Se afstemningsresultater: Hvad bliver resultatet?

Stemmeafgivere
56. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AC Horsens sejr

    5 8.93%
  • Uafgjort

    5 8.93%
  • F.C. København sejr

    46 82.14%
Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 42 af 42

Emner: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Jeg er da overrasket over hvor rodfæstet ståles gentleman-fortælling er herinde. Journo'sne er trods alt lidt mere nøgterne omkring vores salg.

    Og igen. Sat lidt på spidsen. Hvis de fleste af vores salg i overvejene grad handler om gentlemanaftaler, som ståle gerne vil have det til at fremstå - og ikke cool cash og uheldig timing - så har vi sgu rimelig usædvanlige kontraktforhold sådan på europæisk plan.”

    Hvis der findes spillere, som FCK prøver at tiltrække, er “gentleman rygtet” jo bare med til at forstærke indtrykket af at man kan stole på en aftale med Ståle&FCK og det er vel egentlig ikke så ringe?
    Når der så ydermere er handling bag ordene, og FCK skyder det ene efter det andet store salg af, så må det jo forstærke indtrykket af at FCK handler efter “usædvanlige kontraktforhold”?
    Måske er det bare journalisterne, der har svært ved at se det smukke i sådanne aftaler i en verden, der i den grad er styret af cool cash?
    Men der er vel efterhånden ingen, heller ikke journalisterne, der er i tvivl om FCKs 5/3 års doktrin?

    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Det der gør Skov-situationen atypisk i forhold til gentleman-aftalerne of 5/3-"doktrinen" er, at Skov kun var her 1,5 år. Derfor virker det også meget sandsynligt, at det usædvanligt hurtige salg af ham ikke er resultatet af en gentleman-aftale, der blev indgået, da Skov skrev kontrakten, men derimod en aftale, der er blevet lavet, da Skovs navn med raketfart voksede i løbet af den netop overståede sæson.

    Brian Steen & co. talte jo allerede om et salg for et halvt år siden, så Ståle har nok fået Skov-lejren til at slappe af i vintervinduet ved at love, at Skov blev solgt efter sæsonen, hvis der kom et højt nok bud. Så ja, sikkert en gentleman-aftale, men næppe en af de typiske, FCK laver efter 3/5-modellen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Mon ikke det også spiller ind, at jo bedre en sæson en spiller har haft, jo mere sandsynligt er det, at næste sæson bliver dårligere (regression to the mean). Skov er god, men han er ikke konsistente 30-mål-sæsoner god. IMO.

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Jeg er da overrasket over hvor rodfæstet ståles gentleman-fortælling er herinde. Journo'sne er trods alt lidt mere nøgterne omkring vores salg.

    Og igen. Sat lidt på spidsen. Hvis de fleste af vores salg i overvejene grad handler om gentlemanaftaler, som ståle gerne vil have det til at fremstå - og ikke cool cash og uheldig timing - så har vi sgu rimelig usædvanlige kontraktforhold sådan på europæisk plan.”

    Hvis der findes spillere, som FCK prøver at tiltrække, er “gentleman rygtet” jo bare med til at forstærke indtrykket af at man kan stole på en aftale med Ståle&FCK og det er vel egentlig ikke så ringe?
    Når der så ydermere er handling bag ordene, og FCK skyder det ene efter det andet store salg af, så må det jo forstærke indtrykket af at FCK handler efter “usædvanlige kontraktforhold”?
    Måske er det bare journalisterne, der har svært ved at se det smukke i sådanne aftaler i en verden, der i den grad er styret af cool cash?
    Men der er vel efterhånden ingen, heller ikke journalisterne, der er i tvivl om FCKs 5/3 års doktrin?
    Jeg synes ikke, der er noget galt i, at Ståle pakker skovs salg ind i en gentlemanaftale, men skov blev solgt, fordi der kom et bud, der var højt nok. Havde de budt 25 mil, så havde de fået et gentle nej tak. Gentlemanfortællingen har to positive bieffekter 1) det kan biddrage til at undskylde et salg af vores største profil en uge inden en afgørende CL play-off kamp, og 2) det kan brande os som en klub, der kærer os om vores spillere. Og det er jo ganske fint, hvis potentielle spillere tænker det. Det er ikke fordi jeg synes vi skal behandle vores spillere dårligere end andre klubber i verden, faktisk gerne lidt pænere. Men jeg kalder blot den pæne portion spin i der er blandet ind her.

    Vi handler altså efter fuldstændig de samme kontraktforhold som alle andre klubber i verden, dvs markedsvilkår. Og uden at være liberalist, så synes jeg faktisk det er de smukkeste vilkår for handel med fodboldspillere man kan finde. Det ved jounalisterne jo godt, så det er nok derfor, de er lidt mere spagfærdige. Og at skov jo i så fald skulle være lanceringen af en 1,5-5 doktrin, synes jeg bekræfter min pointe. Præcis hvorfor han blev solgt ved jeg ikke, men Ståle har lavet en cost-benefit analyse - måske har han endda vurderet, at skov har spillet en usædvanlig god sæson, og at vi om et år ikke kan få 75 mil for ham - hvad ved jeg. Men de aftaler, der betyder noget, der er dem, der er skrevet ned. I en kontrakt. Hvis ikke spilleren ved det, så ved agent, klub og købende klub det i hvert fald.

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg synes ikke, der er noget galt i, at Ståle pakker skovs salg ind i en gentlemanaftale, men skov blev solgt, fordi der kom et bud, der var højt nok. Havde de budt 25 mil, så havde de fået et gentle nej tak. Gentlemanfortællingen har to positive bieffekter 1) det kan biddrage til at undskylde et salg af vores største profil en uge inden en afgørende CL play-off kamp, og 2) det kan brande os som en klub, der kærer os om vores spillere. Og det er jo ganske fint, hvis potentielle spillere tænker det. Det er ikke fordi jeg synes vi skal behandle vores spillere dårligere end andre klubber i verden, faktisk gerne lidt pænere. Men jeg kalder blot den pæne portion spin i der er blandet ind her.

    Vi handler altså efter fuldstændig de samme kontraktforhold som alle andre klubber i verden, dvs markedsvilkår. Og uden at være liberalist, så synes jeg faktisk det er de smukkeste vilkår for handel med fodboldspillere man kan finde. Det ved jounalisterne jo godt, så det er nok derfor, de er lidt mere spagfærdige. Og at skov jo i så fald skulle være lanceringen af en 1,5-5 doktrin, synes jeg bekræfter min pointe. Præcis hvorfor han blev solgt ved jeg ikke, men Ståle har lavet en cost-benefit analyse - måske har han endda vurderet, at skov har spillet en usædvanlig god sæson, og at vi om et år ikke kan få 75 mil for ham - hvad ved jeg. Men de aftaler, der betyder noget, der er dem, der er skrevet ned. I en kontrakt. Hvis ikke spilleren ved det, så ved agent, klub og købende klub det i hvert fald.
    Den måde vi håndtere spillere og deres karriere på er temmelig ønskværdigt. I Holland bruger klubberne ikke spillere med et år tilbage af kontrakten, Ajax havde ikke brugt Christian Eriksen, hvis han ikke havde forlænget. Prøv at hør hvordan Boilesen blev behandlet, i Holland er fodboldspillere en vare - intet mindre. Jeg synes godt nok at FCK og Ståle er langt mere sympatiske og det er måske en ganske udemærket forretningsmodel, men frem for alt et bedre menneskesyn.

  8. De følgende 12 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Jojo, men det er jo ligesom om, du ikke læser, det jeg skriver. Jeg skriver, at vi skal behandle spillerne pænt. Endda gerne pænere end gennemsnittet. Du må altså lige læse min post, som du selv har citeret igen.

    Nej, jeg skriver blot at gentlemanaftaler ikke er eller skal være styrende for køb og salg af spillere - selvom ståle kan få det til at lyde sådan. Det er kontrakterne der er det - ligesom i alle andre klubber. Jeg skriver, at ståles gentlemanfortælling indeholder en pæn portion spin, fordi skov netop blev solgt fordi der kom et tilfredstillende bud og ikke fordi vi syntes, at det ville være godt for hans videre udvikling og personlige behov at komme til Badem-Wurtemberg lige pt. På den måde adskiller vi os nok ikke så meget fra de fleste andre seriøst drevne klubber der må balancere økonomi og brand.

    Edit:
    Og så kan man mene om Kris' ageren og sagen, hvad man vil. Men vi smed ham altså på u-19 fordi han ikke ville skifte klub, hvor han skulle tjene mindre end han gjorde hos os, så "hollandske metoder" er ikke helt fremmede for os. https://www.bt.dk/fodbold/kris-stads...de-i-fck-tiden
    Sidst redigeret af Tops : 30.07.19 kl. 23:02

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Gentleman-aftalerne har Ståle beskrevet som et afgørende våben for at hente spillere ind, som måske burde være niveauet over hvad vi burde kunne hente ind. Spillere som Varela, Santander, Amartey, osv. I det øjeblik han giver køb på de aftaler, mister han og klubben sin troværdighed. Læs Ståle-biografien "Løvehjerte", der går han i dybden omkring det.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 11 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Man skal behandle sine medarbejdere ordentligt. Ellers får man svært ved at rekruttere fremadrettet. Det gør de fleste veldrevne klubber. Men Varela, Santander, Amartey kom alle fra klubber under vores niveau, og de er ikke for dokumentation for, at vi kan hente spillere over, hvad vores lønniveau, liganiveau, jævnlige deltagelse i internationale turneringer osv. berettiger. At jeg kan læse i en stålebiografi der hedder "Løvehjerte" at hans gentlemanfilosofi er afgørende, ja det undrer mig ligesom ikke rigtig, men det kan selvfølgelig ikke bruges som dokumentation for noget. Tværtimod.

    Igen, jeg har intet imod at Ståle turnerer med historien om, at i FCK der behandler vi folk som gentlemen. Og jeg er enig. Det skal man. Men det mener de sgu nok også at de gør i Basel, Austria Wien, Red Bull Salzburg, Anderlecht mv. Og når en spiller fra Paraguay, Uruguay og en Ghaneser fra en svensk klub vælger arbejdsgiver i et fremmed land, så tror jeg simpelhen ikke ståles gentlemanprincip er altafgørende. Både Santander og Armatey blev i øvrigt solgt på for klubben økonomisk opportune tidspunkter og vi fik da også et par håndører for ulejligheden.

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Gentleman-aftalerne har Ståle beskrevet som et afgørende våben for at hente spillere ind, som måske burde være niveauet over hvad vi burde kunne hente ind. Spillere som Varela, Santander, Amartey, osv. I det øjeblik han giver køb på de aftaler, mister han og klubben sin troværdighed. Læs Ståle-biografien "Løvehjerte", der går han i dybden omkring det.
    Enig. Jeg syntes det er en fin filosofi Ståle og FCK har.

    Og lad os nu være ærlige. Superligaen er en udviklings liga uagtet, hvor stor FCK er i lille Danmark. Slår en Spiller igennem som F.eks. Skov har gjort så skal vel man egentlig smede mens jernet er vamt (Gælder både for kluben og især som spiller). Det må vi som klub jo bare accepterer. Vi er et lille skridt på vejen i fødekæden. Gør Skov det godt i Bundesligaen i første sæson så er han muligvis allerede videre til en større klub året efter. Sådan fungerer mekanismerne bare.

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Nej, jeg skriver blot at gentlemanaftaler ikke er eller skal være styrende for køb og salg af spillere - selvom ståle kan få det til at lyde sådan. Det er kontrakterne der er det - ligesom i alle andre klubber. Jeg skriver, at ståles gentlemanfortælling indeholder en pæn portion spin, fordi skov netop blev solgt fordi der kom et tilfredstillende bud og ikke fordi vi syntes, at det ville være godt for hans videre udvikling og personlige behov at komme til Badem-Wurtemberg lige pt. På den måde adskiller vi os nok ikke så meget fra de fleste andre seriøst drevne klubber der må balancere økonomi og brand.
    Hvor stor en grad af spin der er over gentlemanaftalerne, er selvfølgelig ikke til at afgøre uden insiderviden, men at sige de ikke spiller en afgørende rolle i vores transferstrategi, synes jeg vores ageren på transfermarkedet modbeviser.

    Om der var en aftale med Skov, er derfor svært at afgøre og der er mange grunde til at man ikke kan sige nej til 75 millioner. Den mest åbenlyse er selvfølgelig at det er rigtig mange penge og det kan sagtens være, at man har vurderet, at Skov ikke ville komme til at levere på et lignende niveau i næste sæson og at 75 millioner derfor var det maksimale man kunne få – særligt med tanke på, at han skulle spille sammen med en ny højreback.

    Der er dog også muligheder der taler for, at der var tale om en gentlemanaftale. Hvis dagspressen er nogen indikator, så har der været betydelig interesse for Skov og denne var næppe blevet mindre i takt med at vinduet begynder at lukke og nogle klubber måske begynder at blive desperate. På den måde kunne vi have beholdt Skov til kvalkampene og stadig fået mange penge for ham i dette vindue, ligesom vi ville have haft længere tid til at finde en erstatning.

    At vi absolut skulle sælge ham i dette vindue, er heller ikke selvskrevet. Der er næppe tvivl om, at han ikke ville levere på samme niveau som sidste sæson, men det behøvede han heller ikke. Kvalifikation til Champions League og et par gode aktioner i nogle højt profilerede kampe ville næppe få hans værdi til at falde. Og hvis han viste sin gode sparketeknik mod en italiensk modstander over to kampe, så ville prisen nok ikke kun være 75 millioner med tanke på hvad italienerne tidligere har givet for vores målmand der præsterede godt mod dem. Derudover kommer de mange millioner fra Champions League kvalifikation oven i.

    At beholde Skov ville selvfølgelig være et sats og vi kan næppe afgøre, om Ståle ikke var villig til at lave det sats eller om han havde lovet Skov ikke at lave det sats og bare sælge ham når et godt bud kom. Men som jeg ser det, var der også rigeligt med fordele i at holde på ham lidt længere end bare at tage pengene nu.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Og så kan man mene om Kris' ageren og sagen, hvad man vil. Men vi smed ham altså på u-19 fordi han ikke ville skifte klub, hvor han skulle tjene mindre end han gjorde hos os, så "hollandske metoder" er ikke helt fremmede for os. https://www.bt.dk/fodbold/kris-stads...de-i-fck-tiden
    Jeg synes ikke situationen omkring Kris er relevant for den her diskussion. Han havde hverken niveauet eller fysikken til førsteholdet og derfor forsøgte man at sælge ham. Som han selv siger, så havde han allerede besluttet at han ville stoppe sin karriere og derfor var han ikke interesseret i at skifte til en anden klub med lavere løn. Hvorfor skulle han træne med førsteholdet, når han ikke havde noget at bidrage med, når han i stedet kunne lære fra sig på U19-holdet? Der er jo ikke tale om en ung spiller med hele karrieren foran sig, som vi bare ikke ville bruge og derfor ville presse ud (Ajax-style). Man kan næppe presse en 32-årig spiller med knæ som en 70-årig med et år tilbage på en vellønnet kontrakt ud af klubben.

    I virkeligheden var det i det det bedste for ham i hans situation, da han i løbet af sit år på U19-holdet fik meget frie rammer, så han blandt andet kunne forberede sig bedst muligt på livet efter fodbolden – og så endda med fuld løn.
    Det er dog rigtig ærgerligt, at han synes det var mangel på gensidig respekt, men gensidig respekt går begge veje. Vi har set rigeligt med eksempler på, at klubben er villig til at finde løsninger til dem der ikke længere har niveauet eller fysikken til at gøre sig gældende, men når den ene part ikke er villig til at indgå kompromis, så må den anden part finde en måde at få mest ud af situationen.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Kan Kenney og andre med ganske glimrende analyser af Skov-salget ikke skrive i transfertråden i stedet for kamptråden?

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd AC Horsens - F.C. København (27/07-2019 kl. 17.30)

    Jeg ved ikke, om det betyder, at jeg så stadig gerne må skrive i denne tråd? :-)

    Men ja ok. Det havde jeg ikke lige tænkt over. Når du ser det på den måde. Men den Gentleman-Ståle historie kan nok alligevel ikke twistes mere end den allerede er blevet i denne tråd.

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  2. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 09.05.19, 19:40
  3. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 15:50
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •