kunne slå med en lidt svagere starter, plus det ville være godt at få set spillerne spille, og det kan vi gøre i den kamp.

    Nu til den starter jeg tror bliver valgt:
    Grytebust
    Bartolec Nelsson Bjelland Varela
    Skov Zeca Stage Fischer
    N'Doye Wind
    Er ret glad for, at du ikke sætter holdet ;) Du vil simpelthen sætte en af vores bedste angribere i historien af sammen med ham, der som midtbanespiller(!) har rekorden for flest sæsonmål i superligaen?!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Det var tre gode point at få ind på kontoen, men dog ikke lige så sikre som statistikken ellers antyder.

    Horsens stod fra start meget dybt og fik slet ikke etableret deres presspil. Af det jeg lige fangede af Bo Henriksens skrigeri, så var dette bestemt ikke det han havde planlagt, men uanset hvad han gjorde, så turde Horsens ikke bryde deres organisation.
    Derfor blev vores defensiv heller ikke udfordret betydeligt. Horsens største chance opstod efter et hjørnespark, hvor en af vores spillere ender med at heade på eget mål (kan ikke huske hvem). Ellers havde Lumb et skud lige på Grytebust. Der er godt nok ikke meget fodbold i det hold og The New Saints spillede i perioder langt mere flydende fodbold end det Horsenshold formentligt kommer til.

    Det var dog ikke fordi vores eget spil var særlig imponerende. Det lignede at spillerne var instrueret i ikke at tage chancer og blotte sig for omstillinger og ellers var der ingen der rigtigt havde modet til at prøve at udfordre eller spille med bare en smule risici. Der skal selvfølgelig to til tango og vores hold var ret svækket i forhold til den optimale startopstilling, men vi burde have skabt mere i løbet af kampen mod et så dårligt hold.

    Særligt vores midtbane var hæmmet i dag, hvor Holse ikke havde så mange vellykkede aktioner på højrekanten og generelt ikke arbejdede så godt sammen med Bartolec. Derudover var Stage og Zeca konstellationen virkelig hæmmende for vores opspil i mange perioder. Zeca spiller en rigtig god kamp, hvor han næsten hele tiden gjorde sig spilbar og lå og fyldte rummene hvor pladsen var. Han var ikke presset synderligt defensivt, men slap alligevel godt fra duellerne og havde også et par gode fremadrettede afleveringer. Stage mangler stadig at vise sin berettigelse på holdet. Han er dog på ingen måde faldet igennem og det er trods alt ret positivt for en så ny spiller. Derudover så havde han heller ikke særlig meget at lave defensivt. Han havde dog enkelte gode fremadrettede afleveringer og han gemmer sig ikke bag modspillerne, men tilbyder sig aktivt. Men en kæmpesucces bliver han nok ikke sammen med Zeca, da vi mister for meget offensivt og ikke vinder nok defensivt til at man kan forsvare at erstatte Falk med ham.

    Nelsson har gjort det godt i sine første par kampe, men han laver nogle besynderlige indgreb ind imellem. Han var tæt på at begå straffespark, da han tåbeligt stikker benet ud foran Brock-Madsen, der tilfældigt undgår at ramme det.

    Derudover er kampen om højrebacken stadig helt åben. Bartolec har ikke overbevist defensivt og han havde det svært med Holse i dag, men kommer alligevel til en del gode indlæg og tager gode løb. Varela var naturligvis hæmmet på venstrebacken, men gav alligevel et par eksempler på hans (noget etbenede) teknik.

    Bo Henriksen harcelerede mod Kehlet i stort set hele kampen, uanset hvor tydelige frisparkene var. Hans eget hold sejlede rundt, skulle have modtaget en udvisning efter et lille minuts spilletid og begik frispark næsten hver gang de overhovedet forsøgte at skubbe op og generobre (hvilket i virkeligheden ikke var særlig ofte), men alligevel hyler han op over enhver kendelse. Jeg kan forstå at man brokker sig over, at der er offside ved en scoring eller når man tror man er blevet snydt for et straffespark, men det bliver patetisk når man brokker sig så overdrevent, når ens spillere gentagne begår samme type klodsede frispark midt på banen og modtager samme straf.
    Der synes jeg Kehlet virkelig fejler i dag. At man fejlvurderer farligheden i en tackling, er en ting (selvom der nok nærmere er tale om, at han ikke ville smide en spiller ud efter et minut), men at Bo Henriksen først modtager en henstilling, efter der er spillet over 80 minutter (og vores spillere er begyndt at reagere på det), er uacceptabelt. Til sammenligning blev Glenn Riddersholm advaret allerede efter 5 minutter i Lyngby – Sønderjyske kampen. Foruden det synes jeg ellers Kehlet styrer kampen ganske fint.

    Alt i alt har vi fået en resultatmæssig perfekt start, mens det spillemæssigt har været mere svingende. Med salget af Skov er vores startopstilling ikke helt så fastlagt. Om Holse får chancen i et par kampe endnu, om Falk rykkes ud på højrekanten og Stage ind centralt eller noget helt tredje er uvist. På nuværende tidspunkt er vores trup ret smal, vi har ikke ret meget at skyde med fra bænken og med skaderne in mente er det endnu værre. Kvalifikation til Champions League gruppespillet bliver i hvert fald mildest talt noget af en udfordring.

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    19

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Er ret glad for, at du ikke sætter holdet ;) Du vil simpelthen sætte en af vores bedste angribere i historien af sammen med ham, der som midtbanespiller(!) har rekorden for flest sæsonmål i superligaen?!
    Det gik da efter min mening fint uden Skov. Tror ikke han havde gjort det meget bedre end Holse. Og bedre var N'Doye ikke. Der var nok en gang nogle situationer hvor han skyder selvom der var en klar afleveringsmulighed. Du må give mig ret i at han til tider er for selvisk

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bøf Se meddelelser
    Det gik da efter min mening fint uden Skov. Tror ikke han havde gjort det meget bedre end Holse. Og bedre var N'Doye ikke. Der var nok en gang nogle situationer hvor han skyder selvom der var en klar afleveringsmulighed. Du må give mig ret i at han til tider er for selvisk
    Ja, 1 mål og 1 assist i en svær 0-2 sejr på udebane er altså ikke specielt godt og kampafgørende.


  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Jeg er absolut positiv efter kampen i går. 2-0 ude over Horsens uden at give en chance væk. Det var et stærkt FCK-udtryk, selvom det offensive til tider haltede noget.

    Defensivt ser vi stærke ud på hele holdet - særlig godt er det, at de fire bageste ser ud til at bevæge sig godt ift. hinanden og flere gang ser samarbejdet mellem VN og Bjelland rigtig godt ud. Sammenhængen mellem forsvar og Zeca/Stage ser også rigtig godt ud.

    Offensivt ser angriberne rigtig gode ud og backerne forsøger hele tiden at komme med. Bjellands bidrag er i topklasse. Han afleverer både langt og kort op i gennem Horsens kæderne, hvor han rammer en mand og flere gang bryder han bolden og fører den selv langt frem i banen. Det er et scoop at have ham.

    Midtbanen kikser til gengæld offensivt. Fischer rammer ikke dagen, men han kan. Holse ligner mere en, der skal spille indendørs med Johansen-tvillingerne end spille udendørs i 2019. Han skal have mere drev i sit spil, have mere power 1:1 og afslutningskvaliteten i går var ikke-godkendt. Stage ser ud til arbejde med at finde sin rolle som CM og har endnu ikke vist overskud/overblik/evner til at spille en kreativ og konstruktiv CM.

    Banen får en del af skylden af spillerne - en tør bane er absolut heller ikke optimalt for Holse og Fischer, så min konklusion er god præstation og holdet ser umiddelbart ud til at udvikle sig hurtigere end jeg troede, det ville.

    ... og så lige til sidst. Jeg kan selvfølgelig lade det ligge, men lige i går blev jeg irriteret over at høre Bo H og Lumb udtale sig efter kampen. Den der provinsielle offer-, forsmåethed, som provinsens hold er garant for efter hver kamp mod FCK, er bare uklædelig. Dommerne er ikke med FCK og mod hold fra provinsen. To store fejl i går. Offside målet til N'Doye og den manglende udvisning i første minut til nr 4 fra Horsens. At Varela ikke brækker benet i den situation, skyldes kun, at han når at hoppe. Resten går lige op og er småting, som spillerne skal kunne tåle. Det er simpelthen urimeligt overfor en dommer at beklikke hans faglige evner og hæderlighed, alene fordi det blevet 'comme il faut' blandt provinsklubber at fraskrive sig ansvaret for egen præstation og i stedet gøre det til en dommer beslutning at de skal tabe.
    Goldbæks Højrefod

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Det er næsten blevet kutyme, at hvis vi ikke river modstanderne midt over, og vinder med tre-fire overskydende mål, så vil man opleve dem udtale efter kampen, at de synes, de havde fortjent at få mindst ét point, da de "langt hen ad vejen var godt med".

    Sådan er det bare.


  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    2-0 ude over Horsens uden at give en chance væk. Det var et stærkt FCK-udtryk, selvom det offensive til tider haltede noget.

    Defensivt ser vi stærke ud på hele holdet - særlig godt er det, at de fire bageste ser ud til at bevæge sig godt ift. hinanden og flere gang ser samarbejdet mellem VN og Bjelland rigtig godt ud. Sammenhængen mellem forsvar og Zeca/Stage ser også rigtig godt ud.
    Svært at være uenig, men jeg er nok lidt mere kritisk. At holde Horsens fra chancer siger efter min mening ikke noget særligt om vores defensiv. Ligeså meget energi deres træner bruger på at flæbe og skrige under kampen, ligeså lidt energi bruger han på at forberede deres angrebsspil.

    Selvom vi vinder 2-0 så mangler vi kvalitet. En trup hvor de 5 bagerste aldrig har spillet sammen før og en midtbane med stage, zeca og holse kommer ikke til at spille os i CL. De forhåbninger man havde om CL sidst på sæsonnen er pist væk, og jeg frygter at vi bliver kørt over af balkandrengene i CL kval'en. Det er tyndt, når Ståle bliver ved med at sige at vi havde en gentleman-aftale med x spiller om at han måtte smutte. I alle andre klubber i verden, så er den aftale man har, det er den som er skrevet ned i en kontrakt, og her kan man evt. indføre en frikøbsklausul for et minimumsbeløb.

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er tyndt, når Ståle bliver ved med at sige at vi havde en gentleman-aftale med x spiller om at han måtte smutte. I alle andre klubber i verden, så er den aftale man har, det er den som er skrevet ned i en kontrakt, og her kan man evt. indføre en frikøbsklausul for et minimumsbeløb.

    Tror nu vi skal være glade for at det var en gentleman agreement og ikke en frikøbsklausul for så havde vi næppe fået 75 mill for skov, og han var sandsynligvis også røget et halvt år tidligere så vi havde manglet hans mål i mestetdkabskampen
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  17. De følgende 13 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Uden den gentleman-aftale havde vi måttet sige farvel til Skov for 18 mdr. siden, såeh...
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'


  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Ståles gentlemans-aftaler har indtil videre kastet over 200 mio af sig denne sommer. Det er fornuftigt.
    Sidst redigeret af djurlander : 29.07.19 kl. 11:08


  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Uden den gentleman-aftale havde vi måttet sige farvel til Skov for 18 mdr. siden, såeh...
    Det er vidst det man kalder et hypotetisk spørgsmål.

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Tror nu vi skal være glade for at det var en gentleman agreement og ikke en frikøbsklausul for så havde vi næppe fået 75 mill for skov, og han var sandsynligvis også røget et halvt år tidligere så vi havde manglet hans mål i mestetdkabskampen
    Hvis minimumsklausulen havde været på 75 mil. og som trådte i kraft fra 1/7-19, så var det vel det, vi havde fået for ham alligevel.

    Jeg tror dybest set den "gentleman-ting" ståle kører handler mere om kommunikation ift til fck's brand som katapultstation, end det handler om indhold, altså om at forklare et salg, der kommer på et lortetidspunkt og dybest set bare handler om kronor og ører - og ikke så meget andet.

    Jeg er da overrasket over hvor rodfæstet ståles gentleman-fortælling er herinde. Journo'sne er trods alt lidt mere nøgterne omkring vores salg.

    Og igen. Sat lidt på spidsen. Hvis de fleste af vores salg i overvejene grad handler om gentlemanaftaler, som ståle gerne vil have det til at fremstå - og ikke cool cash og uheldig timing - så har vi sgu rimelig usædvanlige kontraktforhold sådan på europæisk plan.

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg er da overrasket over hvor rodfæstet ståles gentleman-fortælling er herinde. Journo'sne er trods alt lidt mere nøgterne omkring vores salg.

    Og igen. Sat lidt på spidsen. Hvis de fleste af vores salg i overvejene grad handler om gentlemanaftaler, som ståle gerne vil have det til at fremstå - og ikke cool cash og uheldig timing - så har vi sgu rimelig usædvanlige kontraktforhold sådan på europæisk plan.
    Gentleman-aftalerne er jo bare individuelle aftaler man indgår med spillerne, så man enten kan lokke dem hertil, få dem til at forlænge kontrakter mhp salg, indgå længere kontrakter eller noget helt tredje. Det handler om, at man holder det man lover spillerne og er næppe begrænset til vores klub - vi er måske bare bedre til at honorere dem. Et tænkt eksempel kan være, at vi henter en ny spiller på en 5-årig kontrakt, men lover et salg efter 3 hvis det rette bud kommer - uanset hvor bærende en kraft spilleren er blevet. Det betyder at en spiller, der måske kun ville indgå en 3-årig kontrakt ender med at indgå en 5-årig kontrakt, så vi kan tjene penge på et salg efter 3 år fremfor at spilleren ryger på en fri transfer. Det er naturligvis også et sats, hvis spilleren ikke slår igennem, da man så skal betale løn i yderligere to år og det giver selvfølgelig spilleren mere sikkerhed.

    Baseret på dagspressen så var interessen for Skov formentligt så stor, at vi godt kunne have forskudt salget til slutningen af vinduet og ikke have mistet ret meget økonomisk. Ståle valgte så, at honorere aftalen om et salg, hvilket jo sikrer købssummen og dermed ikke er et så stort sats, men samtidig undgår han at Skov bliver demotiveret af ikke at blive solgt til en klub/liga han rigtig gerne ville til. Derudover øger det tilliden til de individuelle aftaler med spillerne fremadrettet.

    En gentleman-aftale gjorde jo også, at vi fik penge for Zanka, der ellers sagtens kunne have ladet sin kontrakt løbe ud, men i stedet indgik en aftale der gjorde at han blev lovet et salg året før hans kontrakt ville løbe ud.

    Man kan være tilhænger af aftalerne eller ej, men umiddelbart synes jeg de har været ganske fordelagtige indtil videre og jeg tror også det gør vores klub mere attraktiv for nye spillere, da de ikke risikerer at sidde i en "vi har kontrakt på dig i yderligere to år, så du kommer ikke videre, selvom en større klub henvender sig"-situation.


Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  2. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 09.05.19, 19:40
  3. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 15:50
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •