Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
90. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    71 78.89%
  • Uafgjort

    9 10.00%
  • FC Riga vinder

    10 11.11%
Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 102

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Hehe, ja, ret fantastisk indlæg:-)

    Når det så er sagt, var vores 2. halvleg helt forfærdelig. Ingen plan eller idé. Riga spillede os rundt til sidst, og et tvivlsomt straffe og et mål i slut-minutterne... Vi var rent faktisk heldige.

    Jeg er ikke imponeret og mener der er mange sløje præstationer.

    Dog glad for resultatet og vi skal nok gå videre.

    Men jeg frygter resten af efteråret en smule, må jeg sige.

    Zan
    Enig. Sløj anden halvleg. Jeg synes det var tydeligt, at spillerne var stressede over udligningen (der er et enormt pres for gruppespil), og at man ikke for alvor turde åbne op for posen selv efter 2-1. Og vi så trætte ud det sidste kvarter.

    Men jeg synes, at første halvleg var fornuftig. Der var god bevægelse, og det klædte Fischer at spille i angrebet. Ydermere var det lækkert at se hans sammenspil med Falk, hvilket i den grad savnedes i anden halvleg, da de spillede på hver deres fløj for langt fra hinanden.

    Santos var lidt rusten og selvfølgelig ikke spillet ind i systemet. Men han havde nogle gode løb, et lækkert oplæg og var dejlig aggressiv i sin spillestil.

    Godt vi fik 3-1 og ikke 2-1. Det tager nok en del nerver væk for nu.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    3-1-målet luner gevaldigt, men hold op, hvor var det ikke imponerende. Og det handler altså ikke kun om, at vi mangler vores to angribere. Jeg beklagede mig efter Røde Stjerne-kampen over, at vi spillede alt for langsomt frem og tilbage på tværs af banen, og problemet var det samme i aften. Vi bruger alt for mange stationer på at skifte side. Jeg mindes ikke et eneste langt sideskift...

    Victor Nelsson var personificeringen af det. Det er jo helt vildt, at han per refleks hver eneste gang skal spille Papa - og slet ikke ser op efter Bartolec, som stod meget nøgen og blomstrede utallige gange. Det absurde er, at det oven i købet gav Riga farlige muligheder, at især Nelsson partout skulle varme bolden og lave den korte aflevering hver gang. Det må Ståle meget gerne få pillet ud af ham og holdet som sådan.

    Når Bartolec så endelig fik bolden, blev hans begrænsninger godt nok også udstillet. Varela kan rent faktisk sætte fart på egen hånd. Bartolec kan kun komme fri, hvis han får bolden i fart. Jeg fatter stadig ikke, hvorfor Bartolec spillede...

    Holse spillede urimeligt ringe, men han har også spillet gode kampe i år, og der må komme op og nedture i starten. Men lur mig, om han ikke også foretrækker at lege med Varela på den kant. Men der skal satses på at få Pep i gang så hurtigt som muligt.

    Ellers bekræftede kampen for mig med al tydelighed, at vores midtbane bliver meget statisk, når den består af Stage og Zeca. Falk skal spille centralt - i hvert fald indtil Mudrazija måske kan bidrage med mere offensivt ved siden af Zeca, som jo er en åbenbaring i sig selv. Hvis han bliver skadet, er vi fubar.

    Sotiriou er vores sikreste straffesparksskytte, og hurra for det. Men endnu engang kunne han ikke meget andet end at løbe i 90 minutter. Santos virkede godt nok rusten, da han kom ind, men hans assist til Daramy viste heldigvis, at der er meget mere bold i ham end i Sotiriou og Kodro tilsammen, så det bliver forhåbentlig godt.

    Mit ønske for søndagens kamp er et frækt angreb bestående af Santos og Daramy. Så kan Sotiriou komme ind og aflaste, når Santos er flad. Falk skal i hvert fald ind centralt igen! Og Varela skal tilbage på backen! Og Ståle skal banke noget hurtigere pasningsspil og noget mere bevægelse ind i hele holdet. Det er ikke mindst afgørende nu, hvor vi mangler vores fysik oppe foran.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    der står 1-1 ved halvleg. Kom nu FCK
    Ved pausen!!


  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Mht Varelas manglende spilletid, så må det handle om, at han og Bartolec pt deler kampene, og at Varela skal spille søndag. Man kan selvfølgelig være uenig, men rationalet er nok, at Ståle ser Bartolec som værende bedre offensivt (sikkert også derfor han kom ind mod Røde stjerne) mod lavtstående hold, som vi mødte i dag. Søndag bliver vores back mere udfordret defensivt, så her vurderes Varela nok som værende bedre. Samtidig ligger der nok også noget i indbyrdes forståelse, hvor man ved at spare Varela i dag så har muligheden for den spansktalende kombination Varela/Biel søndag.

    Mht Stage så er jeg enig i, at det bliver en smule for statisk. Dette var ikke en kamp for ham, og mon ikke at han mest var med af nød i dag. Det er svært at se, hvem der eller skulle have startet inde.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Det blev ikke overraskende til en fornuftig sejr der nok burde have været større, men tager man skarpheden i betragtning skal vi nok være ganske tilfredse. Riga kom med en meget defensiv indstilling, men havde ikke ligefrem en særlig skræmmende defensiv. Deres offensiv var endnu mindre skræmmende, men de scorer alligevel en enkelt gang og har en god mulighed for at udligne i anden halvleg. Dette skyldes defensive blundere, da vi ellers ikke havde besvær med at holde dem fra chancer. Hvor første halvleg generelt var fin (selvom den endte 1-1), var der problemer i anden halvleg, hvor vores offensiv ikke virkede særlig sammenhængende og mod slutningen begyndte Riga at spille bolden fint rundt, hvor jeg ellers havde forventet at vi ville lægge et tungt pres. Det skyldes formentligt, at Fischer røg på kanten og Falk blev flyttet over på modsatte kant, da det var dem der voldte Riga da største problemer.

    Bartolec havde enkelte gode indlæg, men viste ellers ikke ret meget. Han viste dog, at Varela skal være førstevalget.
    Nelsson og Papagiannopoulos havde ikke ret meget at se til og gjorde det generelt godt. De så dog ikke så heldige ud ved scoringen, hvor Papagiannopoulos endnu engang viste, at han ikke er ret god når han bryder forsvarslinjen og tager en duel længere fremme. Den tabte duel og Bartolec der forsøgte at trække offside kostede en scoring.
    Pierre gjorde det ret godt i første halvleg, men faldt dernæst i niveau.

    Holse fik ikke vist ret meget i første halvleg. Han havde ikke særlig meget held med sine aktioner, fungerede ikke for alvor med Bartolec og havde svært med at ramme sine medspillere.
    Zeca leverer en stærk præstation, hvor han igen var dominerende på den centrale midtbane.
    Stage leverer en blandet præstation. Det er ikke meget der kommer fra ham i dag, men han har trods alt nogle gode aktioner og så god ud i duellerne. Det må være muligt at han kan tage flere løb ind i feltet, især når Wind og N’Doye er ude.
    Falk gjorde det ganske fornuftigt på kanten og var meget involveret i vores opspil i første halvleg. Han havde dog svære betingelser i dag, da der åbenbart ikke kunne begås frispark imod ham.

    Fischer leverer en rigtig god første halvleg, men faldt en smule i niveau på kanten i anden halvleg. Han havde et rigtig godt samarbejde med Falk og Riga kunne ikke dæmme op for det.
    Pieros var ikke så anonym som han ellers har tendens til, men det er ikke meget han bidrager med. Han er dog en god straffesparksskytte.

    Udskiftningerne i dag var lidt besynderlige. Holses præstation var bestemt ikke så dårlig, at han skulle ud i halvlegen og Fischer gjorde det ganske fornuftigt i angrebet, så jeg forstår ikke hvorfor han skulle ud på kanten. Ville man gerne give Santos (der lige skulle finde fodfæstet, men ellers havde en god debut) en hel halvleg kunne man have skiftet ham med Pieros. Derudover virkede det også mærkeligt at skifte Falk ud for at give Daramy spilletid, når man kunne have taget Stage ud og flyttet Falk ind centralt, hvor han umiddelbart virkelig kunne have gjort ondt på Riga. Selvom vinderen skriver historien og udskiftningerne gav pote, så lignede det umiddelbart ikke det optimale baseret på spillernes præstationer.

    Dommeren var dog mindst lige så besynderlig som udskiftningerne. Han overså en del frispark, hvor særligt Falk blev snydt. Dommeren var selvfølgelig klasser bedre end Kristoffersen, men det siger nok ikke så meget. Straffesparket var en fejlkendelse, men den er rigtig svær at se, når Riga-spilleren på den måde stikker armen ud efter bolden.

    Når enden er god, er alting godt og på trods af en særdeles skadespræget trup virker europæisk gruppespil ikke så langt væk. Det kræver dog formentligt en mere koncentreret præstation i Riga end det vi så i dag.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    https://youtu.be/w15oWDh02K4


    Mo Daramy! Mo Daramy! Mo Daramy dara dara Daramy!
    Told you so.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Straffesparket var en fejlkendelse.
    Fordi du ikke mener, at bolden rammer armen? Det var dumt af Riga-manden og pivhamrende heldigt for os. Men det var korrekt dømt.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Dommeren var dog mindst lige så besynderlig som udskiftningerne. Han overså en del frispark, hvor særligt Falk blev snydt. Dommeren var selvfølgelig klasser bedre end Kristoffersen, men det siger nok ikke så meget. .
    Jeg synes dommeren gjorde det fint. Fra min plads var Falk et stort teaterstykke, hver gang der var den mindste kontakt.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Om det er arm eller skulder er nok en smagssag, men der er ingen tvivl om, at det var ualmindelig tåbeligt af manden med det herlige navn Panic at flagre sådan med armen i eget felt og dermed give dommeren muligheden for at dømme straffe.

    0FD29B58-CBCA-48FA-8317-5BAACCD28F17.jpeg

    Men vi skal ikke klage. Det sjove er, at man aldrig var i tvivl om, at Pieros ville score på straffesparket. Lidt ligesom man aldrig er i tvivl om, at han brænder enhver anden chance. Ham og N’Doye er simpelthen to diametrale modsætninger.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Om det er arm eller skulder er nok en smagssag.
    Enig selvfølgelig. Jeg synes, det er tydeligt, at det er armen. Hvor ville du trække VAR-offside-stregen?

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht Varelas manglende spilletid, så må det handle om, at han og Bartolec pt deler kampene, og at Varela skal spille søndag. Man kan selvfølgelig være uenig, men rationalet er nok, at Ståle ser Bartolec som værende bedre offensivt (sikkert også derfor han kom ind mod Røde stjerne) mod lavtstående hold, som vi mødte i dag. Søndag bliver vores back mere udfordret defensivt, så her vurderes Varela nok som værende bedre. Samtidig ligger der nok også noget i indbyrdes forståelse, hvor man ved at spare Varela i dag så har muligheden for den spansktalende kombination Varela/Biel søndag.

    Mht Stage så er jeg enig i, at det bliver en smule for statisk. Dette var ikke en kamp for ham, og mon ikke at han mest var med af nød i dag. Det er svært at se, hvem der eller skulle have startet inde.
    Jeg håber, du har ret i, at det blot handler om, at Varela og Bartolec roterer for tiden. Men jeg håber, Varela sætter sig fast på den plads fremover (han skulle gerne kunne spille to kampe om ugen). Jeg er nu ikke enig i din karakteristik af dem. Udover at jeg synes, Varela generelt er bedre end Bartolec både defensivt og offensivt, ville jeg mene, at Bartolec ville have det lettere offensivt i en kamp som den på søndag mod et hold, der står højere. Hvorimod Varela lettere ville have kunnet skabe noget i går i kraft af sin bedre teknik.

    Det er klart, at der ikke er mange muligheder på den centrale midtbane, når man er nødt til at lave Falk-Fischer-angrebsrokaden, så det er ikke, fordi jeg klandrer Ståle for at forsøge den. Jeg synes blot, kampen i går bekræftede, at mod dårligere/defensive hold er vi nødt til at strække os meget langt for at holde Falk centralt. Og det betyder så i mine øjne, at Fischer er nødt til at spille den venstre kant, selv om han i går var klart bedst i den halvleg, han spillede på toppen. Men det er jo også derfor, jeg advokerer for et offensivt midtbaneindkøb, der kan spille til venstre og/eller centralt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Hvor ville du trække VAR-offside-stregen?
    Her, tror jeg. Ellers bliver det svært at forsvare, at der skulle være offside. ;-)

    22573FAE-033C-4CBD-9662-FE644C7B1AF7.jpeg
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  20. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorffen Se meddelelser
    Jeres debat/diskussion/skænderi omkring forsikring af fodboldspillere er sikkert dødinteressant, hvis man har kendskab eller interesse for den slags. Det får nu ikke just min puls til at banke, men det gør aftenens kamp igen, og vil derfor prøve og sætte lidt fokus på den ;-)

    Jeg må indrømme, at jeg er yderst optimistisk. Riga er et hold vi skal slå på hjemmebane hver gang, og jeg tror ærligt heller ikke vi får de store problemer med at køre en 2-0'er eller måske endda 3-0'er hjem. Jeg er spændt på at se, om Ståle tør smide Santos i start-11'eren, men jeg har på fornemmelsen at han ikke gør det. Forestiller mig følgende startopstilling:

    Sten
    Varela Nelsson Papa Oviedo*
    Holse Stage Zeca Falk
    Fischer Pieros

    *Er lidt usikker på VB, da Pierre faktisk har gjort det ok, og Oviedo ikke har været super prangende hidtil. Men jeg håber på Oviedo, og tror han godt kan træde i karakter i dag.

    Tror i øvrigt, at Santos ryger ind fra 2. halvlegs start, hvis vi ikke er kommet foran, eller - Gud forbyde det, er kommet bagud. Spiller vi fremragende med Fischer og Pieros på toppen, så forestiller jeg mig at man piller Holse eller Falk ud og smider Fischer ned på kanten og Santos på toppen halvvejs i 2. halvleg. Min pointe = hvis Fischer og Pieros er godt kørende i dag, skal de ikke pilles ud. Ville være torskedumt.

    Mit bud: 3-0, Pieros første målscorer.
    Det blev i grove træk som jeg havde forestillet mig, rent resultatmæssigt og ift. hvad Riga kom med. Dog havde jeg ikke lige forudset, at de ville score på deres eneste chance (som de i øvrigt aldrig skulle have haft). Jeg tør godt sælge skindet, før bjørnen er skudt, for de har ikke det store at byde på, og jeg har svært ved at se dem vinde 2-0 eller mere i Riga. Vores egen præstation var ikke just prangende, men vi kommer ud af kampen med et godt resultat.

    Fedt og få Fischer på tavlen, lækker debut til Santos - tegner godt med ham, og for faen hvor fedt og se os score 3 mål i én kamp!

  21. #89
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorffen Se meddelelser
    Dog havde jeg ikke lige forudset, at de ville score på deres eneste chance (som de i øvrigt aldrig skulle have haft).
    Eneste chance - altså ud over deres stolpeskud og det generelle pres på vores sejlende forsvar til sidst? Og der var ikke offside på deres mål, hvis det er det, du mener med din parentes.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Eneste chance - altså ud over deres stolpeskud og det generelle pres på vores sejlende forsvar til sidst? Og der var ikke offside på deres mål, hvis det er det, du mener med din parentes.
    Eneste skud indenfor rammen, må jeg nok hellere rette det til :-)

    Nej, der var bestemt ikke offside, men der var virkelig sloppy mandsopdækning på målet - deraf parentsen. Som det ses tydeligt på billedet længere oppe, står han helt alene flere meter fra nærmeste forsvarsspillere. Og synes det er et problem man ser lidt for ofte hos os.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 24.07.19, 14:51
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.05.19, 20:40
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •