Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
97. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder (FCK avancerer)

    44 45.36%
  • Uafgjort (FCK avancerer)

    28 28.87%
  • Riga vinder (FCK avancerer i ordinær spilletid)

    15 15.46%
  • Riga vinder (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    1 1.03%
  • Riga vinder (Riga avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    1 1.03%
  • Riga vinder (Riga avancerer i ordinær spilletid)

    8 8.25%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men du vil vel ikke i ramme alvor påstå, at det var en smart taktik i dag, selv om vi lige præcis fik reddet røven med i gruppespillet?

    Og nej, selvfølgelig har Ståle ikke stået før kampen og bedt holdet om at spille nervøst, initiativløst og med masser af dårlige aktioner. Men det er et resultat af at bede dem om at spille henholdende, defensivt og kontrolleret - hvilket jeg vil væde med, at han har. Valget af spillere på flere positioner og på bænken bekræfter med al tydelighed, at det var taktikken. Og det er bare for tyndt (og uklogt) mod et dårligere hold.
    Det er en lidt underlig diskussion at have, når vi ikke ved, hvad resultatet ved en alternativ taktik ville være. Og du må undskylde, hvis jeg ikke nødvendigvis er enig med Sideliniens orakler på det område. Hvis der er en ekspert udenfor Sidelinien der kommer med en kritik af taktikken i dag, så skal jeg nok være mere lydhør. Send gerne et link, når du finder det - så kan jeg sikkert blive klogere.

    Jeg er forøvrigt helt enig i, at vi spiller virkelig dårligt i dag, men om det er et udslag af taktikken er vel tæt på rent gætværk. Bjelland sagde i sit interview, at banen var svært at spille på, og eksperterne står og snakker om hvor hårdt Riga spiller. Jeg har i forlængelse af dette svært ved at se det forkerte i, at spille med vores fysisk stærke spillere på banen for så vidt muligt at stå imod dette - også selvom det giver et mere defensivt udtryk.

    Endvidere kan man vel bemærke, at tæt på den eneste gang hvor vi fanges i ubalance, så scorer Riga. Havde vi spillet mere offensivt, så ville vi med en vis sandsynlighed have løbet ind i flere - om vi så havde scoret i den anden ende, ja det er også svært at spå om. Måske havde vi scoret og afgjort tidligt - måske var vi løbet lige ind i en kontrakniv og den samlede sportspresse havde kaldt indsatsen naiv.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er desuden udmærket i stand til både at glæde mig over kvalifikationen og være dybt kritisk over for Ståles måde at gå til den her kamp. Du skulle prøve det. Det er sundt. :-)
    Det skal du da være helt velkommen til. Jeg synes, at der er masser at være kritisk overfor efter denne kamp - jeg kan nok nævne de første 8-9 spillere, som præsterer under niveau. Jeg synes taktikken er et lidt spøjst sted at tage fat, men fair nok. Hvis du er ekspert på det område, så fyr løs.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er en lidt underlig diskussion at have, når vi ikke ved, hvad resultatet ved en alternativ taktik ville være. Og du må undskylde, hvis jeg ikke nødvendigvis er enig med Sideliniens orakler på det område. Hvis der er en ekspert udenfor Sidelinien der kommer med en kritik af taktikken i dag, så skal jeg nok være mere lydhør. Send gerne et link, når du finder det - så kan jeg sikkert blive klogere.

    Jeg er forøvrigt helt enig i, at vi spiller virkelig dårligt i dag, men om det er et udslag af taktikken er vel tæt på rent gætværk. Bjelland sagde i sit interview, at banen var svært at spille på, og eksperterne står og snakker om hvor hårdt Riga spiller. Jeg har i forlængelse af dette svært ved at se det forkerte i, at spille med vores fysisk stærke spillere på banen for så vidt muligt at stå imod dette - også selvom det giver et mere defensivt udtryk.

    Endvidere kan man vel bemærke, at tæt på den eneste gang hvor vi fanges i ubalance, så scorer Riga. Havde vi spillet mere offensivt, så ville vi med en vis sandsynlighed have løbet ind i flere - om vi så havde scoret i den anden ende, ja det er også svært at spå om. Måske havde vi scoret og afgjort tidligt - måske var vi løbet lige ind i en kontrakniv og den samlede sportspresse havde kaldt indsatsen naiv.



    Det skal du da være helt velkommen til. Jeg synes, at der er masser at være kritisk overfor efter denne kamp - jeg kan nok nævne de første 8-9 spillere, som præsterer under niveau. Jeg synes taktikken er et lidt spøjst sted at tage fat, men fair nok. Hvis du er ekspert på det område, så fyr løs.
    Jeg synes nu nok du taler Riga op her.. Du får det jo til at lyde som om vi møder Barcelona.. “Eneste gang vi åbner op, så scorer Riga”.. Aaaarh hva?

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er en lidt underlig diskussion at have, når vi ikke ved, hvad resultatet ved en alternativ taktik ville være.
    Ud fra den logik er enhver taktisk diskussion jo meningsløs. Man kan aldrig vide, hvad der kunne være sket...

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og du må undskylde, hvis jeg ikke nødvendigvis er enig med Sideliniens orakler på det område. Hvis der er en ekspert udenfor Sidelinien der kommer med en kritik af taktikken i dag, så skal jeg nok være mere lydhør. Send gerne et link, når du finder det - så kan jeg sikkert blive klogere.
    Jeg synes da bestemt, jeg hørte både kommentatorerne, Tøfting og ham værten i pausen være temmelig kritiske over for FCK's spillestil.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg synes da bestemt, jeg hørte både kommentatorerne, Tøfting og ham værten i pausen være temmelig kritiske over for FCK's spillestil.
    Taktik eller hvorvidt vi lykkedes med spillet?

    Jeg så ikke pausesnakken.

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Taktik eller hvorvidt vi lykkedes med spillet?

    Jeg så ikke pausesnakken.
    Taktik, spillestil og manglende initiativ. Og de kædede de dårlige præstationer sammen med taktikken.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er måske lidt tidligt at konkludere, at taktikken ikke har været klog. Det ved vi først, når kampen er færdig. Er vi gået videre, så har taktikken være fin - det handler ikke om andet i dag.
    Vi er videre. Taktikken var fin. Plz fat.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis der er en ekspert udenfor Sidelinien der kommer med en kritik af taktikken i dag, så skal jeg nok være mere lydhør. Send gerne et link, når du finder det - så kan jeg sikkert blive klogere.
    WHAT!? Du får sgu' Sidelinien for dig selv. Til lykke med den.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Taktik, spillestil og manglende initiativ. Og de kædede de dårlige præstationer sammen med taktikken.
    Nå men så er de jo enige med dig.

    Jeg er så blevet klogere og priser mig hermed lykkelig for at vi gik videre med en helt forkert taktik.

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nå men så er de jo enige med dig.

    Jeg er så blevet klogere og priser mig hermed lykkelig for at vi gik videre med en helt forkert taktik.
    Det gør jeg skam også. Det var nemlig mere held end forstand.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Jeg er så blevet klogere og priser mig hermed lykkelig for at vi gik videre med en helt forkert taktik.
    Det kan du også roligt gøre. For i dag var det mere held end forstand. 128 europæiske kampe fra Ståle eller ej - i dag tabte han helt sutten og var millimeter fra een af sine største fiaskoer ever. Vi skulle score eet fucking mål for at punktere den, men gik aldrig efter det. Og kun en Grytebust negl forhindrede katastrofen.

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Jeg er altid forundret, når jeg ser hvor manage sofamanagere her på sidelinien, der er overbeviste om, de er Ståle taktiske overlegne. Endda uden at gå op truppen dagligt og kende hver en ændret parameter.

    Bevares i retrospekt kan man sagtens se, at et andet taktisk oplæg havde været bedre, men det betyder ikke, at det fra start/under kampen havde været det rigtige valg.

    At tage et kviklån og sætte hele pisset på 22 er også en elendig taktik uagtet, at man efterfølgende viser sig at vinde kassen.


  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Taktik, spillestil og manglende initiativ. Og de kædede de dårlige præstationer sammen med taktikken.
    Hvor fa’en så du nedtakt..??!? I hvert ikke samme sted som mig :-)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Nærmest ulideligt at se kampen efter 1-0 målet til Riga. Godt nok spillede Riga dirty fordi dommeren tillod det men deres store fyre (indskiftet) resulterede jo i ren panik og en langtrukken overlevelseskamp i vores felt

    Er enig i dem der kritiserer vi ikke gik efter et mål (burde vi have gjort før målet) men kampene har desværre også vist hvor sårbare vi er rent defensivt mod luftstærke hold uden NDoye, vi taber rigtig mange luftdueller med seriøse målchancer til følge.

    Selvom Santos måtte vise sig som en god signing ændrer det ikke på at vi defensivt er sårbare i luften uden en Ndoye og offensivt mangler det taktiske våben som en targetspiller kan facilitere.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    eksperterne står og snakker om hvor hårdt Riga spiller. Jeg har i forlængelse af dette svært ved at se det forkerte i, at spille med vores fysisk stærke spillere på banen for så vidt muligt at stå imod dette - også selvom det giver et mere defensivt udtryk.
    Ja Riga spillede hårdt, og dommeren tillod det. Men hvad fanden mener du med spille med vores fysisk stærke spillere på banen. Hvis det er fysiske stærke spillere, så er vi virkelig fortabt hvis nogen spiller hårdt mod os. Egentlig det jeg er mest skuffet over, er hvor let vi tager det fysiske spil, og bare bliver smidt rundt, uden nogen form for at vise modstand. Om det så skal kræve nogle gule kort, eller lign, så kan man fandme ikke bare tage imod det som vi fik i dag. Deres mand med forbinding skyder bolden i hoved på Fischer, som ligger ned, og hvad gør vores spillere? Ser lalleglade ud, og går lidt rundt.

    Nej jeg er ikke fortaler for at man skal spille så svinsk, men Riga spillerne kunne pisse på os, og vi tog imod alt.

    jeg havde troet at Santos kunne komme ind, og vise lidt mere aggressivt, men han virkede meget tam i dag.

  21. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Jeg er altid forundret, når jeg ser hvor manage sofamanagere her på sidelinien, der er overbeviste om, de er Ståle taktiske overlegne. Endda uden at gå op truppen dagligt og kende hver en ændret parameter.

    Bevares i retrospekt kan man sagtens se, at et andet taktisk oplæg havde været bedre, men det betyder ikke, at det fra start/under kampen havde været det rigtige valg.

    At tage et kviklån og sætte hele pisset på 22 er også en elendig taktik uagtet, at man efterfølgende viser sig at vinde kassen.
    Dvs hvis jeg kritiser Ståle, så tror jeg at jeg kan gøre det bedre! Vildt nok.

    Vi spiller i mine øjne på Rigas præmisser og der forstår jeg ærlig talt ikke. Jeg forstår ikke, at vi stiller med vores fysisk stærkeste spillere for st tage kampen op, når man også kan stille med sine teknisk stærkeste spillere og spille rundt om deres pres. De var måske stærke, men de virkede ikke hurtige og ret taktisk hæmmet. Det var trods alt Riga.

    At ende i en situation, hvor vi er heldige med at gå videre - det er altså ikke min forventning imod sådan et hold. Imod Røde Stjerne måske, imod Atalanta helt sikkert, men ikke imod Riga. Kritikken skal også ses fordi det ikke er en enlig svale. Vi har spillet dårligt i mange kampe nu og jeg flere gange nævnt, at holdetvirker brugt (mentalt og fysisk). Det er ret logisk, så måske kan man ikke gøre så meget andet.

    Ståle er vildt succesfuld og har min fulde opbakning - det ændre bare ikke på, st jeg forholder mig kritisk. Når jeg mener, at N’Doye så færdig ud efter 90 min og ville have Pieros ind, så er det jo bare en ide/mening og hvis jeg skal slås med argumenter som “tror du er bedre end Ståle”, “vinderen har altid ret”, “det er jo rent gætværk, hvad der ville være sket” - så kan vi jo bare stoppe med st debatter!

  22. De følgende 11 brugere er enige:

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Dvs hvis jeg kritiser Ståle, så tror jeg at jeg kan gøre det bedre! Vildt nok.

    Vi spiller i mine øjne på Rigas præmisser og der forstår jeg ærlig talt ikke. Jeg forstår ikke, at vi stiller med vores fysisk stærkeste spillere for st tage kampen op, når man også kan stille med sine teknisk stærkeste spillere og spille rundt om deres pres. De var måske stærke, men de virkede ikke hurtige og ret taktisk hæmmet. Det var trods alt Riga.

    At ende i en situation, hvor vi er heldige med at gå videre - det er altså ikke min forventning imod sådan et hold. Imod Røde Stjerne måske, imod Atalanta helt sikkert, men ikke imod Riga. Kritikken skal også ses fordi det ikke er en enlig svale. Vi har spillet dårligt i mange kampe nu og jeg flere gange nævnt, at holdetvirker brugt (mentalt og fysisk). Det er ret logisk, så måske kan man ikke gøre så meget andet.

    Ståle er vildt succesfuld og har min fulde opbakning - det ændre bare ikke på, st jeg forholder mig kritisk. Når jeg mener, at N’Doye så færdig ud efter 90 min og ville have Pieros ind, så er det jo bare en ide/mening og hvis jeg skal slås med argumenter som “tror du er bedre end Ståle”, “vinderen har altid ret”, “det er jo rent gætværk, hvad der ville være sket” - så kan vi jo bare stoppe med st debatter!
    Det var ikke, hvad jeg sagde, nej.

    Debat er fint, men når debatten antager synspunktet, at Ståle er en idiot, har spillet fallit osv., virker den, for mig, aldeles besynderlig og herpå gik min undren.

    At starte med fx Pieros kan sagtens være den rette beslutning pre-match uagtet at han efterfølgende spillede som en pose kartofler og enhver kunne se, at han ikke bidrog med det store.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 13.09.19, 13:59
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 10.08.19, 10:03
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •