Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
AIK ?. Nu være det mere topklubberne fra Belgien og Schweiz jeg hentyder til og om du vil det eller ej så er deres Økonomi når det kommer til spillere på et langt højere niveau. Og ja så er jeg overbevist at det skyldes stenrige rigmænd.

Hvis du og jeg gerne vil have FCK op på det niveau så kræver det altså i mine øjne flere penge end hvad F.eks. Claus Seier er villig til at spytte i kassen. De andre 2 rigmænd vi har i klubben virker ikke synderlige interesseret i at sprænge banken :)
AIK, ja. De kommer fra en by der er større end København og et land der er større end Danmark, og de har flere tilskuere end os, 18.000 i snit. Og så har de fået ligesåmange rigmandskronor som os, nemlig 0. De burde ifølge fødekædelogikken være bedre end os, men er det ikke. Det er fordi vi har været dygtige og grebet ud efter succes'en.

Vi har gjort det rigtig fint, men hvis vi skal komme lidt længere, så kræver det at vi ikke sælger vores bedste spiller 6 dage før play-off mod serberne, efter han kun har spillet en god sæson for os med en argumentation om, at vi havde en gentleman agreement - fuck it nej, det skal I ikke ha, I har en kontrakt. Og det kræver, at vi ikke stilller med kun fire mand fra idealopstillingen for 2 mdr siden.

Det er ret simpelt. Vi er lige gået glip af mellem 40 og 200 millioner. Det kræver nosser at række ud efter dem. Og det har vi ikke. Og det skal komme fra over Ståle. Ståles job bliver nemmere, hvis der er lavere forventninger til ham, og hvis han kan være spillernes ven og kan sælge dem, når de gerne vil videre.

Vi har gjort det rigtig fint. Men det har vi bl.a. fordi der var nogen for 20-30 år siden, der havde nogle ambitioner om lidt mere, Harald, Holmse og Flemse bl.a.. Og det her er ikke en diskussion af Flemses øvrige "kvaliteter" som vi alle kender. Han scorede også penge på klubbens bekostning.