Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
90. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    71 78.89%
  • Uafgjort

    9 10.00%
  • FC Riga vinder

    10 11.11%
Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567
Viser resultater 91 til 102 af 102

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorffen Se meddelelser
    Det blev i grove træk som jeg havde forestillet mig, rent resultatmæssigt og ift. hvad Riga kom med. Dog havde jeg ikke lige forudset, at de ville score på deres eneste chance (som de i øvrigt aldrig skulle have haft). Jeg tør godt sælge skindet, før bjørnen er skudt, for de har ikke det store at byde på, og jeg har svært ved at se dem vinde 2-0 eller mere i Riga. Vores egen præstation var ikke just prangende, men vi kommer ud af kampen med et godt resultat.

    Fedt og få Fischer på tavlen, lækker debut til Santos - tegner godt med ham, og for faen hvor fedt og se os score 3 mål i én kamp!
    Jeg synes, det er lidt vel frisk at kalde målet deres eneste chance, de havde immervæk et stolpeskud, Grytebust havde vist også en redning, og var der ikke endda endnu en mulighed?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    I rest my case - de havde åbenbart 3 skud indenfor rammen, må have været lidt for stiv i går, og baseret mine stats på det jeg kan huske :-) Ikke desto mindre, synes jeg ikke de virkede skræmmende, og at de fik lov til at presse så meget som de gjorde, ser jeg nærmere som vores lack of defense end fordi de var gode.

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Det sidste mål er altså bare lækkert: Zecas træk og kig-væk-aflevering - Santos' førsteberøring og chip - Daramys løb, medtagning og halvflugter

    Mon der kommer en GIF.. :)


  4. #94
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Her, tror jeg. Ellers bliver det svært at forsvare, at der skulle være offside. ;-)
    Hehe, enig da. Men jeg mente nu i situationen med straffesparket (og det ved jeg godt, du godt ved ;-) ), hvor min pointe er, at hvis man skulle lave en VAR-skulder-arm-vurdering i det tilfælde, så ville stregen blive trukket længe inde mod skulderen, end der hvor bolden rammer = straffe.

    Og så startede hele snakken jo med, at kenney kaldte det en fejlkendelse. Det er det i hvert fald ikke.

  5. #95
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Det sidste mål er altså bare lækkert: Zecas træk og kig-væk-aflevering - Santos' førsteberøring og chip - Daramys løb, medtagning og halvflugter

    Mon der kommer en GIF.. :)


  6. #96
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Jeg synes dommeren gjorde det fint. Fra min plads var Falk et stort teaterstykke, hver gang der var den mindste kontakt.
    Det var også min første indskydelse. Men da jeg genså situationerne på TV, så var der godt nok nogle solide frispark på Falk, der blev overset.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #97
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    "Santos' førsteberøring...."

    Lidt rodet debut til Santos (hvilket vel kun er forventet efter ca. 24 timer i klubben) - men helt enig i at hans førsteberøring virker klasser over hvad vi ellers ser i superligaen. Ofte (inklusiv ved målet) havde han fuld boldkontrol efter første berøring, selv ved hårde afleveringer modtaget med en forsvarer i ryggen. Dejligt at overvære :-)

    Mvh,
    Bechs

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #98
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det var også min første indskydelse. Men da jeg genså situationerne på TV, så var der godt nok nogle solide frispark på Falk, der blev overset.
    Enig i, at han burde have haft nogle frispark, men der var også en situation, hvor han bliver ramt/slået på brystet, men derefter så ud, som om det var i ansigtet, det - synes jeg - var ikke så kønt ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #99
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Om det er arm eller skulder er nok en smagssag, men der er ingen tvivl om, at det var ualmindelig tåbeligt af manden med det herlige navn Panic at flagre sådan med armen i eget felt og dermed give dommeren muligheden for at dømme straffe.
    Uden at skulle starte en diskussion om overfladeanatomi, så må man formode, at skuldermusklen må betragtes som en del af skulderen. Jeg er dog enig i, at det er usædvanlig tåbeligt at stikke armen ud på den måde og det gør det rigtig svært for dommeren at vurdere. Det gør det dog ikke til et korrekt dømt straffespark.

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Jeg synes dommeren gjorde det fint. Fra min plads var Falk et stort teaterstykke, hver gang der var den mindste kontakt.
    Det kan også være det var det dommeren bemærkede, men han blev mildest talt snydt for en håndfuld frispark.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #100
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg håber, du har ret i, at det blot handler om, at Varela og Bartolec roterer for tiden. Men jeg håber, Varela sætter sig fast på den plads fremover (han skulle gerne kunne spille to kampe om ugen). Jeg er nu ikke enig i din karakteristik af dem. Udover at jeg synes, Varela generelt er bedre end Bartolec både defensivt og offensivt, ville jeg mene, at Bartolec ville have det lettere offensivt i en kamp som den på søndag mod et hold, der står højere. Hvorimod Varela lettere ville have kunnet skabe noget i går i kraft af sin bedre teknik.
    Min karakteristik kan sagtens være forkert. Det er bare sådan, at jeg tror (ud fra valg af backs i denne sæson) at Ståle ser de to. Jeg synes generelt, at Varela bare har været bedre i alle spillet facetter indtil nu, men samtidig synes jeg at have set Bartolec i FCN være væsentlig bedre offensivt end han har vist indtil nu, så jeg kan egentlig godt forstå, at man giver ham en del spilletid og vil have ham i gang.

    Mht Varela og spille to kampe om ugen, så mener jeg at Ståle sagde ved købet af Bartolec, at Varela ikke ville kunne holde til at spille alle kampe. Så jeg tror man passer lidt ekstra på ham, måske pga tidligere skader.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er klart, at der ikke er mange muligheder på den centrale midtbane, når man er nødt til at lave Falk-Fischer-angrebsrokaden, så det er ikke, fordi jeg klandrer Ståle for at forsøge den. Jeg synes blot, kampen i går bekræftede, at mod dårligere/defensive hold er vi nødt til at strække os meget langt for at holde Falk centralt. Og det betyder så i mine øjne, at Fischer er nødt til at spille den venstre kant, selv om han i går var klart bedst i den halvleg, han spillede på toppen. Men det er jo også derfor, jeg advokerer for et offensivt midtbaneindkøb, der kan spille til venstre og/eller centralt.
    Jeg er enig i, at Falk gerne skal spille centralt i en kamp som denne. Ståle har dog forklaret efter kampen hvorfor, at Stage spillede så længe, og hvorfor Falk blev udskiftet. Det handlede om, at man ville have Stage inde på dødbolde, hvor vi ellers kunne være kommet i problemer. Forklaringen på Falks udskiftning (som jeg også undrede mig over) var, at han var flad.
    Igen man kan være uenig i beslutningerne, men det var i hvert fald den forklaring Ståle gav.

  15. #101
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bechs Se meddelelser
    "Santos' førsteberøring...."

    Lidt rodet debut til Santos (hvilket vel kun er forventet efter ca. 24 timer i klubben) - men helt enig i at hans førsteberøring virker klasser over hvad vi ellers ser i superligaen. Ofte (inklusiv ved målet) havde han fuld boldkontrol efter første berøring, selv ved hårde afleveringer modtaget med en forsvarer i ryggen. Dejligt at overvære :-)

    Mvh,
    Bechs
    Jeg synes teknikken af og til så lidt shaky ud, hvilket selvfølgelig er meget naturligt. Og så ligner det imo at vi får en sydamerikaner med alt hvad det indebærer :) Der var lidt "feje tricks", lidt lette fald og en særdeles aggressiv tilgang til spillet. Jeg kan godt forstå ud fra det lidt vi har set, at nogle på de sociale medier sammenlignede lidt med Suarez. Modstanderne kommer til at hade at spille overfor ham, vi kommer til at elske hans aggressivitet og han vilje til at vinde for enhver pris, men jeg vil ikke blive overrasket, hvis der kommer situationer hist og her, hvor han måske vil vinde lidt for meget...... :-)

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #102
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Mht. regnskabet har man helt sikkert forsikret sig ud af det.
    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Hvorfor DÆLEN skulle man forsikre sig mod noget, der nærmest sker hvert eneste år? Nu har vi så 4 ganske triste tilfælde, men prisen for at forsikre os mod det vil jo - per definition - være højere _i_længden_ end blot at æde udgiften. Og når det sker i snit mere end 1 gang hvert år, så giver en forsikring NUL KOMMA NUL mening.

    Hvis man skal hive et tal ud af røven, så vil det jo være forsikringsudgifter på i hvert fald 10% af løn-budgettet. Formentlig mere.

    Hvis du skulle forsikre en spiller som f.eks. Bjelland, med en lønudgift på hvad 9M om året. Hvad ville forsikringsselskabet regne sig frem til at risikoen for en skade er? Hvad ville de sætte præmien til 5 millioner om året?

    Man forsikrer sig mod ekstreme begivenheder, hvor man godt vil betale overpris, for at undgå risikoen - typisk fordi risikoen har alvorlige konsekvenser som man ikke har råd til at dække selv.

    Men det giver ganske enkelt ikke matematisk mening, at en virksomehed forsikrer sig mod noget, der sker hele tiden.
    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Imponerende, som du altid er alvidende. Endda på områder du aldrig har beskæftiget dig med. Naturligvis forsikrer fodboldklubberne (de største i DK og alle i fx UK) sig mod de skader (ikke bare løn), der svinger stort den ene vej. Og ja naturligvis æder en forsikringspræmie af profitten; det er ligesom hele præmissen.
    Og så fik Ståle vel efter alt at dømme lukket den her om forsikringer af løn til skadede spillere ned. Skadede spillere skal have løn. Det gør at vi pt er pressede økonomisk, og at vi kører med et lille overforbrug pga alle skaderne.

    https://soundcloud.com/fckfanradio/t...special#t=5:40
    Danmark til Valby Bakke

  18. De følgende 6 brugere er enige:

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 24.07.19, 14:51
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.05.19, 20:40
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •