Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 63

Emner: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Hvis Bendtner skal til klubben kan han melde sig ind og betale kontingent indtil han har vist noget. Men tvivler på at Ståle vil bruge ham i stedet for Pieros, han skal da have en chance mere.......................... .........................

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    De næste 3 måneder kan blive forholdsvis dyre pointmæssigt truppens tilstand taget i betragtning.

    1. EL gruppespil, hvor vi mangler vores nogle af vores bedste spillere, samt med en trup som ikke er sammenspillet.
    2. I takt med udfordringerne i EL, bliver det også psykisk svært at præstere i Suppen 3 dage efter. Det er gået godt indtil i dag.

    Det store spørgsmål er vel, hvor mange point vi halter efter FCM inden vi går på vinterferie. Lige nu virker vi bare utrolig sårbare. Jeg håber jeg tager fejl og Santos og Pep Biel finder niveau. Pieros har jeg opgivet.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...undesliga-klub

    Hmm... Ståle har åbenbart behov for at fortælle medierne, at han er åh så eftertragtet, at han hver sæson kunne smutte til belgien, hvis han og familien ellers gad, samt at han har været til jobsamtale i en mindre bundsesligaklub.

    Hvorfor gør han det? Føler han sig presset, skal han forhandle kontrakt, er han utilfreds med noget på de interne linier (feks transferbudgettet), eller skal man ikke lægge så meget i det?

    Jeg undres lidt, og synes egentlig det er dårlig stil overfor hans chef og medarbejdere, men det er måske bare mig der er gammeldags?
    Danmark til Valby Bakke

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Når der tales om, at vi mangler et link mellem midtbanen og angrebet, ligger løsningen i mine øjne lige for: Få Falk ind på den centrale midt igen. Jeg ved godt, at vi mangler spillere i forreste geled og på kanten, som gør det svært at sætte Stage af, men det fungerer bare ikke særlig godt med ham og Zeca sammen, så udgangspunktet må og skal være, at Falk ligger derinde. På kanterne må man så fylde på med Oviedo, Thomsen, Daramy, eller hvem der nu er klar.

    Og det gælder i både ligaen og i Europa. Det handler ikke om at spille naivt. Det handler om at få vores offensiv til at fungere, for det gør den ikke p.t., og hvis vi skal spille vores chance lidt bedre i EL i år, skal Ståle & co. have modet til at gøre andet end at dræbe kampene og holde begge hold nede på en-to chancer. Vi har for mange typer, der er afhængige af, at kampene åbnes noget mere, end vi ellers har høstet "kedelige" point på tidligere.
    HIC SUNT LEONES


  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ærgerligt resultat på et dumt tilfældigt mål. Vi spiller en ringe 1. halvleg, hvor vi ikke formår at få overtaget på midtbanen, og hvor AAb er bedst. 2. halvleg styrer vi og AAB bliver kun farlige enkelte gange i kontraer f.eks. ved Kaufmann, desværre bliver vi ikke så farlige. Det er tydeligt, at vi i dag mangler en angriber som kan holde fast i bolden - især i 1. halvleg havde Pieros og Santos svære arbejdsbetingelser, da de lå meget alene hele tiden. Jeg kan godt forstå, at Ståle nævner at vi mangler den type angriber som kan gå lidt ned i banen og linke up med midtbanespillerne. Pieros og Santos ligner hinanden for meget.

    Positivt at vi formår at få så stort overtag i 2. halvleg på trods af, at flere spillere dårligt kunne slæbe sig rundt på banen til sidst. Negativt at vores offensiv igen er så tandløs. Det må give lidt panderynker er angriberne ikke bliver farlige, og at vores højre kant (i dag Biel) er så usynlig.

    Af andre bemærkning er:

    - Bjellland ser rusten ud - der er langt til topform
    - Santos ser også rusten ud - sjovt at Bendtner afslås pga at han ikke kan hjælpe os nu, og så køber man en som er så langt fra formen i stedet.
    - Varela spiller imo igen en svag kamp
    - Kehlet dømmer alt for meget til AABs forsvar. Hver gang Pieros og Santos går i en duel, så fik forsvareren frispark (imens forsvarerne kunne hive og flå uden konsekvenser), måske bedst illustreret kort efter pausen da Thelander spænder ben for sig selv og får frispark mod Santos, som eller havde frit løb mod mål. Santos rører ham ikke.

    AAB vinder nok fortjent, men med lidt held i sprøjten, så får vi point i kampen. Ærgerligt nederlag, men også tæt på det mest forudsigelige nederlag længe. Det bliver rart med lidt pause til spiller og så må vi op på hesten igen.

    Nej Kasper, det var ikke et ærgerligt resultat pga et heldigt mål og vi kunne ikke med lidt held have fået point.
    AAB var meget tættere på 3-0 end vi var på uafgjort 0-0 eller 1-1..vælg selv.

    Fint Ståle forsvarer spillerne..voldsomt pres..trætte pga de mange kampe..skader osv men faktum er at særligt vores højre side er svag og at vi er tæt på tandløse i angrebet, hvilket på alle parametre er bekymrende.
    Omvendt har vi endnu en gang set hvor svært vi har det uden NDoye, som div eksperter jo nærmest i hver kamp har nævnt som 1.mand på holdkortet. Vi er foreløbig tydeligvis slet ikke klar med et fast og effektivt udtryk uden Damen.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...undesliga-klub

    Hmm... Ståle har åbenbart behov for at fortælle medierne, at han er åh så eftertragtet, at han hver sæson kunne smutte til belgien, hvis han og familien ellers gad, samt at han har været til jobsamtale i en mindre bundsesligaklub.

    Hvorfor gør han det? Føler han sig presset, skal han forhandle kontrakt, er han utilfreds med noget på de interne linier (feks transferbudgettet), eller skal man ikke lægge så meget i det?

    Jeg undres lidt, og synes egentlig det er dårlig stil overfor hans chef og medarbejdere, men det er måske bare mig der er gammeldags?
    Nu blev han jo helt konkret spurgt ind til det. Først skulle Backe svare på, om der ligger et udlandseventyr mere for Ståle forrude og bagefter skulle han så selv forholde sig til Backes vurdering. Ståle sagde også, at det kun er relevant, hvis der kommer tilbud fra en af de 5 store ligaer.

    Så hvad vil du helt præcis have manden til at svare? At Hans Backe er uvidende og bare snakker lort?

  10. De følgende 11 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Når der tales om, at vi mangler et link mellem midtbanen og angrebet, ligger løsningen i mine øjne lige for: Få Falk ind på den centrale midt igen. Jeg ved godt, at vi mangler spillere i forreste geled og på kanten, som gør det svært at sætte Stage af, men det fungerer bare ikke særlig godt med ham og Zeca sammen, så udgangspunktet må og skal være, at Falk ligger derinde. .
    Så må vi jo spille 4-3-3, så der er plads til Stage, Zeca og Falck. Hvor svært kan det være? Bare lad spillerne træne lidt mere, for at spille systemet ind ;-) (I know nothing about it)

    Desuden, hvis 4-4-2 er eneste opstilling, så er man for let at læse for en taktisk dygtig udenlandsk træner. Lidt lige som Morten Olsens landshold var.
    Vis mig en god fodboldspiller, og jeg skal vise dig en fodboldspiller med tykke lår

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Danimarca Se meddelelser
    Så må vi jo spille 4-3-3, så der er plads til Stage, Zeca og Falck. Hvor svært kan det være? Bare lad spillerne træne lidt mere, for at spille systemet ind ;-) (I know nothing about it)

    Desuden, hvis 4-4-2 er eneste opstilling, så er man for let at læse for en taktisk dygtig udenlandsk træner. Lidt lige som Morten Olsens landshold var.
    Desværre er det totalt omsonst at snakke formation.. Så længe Ståle er træner hedder den 4-4-2, og en sjælden gang imellem 3-5-2.. End of story.. Så er det meget muligt vi angriber 1-6-3 eller 2-4-4 eller hvad folk nu vil påstå, men faktum er at vi spiller 4-4-2 indtil den dag Ståle ikke er her mere.. Jeg er selv utroligt træt af det system og ville ønske vi spillede et system med tre centrale midtbanespillere, hvoraf to af disse var kreative og dynamiske typer a la Falk.. Med Zeca på 6’eren er der mere end plads til det.. Tendensen i europa er da også, at stort set alle topholdene spiller enten 4-3-3 eller 4-2-3-1.. Selvfølgelig kan vi ikke sammenligne os direkte med Liverpool, City, Bayern, Juve, PSG etc., men relativt kan vi jo, og ingen af disse spiller den, i mine øjne, forældede 4-4-2. Jeg synes vi i dag får momentum efter vi skifter til en 3 mands-midtbane, hvor særligt Falk stråler, men det betyder jo samtidig at vi står med 3 centerbacks mens kanterne alene varetages af vores normale backs, hvilket ikke giver et mere offensivt udtryk..

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    De spillemæssige svagheder fik indhentet os og resulterede i sæsonens første Superliganederlag.
    Aab virkede oplagte og havde fra start en klar plan. De var ikke interesserede i at være boldbesiddende, men satsede på omstillinger via deres presspil og fejl fra os. Første halvleg var dermed elendig for vores vedkommende. Aabs plan virkede til at virke fortrinligt og vi kunne ikke gennemføre vores opspil, grundet Aabs gode organisation og pres. Derfor kunne vi køre bolden rundt på egen banehalvdel, men mistede den stort set hver gang vi forsøgte at flytte spillet længere frem. Det resulterede også i, at vi ikke kunne rykke backerne langt nok frem, da Aabs omstillinger var for stor en trussel, hvor særligt Lucas Andersen voldte problemer.
    Anden halvleg gik væsentligt bedre spillemæssigt, men chancerne udeblev alligevel. De tre midterforsvarere kunne bedre stå imod Aabs omstillinger, så backerne kunne rykke med frem. Det resulterede i en anelse flere indlæg, der dog alle var af for lav kvalitet. Det der for alvor gjorde forskellen for os var, at Falk blev rykket ind centralt. Han var vores bedste offensive spiller selvom han ikke var særlig god i første halvleg og de tre centrale midtbanespillere endte med at have langt mere succes med at få bragt spillet længere frem. Selvom omstillingen til 352 (532) lod til at virke, så burde det i virkeligheden være klart, at det ikke var midterforsvaret, der havde behov for at blive styrket. Offensiven forblev dermed tandløs – og Aab kom alligevel frem til store chancer. Det er lang tid siden, at vi har tilladt så mange store chancer imod os og vi er heldige med at slippe fra Aalborg med et spinkelt 1-0 nederlag.

    Nederlaget kan ikke tørres af på Kehlet, der i det meste af kampen dømte fint og han havde kun få fejl. Alligevel blev vi vidne til en Kehlet-classic, da Lucas Andersen kun modtog en advarsel i overtiden, hvor han burde have været smidt ud for sin grove tackling på Daramy. Det er symptomatisk for Kehlet, at spillerne nærmest skal slå hinanden halvt ihjel, før han fisker det røde kort op af lommen. Derudover kan det diskuteres om der er straffe til Pieros (det var der nok). Derudover håber jeg, at der stadig er det der videopanel, der kigger på filmsituationer, for det Thelander laver bør straffes.

    Grytebust stod ganske fint i dag og har et par gode aktioner. Det er svært at gøre meget ved deres scoring.

    Varela så igen ikke så heldig ud defensivt, hvor han blev udstillet af Lucas Andersen. Hans indlæg var derudover at lav kvalitet og udskiftningen med Bartolec var berettiget – Bartolec gjorde dog ingen forskel og fyldte mindre offensivt.
    Nelsson og Papagiannolpoulos gjorde det ganske fint, selvom de også havde deres problemer med Aabs tekniske spillere (hvilket også Bjelland havde problemer med).
    Pierre gjorde det godt defensivt, men offensivt blev det ikke til ret meget. Særligt i anden halvleg var han meget alene på kanten, men bolden blev aldrig for alvor flyttet derover – primært fordi Falk primært var den anden side i anden halvleg.

    Pep Biel havde mildest talt ikke en særlig god dag. Han var forfærdelig at se på defensivt, hvor han ofte trækker sig fra duellerne og offensivt bød han ikke ind med noget. Jeg havde forventet, at han ville være i stand til at udfordre mere, men det er det ikke blevet til indtil videre.
    Zeca og Stage havde store problemer mod Aabs numeriske overtal i første halvleg, da de ikke rigtigt kunne bryde Aabs pres. De gik langt bedre, da Falk kom ind og bidrog centralt. Det gjorde at Zeca tog (og vandt) flere dueller, ligesom Stage fint ”balancerede” spillet. Jeg havde gerne set, at midtbanespillerne var kommet med flere løb i feltet, men det ville nok have været uden betydning, da der i så fald ikke ville have været nogen til at spille bolden ind i feltet.
    Som tidligere nævnt havde Falk ikke nogen stor kamp på kanten, men blomstrede for alvor op inde centralt.

    Santos havde enkelte gode aktioner hvor man så lidt til ham, men ellers var der ikke meget at komme efter. Angrebet generelt blev ikke udnyttet særlig godt i dag og de deltog ikke selv i opspillet (Daramy deltog mere i opspillet i hans korte tid på banen). Dermed er der stort set en hel halvleg, hvor i hvert fald den ene angriber var overflødig.
    Pieros var slet ikke så usynlig som han ellers har været – det gjorde dog desværre bare at hans mangler blev tydelige i dag. Han mangler ”lige det sidste” i rigtig mange situationer. Særligt hans elendige førsteberøring, der kunne have ført til en kæmpe chance, var bemærkelsesværdig, men også hans manglende overblik for sine medspillere var tydelig (især da han vælger at forsøge at afslutte gennem fire fremstormende Aabspillere, fremfor at spille bolden til siden til en fri medspiller).

    Det var dermed ikke en særlig god dag, men det har trods alt også været et hårdt kampprogram på det seneste og skadeslisten er stadig betydelig. Det var derfor kun et spørgsmål og tid før vi ville løbe ind i det første nederlag i ligaen og når man møder en så veloplagt modstander er det ikke vanvittigt overraskende, at nederlaget kom i dag.
    Sidst redigeret af Kenney : 01.09.19 kl. 23:03

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ærgerligt resultat på et dumt tilfældigt mål. Vi spiller en ringe 1. halvleg, hvor vi ikke formår at få overtaget på midtbanen, og hvor AAb er bedst. 2. halvleg styrer vi og AAB bliver kun farlige enkelte gange i kontraer f.eks. ved Kaufmann, desværre bliver vi ikke så farlige.
    Generelt er jeg enig, men jeg synes nu ikke man kan sige, at vi styrer 2. halvleg med Aabs spillestil in mente. Vi havde boldbesiddelsen, men gjorde ikke noget med den. Aab stod godt organiseret og var hele tiden en trussel på omstillinger. Selv i anden halvleg, da vi ellers angiveligt styrer kampen, havde de stadig chancerne til at lukke kampen. Kampen forløb rimelig meget på deres præmisser og så kan man i min optik ikke påstå, at vi har styret noget som helst.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Generelt er jeg enig, men jeg synes nu ikke man kan sige, at vi styrer 2. halvleg med Aabs spillestil in mente. Vi havde boldbesiddelsen, men gjorde ikke noget med den. Aab stod godt organiseret og var hele tiden en trussel på omstillinger. Selv i anden halvleg, da vi ellers angiveligt styrer kampen, havde de stadig chancerne til at lukke kampen. Kampen forløb rimelig meget på deres præmisser og så kan man i min optik ikke påstå, at vi har styret noget som helst.
    Nu mener jeg nu nok, at man godt kan styre kampen på trods af, at man giver modstanderne enkelte kontrachancer især mod slutningen, hvor vi jagter et mål. Du har helt ret i, at vi ikke kommer frem til meget (udover Pieros 100% chance + den hvor han glider den forbi mål men vist er offside + formentlig snydt for straffe + snydt for friløber til Santos), men det er stadig os, der sætter spillet og presser AAB langt tilbage til tider. Kampbilledet er i hvert fald et helt andet end i 1. halvleg, hvor vi ikke styrer en skid.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Desværre er det totalt omsonst at snakke formation.. Så længe Ståle er træner hedder den 4-4-2, og en sjælden gang imellem 3-5-2.. End of story.. Så er det meget muligt vi angriber 1-6-3 eller 2-4-4 eller hvad folk nu vil påstå, men faktum er at vi spiller 4-4-2 indtil den dag Ståle ikke er her mere.. Jeg er selv utroligt træt af det system og ville ønske vi spillede et system med tre centrale midtbanespillere, hvoraf to af disse var kreative og dynamiske typer a la Falk.. Med Zeca på 6’eren er der mere end plads til det.. Tendensen i europa er da også, at stort set alle topholdene spiller enten 4-3-3 eller 4-2-3-1.. Selvfølgelig kan vi ikke sammenligne os direkte med Liverpool, City, Bayern, Juve, PSG etc., men relativt kan vi jo, og ingen af disse spiller den, i mine øjne, forældede 4-4-2. Jeg synes vi i dag får momentum efter vi skifter til en 3 mands-midtbane, hvor særligt Falk stråler, men det betyder jo samtidig at vi står med 3 centerbacks mens kanterne alene varetages af vores normale backs, hvilket ikke giver et mere offensivt udtryk..
    Nu er det jo ikke "folk", som påstår det, men Ståle selv. Så kan du jo vælge at tro på det eller lade være, men med en type som Wind (eller Fischer, når han spiller i stedet) på banen der trækker så meget ned og deltager i spillet, så passer det nok meget godt mht talkombination. Men en ting er selvfølgelig talkombinationen en anden er spillertyper osv, og der har du da ret i, at vi ikke helt ligner en 4231 (som topholdene bruger).

    Jeg vil tro, at du har ret i, at det aldrig bliver præcis en 4231 som du drømmer om, sålænge Ståle er ved roret. Men måske er det netop en af grundene (at vi skiller os ud med "forældet" spillestil") til at vi kan være med i Europa på et niveau som ofte er over, hvad vi burde f.eks. målt på økonomi, kvalitet af spillere osv. Spiller vi som alle de andre store hold, så har jeg lidt svært ved at se, hvad vores edge skulle være. FCM har i hvert fald ikke haft succes med denne tilgang.
    Sidst redigeret af k@sper : 02.09.19 kl. 06:08

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Nu blev han jo helt konkret spurgt ind til det. Først skulle Backe svare på, om der ligger et udlandseventyr mere for Ståle forrude og bagefter skulle han så selv forholde sig til Backes vurdering. Ståle sagde også, at det kun er relevant, hvis der kommer tilbud fra en af de 5 store ligaer.

    Så hvad vil du helt præcis have manden til at svare? At Hans Backe er uvidende og bare snakker lort?
    Jeg har kun læst bold.dk's artikel, og ikke set interviewet, så kender ikke konteksten. Pba det du siger, så lader det til at bold.dk's artikel er skåret meget polemisk op. Men alligevel. Jeg tror nok han uanset, hvad man bliver stillet overfor af dokumentation, så er det profesionelle svar dette:

    "Jeg er glad, hvor jeg er nu. Hvad fremtiden bringer er der ingen der ved, men jeg har ingen kommentarer til, hvilke tilbud jeg har fået, og hvilke jobsamtaler jeg evt. skulle have været til hos andre klubber, mens jeg er på kontrakt i FCK".

    Det svar tror jeg alle ville kunne forstå, og det svar er vel også det svar han må forvente fra sine egne spillere i lignende situationer.
    Danmark til Valby Bakke

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Jo mere jeg tænker over det, jo mere spøjs synes jeg den udtalelse er. Og jeg synes at den er kendetegnende for Ståles særprægede flydende pseudoærlige næsten småsocialistiske tilgang til kontraktforhold. Stillet på spidsen: Spillere har ikke juridiske kontrakter men gentlemanaftaler, og hans egne kontraktforhold er ikke vægtigere end, at han kan stå at sige, at han hver sommer kunne smutte til schweitz eller belgien, og at han har været til jobsamtale i Tyskland.

    Pressen elsker det, fordi han giver dem mere end de fleste andre trænere, der blot ville sige "ingen kommentarer". Men det sender nogle uheldige og uprofessionelle signaler til spillere ledere og aktionærer. Nå, kan man bare få lov at forlade FCK, selvom man er under kontrakt, fordi vi er så flinke ved hinanden her? Hvis træneren og Robert Skov kan, så hvad så med mig? Aktionærvinklen og ledervinklen: hva, har FCK kun Ståle og profilerne indtil de ikke gider mere, hvor er loyaliteten til virksomheden og respekten for den skriftlige aftale vi har indgået? Det undrer mig lidt, at Bo Rygaard finder sig i det. Jeg har i øvrigt meget svært ved at greje Bo Rygaard, hans rolle og hvor meget indflydelse han dybest set har.
    Danmark til Valby Bakke

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Aab vs F.C. København (01/09-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jo mere jeg tænker over det, jo mere spøjs synes jeg den udtalelse er. Og jeg synes at den er kendetegnende for Ståles særprægede flydende pseudoærlige næsten småsocialistiske tilgang til kontraktforhold. Stillet på spidsen: Spillere har ikke juridiske kontrakter men gentlemanaftaler, og hans egne kontraktforhold er ikke vægtigere end, at han kan stå at sige, at han hver sommer kunne smutte til schweitz eller belgien, og at han har været til jobsamtale i Tyskland.

    Pressen elsker det, fordi han giver dem mere end de fleste andre trænere, der blot ville sige "ingen kommentarer". Men det sender nogle uheldige og uprofessionelle signaler til spillere ledere og aktionærer. Nå, kan man bare få lov at forlade FCK, selvom man er under kontrakt, fordi vi er så flinke ved hinanden her? Hvis træneren og Robert Skov kan, så hvad så med mig? Aktionærvinklen og ledervinklen: hva, har FCK kun Ståle og profilerne indtil de ikke gider mere, hvor er loyaliteten til virksomheden og respekten for den skriftlige aftale vi har indgået? Det undrer mig lidt, at Bo Rygaard finder sig i det. Jeg har i øvrigt meget svært ved at greje Bo Rygaard, hans rolle og hvor meget indflydelse han dybest set har.
    Kontraktmæssigt synes jeg nu ikke, at der er et problem lige netop her. Han siger ikke direkte, at han bare kan smutte gratis/billigt (selvom han nok kan). Men jeg synes det er lidt uheldigt, at han nævner at han har været til samtale med en mindre bundesligaklub. Det giver et lidt underligt signal om, at
    a) han ser åbenbart en lille bundesligaklub som mere attraktiv end FCK - det er ellers den modsatte historie vi prøver at fortælle spillere som Skov, Nelsson og andre talenter
    b) vi kan ikke stole på at have ham længe endnu.

    Punkt a) er nok den værste, idet det ikke er nogen hemmelighed, at han stadig drømmer om et job i en af de store ligaer. På positivsiden (for os der gerne vil holde ham længe) er det dog, at han igen nævner, at han ikke gider Belgiske klubber og andre lande i den dur.

    Under alle omstændigheder skal vi måske ikke lægge helt så meget i det som med så mange andre. Ståle har en lidt udansk måde at kommunikere, når det kommer til ham selv og hans resultater, hvor han bestemt ikke har et problem med at tale positivt om ham selv, resultater, interesse fra udlandet osv. Det er en del af pakken med Ståle, men ikke noget som vi som danskere typisk gør det så meget i :-)

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.08.19, 14:39
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 15:50
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •