Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 92

Emner: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af rosenkrantz Se meddelelser
    Jeg kan ikke redegøre for detaljerne i aftalen uden at skulle have fat i noget så gammeldags som en fysisk kontrakt, men hvis vi fokuserer på fremtiden, så er jeg også enig i din betragtning om, at 10k virker som en mere rimelig pris. Hvor præcis den skal lande, det har jeg dog ikke en nagelfast holdning til, men det er i fanklubbens interesse, at vi kommer så langt ned som muligt, uden at SL taber funktionalitet/værdi for brugerne.
    Nu ved jeg ikke, hvor meget plads der skal bruges, men 200 gb bør være rigeligt: https://www.unoeuro.com/dk/products/

    Så smider man bare wordpress på, hvor der er mulighed for flere forskellige slags fora plugins, og jeg mener også der er chat plugins. Det bør I i hvert fald undersøge, men så går det gamle herinde nok tabt, medmindre man kan hente databasen og smide på et sub domæne (fx sidelinien.dk/old) hvor det bare ikke er muligt at logge ind og kommentere mere, men så kan man i hvert fald gå gennem alle de gamle tråde :-)

    Men som sagt, det er meget svært at svare på alt det her, når man ikke aner hvad den såkaldte aftale dækker over.

    Og så ville jeg også undersøge en pris på DDoS beskyttelse hos Cloudflare.
    Sidst redigeret af qwert : 30.07.19 kl. 09:35 Årsag: Tilføjelse

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    For guds skyld, ikke over på Facebook. Jeg synes sidelinien er dejlig som den er. Så den optimale løsning i min verden ville være at få et forum med samme muligheder som i dag, og ville være helt perfekt, hvis vi kunne flytte de nuværende emner med over i det nye, og på samme tid banke en god portion af fanklubbens omkostninger ned. Om det kan lade sig gøre aner jeg ikke.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hvis det bare var så simpelt. Det er ikke datamængden eller trafikken som i sig selv er bekostelig. Men den samlede pakke af drift inkl. support.

    SL ligger i øvrigt allerede bag (gratis) Cloudflare.

    Og mht. "bare lige" at bikse noget Wordpress sammen: fine ideer hvis man starter forfra med alting. Hvis man forventer at viderebringe eksisterende funktionalitet og historik, skal der lidt mere til.

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af HM Se meddelelser
    Hvis det bare var så simpelt. Det er ikke datamængden eller trafikken som i sig selv er bekostelig. Men den samlede pakke af drift inkl. support.

    SL ligger i øvrigt allerede bag (gratis) Cloudflare.

    Og mht. "bare lige" at bikse noget Wordpress sammen: fine ideer hvis man starter forfra med alting. Hvis man forventer at viderebringe eksisterende funktionalitet og historik, skal der lidt mere til.

    -Henrik
    Men man kan jo ikke forvente at gå fra udgifter på 55k til 5k og så have alt som det er i dag. Der må jo findes nogle kompromiser, og jeg mener selv, at wordpress er fantastisk til at lave noget simpelt men relativt godt.

    Men hvad er den samlede pakke af drift og support? Betaler fanklubben for at et firma modererer forum, godkender brugere osv. eller hvad? Ellers kan jeg simpelthen ikke forstå, hvordan det løber op i sådan et beløb...

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hvis vi skal have en dialog på bedst mulig og fair vis, bør statistikken for sidelinien så ikke offentliggøres; antal besøg mv.? Er det 20 mennesker som sidder og hygger sig for 55000 kr om året mv.

    Man kan ikke bare kaste 55000 ud, uden så meget andet.

    Nå, det er sagt så skal man da gøre hvad der kan for at få bragt den udgift ned, men at få debatten over på sociale medier... not so much.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af rosenkrantz Se meddelelser
    Vores aftaler med hosting-firmaet er fra en anden tid, og en del af prisen udgøres af en særlig support-aftale, som er mindre relevant nu, end den var, da den oprindeligt blev indgået. Desværre, så er det ikke muligt at forhandle os frem til en billigere aftale.
    Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har den store viden om forhandling af den slags aftaler, men er det virkelig ikke muligt at opsige sin support-aftale - alternativt få en ny type aftale?

    Jeg er stor fortaler for at bevare Sidelinien i sin nuværende form, og jeg vil hellere betale for at beholde Sidelinien, som den er nu, frem for at rykke den over på Facebook (gys!) eller en anden forum-løsning.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #22
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Jeg er på Facebook, men/og vil for alt i verden ikke have Sidelinien derover og drukne i feriebilleder og opskriftsvideoer.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Er det helt bonkers at indføre en symbolsk brugerbetaling på fx 100 kr om året? Eller tilbyde nogle få reklamebannere til FCKs sponsorer?

    (Næsten) alt andet end Facebook :-(
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2018
    Indlæg
    27

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Er det helt bonkers at indføre en symbolsk brugerbetaling på fx 100 kr om året? Eller tilbyde nogle få reklamebannere til FCKs sponsorer?

    (Næsten) alt andet end Facebook :-(
    Hvis der indføres brugerbetaling (uanset beløb). Tror jeg desværre at vi mister en del af følgerskaren, som måske ikke er så aktive, men ynder at følge passivt med.

    Ideen med a smide nogle reklamer op på siden, kan ikke skade efter min mening.

    Men udgangspunktet vil vel være at kigge på driftsomkostningerne, for 55k om året, lyder voldsomt for at holde et forum kørende.

  15. De følgende 11 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af xFrisk Se meddelelser
    Hvis der indføres brugerbetaling (uanset beløb). Tror jeg desværre at vi mister en del af følgerskaren, som måske ikke er så aktive, men ynder at følge passivt med.

    Ideen med a smide nogle reklamer op på siden, kan ikke skade efter min mening.

    Men udgangspunktet vil vel være at kigge på driftsomkostningerne, for 55k om året, lyder voldsomt for at holde et forum kørende.
    Personligt er jeg nok en af dem som er lidt halvpassive, men jeg ville egentlig acceptere at smide lidt mønt om året for at læse med.

    Løsningerne udelukker vel ikke hinanden. Man kan sagtens tilbyde klubbens sponsorer bannere for driftsomkosninger, sænke udgifterne hvor det er muligt og så betale et minimalt beløb for benyttelse.

    Er det evt. Muligt at scanne og uploade kontrakten, således sideliniens samlede hjerne kan samarbejde om at få forbedret økonomien?

    PS. Jeg er også Facebook-bruger, og en flytning dertil vil jeg helt vildt gerne frabede mig. - den kommer til at drukne i åndssvage opslag som "Hvornår er kampen i dag" "hvilken kanal viser kampen" og lignende tåbeligheder.

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    - Det giver mening, når man spørger på et arkaisk forum, at de fleste vil beholde denne form fremfor fx Facebook. Det bør undersøges bredt, hvad folk foretrækker og om der overhovedet skal bruges penge hertil.

    - Hvor mange bruger det her ift. fanklubbens størrelse? Det er ikke rimeligt, at alle andre skal betale for, at vi som en evt. minoritet skal faciliteres med denne forumservice.

    - Brugerbetaling lyder som en fin ide. Jeg smider gerne et par hundrede/år. Og ellers flytte den til facebook, da jeg tror, det rammer flere af fanklubbens mange medlemmer.

    - Alt i alt mangler der MANGE oplysninger førend, vi kan tage stilling.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Nu er jeg en af de passive der følger religiøst med her, og jeg må bare sige at det jeg får ud af forummet sagtens vil kunne forsvare en symbolsk brugerbetaling på fx 100 kroner eller lignende.
    Alene debatten i transfertrådene og optaktstrådende er, for mig, af så god debatkvalitet, at det er blevet en fast del af at følge FCK for mig, og noget jeg ser frem til at læse på daglig basis.

    Jeg tror desværre bare den bliver sværere at sælge til potentielt nye medlemmer af forummet, at skulle ligge, fx, en 100ish kroner for at følge med. Reklamer lyder mere oplagt, hvis der ses bort fra at tweake de kontraktuelle udgifter.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.


  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Jeg er ret enig. Der skal laves et stykke forberedende arbejde så vi har nogle fakta at forhold os til. Det er nemlig helt fair at FCKFC kigger kritisk på hvor mange medlemmer som får glæde af de penge foreningen har.

    Det er også en rigtig god ide at forholde sig mere kritisk til hvilket behov det er et debatforum skal dække for FCKFC.

    Derefter kan vi begynde at tale om hvilke mulige løsninger som findes, og holde dem op imod hinanden og det behov vi har identificeret.

    Det er i øvrigt ikke nogen ny diskussion. SL har levet i mange år, fra før SoMe slog igennem. Og fra før FCK selv havde så fin en dækning af alting. Så det giver sig selv at behovet for et fan-forum har ændret sig.

    At det så ville være super ærgerligt at kaste 25 års historie på bålet er noget helt andet. Det ville være fint om vi kunne finde en løsning som tillod os at kunne genfinde historien.
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar


  21. #29
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Et bedre alternativ end FB kunne være et community på Reddit, som er en langt bedre platform til et Sidelinien-alternativ.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    407

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    så vi har med andre ord en uopsigelig kontrakt eller hvordan skal det forstås? Således at alt andet snak om at skifte hosting ikke vil blive aktuelt på nogen måde

    Ville godt nok være ked af at skulle på Facebook med Sidelinien så næsten hellere betale videre.

    Mvh
    HP
    #1) Havnefronten tilbage til københavnerne!
    #2) Kun ægte græs i Parken - tak!
    #3) Jeg savner Lars Højer til vores frispark

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Sideliniens 10-års jubilæum?
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 07.11.06, 00:31
  2. Sideliniens design
    By Thunderstokke in forum Kontoret
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 23.06.06, 14:05
  3. Sideliniens server
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 14:25

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •