Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 92

Emner: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    . er den udgift vi snakker om 55kkr i øvrigt kun til forum delen eller ligger der også support og eller hosting af fckfc.dk eller andre it systemer?
    Kan vi få et svar, Jesper? Det er ret relevant.

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Casper the ghost Se meddelelser
    Jeg har selv oplevet flere FCK fanforas på Facebook de sidste tre år, hvor jeg ikke var aktiv på Sidelinien, og før at være hudløst ærlig: Det var rædselsfuldt at læse de kommentarer, som der blev postet derinde, for her manglede den højtrespekteret Debatredaktionen til at rydde ud i de værste opslag. Selv de værste Brøndbyfans meldte sig ind i FCK grupperne med det eneste formål at fremprovokere "slagsmål" med FCK fansene ude på Facebook.

    Mere hysterisk var det, når der var topkampe, og der blev postet opslag i grupperne på Facebook med følgende ordlyd: "Hvornår spilles kampen?", "Nogen der har en billet til Sektion 12 Nedre B?" og jeg kunne blive ved. De personer, der lavede sådanne opslag, fulgte ikke engang med i de udmeldinger, der kom fra FCK vedrørende billetslag til de store kampe, som for eksempel Derbykampene.

    Det var så rædselsfuldt at læse sådanne opslag, og nok en af grundede til at jeg valgte at vende tilbage til Sidelinien, for et par måneder siden.

    Læren af dette er, og det håber jeg at bestyrelsen i FCKFC noterer sig, at Sidelinien ikke skal lanceres på Facebook. Der er med det i mente, at både nogle af Sideliniens og FCKFCs medlemmer ikke har profil på Facebook. Jeg synes selv, at os brugere af Sidelinien skal beholde det sådan, at man kan være anonym her i dette forum, frem for at man skal bruge sin privatprofil i et FCK Forum ude på Facebook.
    Jeg er så enig, at en "enig"markering ikke er nok.

    At flytte sidelinien til Facebook vil i min verden være en katastrofe. Facebook egner sig virkelig ikke til at være debatfora.
    Jeg har set det ske med andre debatfora. Fx Øresundsdebatten (jeg bor i Malmø) som gik fra at være en debat med mange tråde, og dermed også historik. Historikken, og det at kunne genoptage tråde, afgrænse og sammenligne tråde er noget af det et debatfora kan, som Facebook overhovedet ikke har struktureret på samme måde.

    Så... Som sagt, vil det i min verden være en katastrofe.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    100% på du er projekt leder eller change manager!
    Desværre, men det er måske tid til et nyt job?

    Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har den store erfaring med hjemmesider og hosting af disse, men med en baggrund som datamatiker så har jeg trods alt lidt styr på IT.
    Der er helt sikkert en del arbejde i at flytte SL, men hvad er det største problem helt præcist?

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af rosenkrantz Se meddelelser
    Jeg har selv - i egenskab af formand for IT-udvalget - oplevet, at PSE har bedt om at få indflydelse på, hvad der blev skrevet om visse spillere.)
    Hej Rosenkrantz,
    Kan jeg få dig til at uddybe og konkretisere ovenstående?
    /Rofl

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af GeorgeWChubby Se meddelelser
    Desværre, men det er måske tid til et nyt job?

    Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har den store erfaring med hjemmesider og hosting af disse, men med en baggrund som datamatiker så har jeg trods alt lidt styr på IT.
    Der er helt sikkert en del arbejde i at flytte SL, men hvad er det største problem helt præcist?
    Hvis du ellers valgte at gennemlæse den historik der ligger i tråden, vil du kunne se at HM rimeligt at forsøgt at forklare at et par af årsagerne til hvorfor dette ikke bare er lige til er at sidelinien har en række tilføjelser som ikke er standard og derved vil skulle laves om eller stoppe med at fungere, her i blandt, like system og BlaBlaBla. der er sikkert flere men husker dem ikke lige på stående fod.

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af rosenkrantz Se meddelelser
    Et par betragtninger mere:

    - Det er på ingen måde aktuelt at flytte SL til Facebook. Bestyrelsen har naturligvis overvejet det, men det var mest af pligt, for det var en enig bestyrelse, der hurtigt afviste det. Det er ikke en løsning, som vi på nogen måde vil forfølge.

    - At PSE skulle overtage/betale for SL er den lette løsning, og en besnærende tanke, hvor alle udfordringer så er løst. Der er dog nogle overvejelser både for dem - med hensyn til juridisk ansvarlighed og administration, f.eks - som gør, at det ikke er helt ligetil. For brugerne af SL, så vil der være nogle indholdsmæssige overvejelser, hvor SL måske ikke nødvendigvis vil fortsætte med at være så 'frit', som det er nu.
    (Jeg har selv - i egenskab af formand for IT-udvalget - oplevet, at PSE har bedt om at få indflydelse på, hvad der blev skrevet om visse spillere.)
    Blot for lige at smide en kæp ind her, så vil overtagelse af SL fra PSE side jo ikke nødvendigvis betyde at de har samme forhold til historisk data, brugervenlighed eller features. Hvorfor det kan stå dem frit for at skifte til en anden udbyder helt og aldeles uden tanke på "vores" ve og vel. Som i mange andre firmaer så kigger man jo først og fremmest på prisen, og hvis de finder 55k for meget for et fan forum så kan du være sikker på de vælger en billigere løsning, og måske også en mere generisk løsning end fckfc nødvendigvis er intresseret i. Desuden er det totalt utopi at tro vi kan køre dette version af forum videre til al evighed. Så der skal uanset hvad opdateres på et tidspunkt. Måske ikke de første 5-7 år.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    PSE bør/skal ikke overvejes yderligere med henblik på finansiering. Som jeg ser det, vil det være en katastrofe for et forum af ‘vores’ type, at en virksomhed som har ansvar overfor børsen, bestyrelse, spillere og loven mm, kan blive draget til ansvar overfor hvad der står i transfertråde, smørrebrødskonkurrencer, Ståle Raus, Pieros er fæces, kamptråde, rygter, afstemningstråde mm.

    Koncernen kan naturligvis melde ud, at de ikke har noget med indholdet i forummet/chat at gøre og at det er brugerens holdning, men hvis vi går fra at være et uofficielt forum til et officielt, vil de naturligvis skulle have moderatorer og overvågning som er langt mindre laissez-faire end nuværende.

    Medierne vil dog sikkert kunne lave nogle interessante artikler á la: “FCK fans i oprør. Vil tvinge Ståle til at æde frossen lort!”.

    Pengene ville være nice. Men konsekvensen vil, efter min mening, være negativ; grænsende til det ødelæggende. Desuden virker det til at de fleste er enige om at det er på tide at rykke videre. Desværre. For jeg er virkelig glad for det nuværende :)

    - a.nyholm
    In the land of the blind,
    the one-eyed man is king

  11. De følgende 12 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Det er ren SL.

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    Hvis du ellers valgte at gennemlæse den historik der ligger i tråden, vil du kunne se at HM rimeligt at forsøgt at forklare at et par af årsagerne til hvorfor dette ikke bare er lige til er at sidelinien har en række tilføjelser som ikke er standard og derved vil skulle laves om eller stoppe med at fungere, her i blandt, like system og BlaBlaBla. der er sikkert flere men husker dem ikke lige på stående fod.
    Passive aggressive much?

    Jeg har skam læst hele tråden igennem, men jeg indrømmer gerne at jeg har overset det følgende:
    Citat Oprindeligt indsendt af HW
    Men jeg vil advare imod at tro en migrering er "bare lige". Det kan lade sig gøre, jovist, men det er et stykke arbejde. Og noget som nok bedst udføres af en teknisk kyndig fan med masser tid (som jeg selv har været i 25 år mht. SL) eller en vBulletin-Pro. Det vil dog helt sikkert betyde tab af specielle tilpasninger og (formentlig) Blablabla
    My bad.

    Så vidt jeg kan se, så er shoutbox/BlaBlaBla opdateret til vB 5, men ikke den nyeste udgave af vB, så det er uklart om en opgradering til vB 5 vil betyde at vi mister BlaBlaBla. Likes skulle vist eksistere i vB 5 allerede, jeg spottede ikke andre tilpasninger.

    Men så er spørgsmålet nærmere, om disse funktioner er de 55k om året værd?
    vBulletin tilbyder at få en professionel til at installere deres software på en server, så hvis den årlige besparelse er tilpas stor, så burde man kunne betale sig fra at få det eksisterende forum flyttet og opgraderet, hvis man er villig til at sige farvel til tilpasningerne.

  14. #70
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    267

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Uden at nævne navne, så er jeg blevet bedt om at slette indlæg om en specifik spiller, fordi han grædende havde henvendt sig til formanden og beklaget sig over de ting, som han havde læst om sig selv på SL. "xxx er en sød fyr, og det har han bare ikke fortjent." Jeg svarede, at det var stik imod min generelle opfattelse af spillerens status blandt FCKs fans, men at vi havde et system med en uafhængig debatredaktion, som jeg ikke havde nogen indflydelse på. Og så sluttede det dér.

    Hændelsen er kun relevant ift. diskussionen om at PSE skulle overtage SL, fordi den illustrerer, at klubbens og fansenes interesser og virkelighedsopfattelser ofte er forskellige, og at en fri debat bedst bevares, hvis FCKFC kører SL.

  15. De følgende 16 brugere er enige:

  16. #71
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hey, hvis man kan få fans til at betale klimaødelæggendeplastiktifoer, så kan man vel også få dem til at spytte i bøssen for at bevare vores fan forum. Personligt har jeg mere glæde af sidelinien.dk end af tifoerne.
    Jeg er iøvrigt enig i at sidelinien.dk skal holdes skarpt adskilt fra pse.
    Imod moderne stemningsdiktatur

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Jeg har ikke læst hele denne tråd men hvis sl mangler midler kan man vel åbne for annoncer af eks tøj og rejser og gadgets/it.

  19. #73
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    26

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Hej... vil rigtig gerne hjælpe med at finde den rigtige løsning. Er til daglig “COO” i Kbh et stort dansk udviklingshus og vil gerne investere noget tid i dette uden det skal koste en krone. Er på ferie i Østrig med familien, men er tilbage på kontoret d. 12. August. Send gerne en SMS eller mail så er jeg sikker på fanklubben kan få noget godt.
    Mvh. Asger
    T:53800048
    M:[email protected]


  20. #74
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Hey, hvis man kan få fans til at betale klimaødelæggendeplastiktifoer, så kan man vel også få dem til at spytte i bøssen for at bevare vores fan forum. Personligt har jeg mere glæde af sidelinien.dk end af tifoerne.
    Jeg er iøvrigt enig i at sidelinien.dk skal holdes skarpt adskilt fra pse.
    Jeg har ikke meget forstand på det, men selvom man kunne finansiere det 100% gennem donationer, så virker det ikke særlig smart at betale 55.000 om året for et debatforum, når der allerede er kommet forslag der er betydeligt billigere.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Tanker om Sideliniens (billigere) fremtid

    Som webmaster for og "udvikler" af fckfc.dk har jeg selv været inde og snuse til mulighederne for, dels at flytte host og dels at skifte platform på SL. Så jeg har haft en del overvejelser af de forskellige udfordringer der ligger.
    Det er helt klart muligt at finde billigere hosting, men som nævnt tidligere i tråden er der en del tekniske udfordringer forbundet med dette.

    Hvis jeg kunne få det som jeg ville have det, migrerede vi til Drupal, som er det fckfc.dk er bygget i.

    En migration der skal indebære at alt gammelt indhold kommer med over (jeg synes alt andet ville være en tragedie) er dog noget af en opgave - ikke mindst, hvis billeder og links til andre tråde stadig skal fungere - og det mener jeg de skal - Sidelinien er et unikt historisk arkiv.
    Det vil formentlig være en opgave der kræver en decideret udvikler - det er mere end hvad en simpel sitebuilder som mig kan magte. Så medmindre vi kan finde en rigtig udvikler i egne rækker vil det nok være forbundet med en vis engangsudgift at rykke til en platform som Drupal.

    Grunden til at jeg tænker Drupal, er at jeg gerne så at der var mere integration mellem Sidelinien.dk og fckfc.dk - det ville f.eks. muliggøre at medlemmer af fckfc.dk kunne få en håndfuld fordele rent funktionalitetsmæssigt, end folk der ikke var medlemmer. Ikke at man som sådan skulle handicappe ikke-medlemmer, men måske noget lir-agtigt.
    Man kunne måske forestille sig, at det så også var muligt at købe sig til de ekstra funktionaliteter uden at blive medlem - så kunne man måske godt begynde at tænke i en skrabet version for rene "gratister".

    Men sidstnævnte er så en betragtelig enterprise, da det så også ville indebære at fckfc.dk og sidelinien.dk var integretret med et medlemsstyringssystem (ligeledes Drupal-baseret) og her ville det så ikke bare være en (markant) engangsudgift, men nok også en SLA af en eller andet art ift. hvor vitalt et system det ville være.
    Den slags skal i hvert fald ikke bare lægge i hænderne på frivillige som undertegnede.
    Gjorde man det således tror jeg til gengæld, at vi i højere grad vil kunne fastholde medlemmer ift. det nuværende flow, hvor folk melder sig ind på fckfc.dk og et år efter skal have tilsendt girokort for at forlænge. Meldte folk sig ind på fckfc.dk og der så var recurrent payment ville vi også spare penge ift. udgifter til Betalingsservice - for ikke at nævne de timer det tager rent administrativt, at gøre det som nu.

    Ift. mængden af brugere herinde er jeg af den overbevisning, at vi ikke gør nok ud af at "sælge" Sidelinien.dk for de mere udeforstående - udover de indgange der p.t. eksisterer på fckfc.dk.
    Med et bedre system til SL ville der f.eks. være idé i at at lokke flere nye brugere ind ved at sælge de enkelte debattråde - f.eks. ift. kamptråde og transfersnak. Få konverteret folk fra Facebook m.v. og ind i vores eget univers, hvor vi så måske kan konvertere folk videre til medlemmer af FCKFC.
    Sidst redigeret af FC William : 02.08.19 kl. 08:04

  23. De følgende 9 brugere er enige:

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sideliniens 10-års jubilæum?
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 07.11.06, 00:31
  2. Sideliniens design
    By Thunderstokke in forum Kontoret
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 23.06.06, 14:05
  3. Sideliniens server
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 14:25

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •