Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
90. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    71 78.89%
  • Uafgjort

    9 10.00%
  • FC Riga vinder

    10 11.11%
Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 102

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Du aner ikke, hvad du taler om (undskyld sproget). Klubberne forsikrer sig teoretisk ud af hele omkostningen (ikke bare lønkronerne), således at de ikke har "bumpene" på vejen. I praksis er det naturligvis svært at ramme ligesom de mindre bump blot tages på egen risiko.
    Men spørgsmålet er, om det er alm. praksis at gøre det blandt de danske fodboldklubber? Der må vel være en rimelig høj forsikringspræmie på det..?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Du aner ikke, hvad du taler om (undskyld sproget). Klubberne forsikrer sig teoretisk ud af hele omkostningen (ikke bare lønkronerne), således at de ikke har "bumpene" på vejen. I praksis er det naturligvis svært at ramme ligesom de mindre bump blot tages på egen risiko.
    Men Vivid, hvordan gør de tabet op? Tabet skal vel opgøres over en meget lang periode, og hvordan vurderes, om man har opfyldt sin tabsbegrænsningsforpligtelse?

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men spørgsmålet er, om det er alm. praksis at gøre det blandt de danske fodboldklubber? Der må vel være en rimelig høj forsikringspræmie på det..?
    De klubber med en væsentlig fodboldforretning gør. I DK vil jeg skyde på, at forretninger som fx FCK, FCM og BIF gør det, mens man i fx Hobro el Lyngby gearer hårdere.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Den bliver ved med at dukke op, den der. Jeg ved, at klubber kan forsikre sig mod, at spillere erklæres fodboldinvalide, men forsikrer de sig også mod månedslange skader? Hvor har du det fra, i så fald?
    Jeg er stensikker på, at man IKKE gør. Det giver ingen som helst mening, at forsikre sig mod noget, der sker så tit. Det vil jo være penge lige i lokummet. FC København er 100% sikkert "selvforsikret" (eller bare ikke forsikret :-))
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Men Vivid, hvordan gør de tabet op? Tabet skal vel opgøres over en meget lang periode, og hvordan vurderes, om man har opfyldt sin tabsbegrænsningsforpligtelse?
    Det er ikke standardkontrakter, men individuelt forhandlede/skræddersyede. Prisen er så blot derefter – alt er til salg :) Typisk vil man placere aktiverne i klasser, om end kontrakterne stadig er umanerlig mere komplicerede ift. en husstands.

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg er stensikker på, at man IKKE gør. Det giver ingen som helst mening, at forsikre sig mod noget, der sker så tit. Det vil jo være penge lige i lokummet. FC København er 100% sikkert "selvforsikret" (eller bare ikke forsikret :-))
    Det er de 98% ikke, omend det er klart, at man ikke forsikrer sig mod fx et vrid og 3 ugers pause :)

  8. #37
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det er de 98% ikke, omend det er klart, at man ikke forsikrer sig mod fx et vrid og 3 ugers pause :)
    Hvorfor DÆLEN skulle man forsikre sig mod noget, der nærmest sker hvert eneste år? Nu har vi så 4 ganske triste tilfælde, men prisen for at forsikre os mod det vil jo - per definition - være højere _i_længden_ end blot at æde udgiften. Og når det sker i snit mere end 1 gang hvert år, så giver en forsikring NUL KOMMA NUL mening.

    Hvis man skal hive et tal ud af røven, så vil det jo være forsikringsudgifter på i hvert fald 10% af løn-budgettet. Formentlig mere.

    Hvis du skulle forsikre en spiller som f.eks. Bjelland, med en lønudgift på hvad 9M om året. Hvad ville forsikringsselskabet regne sig frem til at risikoen for en skade er? Hvad ville de sætte præmien til 5 millioner om året?

    Man forsikrer sig mod ekstreme begivenheder, hvor man godt vil betale overpris, for at undgå risikoen - typisk fordi risikoen har alvorlige konsekvenser som man ikke har råd til at dække selv.

    Men det giver ganske enkelt ikke matematisk mening, at en virksomehed forsikrer sig mod noget, der sker hele tiden.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Hvis man skal tro denne artikel fra EB: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...or-fck/7758328, så kan vi ikke nå at registrere en evt. ny angriber, da deadlinen var i fredags.


    Jeg håber virkelig Pieros og Fischer (eller hvem Ståle nu vælger som makkerpar), kan brage fuldstændig igennem. Men av, for en uge indtil videre på angrebsfronten, og det gør det ikke ligefrem nemmere mod Riga.

  11. #39
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Du aner ikke, hvad du taler om (undskyld sproget). Klubberne forsikrer sig teoretisk ud af hele omkostningen (ikke bare lønkronerne), således at de ikke har "bumpene" på vejen. I praksis er det naturligvis svært at ramme ligesom de mindre bump blot tages på egen risiko.
    Det gør jeg nok ikke nej, men omvendt nægter jeg også at tro, at FCK pga. eksempelvis N'doyes skade skulle få udbetalt bare tilnærmelsesvis de 15-16 mio som Santos koster.. Hvis det var tilfældet, var Ståle jo heller ikke nødsaget til at tære på næste sæsons transferbudget allerede nu (som han har udtalt han gør). Derudover er der alle de sporstlige omkostninger og de direkte økonomiske konsekvenser manglende sportslig succes har. Wind havde vi solgt for 80-150 mio. til sommer, hvis han havde fortsat den nuværende form sæsonen ud, osv osv...

    Så uanset hvordan vores forsikringspolicer på spillerne er skruet sammen, tror jeg roligt vi kan regne med, at regnskabschefen har fået lidt ekstra sved på panden disse dage. Ellers er det da en ualmindeligt fordelagtig forsikringspolice vi har fået skruet sammen...

  12. #40
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Hvorfor DÆLEN skulle man forsikre sig mod noget, der nærmest sker hvert eneste år? Nu har vi så 4 ganske triste tilfælde, men prisen for at forsikre os mod det vil jo - per definition - være højere _i_længden_ end blot at æde udgiften. Og når det sker i snit mere end 1 gang hvert år, så giver en forsikring NUL KOMMA NUL mening.

    Hvis man skal hive et tal ud af røven, så vil det jo være forsikringsudgifter på i hvert fald 10% af løn-budgettet. Formentlig mere.

    Hvis du skulle forsikre en spiller som f.eks. Bjelland, med en lønudgift på hvad 9M om året. Hvad ville forsikringsselskabet regne sig frem til at risikoen for en skade er? Hvad ville de sætte præmien til 5 millioner om året?

    Man forsikrer sig mod ekstreme begivenheder, hvor man godt vil betale overpris, for at undgå risikoen - typisk fordi risikoen har alvorlige konsekvenser som man ikke har råd til at dække selv.

    Men det giver ganske enkelt ikke matematisk mening, at en virksomehed forsikrer sig mod noget, der sker hele tiden.
    Imponerende, som du altid er alvidende. Endda på områder du aldrig har beskæftiget dig med. Naturligvis forsikrer fodboldklubberne (de største i DK og alle i fx UK) sig mod de skader (ikke bare løn), der svinger stort den ene vej. Og ja naturligvis æder en forsikringspræmie af profitten; det er ligesom hele præmissen.

  13. #41
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det gør jeg nok ikke nej, men omvendt nægter jeg også at tro, at FCK pga. eksempelvis N'doyes skade skulle få udbetalt bare tilnærmelsesvis de 15-16 mio som Santos koster.. Hvis det var tilfældet, var Ståle jo heller ikke nødsaget til at tære på næste sæsons transferbudget allerede nu (som han har udtalt han gør). Derudover er der alle de sporstlige omkostninger og de direkte økonomiske konsekvenser manglende sportslig succes har. Wind havde vi solgt for 80-150 mio. til sommer, hvis han havde fortsat den nuværende form sæsonen ud, osv osv...

    Så uanset hvordan vores forsikringspolicer på spillerne er skruet sammen, tror jeg roligt vi kan regne med, at regnskabschefen har fået lidt ekstra sved på panden disse dage. Ellers er det da en ualmindeligt fordelagtig forsikringspolice vi har fået skruet sammen...
    Tabet er i givet fald heller ikke 15-16 mio, men langt mindre, da Santos kan sælges videre (sikkert til en forventet lavere pris). Jeg har ingen steder sagt, at man forsikrer sig ud af alting. Tværtimod er det kun de store bump og du kan roligt regne med, at det er tilfældet her.

  14. #42
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    323

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Hvis man skal tro denne artikel fra EB: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...or-fck/7758328, så kan vi ikke nå at registrere en evt. ny angriber, da deadlinen var i fredags.


    Jeg håber virkelig Pieros og Fischer (eller hvem Ståle nu vælger som makkerpar), kan brage fuldstændig igennem. Men av, for en uge indtil videre på angrebsfronten, og det gør det ikke ligefrem nemmere mod Riga.
    Ekstra Bladet har nu ombestemt sig i samme artikel:

    "FC København har kun indtil midnat onsdag til at få registreret en ny angriber til de to Europa League-kampe mod Riga FC. Første kamp spilles i Parken torsdag"

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #43
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Profetens Skæg Se meddelelser
    Ekstra Bladet har nu ombestemt sig i samme artikel:

    "FC København har kun indtil midnat onsdag til at få registreret en ny angriber til de to Europa League-kampe mod Riga FC. Første kamp spilles i Parken torsdag"
    Jep, jeg har godt lige set den. Det passer også med hvad jeg læste i et tidligere indlæg herinde, hvor samme deadline blev nævnt. Jeg glemte lige et kort øjeblik at det var en EB artikel og at min kildekritik burde have været bedre.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #44
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Imponerende, som du altid er alvidende. Endda på områder du aldrig har beskæftiget dig med. Naturligvis forsikrer fodboldklubberne (de største i DK og alle i fx UK) sig mod de skader (ikke bare løn), der svinger stort den ene vej. Og ja naturligvis æder en forsikringspræmie af profitten; det er ligesom hele præmissen.
    Når du nu har insiderviden om det her, kan du så ikke forklare lidt mere om hvordan det virker. For de lyder underligt, at forsikre sig mod noget der med mere eller mindre garanti sker minimum et par gange om året. Hvad koster det ift hvad klubben får ud af det. Og hvordan kan det overhovedet hænge samme økonomisk? Jeg er med på at Barcelona kan have Messi forsikret, f.eks., da der er en relativ lille (men stadig betydelig) risiko for at han løber ind i en længerevarende skade. Det lyder bare helt vildt at forsikre en klub på holdbasis.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #45
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Riga (22/08-2019 kl. 19:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Når du nu har insiderviden om det her, kan du så ikke forklare lidt mere om hvordan det virker. For de lyder underligt, at forsikre sig mod noget der med mere eller mindre garanti sker minimum et par gange om året. Hvad koster det ift hvad klubben får ud af det. Og hvordan kan det overhovedet hænge samme økonomisk? Jeg er med på at Barcelona kan have Messi forsikret, f.eks., da der er en relativ lille (men stadig betydelig) risiko for at han løber ind i en længerevarende skade. Det lyder bare helt vildt at forsikre en klub på holdbasis.
    Jeg er i branchen for forsikring af visse slags energiforretninger, så er på ingen måde inde i detaljer, men ved tilpas meget til, at det er normen.

    Hvorfor lyder det underligt? Alle større firmaer forsikrer sig mod økonomiske sving.

    Jeg forstår ikke spørgsmålet, om hvordan det "overhovedet kan hænge sammen økonomisk"? Ingen har fortalt dig om prisen. Forretningerne/klubberne betaler x $ for at udligne variansen, da denne koster. Præcis af samme grund som, der fx er salg i obligationer på trods af, at aktier giver et større afkast.

Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 24.07.19, 14:51
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.05.19, 20:40
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •