Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 92

Emner: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Udgifterne til Sidelinien liggger på ca. 55.000 per år, og i et forsøg på at minimere denne, for fanklubben, betydelige post, så undersøger bestyrelsen alternativer, og vil meget gerne have en dialog med brugerne af Sidelinien. Den starter forhåbentlig her ...

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hvordan kan et forum koster 55k om året?

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Vores aftaler med hosting-firmaet er fra en anden tid, og en del af prisen udgøres af en særlig support-aftale, som er mindre relevant nu, end den var, da den oprindeligt blev indgået. Desværre, så er det ikke muligt at forhandle os frem til en billigere aftale.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Det giver mening. Så må man nok rykke over til et nyt:-) 55k lyder voldsomt, uden jeg selvfølgelig er ekspert

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    En opbygning, som dette forum har, virker lettere arkaisk. Flyt det hele over på facebook og det bliver gratis for fanklubben samt vi slipper for de værste kommentarer, da folk nu skriver i deres eget navn. Bagsiden er manglende anonymitet.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    40

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    En opbygning, som dette forum har, virker lettere arkaisk. Flyt det hele over på facebook og det bliver gratis for fanklubben samt vi slipper for de værste kommentarer, da folk nu skriver i deres eget navn. Bagsiden er manglende anonymitet.
    Der må jeg lige på vegne af de (medgivet formodentlig meget) få, der ikke er på Facebook anmode om, at det ikke sker...
    Mvh

    Allano
    CPHK#01


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Allano Se meddelelser
    Der må jeg lige på vegne af de (medgivet formodentlig meget) få, der ikke er på Facebook anmode om, at det ikke sker...
    Man kan jo oprette en FB-profil, der hedder det samme som ens nuværende SL alias og så lade være med at tilføje venner, og lave opslag (andre end dem, man ville lave her), hvis det er fordi, man gerne vil forblive anonym.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  11. #8
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Man kan jo oprette en FB-profil, der hedder det samme som ens nuværende SL alias og så lade være med at tilføje venner, og lave opslag (andre end dem, man ville lave her), hvis det er fordi, man gerne vil forblive anonym.
    Det er meget off-topic, men det kan man ikke bare. Den slags profiler lukker Facebook lige så snart de opdages. Facebook tillader kun profiler i eget navn.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Allano Se meddelelser
    Der må jeg lige på vegne af de (medgivet formodentlig meget) få, der ikke er på Facebook anmode om, at det ikke sker...
    Man kan snildt være på facebook, og samtidigt mene at det er en elendig ide at flytte forummet over på facebook. Det kunne jeg forstille mig at en stor gruppe af debattørene herinde vil være enige i.
    Fra et personligt plan har jeg set konsekvensen af at "lukke" et forum for at køre debatten på facebook istedet.
    Det er ikke fordrende for en dybsindig diskussion, og i modsætningen til hvad der hintes ovenfor, bliver vi ikke fri for de værste kommentarer.
    Nærmere det modsatte. Gode analyser, som dem Kenny laver på kampe, Kiwi laver på Europa, eller Ougar laver på obskur statistik, vil forsvinde i rodebutik af ligegyldige kommentarer og billeder af folk med popcornshatte på Nedre C.

    Der er i forvejen flere FCK grupper / sider end FCK-likes på facebook, og ingen af disse grupper har en interessant, nørdet og overskuelig diskussion kørerende.

    Så som storforbruger af facebook, vil jeg gerne frabede mig at sidelinien kommer over på den platform.


  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    For guds skyld, ikke over på Facebook. Jeg synes sidelinien er dejlig som den er. Så den optimale løsning i min verden ville være at få et forum med samme muligheder som i dag, og ville være helt perfekt, hvis vi kunne flytte de nuværende emner med over i det nye, og på samme tid banke en god portion af fanklubbens omkostninger ned. Om det kan lade sig gøre aner jeg ikke.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  15. #11
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Jeg er på Facebook, men/og vil for alt i verden ikke have Sidelinien derover og drukne i feriebilleder og opskriftsvideoer.

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Er det helt bonkers at indføre en symbolsk brugerbetaling på fx 100 kr om året? Eller tilbyde nogle få reklamebannere til FCKs sponsorer?

    (Næsten) alt andet end Facebook :-(
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2018
    Indlæg
    27

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Er det helt bonkers at indføre en symbolsk brugerbetaling på fx 100 kr om året? Eller tilbyde nogle få reklamebannere til FCKs sponsorer?

    (Næsten) alt andet end Facebook :-(
    Hvis der indføres brugerbetaling (uanset beløb). Tror jeg desværre at vi mister en del af følgerskaren, som måske ikke er så aktive, men ynder at følge passivt med.

    Ideen med a smide nogle reklamer op på siden, kan ikke skade efter min mening.

    Men udgangspunktet vil vel være at kigge på driftsomkostningerne, for 55k om året, lyder voldsomt for at holde et forum kørende.

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af xFrisk Se meddelelser
    Hvis der indføres brugerbetaling (uanset beløb). Tror jeg desværre at vi mister en del af følgerskaren, som måske ikke er så aktive, men ynder at følge passivt med.

    Ideen med a smide nogle reklamer op på siden, kan ikke skade efter min mening.

    Men udgangspunktet vil vel være at kigge på driftsomkostningerne, for 55k om året, lyder voldsomt for at holde et forum kørende.
    Personligt er jeg nok en af dem som er lidt halvpassive, men jeg ville egentlig acceptere at smide lidt mønt om året for at læse med.

    Løsningerne udelukker vel ikke hinanden. Man kan sagtens tilbyde klubbens sponsorer bannere for driftsomkosninger, sænke udgifterne hvor det er muligt og så betale et minimalt beløb for benyttelse.

    Er det evt. Muligt at scanne og uploade kontrakten, således sideliniens samlede hjerne kan samarbejde om at få forbedret økonomien?

    PS. Jeg er også Facebook-bruger, og en flytning dertil vil jeg helt vildt gerne frabede mig. - den kommer til at drukne i åndssvage opslag som "Hvornår er kampen i dag" "hvilken kanal viser kampen" og lignende tåbeligheder.

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    - Det giver mening, når man spørger på et arkaisk forum, at de fleste vil beholde denne form fremfor fx Facebook. Det bør undersøges bredt, hvad folk foretrækker og om der overhovedet skal bruges penge hertil.

    - Hvor mange bruger det her ift. fanklubbens størrelse? Det er ikke rimeligt, at alle andre skal betale for, at vi som en evt. minoritet skal faciliteres med denne forumservice.

    - Brugerbetaling lyder som en fin ide. Jeg smider gerne et par hundrede/år. Og ellers flytte den til facebook, da jeg tror, det rammer flere af fanklubbens mange medlemmer.

    - Alt i alt mangler der MANGE oplysninger førend, vi kan tage stilling.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sideliniens 10-års jubilæum?
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 07.11.06, 00:31
  2. Sideliniens design
    By Thunderstokke in forum Kontoret
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 23.06.06, 14:05
  3. Sideliniens server
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 14:25

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •