Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 29

Emner: Græsset i Parken

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Græsset i Parken

    Efter tirsdagens straffesparksfarce bliver der nu lagt nyt græs i Parken i den kommende landskampspause: https://www.fck.dk/nyhed/ny-bane-efter-fcn-hjemmekampen

    Det er jo fint, at der bliver handlet hurtigt, men det rejser også nogle bekymringer, for den nuværende pløjemark er altså kun en måned gammel: https://www.fck.dk/nyhed/ugens-progr...ens-hjemmekamp

    Da jeg stod på Nedre C til sæsonens første hjemmekamp mod AGF 19. juli, undrede jeg mig over, hvor grim og furet den spritnye bane så ud. Den havde blege streger, som om den manglede vand - eller hvad ved jeg om den slags. Men til kampen mod Røde Stjerne forleden så den virkelig flot, jævn og frodig ud, så den skulle altså bare lige bruge nogle uger til at sætte sig, tænkte jeg. Men det viste sig så ikke at være tilfældet.

    Spørgsmålet er, om denne rekordhurtige udskiftning af banen ikke bør få ledelsen til at overveje, om banefolkene er opgaven voksen? Eller om en hybridbane måske var en idé? Det gør den muligvis allerede.

    Hvor meget dyrere er en hybridbane egentlig? Hvis vi alligevel skal skifte bane med få måneders mellemrum, kan det vel næppe være meget dyrere?

    Og hvorfor stak vores gamle greenkeeper af til Brøndby? Og kan han lokkes tilbage? Og er han overhovedet løsningen? Jeg tænker bare højt...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Græsset i Parken

    Der skal styr på græsset og her er PL i den grad et foregangsland. Hybrid giver åbenbart ikke mening og det passer mig fint at vi kører ren græs. Nu er der ingen grund til at trykke på panikknappen, hvis vi en enkelt gang har fået lagt en dårlig bane og vi har virkelig fået meget vand de sidste par uger.

    https://www.theguardian.com/football...premier-league

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Der skal styr på græsset og her er PL i den grad et foregangsland. Hybrid giver åbenbart ikke mening og det passer mig fint at vi kører ren græs. Nu er der ingen grund til at trykke på panikknappen, hvis vi en enkelt gang har fået lagt en dårlig bane og vi har virkelig fået meget vand de sidste par uger.

    https://www.theguardian.com/football...premier-league
    Hvorfor giver hybridbaner ikke mening? Ifølge din artikel er det jo netop dem, der gør at PL har så gode baner.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Græsset i Parken

    Fordi hybridbaner er dyrere, og medmindre der kommer færre aktiviteter i Parken, hvor man skal lægge gulv på plænen, så er udskiftningsfrekvensen stadig så høj, at det økonomisk ikke kan svare sig. Jeg spurgte Alex Rasmussen, salgsdirektør i FCK, om det til FCK Inside for halvandet år siden. Så når man i tide og utide har Metallica, Depeche Mode, Beyonce, Rammstein eller andre events på plænen, så skal der skiftes. Og altså, inden man lige tror at hybridgræs er mirakelmidlet, så skal man ikke gå længere tilbage end venskabskampen mellem Danmark og Panama på Hjalte Park i marts sidste år. Hvis man ser highlights, ser man at hybridbanen der virkelig er lort.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Fordi hybridbaner er dyrere, og medmindre der kommer færre aktiviteter i Parken, hvor man skal lægge gulv på plænen, så er udskiftningsfrekvensen stadig så høj, at det økonomisk ikke kan svare sig. Jeg spurgte Alex Rasmussen, salgsdirektør i FCK, om det til FCK Inside for halvandet år siden. Så når man i tide og utide har Metallica, Depeche Mode, Beyonce, Rammstein eller andre events på plænen, så skal der skiftes. Og altså, inden man lige tror at hybridgræs er mirakelmidlet, så skal man ikke gå længere tilbage end venskabskampen mellem Danmark og Panama på Hjalte Park i marts sidste år. Hvis man ser highlights, ser man at hybridbanen der virkelig er lort.
    Vi har jo i lange perioder haft en pæn bane, selv om der har været koncerter, så handler det om, at antallet af koncerter er steget? I så fald skulle man måske overveje at skrue ned for den del.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Vi har jo i lange perioder haft en pæn bane, selv om der har været koncerter, så handler det om, at antallet af koncerter er steget? I så fald skulle man måske overveje at skrue ned for den del.
    Antallet af ikke fodbold relaterede arrangementer i Parken er i dag lavere end det har været tidligere.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Antallet af ikke fodbold relaterede arrangementer i Parken er i dag lavere end det har været tidligere.
    Ja, så kan det jo ikke være det, der er forklaringen...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Græsset i Parken

    I følge artikel fra dlf udtaler parkens groundsman :

    "Det er uden tvivl det bedste græs vi har fået fra Danmark nogensinde, med en trækstyrke på 90 kg, og det er stærkeste græs vi har haft i Telia Parken"
    Det lyder til at der er blevet afprøvet en ny type græs som måske alligevel ikke har været tilfredsstillende.
    Artiklen er fra 16 juli og det nye græs var færdig udlagt tirsdag d. 16 juli.

    https://www.dlf.dk/om-dlf/nyheder-og...ewsV2&PID=3445

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    I følge artikel fra dlf udtaler parkens groundsman :


    Det lyder til at der er blevet afprøvet en ny type græs som måske alligevel ikke har været tilfredsstillende.
    Artiklen er fra 16 juli og det nye græs var færdig udlagt tirsdag d. 16 juli.

    https://www.dlf.dk/om-dlf/nyheder-og...ewsV2&PID=3445
    Da det er første gang, at vi får græs herfra, må man formode at der simpelthen bare er tale om, at det ikke kan leve op til det der er lovet. Så vi må håbe, at vi har en leverandør på hånden, som kan levere noget bedre!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser

    Og hvorfor stak vores gamle greenkeeper af til Brøndby? Og kan han lokkes tilbage? Og er han overhovedet løsningen? Jeg tænker bare højt...
    Han blev skam fyret med fynd og klem.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Græsset i Parken

    Kunne man forestille sig at det ikke var græsset, men derimod bunden der er problemet? Jeg har nævnt det i en anden tråd og jeg gentager det lige her, hvor det har mere relevans.. Vi skiftede for en del år tilbage hele underlaget, som rullegræsset lægges ud ud på med argumentet om, at det nye græs herved bedre og hurtigere ville kunne "sætte sig".. Det samme argument brugte Chris Hague kort efter at være skiftet til Brøndby om deres bane.. Så vidt jeg husker drejede det sig blandt andet om drænforhold.. Jeg er på ingen måde ekspert på dette område, men man kunne godt forestille sig at eventuelle drænlag med tiden "clutter" til og dermed har brug for udskiftning/vedligehold med visse intervaller.. Umiddelbart skulle man mene at grounds teamet har helt styr på det her, men det ligner unægteligt, og har gjort det ved flere af de seneste udskiftninger også, at det nye græs har utroligt svært ved at sætte sig ordentligt.

  13. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Han blev skam fyret med fynd og klem.
    Ah, det havde jeg glemt. Var det pga. problemerne med banen dengang?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ah, det havde jeg glemt. Var det pga. problemerne med banen dengang?
    Det var, uden at vi behøver gå i detaljer og risikere ballade, snarere på grund af problemer med sidebeskæftigelse.

  15. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det var, uden at vi behøver gå i detaljer og risikere ballade, snarere på grund af problemer med sidebeskæftigelse.
    Var han os utro på Vestegnen?!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Græsset i Parken

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Var han os utro på Vestegnen?!
    Den opgradere jeg lige med “solgte han græs på Vestegnen” høhø

  17. De følgende 5 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. PARKEN eller Parken?
    By mceppe in forum Diverse
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 27.08.20, 15:41
  2. Græsset i Parken står som et billardklæde
    By Orb in forum De korte linier
    Svar: 111
    Sidste Meddelelse: 27.08.17, 12:15
  3. Er der kunstgræs i græsset?
    By Pommie in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 29.10.07, 15:35
  4. Græsset i Parken efter speedway
    By TheMustangMan in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 29.06.06, 11:03
  5. Græsset i Parken
    By giggs in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 22.03.05, 11:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •