Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 92

Emner: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Udgifterne til Sidelinien liggger på ca. 55.000 per år, og i et forsøg på at minimere denne, for fanklubben, betydelige post, så undersøger bestyrelsen alternativer, og vil meget gerne have en dialog med brugerne af Sidelinien. Den starter forhåbentlig her ...

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hvordan kan et forum koster 55k om året?

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Vores aftaler med hosting-firmaet er fra en anden tid, og en del af prisen udgøres af en særlig support-aftale, som er mindre relevant nu, end den var, da den oprindeligt blev indgået. Desværre, så er det ikke muligt at forhandle os frem til en billigere aftale.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    vBulletin har en cloud-løsning, hvor deres dyre plan koster cirka 400,- om måneden, og selv hvis vi har brug for en lidt dyrere løsning, så er der langt fra 4500 til 400, så det burde være muligt at spare en pæn klat penge.

    /Jesper
    cossie's Avatar

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Det giver mening. Så må man nok rykke over til et nyt:-) 55k lyder voldsomt, uden jeg selvfølgelig er ekspert

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    En opbygning, som dette forum har, virker lettere arkaisk. Flyt det hele over på facebook og det bliver gratis for fanklubben samt vi slipper for de værste kommentarer, da folk nu skriver i deres eget navn. Bagsiden er manglende anonymitet.

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af rosenkrantz Se meddelelser
    Udgifterne til Sidelinien liggger på ca. 55.000 per år, og i et forsøg på at minimere denne, for fanklubben, betydelige post, så undersøger bestyrelsen alternativer, og vil meget gerne have en dialog med brugerne af Sidelinien. Den starter forhåbentlig her ...
    Hejsa,

    Thumps up for bruger inddragelse ;-)

    Personligt kan jeg sige at jeg primært bruger skakten

    Men derfor vil jeg være ked at at miste trådene, specielt de lange linier og Off topic, der ligger meget sjov i det gamle tråde..

    /Jesper
    cossie's Avatar


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    40

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    En opbygning, som dette forum har, virker lettere arkaisk. Flyt det hele over på facebook og det bliver gratis for fanklubben samt vi slipper for de værste kommentarer, da folk nu skriver i deres eget navn. Bagsiden er manglende anonymitet.
    Der må jeg lige på vegne af de (medgivet formodentlig meget) få, der ikke er på Facebook anmode om, at det ikke sker...
    Mvh

    Allano
    CPHK#01


  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hvad er det helt præcis de 55k dækker over? Der nævnes en særlig supportaftale, som man åbenbart ikke kan komme ud af?

    Selve hostingen af sådan et forum her bør absolut ikke koste mere end 10k om året, men jeg ved så ikke, om selve softwaren er noget man løbende betaler for?

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Flyt det hele over på facebook og det bliver gratis for fanklubben samt vi slipper for de værste kommentarer, da folk nu skriver i deres eget navn. Bagsiden er manglende anonymitet.
    Hvilke værste kommentarer? Sidelinien og Skakten er noget af det reneste og pæneste på internettet. Har du derimod læst, hvor meget fæces folk er villige til at skrive på facebook, i deres eget navn?


  14. #11
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Flyt det hele over på facebook og det bliver gratis for fanklubben samt vi slipper for de værste kommentarer, da folk nu skriver i deres eget navn.
    Du har tydeligvis aldrig nogensinde været på Facebook, eller noget andet socialt medie :-)
    Sidst redigeret af KK : 30.07.19 kl. 09:29

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Jeg kan ikke redegøre for detaljerne i aftalen uden at skulle have fat i noget så gammeldags som en fysisk kontrakt, men hvis vi fokuserer på fremtiden, så er jeg også enig i din betragtning om, at 10k virker som en mere rimelig pris. Hvor præcis den skal lande, det har jeg dog ikke en nagelfast holdning til, men det er i fanklubbens interesse, at vi kommer så langt ned som muligt, uden at SL taber funktionalitet/værdi for brugerne.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Allano Se meddelelser
    Der må jeg lige på vegne af de (medgivet formodentlig meget) få, der ikke er på Facebook anmode om, at det ikke sker...
    Man kan jo oprette en FB-profil, der hedder det samme som ens nuværende SL alias og så lade være med at tilføje venner, og lave opslag (andre end dem, man ville lave her), hvis det er fordi, man gerne vil forblive anonym.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hvis vi lige skal opridse hvad en fremtidig løsning måles imod, så er der vel:

    1. Debatforum med lidt basale træstrukturer, likes, afstemninger, mv.

    2. En chat/skakt

    3. Historisk indhold: gamle tråde og indlæg

    Personligt er jeg tilbøjelig til at lade 3. Historisk indhold dø og 2. Chat/skakt kunne sikkert erstattes af en lidt mere lækker opsætning i 1. det centrale debatforum.

    Der går i al fald rigtigt meget fodbolddebat tabt i chatten som ikke rammer trådene.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Allano Se meddelelser
    Der må jeg lige på vegne af de (medgivet formodentlig meget) få, der ikke er på Facebook anmode om, at det ikke sker...
    Man kan snildt være på facebook, og samtidigt mene at det er en elendig ide at flytte forummet over på facebook. Det kunne jeg forstille mig at en stor gruppe af debattørene herinde vil være enige i.
    Fra et personligt plan har jeg set konsekvensen af at "lukke" et forum for at køre debatten på facebook istedet.
    Det er ikke fordrende for en dybsindig diskussion, og i modsætningen til hvad der hintes ovenfor, bliver vi ikke fri for de værste kommentarer.
    Nærmere det modsatte. Gode analyser, som dem Kenny laver på kampe, Kiwi laver på Europa, eller Ougar laver på obskur statistik, vil forsvinde i rodebutik af ligegyldige kommentarer og billeder af folk med popcornshatte på Nedre C.

    Der er i forvejen flere FCK grupper / sider end FCK-likes på facebook, og ingen af disse grupper har en interessant, nørdet og overskuelig diskussion kørerende.

    Så som storforbruger af facebook, vil jeg gerne frabede mig at sidelinien kommer over på den platform.


Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sideliniens 10-års jubilæum?
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 07.11.06, 00:31
  2. Sideliniens design
    By Thunderstokke in forum Kontoret
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 23.06.06, 14:05
  3. Sideliniens server
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 14:25

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •