Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
139. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Røde Stjerne vinder

    56 40.29%
  • Uafgjort

    65 46.76%
  • FCK vinder

    18 12.95%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 84

Emner: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg holder op med at kritisere Stage i et godt stykke tid - for satan en god indsats!
    I det hele taget købte en del kritiserede og omdiskuterede spillere sig en hel del kredit med stærke præstationer: Stage, Varela, Papagiannopoulos og Holse var alle blandt banens bedste. Man fik helt lyst til at se, om Beograd også kunne gøre mirakler for Pieros.


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Tjah. Det eneste, jeg tænker på lige nu, er, alle, ALLE, mand i Parken!
    Enig. Imponerende lyd niveau de kunne lave de serbere. Det må vi kunne gøre bedre :D

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Jeg ved ikke om det er nogle uheldige tilfælde, men flere har nævnt Grytebust højde kunne være et problem. Nu har vi set 2 mål gå ind på ham hvor bolden bliver "lobbet" Det er vel bare noget vi må acceptere i løbet af en sæson at der kommer sådan nogle mål. imod. Han har så nogle andre gode kvaliteter.

    Vel mødt på Tirsdag.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Spillemæssigt var det ikke den bedste aften i Beograd, men resultatmæssigt opnåede vi nok det mest optimale.

    Røde Stjerne var i dag væsentligt bedre end os til trods for, at de var synderligt skræmmende. De havde umiddelbart fin kontrol med kampen og vekslede fint med at stå solidt defensivt og så øge tempoet når de skulle angribe. Deres presspil var godt afstemt, dog ikke særlig aggressivt, men nok til at ødelægge vores opspil og også generobre. De får dog ikke skabt særlig store chancer og virkede ikke så komfortable med lange angreb. De ville hellere spille direkte eller afslutte ude fra og så ellers tilbage i formationen. I slutningen af kampen havde de et par velspillede angreb, hvor de ret let kom forbi vores forsvar og drev gæk med vores backer, men ellers var de ikke prangende. Defensivt stod de ganske solidt og lukker stort set vores offensiv ned. De lod sig ikke stresse når vi var i boldkontrol og kørte den rundt, men skubbede stille og roligt op og fik etableret deres pres og markeringer, hvilket ofte tvang os til en lang aflevering. Jeg havde i hvert fald forventet et langt mere aggressivt hold uden nogen taktisk defensiv finesse, der bare buldrede frem og efterlod et hav af rum bag sig, men den antagelse blev bragt til skamme.

    Det sker dog på en noget billig baggrund, da det var tydeligt, at vi ikke var interesserede i at satse særlig meget offensivt – og det blev da heller ikke til noget særligt offensivt. Stage og Zeca var primært fokuseret på de defensive pligter og backerne tog kun nødigt offensive løb, hvilket primært betød, at indlæggene der kom, var tidlige. Kigger man på vores defensive start kan man godt forstå, at man ikke ville spille med særlig store risici. Det lignede at mange af spillerne var nervøse i starten af kampen og nogle fandt først for alvor fodfæste i anden halvleg. Der var mange panikløsninger og det førte til dårlige clearinger og Røde Stjerne kunne blive ved med at presse på, mens vi aldrig rigtigt får presset dem igen. Derudover var vi ikke særlig heldige med at vinde andenboldene og fik slet ikke udnyttet midtbanen til spilfordeling før i anden halvleg.

    Grytebust så lidt uheldig ud ved Røde Stjernes scoring, men jeg tror den er rigtig svær at stille noget op ved og bliver vist også afrettet af Nelsson. Havde et par enkelte gode indgreb, men de fleste af Røde Stjernes afslutninger var svage.

    Varela spiller en ganske fin kamp. Opnåede ikke meget offensivt i første halvleg, hvor vi også var særdeles pressede, men fandt i perioder fint sammen med Holse i anden halvleg. Jeg synes han virkede lidt hæmmet af ikke at ville satse for meget offensivt.
    Nelsson gjorde det ganske fint, men var ikke vanvittigt prangende, mens Papagionnopoulos ikke var decideret dårlig, men bestemt kunne have leveret en bedre præstation. Det virker til at de lige mangler det sidste i en del dueller, men de var gode til ikke at begå unødvendige frispark og gik ikke for hårdt i duellerne, hvilket især Nelsson har haft en tendens til. Papagionnopoulos har en dårlig aflevering, hvor han totalt upresset spiller bolden ud over sidelinien og var den svageste af de to. Deres start på kampen var ikke særlig imponerende og særligt Papagionnopoulos virkede panisk, men heldigvis var de ikke en hel halvleg om at finde fodfæste og kom fint tilbage efter den rystede start. Han har dog stadig problemer med at time sine indgreb når han bryder kæden og går frem i en duel (primært hovedstødsdueller). Han efterlader for stort et rum bag sig og klarer det ikke særlig godt i duellen, hvor han ofte mangler noget pondus. Han ser heller ikke heldig ud ved deres scoring, hvor han står for dybt og er totalt forstenet, fremfor at holde sin markering på Røde Stjernespilleren der endda ender med at score målet.
    Oviedo slap ikke heldigt fra kampen. Meget af Røde Stjernes spil involverede højrekanten og de var gode til at skabe overtalssituationer (hvilket vi bestemt ikke var) og selvom Oviedo havde et par gode aktioner, havde han nok flere dårlige. Offensivt skete der ikke meget og samarbejdet med Fischer fungerede ikke. Der var dog ikke nok hjælp på højrekanten, så Oviedo og Fischer var meget alene defensivt.

    Holse indfriede forventningerne og gjorde det bedre defensivt end jeg havde regnet med. Han har flere gode aktioner offensivt og fandt godt sammen med Varela, som tidligere nævnt, i anden halvleg. Helt farligt blev det dog ikke og der manglede nok lige de sidste offensive løb, men det taktiske udgangspunkt til den her kamp var bare defensivt.
    Stage gjorde det ikke særlig godt i første halvleg, men var væsentligt bedre i anden halvleg, hvor han også gik med frem og leverede nogle gode farlige afleveringer. Defensivt var han dog ret udfordret, især i første halvleg hvor han ikke virkede som en der kunne følge med. Han fik ikke markeret særlig godt og pressede ineffektivt, så der let kunne spilles forbi ham. Heldigvis rådede han bod på det i anden halvleg, men jeg må indrømme at jeg ikke synes han er så god i duellerne som jeg havde forventet.
    Zeca var vores bedste i presspillet, men han havde svært ved at håndtere Marin, der virkelig var velspillende. Han var dog heldig med ikke at modtage sin anden advarsel, men dommeren gav ret lang snor så længe man ramte bolden først. Hverken Stage eller Zeca fik for alvor stemplet ind i opspillet og havde virkelig svært ved, at spille forbi Røde Stjernes pres. De slap heldigvis fint fra kampen uden at begå nogle ulykker.
    Fischer havde i dag svære betingelser. Røde Stjerne var meget opmærksomme på ham og ofte var der hurtigt to spillere ude ved ham der fik lukket af. Der var ikke rigtigt nogle der tog nogle løb, så han havde heller ikke særlig mange muligheder. Jeg synes det er ret tydeligt, at foruden ikke at være i topform, så er han ramt mentalt. Han har nok fået at vide, at han altid skal have det defensive in mente til den her kamp, men der skal umiddelbart ikke mange fejl til før han ikke rigtigt tør udfordre og prøve og efter et par mislykkede aktioner i første halvleg så man ikke mere til ham.

    N’Doye fyldte meget, men havde ikke så meget held med sig i opspillet. Han lavede en del fejl, særligt afleveringer der virkede nemme glippede og han fik ikke rigtigt udnyttet sine medspilleres løb. Når han trak tilbage i banen for at deltage i opspillet var Røde Stjerne dog opmærksomme og fik enten markeret ham eller skubbet kæderne sammen, så der ikke var plads mellem forsvar og midtbane.
    Wind så man ikke meget til i løbet af kampen. Han fik ikke rigtigt mulighed for at trække ned i banen og modtog aldrig rigtigt bolden i fødderne. Han viste sig frem i glimt, men var virkede udover det ret overmatchet. Hverken Wind eller N’Doye havde dog særligt gode vilkår, da afstanden mellem dem og midtbanen var meget stor og mange af de modtog mange lange afleveringer uden, at vi kunne følge op og vinde andenbolde eller støtte op om angriberne. De skulle skabe meget selv, hvis de ville have noget ud af de lange afleveringer. At han så alligevel udnytter straffesparket så eminent vidner om en mand med selvtillid og det skal der gerne bygges videre på. Med hans teknik, spilforståelse, overblik og fysik har han virkelig potentialet til at blive vores offensive omdrejningspunkt.

    Røde Stjerne vil ikke være særlig tilfredse med kampens dommer – med god grund. Han ville passe ganske fint i Superligaen og slipper ikke så heldigt fra kampen. Man kan næppe indvende noget mod advarslerne, men han dømte ofte for småforseelser, mens han lod værre forseelser passere. Særligt hvis der var bold imellem virkede tacklingens hårdhed ikke til at være en væsentlig faktor. Straffesparket vil naturligvis blive diskuteret og da jeg først så den, var jeg ikke i tvivl om, at Biel filmede. Det ligner virkelig at han blot smed sig ind over forsvarsspillerens ben, men jeg er mere i tvivl når jeg efterfølgende ser situationen igen, er kontakten ret tydelig. Særligt i vinklen efter 2 minutter er det tydeligt. Her ser man hvordan Biel rammer forsvarsspillerens ben, der også bliver rykket tilbage som følge af kontakten. Det ligner dog stadig, at han springer, men fra vinklen bag målet kan man se, at han forsøge at skære ind foran forsvarsspilleren og foruden den lille kontakt på højre ben bliver han også bliver ramt på låret af forsvarerens knæ (hvilket forårsager at forsvarsspillerens ben bliver skubbet tilbage – knæet ’popper’ nærmest tilbage) Jeg hælder egentlig mest til, at straffesparket er korrekt dømt med mulighed for, at Pep Biel overdriver kontakten (jo mere jeg ser den igen, jo mere bliver jeg overbevist om at der ikke er straffe), men jeg kan virkelig godt forstå at den er svær for dommeren at se.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Jeg var temmelig nervøs inden kampen - men det var jo fjollet.
    Vi kommer altid hjem med noget brugbart...det er sgu imponerende.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Jeg synes godt nok du er hård mod Sotte. For mig var han med afstand MOM. Ja han havde en fejlaflevering ud over sidelinien, men det er så også den eneste fejl han laver i en heksekedel hvor han er under konstant pres. Det var sådan en kamp jeg ville forvente at han skulle fejle grumt, men han holder hovedet koldt og spillede til tæt på perfektion. I det hele taget var begge midterforsvarer fremragende og de holder dem fra de helt store chancer hele kampen. Nærmest alle deres afslutninger var udefra eller fra siden.

    Hele holdet sejlede de første 15 minutter, sikkert pga nerver, men det blev gradvist bedre og det er vel kun vores venstreside der spillede en kritisabel kamp. Til dels også Wind der var ret anonym.

  10. De følgende 11 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser
    Jeg var temmelig nervøs inden kampen - men det var jo fjollet.
    Vi kommer altid hjem med noget brugbart...det er sgu imponerende.
    Altså i betragtning af at vi havde 7-8 nye i startopstillingen i forhold til sidste sæson slap vi godt fra det. Oviedo led i starten under at være nyeste dreng i klassen, mht. aftaler med resten af forsvaret og Fischer, der bestemt er set bedre. Nøj, hvor N'Doye og Zeca knoklede (Sidstnævnte tæt på udvisning dog), godt overblik og coolness af Stage, midterforsvaret + Varela mere end godkendt, omend alle til tider havde svært ved at få bolden væk. Grytebust chanceløs ved målet (KÆFTEN omkring hans højde, plz.) Angriberne fik ikke meget at arbejde med og blev oftest overtrumpfet af deres forsvarere - især i luftspillet - underligt nok. Biel ser ud til at blive hjerne, men mest imponerende var de to knægte; Holse, der om muligt blev endnu bedre, da han røg over i ventre side, og så selvfølgelig Wind, U know why - hvilken coolness.

    Bortset fra Marin (Hvad laver han i Røde Stjerne???), så mener jeg man kan se, at vi individuelt har bedre og klogere spillere end modstanderne,bliver vi at skadesfri og ihvertfald mere sammenspillet, kan vi blive rigtigt gode
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Og lige et skud ud til dommeren. Nøj hvor man savner at se dommere af den kvalitet herhjemme.


  14. #69
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Spillemæssigt var det ikke den bedste aften i Beograd, men resultatmæssigt opnåede vi nok det mest optimale.....

    ….Røde Stjerne vil ikke være særlig tilfredse med kampens dommer – med god grund. .
    Jeg synes du er noget hård i din vurdering af Sotte. Jeg synes han leverer en mere end godkendt indsats, og man må sige, at når nu Bjelland er skadet, har det i hvert fald været godt at Sotte har fået en masse kampe i benene her i opstarten. Det har tydeligvis gjort ham godt. Bortset fra hans fejlaflevering i starten af kampen, leverer han en fremragende indsats, og han fik vist noget af det niveau, som jeg husker at have set i Østersunds EL kampagne.

    Derudover synes jeg heller ikke din vurdering af dommeren, er spot on. Det er før set at dommere lader sig påvirke i en sådan kulisse, men det skete så absolut ikke i går. Ja, der var situationer hvor man godt kunne have ønsket sig et frispark eller to, men i det store og hele, synes jeg han dømmer en fremragende kamp. Det er før set at dommere, i sådanne kampe, desværre har haft indflydelse på resultatet, fordi de slet ikke magtede opgaven og lod sig påvirke af kulissen. Det skete ikke i går.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 07.08.19 kl. 12:47


  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Enig. Sotte vandt stort set 10 ud af 10 hovedstodsdueller i feltet - han spillede en overraskende god kamp.
    Sidst redigeret af MarBaar : 07.08.19 kl. 11:51


  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Dec 2018
    Indlæg
    27

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Lige en afstikker. Var der nogen der fangede budskabet i deres TIFO? Det eneste jeg så var en grim "skræmt" løve og nogle grønne snotklatter?

    Vidste man ikke bedre lignede det jo næsten en kikset hyldest til FC?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af xFrisk Se meddelelser
    Lige en afstikker. Var der nogen der fangede budskabet i deres TIFO? Det eneste jeg så var en grim "skræmt" løve og nogle grønne snotklatter?

    Vidste man ikke bedre lignede det jo næsten en kikset hyldest til FC?
    Det skulle forestille en skræmt løve, og de gule klatter rundt om skulle forestille "farlige øjne i natten". Synes godt nok, at det ender med at blive mere et flash af vores logo end en hån :-D

    Er der ikke nogen, som kan fixe en gif af Winds Panenka? Fuck hvor er han vild den knægt.

    EDIT: Kom mig selv til undsætning :-)



    Sidst redigeret af Dorffen : 07.08.19 kl. 08:19

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Wind



    Pep



    De fylder lidt, men tænker det går :)
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  21. #74
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    83

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Så sejt! Synes det er et klart straffe. Forstår ikke hvorfor de skulle tale så meget om det.

    Wind er cool. Jeg må indrømme jeg var sikker på han brændte da jeg så det var ham.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: Røde Stjerne Beograd vs. F.C. København (06/08 2019 kl. 20:45)

    Både i spillestil og udseende minder Jonas big balls Wind om Davor Suker.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  2. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 09.05.19, 19:40
  3. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 03.04.19, 07:39
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •