Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
161. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder (FCK avancerer)

    103 63.98%
  • Uafgjort 0-0 (FCK avancerer)

    11 6.83%
  • Uafgjort 1-1 (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    14 8.70%
  • Uafgjort 1-1 (Røde Stjerne avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark

    15 9.32%
  • Uafgjort 2-2 eller derover (Røde Stjerne avancerer)

    2 1.24%
  • Røde Stjerne vinder (Røde Stjerne avancerer)

    16 9.94%
Side 10 af 11 FørsteFørste ... 7891011 SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 161

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg synes der er meget snak om straffespark, taktik, indskiftninger lodtrækningsheld mv. Forklaringen er naturligvis bredere:

    Man kommer ikke i CL med en startopstilling, hvor kun 4 af spillerne var i idealopstillingen før sommerferien. Og vi har selv sat os i den situation ved at sælge spillere for 2-3 gange så meget som vi har købt, dels købt spillere så sent, eksemplificeret med Biel, at de ikke får nogen impact, og endelig er det jo ikke nogen overraskelse at Bjelland og Boile er skadet. Det kræver bare lidt mere ambitiøsitet på træner- og ledelsesgangen.

    Fair nok at der er nogen, der mener, at vi ikke kan komme på et højere niveau, det er vores led i fødekæden, anerkendelse af Ståles gentlemanaftaler osv. og accept af status quo. Men hvorfor er det så farligt at satse lidt og prøve at holde på en spiller et år mere. Vi er sgu ikke et uddannelsescenter, vi er en fodboldklub med legitime egeninteresser. Fuck it, hvis der er en enkelt, der bliver lidt utilfreds og gerne ville have været videre et år før. (Har vi i øvrigt nogensinde oplevet det? og er det så farligt? Det er sgu da hverdagen i mange andre klubber, der har lidt ambitioner). Jeg synes sgu det er lidt provinsagtigt at vi er så uambitiøse og vi-skal-være-så-gode-ved-hinanden-fokuserede.

    Jeg minder lige om, at vi engang havde en lille smule større ambitioner. Der var en gang for ikke så længe siden, hvor vi lå i top 25 på uefas rangliste. Ja Zuma ville væk, men så prøvede man da at købe en Mercedes til ham. Det er ikke sådan, at jeg tror vi skal bide skeer med de store nationer, men hvorfor skal vi være niveauer under Basel, Young Boys, Brugge, Wien. Vi har hele Skandinavien som opland. Jeg synes, vi har lullet os lidt ind i en fortælling om, at det blir sgu ikke bedre. Og Ståle har ikke rigtig nogen interesse i at hæve ambitions- og forventningsniveauet. For vi synes jo alle sammen han gør det så godt de svære vilkår taget i betragtning.
    Forskellen fra “gamle dage” og nu er, at vi nu er en sælgende klub. Nu er strategien ikke længere at holde på spillerne, men også at udvikle og sælge. Det kan Ståle alene ikke ændre. Heldigvis virker det til at gå den rette vej mht at poste flere penge i holdet, men vi er naturligvis stadig langt fra de klubber, som vi gerne vil måle os med. Og man kan sige meget om Seier, men han har vel luftet lidt de samme ideer som dig. Forøvrigt har vi vel aldrig brugt så mange penge før på indkøb og indkøbene har været ambitiøse imo.

    Mht de aftaler, så handler det ikke om at være flinke. Det er vores værktøj til at hente spillere, som tidligere ville springe os over. Laver vi ikke de famøse karriereplaner inklusiv aftaler og holder vi ikke disse, ja så kommer spillere som Skov, Nelsson osv formentlig heller ikke. Vil vi ikke acceptere denne præmis, så må vi nok lægge strategien om.

    Jeg kan sagtens forstå din frustration og håb om flere ambitioner. I så fald skal det accepteres fra øverste ledelse. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at Ståle ville elske at kunne holde og købe bedre spillere. Skal vi være meget grove og se lidt enøjet på kampen i går, ja så var vi jo nok gået videre, hvis vi havde haft Skov i truppen fremfor Biel.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Men jeg vil give dig ret. Jeg ville dog også ønske at vi kunne tage et ekstra skridt op, men hvis vi skal holde os økonomisk sunde i fremtiden, tror jeg bare ikke det er muligt. Meeeen hvis der kommer nogle rige Arabere ala Man City og køber FCK så ændre min opfattelse en smule :)
    Det er vel det Lars Seier købte sig ind i PS&E for. Personligt tror jeg bare vi skal have tålmodighed, i mens klubben stille og roligt skruer op for lønningerne til et niveau, der ikke er set før i Danmark.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Det er vel det Lars Seier købte sig ind i klubben for. Personligt tror jeg bare vi skal have tålmodighed, i mens klubben stille og roligt skruer op for lønningerne til et niveau, der ikke er set før i Danmark.
    Hehe Lars Seier er rig, men han er dog ikke en Araber rig :)

  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Men det der bare ikke går op i det du skriver, det er, hvorfor Basel, Young Boys, Brugge og Wien kan?

    Du køber Ståles udlægning om, at vi er en del af fødekæden, og at vi ikke kan komme længere op. Jeg tror godt, vi kan komme lidt længere op, men jeg er sikker på at vi ikke kan, hvis vi ikke selv tror på det.
    Selvfølgelig kan vi komme længere op, men det handler hovedsaglig om penge, og der har de nævnte klubber bare lønniveau og købekraft langt over vores. Vi kan som det ser ud nu være med af og til, når vi som i 16/17 får samlet et meget stærkt hold. Skal vi højere op, skal der bruges markant flere penge. Om det overhovedet er muligt med vores setup (uden arabisk rigmand) i lille Danmark ved jeg ikke.

    Men du har da ret mht selv at tro på det. Vi var feks. næppe kommet hertil uden en Don Ø med vilde ambitioner.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #140
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forskellen fra “gamle dage” og nu er, at vi nu er en sælgende klub. Nu er strategien ikke længere at holde på spillerne, men også at udvikle og sælge. Det kan Ståle alene ikke ændre. Heldigvis virker det til at gå den rette vej mht at poste flere penge i holdet, men vi er naturligvis stadig langt fra de klubber, som vi gerne vil måle os med. Og man kan sige meget om Seier, men han har vel luftet lidt de samme ideer som dig. Forøvrigt har vi vel aldrig brugt så mange penge før på indkøb og indkøbene har været ambitiøse imo.
    Enig, Ståle kan ikke ændre det alene, det er især på ledelsesgangene, der skal ske noget. Men hvis en mere ambitiøs strategi skal føres igennem - og jeg ved godt det bryder lidt med den hyggelige måde vi gerne ser chef-medarbejder forholdet på i norden - så skal Ståle i lidt mindre grad være spillernes mand, coach og karriererådgiver, og i lidt højere grad være klubbens mand.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht de aftaler, så handler det ikke om at være flinke. Det er vores værktøj til at hente spillere, som tidligere ville springe os over. Laver vi ikke de famøse karriereplaner inklusiv aftaler og holder vi ikke disse, ja så kommer spillere som Skov, Nelsson osv formentlig heller ikke.
    Det er jo spekulation. Det er der ingen der ved. Det der er sikkert, det er at Ståle siger at det er sådan det er. Hvis man spørger de klubber jeg sammenligner os med, så tror jeg ikke de vil mene, at de ikke ønsker at behandle deres ansatte som gentlemen, og hjælpe dem videre i karrieren. Men man har nu engang en kontrakt som man frivillig har skrevet under på. Hvis det er sådan at kontrakten er sekundær i forhold til mundtlige gentlemanaftaler, så er vi ude i et ansættelsesforhold, som jeg ikke tror gavner FCK, og som man ikke bruger i mange andre klubber. Jeg tror dog også, der er et højt element af spin i det, når Ståle snakker så meget om gentlemanaftaler.
    Danmark til Valby Bakke

  9. #141
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Enig, Ståle kan ikke ændre det alene, det er især på ledelsesgangene, der skal ske noget. Men hvis en mere ambitiøs strategi skal føres igennem - og jeg ved godt det bryder lidt med den hyggelige måde vi gerne ser chef-medarbejder forholdet på i norden - så skal Ståle i lidt mindre grad være spillernes mand, coach og karriererådgiver, og i lidt højere grad være klubbens mand.



    Det er jo spekulation. Det er der ingen der ved. Det der er sikkert, det er at Ståle siger at det er sådan det er. Hvis man spørger de klubber jeg sammenligner os med, så tror jeg ikke de vil mene, at de ikke ønsker at behandle deres ansatte som gentlemen, og hjælpe dem videre i karrieren. Men man har nu engang en kontrakt som man frivillig har skrevet under på. Hvis det er sådan at kontrakten er sekundær i forhold til mundtlige gentlemanaftaler, så er vi ude i et ansættelsesforhold, som jeg ikke tror gavner FCK, og som man ikke bruger i mange andre klubber. Jeg tror dog også, der er et højt element af spin i det, når Ståle snakker så meget om gentlemanaftaler.
    Du har ret i, at det er spekulation. Jeg har dog svært ved at se, hvorfor det ikke skulle være rigtigt. Og at Ståle skulle tænke mere på spillerne fremfor holdets bedste og egen karriere, har jeg også svært ved at se. Og så har jeg det egentlig meget godt med, at klubben er ærlig og står ved aftaler. Laver man dem, skal de selvfølgelig holdes. Men man kan jo lade være med at lave dem og se, om det reelt gør en forskel. Det vil jeg tro, at det gør, men det er jo også ren spekulation.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #142
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Selvfølgelig kan vi komme længere op, men det handler hovedsaglig om penge, og der har de nævnte klubber bare lønniveau og købekraft langt over vores.
    Jo men det er jo netop det der er min pointe. Hvorfor har de det? I Danmark bor der kun 30% færre indbyggere end i Schweitz men de to største klubber kommer fra byer der er mindre end KBH, og de har spillerbudgetter der er mindst dobbelt så store.

    I Sverige bor der 3 millioner flere end i DK men...
    Danmark til Valby Bakke

  12. #143
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    JO men det er jo netop det der er min pointe. Hvorfor har de det? I Danmark bor der kun 30% færre indbyggere end i Schweitz men de TO største klubber kommer fra byer der er mindre end KBH, og de har spillerbudgetter der er mindst dobbelt så store.
    Et godt gæt. Rigmænd som er rigere end vores ejere :)

  13. #144
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Et godt gæt. Rigmænd som er rigere end vores ejere :)
    Er det rigmænd, der har gjort os klasser bedre end AIK? Næ, vi har sku aldrig fået noget, så vidt jeg ved. Tværtimod er der vist en vis "rigmand" der har lavet lidt penge på klubbens bekostning. Hvis det var kapitalindsprøjtninger fra rigmænd, der var så afgørende, så var vi sgu lysår efter Pestegnen.
    Danmark til Valby Bakke

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #145
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jo men det er jo netop det der er min pointe. Hvorfor har de det? I Danmark bor der kun 30% færre indbyggere end i Schweitz men de to største klubber kommer fra byer der er mindre end KBH, og de har spillerbudgetter der er mindst dobbelt så store.

    I Sverige bor der 3 millioner flere end i DK men...
    Forklaringen på Basel kan læses her: http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...-alle-de-andre
    Der hjalp det sjovt nok at hente en milliardær ind som formand. Hvorfor Young Boys nu også er så gode aner jeg ikke.

  16. #146
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forklaringen på Basel kan læses her: http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...-alle-de-andre
    Der hjalp det sjovt nok at hente en milliardær ind som formand. Hvorfor Young Boys nu også er så gode aner jeg ikke.
    Roche er et multinationalt børsnoteret selskab. De giver ikke penge til en klub på rigmandsprincip ala en araber i PSG. De sponsorerer klubben på linje med Carlsberg. Hvis formanden selv har lagt milliarder i Basel, så har du en pointe, men det kan jeg altså ikke læse noget om. Anyways, rigmandsmilliarder kan selvfølgelig hjælpe, men det kan dygtig forretningsdrift også. Og det er det jeg taler for at vi skal gøre ved at være lidt mere ambitiøse. Og lur mig om ikke også de har været dygtige i Basel. Brøndby er det åbenlyse modeksempel.
    Sidst redigeret af Tops : 14.08.19 kl. 22:57
    Danmark til Valby Bakke

  17. #147
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Er det rigmænd, der har gjort os klasser bedre end AIK? Næ, vi har sku aldrig fået noget, så vidt jeg ved. Tværtimod er der vist en vis "rigmand" der har lavet lidt penge på klubbens bekostning. Hvis det var kapitalindsprøjtninger fra rigmænd, der var så afgørende, så var vi sgu lysår efter Pestegnen.
    AIK ?. Nu være det mere topklubberne fra Belgien og Schweiz jeg hentyder til og om du vil det eller ej så er deres Økonomi når det kommer til spillere på et langt højere niveau. Og ja så er jeg overbevist at det skyldes stenrige rigmænd.

    Hvis du og jeg gerne vil have FCK op på det niveau så kræver det altså i mine øjne flere penge end hvad F.eks. Claus Seier er villig til at spytte i kassen. De andre 2 rigmænd vi har i klubben virker ikke synderlige interesseret i at sprænge banken :)

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #148
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Roche er et multinationalt børsnoteret selskab. De giver ikke penge til en klub på rigmandsprincip ala en araber i PSG. De sponsorerer klubben på linje med Carlsberg. Hvis formanden selv har lagt milliarder i Basel, så har du en pointe, men det kan jeg altså ikke læse noget om. Anyways, rigmandsmilliarder kan selvfølgelig hjælpe, men det kan dygtig forretningsdrift også. Og det er det jeg taler for at vi skal gøre ved at være lidt mere ambitiøse. Og lur mig om ikke også de har været dygtige i Basel. Brøndby er det åbenlyse modeksempel.
    De har uden tvivl været dygtige økonomisk, og sikkert også mht talentudvikling.

    Men penge yngler penge, og når der står "og dermed var vejen banet til en plads i bestyrelsen med et solidt sponsorat i ryggen " så tænker jeg ikke, at vi snakker "småpenge" I Carlsberg klassen. Får man først penge og er dygtige til at bruge disse og skabe resultateter, så bliver det automatisk også nemmere at få endnu flere penge fra andre sponsorer, hvilket også er nævnt.

    Vi har skabt meget selv bla vha Parken, men det næste skridt bliver måske svært at tage i Lille Danmark uden en rigmand. Så skal vi i hvert fald finde en nye gode forretningsmuligheder

  20. #149
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Er det rigmænd, der har gjort os klasser bedre end AIK? Næ, vi har sku aldrig fået noget, så vidt jeg ved. Tværtimod er der vist en vis "rigmand" der har lavet lidt penge på klubbens bekostning. Hvis det var kapitalindsprøjtninger fra rigmænd, der var så afgørende, så var vi sgu lysår efter Pestegnen.
    Ja, og denne rigmand købte en motionskæde af en anden-rigmand-der-blev-en-meget-rig-mand til overpris, som også lavede penge på vores bekostning :-(
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #150
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Det er logisk at prøve at sammenligne sig med med en klub som Basel, men der er rigtig mange faktorer der gør at de er på et højere niveau end FCK. Og det virker ikke til at være en masse millioner fra en rigmand, på trods af at det helt sikkert hjalp at have Schweiz rigeste kvinde i bestyrelsen fra 06-12.

    Deres hovedsponsor er Novartis, et medicinalfirma fra byen, der har været på deres trøje siden 04. De oplyser ikke prisen, men et gæt fra 2010 gik dengang på ca. $2,5 mio årligt.

    Derimod hjælper det at have 30.000 tilskuere per kamp. Og det hjælper at spille rigtig meget Champions League. Og det hjælper at købe spillere som Salah, eller hive Xhaka, Ratic, Shaqiri op fra akademiet.


    Det hjælper sikkert også at de kommer fra en "mindre" - stenrig- by, og at deres rigmænd ikke ligefrem ta´r af klubbens overskud.

    i 12-13 ramte de semien i EL, og året efter en kvartfinale. Den slags hjælper på adgangen til CL, hvor de 2 gange er kommet uden at skulle kvalificere sig først.

    De er dog heller ikke mere overlegne end at de sidste år, efter året forinden at være blevet nummer to i ligaen, tabte 5-1 samlet til PAOK i 2. kvalrunde til CL, og efterfølgende tabte i EL kval samlet til Apollon Limassol.

    Jeg læste også et sted at Basel har kæmpe bonus ordninger med deres spillere, der gør at de kan op til fordoble deres løn ved en gang Champions League.



    Young Boys lever af, ud over +20.000 tilskuere, at købe billige unge spillere og sælge dem dyrt. Deres dyreste salg er netop lavet til 12 mio euro. Tv penge i Schweiz er minimale.



    Så kan man skaffe sig 10.000 ekstra til hjemmekampe, købe den næste PL topscorer, få nogen fanboys(eller girls) ind i bestyrelsen - så skal vi nok ligne Basel inden for 15-20 år.

    Vi har i hvert fald en masse potentiale.
    Sidst redigeret af Ailton : 15.08.19 kl. 07:33
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 10 af 11 FørsteFørste ... 7891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 08.08.19, 10:38
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 08.06.19, 13:25
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •