Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen

Stemmeafgivere
74. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    68 91.89%
  • Uafgjort

    3 4.05%
  • TNS vinder

    3 4.05%
Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 27 af 27

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx Se meddelelser
    BBCs Nick Southall tager et lille kig på København og et par af indbyggerne - bl.a. vores egen Brokke - i denne optagt til aftenens brag i Parken.

    https://m.facebook.com/watch/?v=397554137784544&_rdr
    Det her indslag morede mig uden tvivl mere end selve kampen.

    Helt generelt et yderst sympatisk bekendtskab fra Wales. Både på og uden for banen. Respekt og fascination for vores by, vores hold og for spillet generelt. De forsøgte faktisk at spille fodbold, selvom der var klasseforskel. Det kan en dårlig timet tackling på Pieros i første opgør ikke lave om på. På alle mulige måder skal vi nok forvente en ganske anden stil hele vejen rundt med vores kommende serbiske flirt...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Typisk sløj FC-kamp mod et miniput-hold. Især første halvlegs mangel på tempo og indstilling var bedrøvelig, og det chancemæssige udbytte var derefter. Det blev lidt bedre efter pausen, hvor Pieros egenhændigt sørgede for, at vi trods alt ikke vandt større. Tre hundredprocentchancer formøblede han - plus det løse. Send ham nu videre, Ståle!
    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser

    Derudover spillede Bartolec en dårlig kamp. Varela bør trods sine mangler være sikkert førstevalg til højre back.
    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Thomsen var som så ofte før så middelmådig og anonym, at det er svært at fatte, at han blev betragtet som et af de største offensive talenter her i landet for få år siden.

    Daramy viste ikke meget, før han blev rykket op i angrebet, hvor han klart er bedst. Han mangler stadig en del - især i forhold til at tage de rette beslutninger - men det er tydeligt, at han har et stort potentiale, og han kunne snildt have fået en assist eller to i dag.

    Ellers var det rimeligt gab over hele linjen - bortset fra Zecas drøn.


    I en kamp som var en lang ørkenvandring, var der faktisk plusser i min bog til både Pierre og Thomsen. Jeg synes at Thomsen har et helt fantastisk første touch, og et godt blik for medspillerne, han gjorde det dog bedst da han kom ind på midten sammen med Stage.

    Pierre er begyndt at tage nogle rigtigt gode løb, og får også en rimeligt stor chance, som dog ender på stolpen. - Jeg tror på at vi om et par kampe har den gamle Pierre igen, og hold da op hvor jeg håber på det, for jeg kan virkelig lide ham.

    Derudover kommer Falk også til at pynte gevaldigt når han er klar igen. - Men det er ingen vel uenige i.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Det samme kan siges om vores midterforsvarere. I guder Pappagiannopoulos laver mange hjerneblødninger som kan koste imod stærkere modstandere. Flere gange lå han ikke på linie med de andre i forsvaret, en gang lå han sågar 6-8 meter bag de 3 andre og ophævede en offside, for ikke at tale om hans tilbagelægning der var ved at koste et hjørne. Kæft han ville blive udstillet imod Røde Stjerne eller et endnu bedre hold
    Men det fremkaldte næsten større jubel end målet, da Kalle når den... :-P

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Det blev på mange måder en kamp der mindede meget om det første opgør og langt hen ad vejen var den ikke særlig seværdig. Vi kunne have vundet med større, men brændte chancer gjorde at det blev til en spinkel etmålssejr.

    Det er svært at konkludere ret meget på de enkelte spillere efter den her kamp. Dels fordi modstanderen stod så dybt og ikke efterlod ret meget plads og dels fordi motivationen hos en del spillere tydeligvis ikke var der. Særligt i offensiven manglede der lige det sidste i mange situationer og jeg anede en del utilfredshed mellem især Holse og Pieros, der ikke virkede til at være på bølgelængde. Det kan godt bare være mig der overfortolker, men en del spillere slår ud med armene næsten efter hver beslutning Pieros tager.

    Hvis ikke det var tydeligt før, så er det i hvert fald nu cementeret, at Nelsson er langt foran i hierarkiet end Papagiannopoulos. Jeg vil i hvert fald ikke begræde en yderligere midterforsvarer, da jeg ikke længere tror at Papagiannopoulos er god nok.

    Derudover var Bartolec ikke særlig imponerende og havde igen svært ved at spille sammen med kanten. Han tager naturligvis nogle gode løb, som jeg endnu ikke har set Varela gøre, og han er trods alt lige kommet til klubben, men det er bekymrende, at han er så svag defensivt når modstanderen udfordrer ham på indersiden. Generelt har jeg dog ikke set noget, der gør hverken Varela eller Bartolec til det oplagte valg.

    Det var til gengæld meget positivt at Daramy fik 90 minutter og at han ikke virkede helt smadret efterfølgende. I dag fungerede han bedst i angrebet, men han kommer nok til at figurere på kanten i den nærmeste fremtid.

    Thomsen ligner dog ikke en spiller med en særlig stor fremtid i klubben og i dag gjorde han ikke noget for at ændre på den opfattelse. Han passer ikke rigtigt ind på kanten og fraset den gode præstation mod Atletico på midtbanen har han heller ikke ligefrem slået igennem på den position. Han kunne være den oplagte afløser/backup for Falk, men det er nok et niveau han aldrig kan nå. Det ligner vel mest af alt en retur til Aab.

    Vi kan glæde os over, at vi i denne omgang slap for skader, selvom Wind måtte udgå efter et slag på låret. Jeg kender ikke noget til vores næste modstander, men hvis det jeg har hørt om dem passer, så går vi ikke videre hvis vi ikke får forbedret kanterne betydeligt. Forhåbentligt kan Oviedo komme ind og give et boost, men ellers så ser det besværligt ud med en hel ny højre side og en halvtam venstre side.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Fantastisk mål, meget jævn kamp. Frygtelig trist, at vi mangler en ordentlig tredjeangriber. Og så må Ståle vist have fortalt Daramy, at han ikke skal være så selvisk. Han afleverede meget pænt bolden i dag og gjorde det generelt enormt fornuftigt af en 17-årig at være. Tror virkelig, at han bliver en af vores helt store, men frygter, at han kun når at blomstre kort, før han bliver solgt.

    Og nu venter de her så: https://www.youtube.com/watch?v=2s8v_1raREg. Vildt, at de er så forskellige ude og hjemme. Nok en fordel at have dem ude først, så vi ved, hvor meget vi skal indhente hjemme...
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    19

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser


    I en kamp som var en lang ørkenvandring, var der faktisk plusser i min bog til både Pierre og Thomsen. Jeg synes at Thomsen har et helt fantastisk første touch, og et godt blik for medspillerne, han gjorde det dog bedst da han kom ind på midten sammen med Stage.

    Pierre er begyndt at tage nogle rigtigt gode løb, og får også en rimeligt stor chance, som dog ender på stolpen. - Jeg tror på at vi om et par kampe har den gamle Pierre igen, og hold da op hvor jeg håber på det, for jeg kan virkelig lide ham.

    Derudover kommer Falk også til at pynte gevaldigt når han er klar igen. - Men det er ingen vel uenige i.
    Jeg er simpelthen så enig i alt hvad du siger der!

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    19

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Fantastisk mål, meget jævn kamp. Frygtelig trist, at vi mangler en ordentlig tredjeangriber. Og så må Ståle vist have fortalt Daramy, at han ikke skal være så selvisk. Han afleverede meget pænt bolden i dag og gjorde det generelt enormt fornuftigt af en 17-årig at være. Tror virkelig, at han bliver en af vores helt store, men frygter, at han kun når at blomstre kort, før han bliver solgt.
    Så mangler Ståle bare lige at fortælle Damen at han heller ikke skal være så selvisk

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Fantastisk mål, meget jævn kamp. Frygtelig trist, at vi mangler en ordentlig tredjeangriber. Og så må Ståle vist have fortalt Daramy, at han ikke skal være så selvisk. Han afleverede meget pænt bolden i dag og gjorde det generelt enormt fornuftigt af en 17-årig at være. Tror virkelig, at han bliver en af vores helt store, men frygter, at han kun når at blomstre kort, før han bliver solgt.
    Sådan som han spillede i går, så skal du nok ikke frygte et salg foreløbig. Han var imo decideret dårlig. Det er muligt, at Ståle og Co har bedt om lidt mere tålmodighed i spillet, men han lykkes stadig med absolut intet på egen hånd. Enkelte driblinger går godt i anden halvleg, men ender så ud i fejlafleveringer. Jeg ved ikke lige, om der er gået noget galt i dosering af træning eller om det blot handler om manglende kamptræning, men han så jo decideret tung ud.

    Nå men skal nok stoppe nu. Tænk hvis den stakkels dreng læser med. Han er et kæmpestort og jeg glæder mig, hver eneste gang han starter inde. Men jeg må indrømme, at efter at have set hans fart og teknik i hans indhold mod OB i foråret, så har der godt nok været langt mellem snapsene siden.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    En af alternativerne er selvfølgelig mere spilletid Daramy, som da også nok skal få mere fremover. Men han var da om muligt endnu ringere end Pieros og bringer ud over dette meget mindre i presspillet.
    Jeg vil langt hellere se et meget ungt og urutineret supertalent som Daramy losse boldene op på taget, end jeg vil se en efterhånden rutineret og dyr angriber der ikke kan ramme en ko i røven med en banjo! Der går simpelthen for mange mål til spilde når Pieros er på banen..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar


  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Jeg vil langt hellere se et meget ungt og urutineret supertalent som Daramy losse boldene op på taget, end jeg vil se en efterhånden rutineret og dyr angriber der ikke kan ramme en ko i røven med en banjo! Der går simpelthen for mange mål til spilde når Pieros er på banen..
    Det er en fair holdning, som mange herinde åbenlyst deler. Personligt er jeg meget i tvivl og må sige, at det kommer an på situationen og vigtigheden af kampen, hvis det er et valg mellem de to. Daramy er klart det store talent som selvfølgelig skal spilletid, men Pieros er stadig på mange områder den bedste spiller også selvom det samlede Sidelinien er træt af ham.

    Pieros brænder for meget (det er alle enige om), men der er også kvalitet i at komme til chancerne. Det var der sådan set ingen andre der kom i går hverken Wind eller Daramy. Og nej, jeg foretrækker ikke Pieros frem for Wind, men lidt mere nuanceret billede af Pieros kunne man måske godt tegne herinde. Og jo, kunne man erstatte Pieros med en bedre "rigtig" angriber, så ville det være perfekt. Men det sker næppe i dette vindue, så man er nødt til at holde ham i gang og få det bedste ud af det. Hvem ved, måske rammer han en dag igen målet :-)

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Pieros brænder for meget (det er alle enige om), men der er også kvalitet i at komme til chancerne. Det var der sådan set ingen andre der kom i går hverken Wind eller Daramy. Og nej, jeg foretrækker ikke Pieros frem for Wind, men lidt mere nuanceret billede af Pieros kunne man måske godt tegne herinde. Og jo, kunne man erstatte Pieros med en bedre "rigtig" angriber, så ville det være perfekt. Men det sker næppe i dette vindue, så man er nødt til at holde ham i gang og få det bedste ud af det. Hvem ved, måske rammer han en dag igen målet :-)
    Det er en kæmpe kvalitet at kunne komme frem til chancerne, men det bliver nulstillet af, at han brænder stort set alle de chancer han kommer frem til. Pieros er ikke uduelig, men som mange andre ser jeg hellere, at det er vores talenter som brænder chancerne og dermed får den erfaring som Pieros burde have rigeligt af.

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. The New Saints (31/07 2019, kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er en fair holdning, som mange herinde åbenlyst deler. Personligt er jeg meget i tvivl og må sige, at det kommer an på situationen og vigtigheden af kampen, hvis det er et valg mellem de to. Daramy er klart det store talent som selvfølgelig skal spilletid, men Pieros er stadig på mange områder den bedste spiller også selvom det samlede Sidelinien er træt af ham.

    Pieros brænder for meget (det er alle enige om), men der er også kvalitet i at komme til chancerne. Det var der sådan set ingen andre der kom i går hverken Wind eller Daramy. Og nej, jeg foretrækker ikke Pieros frem for Wind, men lidt mere nuanceret billede af Pieros kunne man måske godt tegne herinde. Og jo, kunne man erstatte Pieros med en bedre "rigtig" angriber, så ville det være perfekt. Men det sker næppe i dette vindue, så man er nødt til at holde ham i gang og få det bedste ud af det. Hvem ved, måske rammer han en dag igen målet :-)
    Jeg er enig med dig i nuancerne er vigtige. Dem efterlyser jeg også i Bengtsson-kritikken, ligesom jeg havde svært ved at se Gregus som det nye sort dengang.

    Når det så er sagt, synes jeg egentlig folk er ganske fair i kritikken af Pieros.
    Som outpatient nævner, er det jo ikke fordi han er elendig og hører til i Roskilde eller Varde...

    Det handler bare om at der må forventes langt mere af en spiller i sin bedste alder. Selvfølgelig skal han have chancen for at ramme en god periode, men de chancer mener jeg altså også han har fået.

    Og i min optik, er én af nuancerne også, at uskarphed ikke er hans eneste problem.
    Synes også han har en tendens til nogle dumme frispark og offside-løb, på sløje tidspunkter.
    Husker det mest fra sidste sæson, og her kan det være jeg tager fejl.
    Og selvom han fighter - kan han godt udstråle en mental skrøbelighed...

    For min skyld kan vi godt give Pieros lidt mere snor - men han skal altså snart til at ramme formen. Det andet går jo altså bare ikke i FCK - ligegyldigt hvor meget man deltager i presspillet (det er dejligt - men det kan man finde mange angribere der gør...).

    Zan

  20. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 24.07.19, 14:51
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 15:50
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •