Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
97. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder (FCK avancerer)

    44 45.36%
  • Uafgjort (FCK avancerer)

    28 28.87%
  • Riga vinder (FCK avancerer i ordinær spilletid)

    15 15.46%
  • Riga vinder (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    1 1.03%
  • Riga vinder (Riga avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    1 1.03%
  • Riga vinder (Riga avancerer i ordinær spilletid)

    8 8.25%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser

    At starte med fx Pieros kan sagtens være den rette beslutning pre-match uagtet at han efterfølgende spillede som en pose kartofler og enhver kunne se, at han ikke bidrog med det store.
    Jeg er stor fan af Ståle. Men han er trods alt ikke ufejlbarlig og under alle omstændigheder tit en kilde til stor undren herhjemme. Men det kendetegner jo også geniet.

    For eksempel kan det være svært at gennemskue, hvorfor konsekvensen ikke er, at Pieros sælges, når udfaldet er som ovenfor beskrevet i halvandet år i træk.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Måske havde vi scoret og afgjort tidligt - måske var vi løbet lige ind i en kontrakniv og den samlede sportspresse havde kaldt indsatsen naiv.
    Jeg tvivler stærkt på, at særlig mange med basal indsigt i fodbold ville kalde det naivt, hvis vi stillede op i stærkeste opstilling og spillede vores eget spil mod en så forholdsvis svag modstander som Riga. Vi har haft den før, men det, taktikken gjorde for holdet i går, var at mindske vores egne chancer for at score med 50% og modstandernes med 10%. Jeg vil snarere kalde det naivt at tro, at de spillertyper, vi har til rådighed lige nu, kan køre en arbejdssejr hjem stort set uden at true modstandernes defensiv gennem 90 minutter, så de fik tid, plads og overskud til upresset at hælde bolde frem.

    Selvom jeg sikkert skal tælles med blandt "Sideliniens orakler" og derfor burde være alvidende, går det ud over min fatteevne, at man kan mene, at defensiv opstilling og indstilling tilsyneladende altid er det rigtige på udebane i Europa, uanset hvem modstanderen er. Der er ingen naturlov, der siger, at det går galt, hvis man drister sig til at diktere spillet mod et hold på Horsens-niveau.

    Og til det her om, at taktikken ikke kan diskuteres, fordi det var den rigtige "pre-match", og at vi jo gik videre, så hvem fik ret og blah blah…
    Hvis det kampens forløb taget i betragtning ikke særlig usandsynlige skulle være sket, at Riga havde fået scoret 2-0-målet (og jeg går her ud fra, at vi ikke efterfølgende fik reduceret med vores på det tidspunkt seks forsvarsspillere på banen), var taktikken så alligevel forkert? Eller er der så pludselig helt andre ting, der afgør det?
    Man må vel for helvede kunne se på kampens udvikling og ikke kun lade resultatet afgøre, hvorvidt præstationen var acceptabel. Ellers bliver det jo bare: 1-0 til Riga = Ståle er Gud, perfekt taktik, alt er godt. 2-0 til Riga på en tilfældighed i 88. = Fyr Ståle, lortetaktik.

    At vi med 3-1 i baghånden overhovedet kommer i en situation, hvor vi mod et hold som Riga er snublende tæt på den store fiasko, er i mine øjne dybt kritisabelt og falder tilbage på den overforsigtige tilgang, Ståle har. Er det den, der har givet os gode resultater i Europa? Ja, når vi møder stærkere hold, excellerer Ståle i at sætte holdet rigtigt. Har den også kostet os i en del tilfælde? Ja, Aberdeen, Apoel m.fl. Det må være tilladt at pointere, at taktikken ikke bør være den samme mod Atalanta som mod Riga.
    HIC SUNT LEONES


  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg tvivler stærkt på, at særlig mange med basal indsigt i fodbold ville kalde det naivt, hvis vi stillede op i stærkeste opstilling og spillede vores eget spil mod en så forholdsvis svag modstander som Riga. Vi har haft den før, men det, taktikken gjorde for holdet i går, var at mindske vores egne chancer for at score med 50% og modstandernes med 10%. Jeg vil snarere kalde det naivt at tro, at de spillertyper, vi har til rådighed lige nu, kan køre en arbejdssejr hjem stort set uden at true modstandernes defensiv gennem 90 minutter, så de fik tid, plads og overskud til upresset at hælde bolde frem.

    Selvom jeg sikkert skal tælles med blandt "Sideliniens orakler" og derfor burde være alvidende, går det ud over min fatteevne, at man kan mene, at defensiv opstilling og indstilling tilsyneladende altid er det rigtige på udebane i Europa, uanset hvem modstanderen er. Der er ingen naturlov, der siger, at det går galt, hvis man drister sig til at diktere spillet mod et hold på Horsens-niveau.

    Og til det her om, at taktikken ikke kan diskuteres, fordi det var den rigtige "pre-match", og at vi jo gik videre, så hvem fik ret og blah blah…
    Hvis det kampens forløb taget i betragtning ikke særlig usandsynlige skulle være sket, at Riga havde fået scoret 2-0-målet (og jeg går her ud fra, at vi ikke efterfølgende fik reduceret med vores på det tidspunkt seks forsvarsspillere på banen), var taktikken så alligevel forkert? Eller er der så pludselig helt andre ting, der afgør det?
    Man må vel for helvede kunne se på kampens udvikling og ikke kun lade resultatet afgøre, hvorvidt præstationen var acceptabel. Ellers bliver det jo bare: 1-0 til Riga = Ståle er Gud, perfekt taktik, alt er godt. 2-0 til Riga på en tilfældighed i 88. = Fyr Ståle, lortetaktik.

    At vi med 3-1 i baghånden overhovedet kommer i en situation, hvor vi mod et hold som Riga er snublende tæt på den store fiasko, er i mine øjne dybt kritisabelt og falder tilbage på den overforsigtige tilgang, Ståle har. Er det den, der har givet os gode resultater i Europa? Ja, når vi møder stærkere hold, excellerer Ståle i at sætte holdet rigtigt. Har den også kostet os i en del tilfælde? Ja, Aberdeen, Apoel m.fl. Det må være tilladt at pointere, at taktikken ikke bør være den samme mod Atalanta som mod Riga.
    Når præmissen i din argumentation er resultater fremfor beslutninger, er det klart, vi er uenige.

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg tvivler stærkt på, at særlig mange med basal indsigt i fodbold ville kalde det naivt, hvis vi stillede op i stærkeste opstilling og spillede vores eget spil mod en så forholdsvis svag modstander som Riga. Vi har haft den før, men det, taktikken gjorde for holdet i går, var at mindske vores egne chancer for at score med 50% og modstandernes med 10%. Jeg vil snarere kalde det naivt at tro, at de spillertyper, vi har til rådighed lige nu, kan køre en arbejdssejr hjem stort set uden at true modstandernes defensiv gennem 90 minutter, så de fik tid, plads og overskud til upresset at hælde bolde frem.

    Selvom jeg sikkert skal tælles med blandt "Sideliniens orakler" og derfor burde være alvidende, går det ud over min fatteevne, at man kan mene, at defensiv opstilling og indstilling tilsyneladende altid er det rigtige på udebane i Europa, uanset hvem modstanderen er. Der er ingen naturlov, der siger, at det går galt, hvis man drister sig til at diktere spillet mod et hold på Horsens-niveau.

    Og til det her om, at taktikken ikke kan diskuteres, fordi det var den rigtige "pre-match", og at vi jo gik videre, så hvem fik ret og blah blah…
    Hvis det kampens forløb taget i betragtning ikke særlig usandsynlige skulle være sket, at Riga havde fået scoret 2-0-målet (og jeg går her ud fra, at vi ikke efterfølgende fik reduceret med vores på det tidspunkt seks forsvarsspillere på banen), var taktikken så alligevel forkert? Eller er der så pludselig helt andre ting, der afgør det?
    Man må vel for helvede kunne se på kampens udvikling og ikke kun lade resultatet afgøre, hvorvidt præstationen var acceptabel. Ellers bliver det jo bare: 1-0 til Riga = Ståle er Gud, perfekt taktik, alt er godt. 2-0 til Riga på en tilfældighed i 88. = Fyr Ståle, lortetaktik.

    At vi med 3-1 i baghånden overhovedet kommer i en situation, hvor vi mod et hold som Riga er snublende tæt på den store fiasko, er i mine øjne dybt kritisabelt og falder tilbage på den overforsigtige tilgang, Ståle har. Er det den, der har givet os gode resultater i Europa? Ja, når vi møder stærkere hold, excellerer Ståle i at sætte holdet rigtigt. Har den også kostet os i en del tilfælde? Ja, Aberdeen, Apoel m.fl. Det må være tilladt at pointere, at taktikken ikke bør være den samme mod Atalanta som mod Riga.
    Spot on! Tak..

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Når præmissen i din argumentation er resultater fremfor beslutninger, er det klart, vi er uenige.
    Det bliver du nødt til at uddybe, hvis jeg skal kunne forstå, hvad du mener.
    HIC SUNT LEONES

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Når præmissen i din argumentation er resultater fremfor beslutninger, er det klart, vi er uenige.
    Øøhhh.. Okay.. Hvis præmissen er at man ikke læser hvad der står, så er det op ad bakke i hvert fald...

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det bliver du nødt til at uddybe, hvis jeg skal kunne forstå, hvad du mener.
    Aight.

    Først og fremmest argumenterer jeg hverken for den ene el. anden taktik, men blot, at jeg er overbevist om, at Ståle er sideliniens sofamanagere overlegne i de taktiske beslutninger vedrørende FCK, da Ståle besidder ufattelig meget mere (inside-)information end sofamanagerne. Denne overlegenhed gælder også mod mindre hold på udebane i Estland.

    Når jeg hævder, at der fokuseres på resultater fremfor beslutninger, hænger det sammen med, at efter en kamp, der går skidt altid er orakler, der på bedste sso southside stil fortæller os, at Ståle har spillet fallit osv. Den objektive iagttager ville nok vælge at se det som, at Ståle traf den rigtige beslutning, men resultatet fejlede.

    Se fx kampen i går. Havde vi scoret til 1-0 og sent i kampen til 2-0 og ellers lullet et søvndyssende avancement hjem, havde ingen løftet et øjebryn.

    Sammenlign det med livets mange andre beslutninger. Det kunne fx være at lufte din hund. Din hund bliver desværre kørt ned og efterfølgende konkluderer du, at det var en dårlig beslutning at lufte din hund og du burde have ventet 2 timer. Det er at fokusere på resultater fremfor (gode) beslutninger.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Jeg synes, vi glemmer den del af debatten, der handler omkring det enorme pres, der har ligget på klubbens, trænerens og spillernes skuldre siden Røde Stjerne nederlaget. Jeg synes, man kunne se på mange spillere, at presset har været enormt, fordi CL var opnåeligt, men EL er noget vi bare SKAL i. Uagtet taktik kan presset blive så stort, at du bliver bange for at præstere, lige meget hvor dumt det lyder på skrift. Jeg tror, at det kommer til at løfte stemningen i truppen helt vildt, at vi nu har nået vores erklærede målsætning om Europa, og jeg håber at se et mere løssluppent hold på banen i Aalborg søndag, selvom jeg er ret sikker på, at vi taber den kamp.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser

    Sammenlign det med livets mange andre beslutninger. Det kunne fx være at lufte din hund. Din hund bliver desværre kørt ned og efterfølgende konkluderer du, at det var en dårlig beslutning at lufte din hund og du burde have ventet 2 timer. Det er at fokusere på resultater fremfor (gode) beslutninger.
    Men Vivid, på hvilke kriterier skal gode beslutninger om det taktiske vurderes, hvis ikke spillet og resultatet skal indkluderes i vurderingen?
    Dit eksempel giver i øvrigt ikke mening i denne sammenhæng: man kan ikke styre tilfældigheder (e.g. at en Porsche Cayenne ruller henover over din hund); men en fodboldtræner *kan* til en hvis grad styre hvordan en kamp forløber. Og resultater hænger uløseligt sammen med taktik og kampes foløb.

    Du har jo ret i, at vi ikke er til stede på træningsbanen, så Ståle er bedre til at vurdere, hvorvidt Thomsen skal spille (selvom det ser mærkeligt ud, når man kun ser ham i kampene) i stedet for andre. Men når spørgsmålet er, om man skal gå efter at styre og skabe chancer eller forsvare så kan Sideliniens brugere altså være Ståle rangen stridig hvad angår taktiske dispositioner.

    Hvem er den objektive iagttager i øvrigt?
    Det handler om at maksimere chancen for gruppespil, og der valgte vi simpelthen imo. den forkerte strategi i går. Det viser både resultat og kampens forløb (og til en vis grad erfaringen).
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Aight.

    Først og fremmest argumenterer jeg hverken for den ene el. anden taktik, men blot, at jeg er overbevist om, at Ståle er sideliniens sofamanagere overlegne i de taktiske beslutninger vedrørende FCK, da Ståle besidder ufattelig meget mere (inside-)information end sofamanagerne. Denne overlegenhed gælder også mod mindre hold på udebane i Estland.

    Når jeg hævder, at der fokuseres på resultater fremfor beslutninger, hænger det sammen med, at efter en kamp, der går skidt altid er orakler, der på bedste sso southside stil fortæller os, at Ståle har spillet fallit osv. Den objektive iagttager ville nok vælge at se det som, at Ståle traf den rigtige beslutning, men resultatet fejlede.

    Se fx kampen i går. Havde vi scoret til 1-0 og sent i kampen til 2-0 og ellers lullet et søvndyssende avancement hjem, havde ingen løftet et øjebryn.

    Sammenlign det med livets mange andre beslutninger. Det kunne fx være at lufte din hund. Din hund bliver desværre kørt ned og efterfølgende konkluderer du, at det var en dårlig beslutning at lufte din hund og du burde have ventet 2 timer. Det er at fokusere på resultater fremfor (gode) beslutninger.
    Vi spillede faktisk i Letland, men ja.
    Hvis vi følger din argumentation, er der jo i hvert fald ingen grund til at have et debatforum, hvor man diskutere de her ting, for Ståle vil per definition have ret i alle sine dispositioner, da han selvfølgelig kender truppen og dens tilstand bedre. Men så lad os dog begrænse Sidelinien til én lang tråd om klubbens forsikringer og få det overstået :-)

    Men ville alle trænere i verden vælge samme taktik som Ståle, hvis de overtog Københavns trup? Formentlig ikke. I den henseende er de selvfølgelig også en slags sofamanagere, men nogle af os synes, det er sjovt at diskutere den slags, og en skønne dag er det jo en anden end Ståle, der sidder på magten. Det håber jeg er i orden med dig.

    Og hvorvidt det kun er, fordi vi tabte kampen, at kritikken kommer, kan jeg kun personligt erklære mig uenig. For det første giver det ikke så meget mening, når vi nu rent faktisk fik et brugbart resultat, for så burde alle jo være glade. Jeg taler om den helt generelle tilgang til især de europæiske kampe mod svagere modstandere, og der har jeg i årevis talt for, at man ikke stiller op, som om man møder en topklub. Det gælder også fremadrettet, så nu er den taget "pre-match": Lad være med at stille med to gange defensiv midt i form af Zeca og Stage OG samtidig de offensivt svageste backer. På forhånd tak.
    HIC SUNT LEONES

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Men Vivid, på hvilke kriterier skal gode beslutninger om det taktiske vurderes, hvis ikke spillet og resultatet skal indkluderes i vurderingen?
    Dit eksempel giver i øvrigt ikke mening i denne sammenhæng: man kan ikke styre tilfældigheder (e.g. at en Porsche Cayenne ruller henover over din hund); men en fodboldtræner *kan* til en hvis grad styre hvordan en kamp forløber. Og resultater hænger uløseligt sammen med taktik og kampes foløb.

    Du har jo ret i, at vi ikke er til stede på træningsbanen, så Ståle er bedre til at vurdere, hvorvidt Thomsen skal spille (selvom det ser mærkeligt ud, når man kun ser ham i kampene) i stedet for andre. Men når spørgsmålet er, om man skal gå efter at styre og skabe chancer eller forsvare så kan Sideliniens brugere altså være Ståle rangen stridig hvad angår taktiske dispositioner.

    Hvem er den objektive iagttager i øvrigt?
    Det handler om at maksimere chancen for gruppespil, og der valgte vi simpelthen imo. den forkerte strategi i går. Det viser både resultat og kampens forløb (og til en vis grad erfaringen).
    Lufte hund-analogien skulle blot tjene som et eksempel på det at fokusere på beslutninger kontra resultater og nej det at lufte hund er ikke det samme som at spille en fodboldkamp.

    Ståle sætter en strategi sammen inden kampen i fx Riga. Det er et produkt af en masse variable, som fx resultatet i første kamp, samtlige spilleres ”stand”, samvirkningerne af alle kombinationer af spillerne, økonomi (som nogle gange overtrumfer spillerens faktiske kvaliteter, general taktisk og meget andet. Det meste er noget, der ikke er tilfængeligt for sofamanagerne.

    Denne strategi viser sig at fejle og FCK hiver kun avancement hjem med lodder og trisser. Var Ståles strategi fejlagtig? Nej, det var med overvejende sandsynlighed den rigtige, da den blev truffet med de tilgængelige informationer FØR kampen.

    Kunne det have givet mere mening ikke at have ladet kampens dårligste spiller starte inde. Ja, helt sikkert, men igen, med de informationer, du havde tilgængelig, gav det ingen/lidt mening.

    Det er at fokusere på (gode) beslutninger fremfor resultater. Resultat skal ses som det endelige produkt af en kamp og kan således både være sejr el nederlag, en dårlig/god præstation osv.

    Og derfor undres jeg til stadighed over sideliniens sofamanagere, der mener, de er Ståle overlegne i flere beslutninger.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Vi spillede faktisk i Letland, men ja.
    Hvis vi følger din argumentation, er der jo i hvert fald ingen grund til at have et debatforum, hvor man diskutere de her ting, for Ståle vil per definition have ret i alle sine dispositioner, da han selvfølgelig kender truppen og dens tilstand bedre. Men så lad os dog begrænse Sidelinien til én lang tråd om klubbens forsikringer og få det overstået :-)

    Men ville alle trænere i verden vælge samme taktik som Ståle, hvis de overtog Københavns trup? Formentlig ikke. I den henseende er de selvfølgelig også en slags sofamanagere, men nogle af os synes, det er sjovt at diskutere den slags, og en skønne dag er det jo en anden end Ståle, der sidder på magten. Det håber jeg er i orden med dig.

    Og hvorvidt det kun er, fordi vi tabte kampen, at kritikken kommer, kan jeg kun personligt erklære mig uenig. For det første giver det ikke så meget mening, når vi nu rent faktisk fik et brugbart resultat, for så burde alle jo være glade. Jeg taler om den helt generelle tilgang til især de europæiske kampe mod svagere modstandere, og der har jeg i årevis talt for, at man ikke stiller op, som om man møder en topklub. Det gælder også fremadrettet, så nu er den taget "pre-match": Lad være med at stille med to gange defensiv midt i form af Zeca og Stage OG samtidig de offensivt svageste backer. På forhånd tak.
    Vi snakker om to forskellige ting. Jeg tror alle, inkl. Ståle, tilbageskuende, efter en kamp, kan se, hvad der kunne have været en bedre strategi. Der er helt sikkert en masse. Det ændrer jo ikke på, at den lagte strategi sikkert var den rigtige, da man ikke kunne have forudset, hvad der skete osv.

    Det er da helt fint at diskutere dette, men der hvor kæde hopper af, for mig, er når folk begynder at snakke om, at Ståle har spillet fallit, Ståle ikke aner hvad han laver, man kunne have gjort det bedre end Ståle osv.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    der hvor kæde hopper af, for mig, er når folk begynder at snakke om, at Ståle har spillet fallit, Ståle ikke aner hvad han laver, man kunne have gjort det bedre end Ståle osv.
    Link til de kommentarer?

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    Mon ikke den "overforsigtige" taktik tildels udspringer af, at vi har et ikke-sammenspillet hold, der er ramt af alvorlige skader, og som - resultaterne ufortalt - har spillet i bedste fald svingende hidtil i sæsonen? Et tidligt mål til Riga, og vi skulle have overlevet ikke 15 minutter + tillægstid men 5 kvarter ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Riga vs- F.C. København (29/08-2019 kl. 18:45)

    På forhånd undskyld, dette er et kritisk indlæg omkring Ståles taktiske valg til kampen igår.

    Efter min mening burde opstillingen have set således ud:

    Grytebust
    Varela Papa Nelsson Pierre
    Holse Zeca Stage Falk
    Pieros Fischer

    Bartolec er ikke bedre end Varela, hverken offensivt eller defensivt. Varela var på glatis overfor Sadiq, men det samme har vi jo set tidligere med Ankersen, da han skulle dække Amon. Der er ingen garanti for at Bartolec var kommet bedre ud af den duel og han har i mine øjne været en skuffelse indtil videre.

    Falk/Stage: Hvis man insisterer på at bruge Stage på midten og Fischer i angrebet så synes jeg det er åbenlyst at Falk skal spille i venstre side, hvor han vel har spillet de bedste kampe for os. I første halvleg mod Riga i parken, hvor han fik lov at spille i venstre side, fik han hurtigt to gode målchancer efter et godt sammenspil med Fischer og man kunne se at han var i sit rette element, hvor han kunne trække ind i banen og komme til skud.
    Samtidig kunne man undgå at bruge Thomsen, manden uden spidskompetencer, som endnu engang viste, at han er fuldstændig uanvendelig på vores hold. Jeg er fortsat af den holdning, at det er helt perspektivløst at give den mand spilletid, når han ret beset ikke engang er i nærheden af at præstere, hvad spillere som Kusk, Amankwaa og Toutouh gjorde, og de var jo ikke gode nok, så hvorfor er Thomsen stadig i spil? Der må være en af optimisterne i denne tråd, der kan hjælpe mig med at forstå det?

    Hvorfor ikke i stedet sætte Holse på højrekanten? Han startede godt ud i denne sæson og spillede blandt andet en god kamp på udebane mod Røde Stjerne. Hjemme mod Riga synes jeg egentlig også, han spillede fint, men han blev flået ud i pausen, fordi han i løbet af første halvleg gentagende gange forsøgte at spille bolden til Pieros, som ikke var i stand til at bedømme boldens retning, til trods for at den blev trillet til ham langs jorden.

    Og når vi nu er ved Pieros så er det selvfølgelig helt fair at han får lov at starte ovenpå kampen mod FCN, men igår var han tilbage på det niveau vi kender.
    "Frustrerende" er vel det ord der bedst kan beskrive Pieros som fodboldspiller. I hans seneste interviews fremstår han som et offer, der har haft det ekstremt svært, men han fik altså 31 kampe sidste år uden at præstere noget nævneværdigt. Samtidig skabte han ubalance i holdet ved at kræve at sparke straffespark osv. - en ærgerrighed som selvfølgelig er prisværdig, hvis den kan omdannes til et højt niveau på banen, ligesom Santander, men det kommer ikke til at ske med Pieros. Han er ét stort frispark, løber konstant offside og så er han ude af stand til at kombinere med sine medspillere. Ja, han er en god fysisk type som forsvarer fint, men hvis det er det eneste han skal kunne, så kan vi da ligeså godt smide Bjelland derop.

    Er det virkelig kun mig der engang imellem spekulerer over, hvor langt Daramy eksempelvis kunne være nået allerede, hvis han fik bare en brøkdel af den spilletid Pieros har fået? Er der i grunden ikke ekstremt stor forskel på, hvor lang snor Ståle giver de enkelte spillere?
    I nedtakten efter første opgør, hvor Daramy scorede et afgørende mål, blev han kritiseret af Ståle for hans defensive præstation, men det var trods alt hans offensive præstation, som endte med at sikre os EL gruppespil. Samtidig har vi nu i to kampe ikke kunnet afholde Riga fra at score til trods for at vi fortrinsvist har stillet med spillere som på papiret er defensivt stærke.

    Derfor synes jeg godt man kan argumentere for, at en mere offensiv tilgang til en kamp mod Riga kunne have skabt en mere kontrolleret kamp, hvor vi var spilstyrende og dermed også defensivt stærkere.

    Jeg medgiver selvfølgelig at jeg ikke kender til spillernes niveau under træning, jeg vurderer udelukkende ud fra, hvad jeg ser i kampene.

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 13.09.19, 13:59
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 10.08.19, 10:03
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •