Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
161. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder (FCK avancerer)

    103 63.98%
  • Uafgjort 0-0 (FCK avancerer)

    11 6.83%
  • Uafgjort 1-1 (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    14 8.70%
  • Uafgjort 1-1 (Røde Stjerne avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark

    15 9.32%
  • Uafgjort 2-2 eller derover (Røde Stjerne avancerer)

    2 1.24%
  • Røde Stjerne vinder (Røde Stjerne avancerer)

    16 9.94%
Side 6 af 11 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 161

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010
    Indlæg
    33

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    At vi har et par spillere der ikke scorer på straffe i dag er egentlig ikke så vigtigt. Synes det er meget værre at vores målmand ikke tager et eneste spark!

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Der skal godt nok ikke meget til før folk kører sure i Ståle. Overvej lige vores hold. Der er så mange nye og unge spillere. Forsvarskæden inklusiv målmand er sprit ny. Hvis han let kunne få os i Champions League med det her hold, så var han sgu en managergud.

    Holdet har massere potentiale, Ståles tilgang virker, og hvis vi møder dette Røde Stjerne hold næste år når alle spillerne har lært hinanden og systemet at kende (og fået lidt mere hår på brystet) så ville vi vinde 4/5 gange.
    Dette argument er desværre lidt off, når man ser på os som hvad vi er - et udviklingshold. Vi er altid i gang med at udvikle spillere, som større klubber køber. Det har vi netop set med Vavro og Skov. Sidste sommer kunne man have brugt samme argument, men hvis Wind, Nelsson m.fl. fortsætter, så er de her jo heller ikke til næste CL-kvalifikation.

    Man bør se på kvalifikationerne hver for sig. Vi er altid, mere eller mindre, i gang med en udviklingssæson.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Dette argument er desværre lidt off, når man ser på os som hvad vi er - et udviklingshold. Vi er altid i gang med at udvikle spillere, som større klubber køber. Det har vi netop set med Vavro og Skov. Sidste sommer kunne man have brugt samme argument, men hvis Wind, Nelsson m.fl. fortsætter, så er de her jo heller ikke til næste CL-kvalifikation.

    Man bør se på kvalifikationerne hver for sig. Vi er altid, mere eller mindre, i gang med en udviklingssæson.
    Udviklingshold er vi vel ikke helt. Vi har vel i øjeblikket en god blanding af rutinerede og unge spillere. Var det ikke for skader vil jeg mene, at vi har et hold der bør kunne kvalificere sig til Champions League på en god dag. At man sælger spillere, er bare et vilkår i professionel fodbold.
    I min optik er vi slet ikke i gang med en udviklingssæson. Uden skader kunne vi i startopstillingen nøjes med kun at spille med en ny spiller (to hvis man medregner Holse) i forhold til sidste sæson: Stephan – Boilesen, Papa, Bjelland, Varela – Fischer, Zeca, Falk, Holse – Pieros, N’Doye. Det giver en gennemsnitsalder på 28 år. Et udviklingshold ville vel ikke kunne råde et lignende hold. At de nytilkomne eller unge er bedre end de spillere der allerede er etablerede i klubben og at vi er ramt af skader, er vel en anden sag og siger ikke noget om hvorvidt vi er i en udviklingssæson eller ej. Skal vi i Champions League skal det nok være i en sæson som denne.

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Kampen igår var lige til en afhandling i psykologi. Vi har set det så mange gange før. Vi har et fornuftigt udgangspunkt, men formår ikke at udnytte det, fordi vi på hjemmebane ikke kan gøre op med os selv om vi skal forsvare eller angribe, og derfor gør begge dele halvhjertet. Det blev så lidt bedre da vi kom bagud, simpelthen fordi det blev klart for spillerne hvad de var nødt til. Da vi så udlignede kom vi i tvivl igen. Så spiller vi over en time i overtal uden at producere mere end enkelte store chancer og halve muligheder, simpelthen fordi vi spillede for langsomt og ikke bredt nok, samt at den enkelte spiller alt for ofte ikke skulle have noget klinket og bare spillede sidelæns istedet for at vise initiativ.

    Straffesparkskonkurrencen var hvad den var, et lotteri af den anden verden.

    Jeg vil ikke anfægte Ståles dispositioner på dagen, men jeg havde godt set den kamp spillet om med Falk fra start og så Oviedo skiftet ind for Bengtsson istedet for Bartolec for Varela. (Bemærk lige hvem det brændte deres straffe, men ikke derfor). Oviedos aggresivitet og power kunne vi godt have brugt.

    Morale: Uanset hvor meget jeg havde set os vinde, så havde vi det ganske enkelt ikke fortjent det. Vi burde være et bedre hold, men formøblede et hav af gaver. 1) Vores udgangspunkt, da kampen blev fløjtet igang 2) De stiller uden 2 af deres bedste 3) Et straffe, Røde Stjerne blev snydt for; 4) En time i overtal; 5) Matchbold på straffespark; 6) Matchbold på straffespark; 7) Matchbold på straffespark - vi kunne ikke have bedt om mere.

    Nu må vi op på hesten igen og så "tage hævn" i de kommende kampe, forza
    Sidst redigeret af ErikB : 14.08.19 kl. 09:33
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af slef12 Se meddelelser
    At vi har et par spillere der ikke scorer på straffe i dag er egentlig ikke så vigtigt. Synes det er meget værre at vores målmand ikke tager et eneste spark!
    Det var hvertfald tydeligt at Røde Stjernes målmand vandt den duel vs Grytebust. Men her dagen efter er jeg stadig mest forbløffet over at vi ikke er i stand til at vinde sådan en kamp med over 60 minutters Powerplay samt 2 Matchbolde på straffespark.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Netop vågnet og trist helt indtil benet .Bliver i tvivl om hvorvidt vi ser FCK i CL nogensinde igen, både pga det bliver sværere og sværere ift strukturen , men også fordi vi er nødt til at skifte spillerne hurtigere end før . Igår stiller vi med 3/11 fra Atalanta kampen .......

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Det er ikke for at gå i rette med nogle der er vrede over kampens gennemførelse i går, men alene for at tilkendegive en anden mening.

    Vi holder Røde Stjerne på EN chance i hele kampen, vi har selv nok - ikke mange - men nok chancer til at score det sidste mål, og det havde været rimeligt med en sejr til os vurderet på præstationen. Vi spiller mod et hold, der står på de sidste 20-25 meter af banen og gør det helt fantastisk bortset fra deres højre back, der fremstod under niveau med de øvrige. Deres forreste mand have i den sidste time udgangspunkt 20 meter nede på deres egen halvdel. De var i CL sidste år. Jeg mener vi forsøgte, med alt det vi kunne, men ikke havde marginalerne med os. Sidste år mod Atalanta skulle vi have tabt begge kampe i ordinær spilletid efter præstationer, der var på et lavere niveau end i går, men alle jublede fordi vi vandt på straffe. Jeg tror Atalanta var mindst lige så utilfredse på grund af resultatet, som vi er i dag og med god grund. Men det er også fodbold og man skal kunne holde til at tabe, de fik bagefter deres livs sæson i Serie A.

    Det hold jeg så i går, havde syv nye i startopstillingen ift. sidste år. De har spillet sammen i mindre end en måned, ligner et hold, kæmper som et hold og ligner FCK. Det er i mine øjne meget langt holdet og Ståle er nået på under en måned og det lover rigtig godt for fremtiden. Selv en spiller som Jens Stage, som jeg har været efter pga. prisen, ligner jo efterhånden en FCK-spiller.

    Jeg ærgrer mig ad h til over resultatet, men være kritisk overfor holdet på de præmisser, som de har haft for at være klar til kval'en, det synes jeg er svært. At læse EB, som f.eks. mener, at det skulle have været Falk i stedet for Stage og blablabla, det er mere en artikel med en agenda end en seriøs artikel, ja det kunne have været gået anderledes, men det er ikke givet, og det kan man aldrig vide. Man må have respekt for de valg der blev truffet og jeg mener, at Ståle spillede alle kortene, men den gik ikke. Fr der var også en modstader af høj kvalitet og det må man også acceptere.
    Goldbæks Højrefod


  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det var hvertfald tydeligt at Røde Stjernes målmand vandt den duel vs Grytebust. Men her dagen efter er jeg stadig mest forbløffet over at vi ikke er i stand til at vinde sådan en kamp med over 60 minutters Powerplay samt 2 Matchbolde på straffespark.
    Nu var der ikke nogen af serberne, der skød så Grytebust havde en chance. At han kun 2 gange gik til den rigtige side er vist lige så tilfældigt som hele den straffesparkskonkurrence var
    Sidst redigeret af ErikB : 14.08.19 kl. 06:33
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    "Ikke vigtigt at et par spillere ikke scorer på straffe?" Det er da derfor vi taber kampen.
    I en straffesparkskonkurrence er det helt primære først og fremmest at SPILLERNE scorer mål. Og dernæst at målmanden napper en enkelt.

    Når det så er sagt, så synes jeg generelt at Grytebust mangler noget udstråling og noget typisk målmands fandenivoldskhed.
    Sidst redigeret af MarBaar : 14.08.19 kl. 07:38

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #85
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Ståle skal ikke udskiftes, men derfor mener jeg stadig det er hans “nederlag”. Vi spiller med håndbremsen trykket imod et hold, som egentlig ikke er bedre end os. I går starter han med alle de defensivt stærkeste:
    - Varela vs Bartolec
    - Bengtsson vs Oviedo
    - Stage vs Falk
    - Holse vs Biel

    Indskiftningen af Falk kommer meget sent (men viser alt for tydeligt, hvorfor han skulle ha’ været der fra start), resten kan måske forsvares, men Bengtsson er simpelthen formpassiv i vores angrebsspil, det var verdens nemmeste opgave tá være være højre back i går og han bliver vel hold top banen for at sparke straffe - hvilket er vanvittigt, når Oviedo kunne gøre så meget mere ondt i lang tid. Wind og især N’Doye virkede også god trætte, hvor det sagtens kunne forsvares at skifte et energibundt som Pieros ind i stedet. Taktisk blev vi simpelthen læst og Ståle “turde” ikke gå all in.

    Det minder jo nærmest om Arsenal, bare giv os bolden og stå dybt, så skaber vi ikke nok. Jeg ved ikke om jeg så en eneste 1-2 oppe i feltet. Individuelt så synes jeg Papa stod fint, Nilsson på ingen måder (hans boldomgang var ikke god). Stage spillede som Kvist og spillede stort set ikke fremad.

    Vi skal kunne spille hurtigere og så skal vi turde mere i Europa uden at blive naive naturligvis.

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Bare sur og trist.

    Vi får ikke større chance for at gå videre, herunder dømte og manglende dømte straffespark.

    Der venter Ståle et stort arbejde mht det mentale.

    Og det skal nok blive vist rundt om i europa, herunder banens tilstand :-(

    Øv.

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Føles godt nok skidt at have det som en brøndby fan lige nu.. Men når kampen er kommet på afstand, sidder jeg tilbage med følgende tanker:

    - Holdet var for urutineret, ikke sammenspillet og slet ikke modne til opgaven i første halvleg. Vi sejlede rundt, og Røde Stjerne burde aldrig have fået et mål. Bjelland var virkelig savnet i en kamp som denne.

    - Jeg kan godt lide Ståles tilgang. Solid defensiv og midtbane, så vi ikke får et par mål mod os. Det synes jeg ikke vi kan klandre ham, og rigtig god beslutning med Bengtsson over Oviedo. I løbet af kampen synes jeg dog, at det er for mærkeligt at Oviedo ikke kommer ind og at N'Doye ikke skiftes ud når han tydeligvis kravler rundt derinde. Jaja, Pieros er ikke super skarp, men energi er bare så vigtigt, men omvendt ved vi jo (husker engang i Odense, hvor Doye blev på banen med en skade), at N'Doye bare pludselig slår til selvom han er helt ude af en kamp.

    - Vi skal være bedre til at spille os igennem. Det hjalp med Falk, men vi er ikke gode nok til det. Ja, det er svært, men vi så det også mod Horsens, vi har store problemer med at komme gennem kompakte forsvar.

    - Fischer skal ikke sparke frispark. Vi må simpelthen have en, der ikke sparker over hver gang, det kan sgu ikke være rigtigt. Derudover var vi alle enige i, at Fischer helt sikkert ville brænde straffesparket, men okay, hvis han siger, at han selv vil sparke, skal man så pille ham endnu mere ned og nægte ham?

    - Grytebust skal vist også træne straffe. Jeg ved godt serberne skyder over, men kig lige hvor han hopper hen. Han gættede konsekvent forkert.

    - 1 mand i overtal i 1 time mod nogle vanvittig trætte serbere og 2 matchbolde på straffe. Ja, vi er vist selv skyld i, at vi ikke skal i Champions League. Men, jeg tror ikke, vi kan slå Young Boys med vores nuværende hold, og jeg tror heller ikke, at Røde Stjerne kan. Så det var formentlig alligevel blevet EL, men havde sgu været fedt at sikre det i går og drømme om CL i et par uger.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    I går starter han med alle de defensivt stærkeste:
    - Varela vs Bartolec
    Altså lige den her... Jeg er enig i, at Varela er bedre end Bartolec defensivt, men til gengæld er han også klart stærkere offensivt. Nu skal Karlo selvfølgelig have chancen for at komme i gang her og vænne sig til et nyt system, men Varela har bare langt bedre blik for spillet, bedre teknik og begynder også at træffe de rigtige beslutninger. Læg mærke til opspillet til udligningen og den glimrende aflevering, han lægger til Bengtsson. Det er selvfølgelig umuligt at vide med sikkerhed, men mit gæt er, at Bartolec enten havde slået den indover i blinde eller var høvlet mod baglinjen.

    Ellers meget enig, naturligvis især angående den manglende indskiftning af Oviedo. Jeg gad godt vide, om Varela døjede med en skade, for ellers fatter jeg ingenting.

    Men startopstillingen forstår jeg nu godt. Oviedo sejlede rundt i defensiven i Beograd, og hvis Falk ikke var klar til at spille 90 minutter, var det også OK at lade ham starte ude. Stage spillede en fin kamp, men det er klart, at Zeca-Stage-formationen aldrig rigtig kommer til at være chanceskabende i nogen nævneværdig grad.
    Nu er Pep jo desværre ude i den første EL-kamp på torsdag, men ellers håber jeg, at han snart er klar til sætte sig solidt på pladsen. Holse leverer generelt igen en god indsats i defensiven, men han har dog tre-fire situationer, hvor han handler meget urutineret. Det er der jo ikke noget unaturligt i, men når hans offensive aftryk er så forholdsvis beskedent, kan man ikke komme udenom, at Skov-salget også er en bidragende faktor i vores tidlige exit. Men sådan er vilkårene vel. Øv.
    HIC SUNT LEONES

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det var hvertfald tydeligt at Røde Stjernes målmand vandt den duel vs Grytebust. Men her dagen efter er jeg stadig mest forbløffet over at vi ikke er i stand til at vinde sådan en kamp med over 60 minutters Powerplay samt 2 Matchbolde på straffespark.
    Til det vil jeg lige knytte en kommentar: Da jeg desværre måtte se kampen i TV, lagde inden straffesparkskonkurrencen mærke til, at dommeren gjorde meget ud af at fortælle de to keepere, at de skulle stå stille på stregen og ikke måtte gå før tid. Alligevel var det tilfældet på ALLE de tre spark, som Borjan pillede. Det blev også heftigt pointeret af Jesper Grønkjær og Carsten Werge, som fik det bekræftet fra producerne, som havde set sparkene igennem. Det kan undre mig, at man har en linjedommer stående til at holde øje med det, når der alligevel ikke bliver slået ned på det.

    Når det så er sagt, så er det fuldt fortjent at Røde Stjerne ender med sejren - eller sagt på en anden måde, vi fortjente slet ikke at vinde. Vi spiller seriøst powerplay i 60+ minutter, og kommer ikke frem til en skid. Ståles dispositioner er lige til at lukke op og skide i, både hvad angår indskiftninger (eller mangel på samme), og straffesparksskytter. Jeg vidste bare, at Fischer ville brænde. Han er HELT væk for tiden. Og Damen skulle have været pillet ude allerede halvvejs i den forlængede, så vi havde fået en frisk angriber ind, der kunne udnytte vores powerplay.


    Sørgeligt det her.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Røde Stjerne (13/08 2019 kl. 20:00)

    Jeg skal love for, at lunten er kort hos nogen i forhold til Ståle og holdet. Jeg mener, vi trods alt kan tage noget med fra kampen.

    Et kæmpestort plus til Papagiannopoulos. Det er ikke meget tiltro, hverken jeg eller andre har haft til ham. Men væk var alt den usikkerhed, der ellers har præget hele hans tid i København. Han havde overskud i de fysiske dueller og var i flere situationer også forudseende, så han kunne skærme angribernes løb. Hvis han fortsætter i den stil, vil jeg have det ganske fint med ham som fast 3. valg.

    Varela: Lidt det samme som Sotte. Bliver kun bedre og bedre. Stod godt defensivt og er også begyndt at vise initiativ og fart frem ad banen. Højreback er efterhånden den position, vi er bedst dækket ind på.

    Bengtsson: Den seneste tid har været med pil opad. Flot assist til målet og bidrog fint i den første del af kampen. Burde været blevet erstattet af Oviedo, da tanken var ved at blive tom. Har desværre stadig en alt for stor tendens til at løbe to meter frem. Stoppe op - og så løbe fem meter tilbage igen.

    Zeca: Wow. Han er bare klasse. Pasningsfoden er blevet mere sikker, og løbekapaciteten hører en anden verden til. Han er godt på vej mod legende-status.

    Fischer: Et af aftenens største minusser. Sådan en kamp burde være lige noget for ham. Men jeg kan ikke huske, hvornår han sidst har afdriblet en mand. Hans dødbolde er dårlige, han afslutninger er dårlige - og han får intet ud af sine mange småløb. Måske anklen stadig hæmmer ham?

    Så er der flere, der brokker sig over Rasmus Falk ikke fik mere spilletid. Ståle sagde det klokkeklart efter kampen. Falk kunne kun holde til omkring 45. minutter. I den henseende kan jeg kun se, at det giver mening at begynde med ham på bænken, så man har mulighed for at sætte ham ind og satse offensivt, hvis behovet var der.

    Ståle forklarede også, hvorfor man spillede bolden rundt om feltet - i stedet for bare at pumpe indlæg ind. Hans argument her køber jeg til en hvis grad. Han sagde, at deres midterforsvar vandt samtlige dueller inde i feltet. Udover N'doyes mål passer det vel meget godt. Samtlige dødbolde og indlæg kom de vel ellers første på. Så langt så godt. Men derfor blev vores spil stadig ufattelig statisk og passivt, fordi vi bare trillede bolden frem og tilbage. Der blev kun i få tilfælde skabt de nødvendige overtalssituationer. Og det må vi med spillere som Falk, Wind, Fischer og Biel kunne gøre bedre.


Side 6 af 11 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 08.08.19, 10:38
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 08.06.19, 13:25
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •