Side 5 af 28 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 414

Emner: Til- og afgange: Vinter 19/20

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Selvom vi ikke præsterer dette efterår vil jeg nu mene at det for langt de fleste danske spillere stadig er utrolig attraktivt at komme til KBH og spille - Ikke mindst fordi vi flere gange har bevist at vi sagtens kan være springbræt til noget større i udlandet.

    Lukas A tror jeg dog heller ikke på - Men af den grund at han virker utrolig glad for at være i Aalborg og vægter sin status deroppe højere end at komme til os. Og som han præsterer skal han nok finde en fin europæisk adresse om et år eller to uden at vi agerer mellemstation...
    Kilder omkring AaB/Nordjyske siger så, at det primært er kæresten der holder Lukas Andersen i Aalborg. Han var klar på at skifte til FCK og København, men det var/er ikke. Hun skulle også være svær at flytte udenlands. Derudover var Gaarde ikke til at hugge og stikke i, og AaB sagde dermed nej til et ret stortbeløb, som kan være en af årsagerne til at Gaarde er væk nu. Husk, AaB mangler i den grad penge, og den nye sportslige ledelse siger næppe nej til et nyt monsterbud.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan nu sagtens se, hvorfor han skulle skifte til København. Han vil nok gerne vinde nogle titler og spille fast i Europa, hvilket vi næsten kan give en unik mulighed for. Vi kan nok også betale en pæn løn.

    Jeg tror egentlig også godt, at vi vil kunne købe ham i AAB for penge i den størrelse, som vi lagde i Nordsjælland for Nelsson.
    Jeg er i teorien enig. Problemet er jo bare, at hans og vores "kurver" går i hver sin retning lige nu, sammenlignet med for et halvt år siden. Han spiller så godt, at AaB formentlig kan få et endnu højere bud fra udlandet, end hvad vi måske godt kunne få ham til. Og vi spiller så dårligt, at nok er chancen for titler og europæisk fodbold større i FCK end i AaB, men den står for eksempel formentlig ikke på CL næste sæson i FCK (selv om intet naturligvis er afgjort), og titlerne ser heller ikke så sikre ud længere her, nu hvor FCM ligner en mere permanent ligeværdig rival.

    Men man kan naturligvis ikke udelukke det. Den ubekendte faktor er selvfølgelig også hele kæreste/familie/hjemmefødningsproblematikken.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er i teorien enig. Problemet er jo bare, at hans og vores "kurver" går i hver sin retning lige nu, sammenlignet med for et halvt år siden. Han spiller så godt, at AaB formentlig kan få et endnu højere bud fra udlandet, end hvad vi måske godt kunne få ham til. Og vi spiller så dårligt, at nok er chancen for titler og europæisk fodbold større i FCK end i AaB, men den står for eksempel formentlig ikke på CL næste sæson i FCK (selv om intet naturligvis er afgjort), og titlerne ser heller ikke så sikre ud længere her, nu hvor FCM ligner en mere permanent ligeværdig rival.

    Men man kan naturligvis ikke udelukke det. Den ubekendte faktor er selvfølgelig også hele kæreste/familie/hjemmefødningsproblematikken.
    Jeg tror, at AAB vil have meget svært ved at sælge ham for et beløb over de 20-25 mio kr. De har ikke en historik med at sælge dyrt og så meget har han heller ikke brændt ligaen af. Og jeg tror ikke, at han laver en Bassogog og tager til Kina, så beløbet er jeg faktisk ikke i tvivl om, at vi kan være med på.

    Mht vores fremtid og tiltrækningsevne, så tror jeg du er lidt for negativ. Du har ret i, at mesterskabet ser svært ud, men vi vil næsten med garanti være favoritter til mesterskabet næste sæson, hvorfor vi på papiret med al sandsynlighed er den klub som giver ham størst chance for et mesterskab. Ydermere tror jeg ikke, at han kan finde en klub i en større liga med mesterskabspotentiale (dertil er han ikke helt god nok), ligesom vi næsten kan garantere Europæisk gruppespil, hvilket meget få andre klubber kan (f.eks. FCM). Han vil få svært ved at få plads på et CL-hold, så et FCK med næsten en garanteret EL og en lille chance for CL et par gange bør være tiltrækkende.

    Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men jeg kan ikke se de store problemer hverken økonomisk (mht transfersum) eller tiltrækningsmæssigt, såfremt der ikke er et ekstremt bånd til Aalborg, besværlig kæreste, familie, trang til udlandseventyr eller lignende som holder ham tilbage.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det er en handel, jeg tror sker. Michel Davidsen har allerede meldt ud, at der stadigvæk er kontakt, og han vil give mening, da jeg er ret sikker på, at Damen ulykkeligvis kører på sin sidste sæson.

    Thomsen bliver i øvrigt i Transfervinduet rygtet til FCN, hvilket også virker realistisk, da han helst vil blive i København. Jeg så gerne, at Ståle gjorde ham til en del af en handel med enten Kudus eller Damsgaard. Da begge vil kunne bidrage med noget af den fart og kreativitet midtbanen mangler.
    Mig bekendt er Damsgaard's største minus hans mangel på fart og fysisk råstyrke. Han er spændende som type, men jeg er i tvivl om han mangler for meget rent fysisk eller om han kan kompensere for det via kløgt og teknik?
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    Mig bekendt er Damsgaard's største minus hans mangel på fart og fysisk råstyrke. Han er spændende som type, men jeg er i tvivl om han mangler for meget rent fysisk eller om han kan kompensere for det via kløgt og teknik?
    Der er jo to måder at bidrage med fart på. Der er Daramy-måden, hvor man kan løbe hurtigt som ind i helvede, og så er der Pirlo-måden, hvor man gennem kløgt og teknik gør spillet hurtigt. Jeg synes i høj grad, at det er noget vi mangler, og det mener jeg er Damsgaards helt store styrke, på trods af de kun 19 år. Fysikken er jeg ikke bekymret for. Alle kan gøres stærkere med den rette fysiske træning, det er til gengæld langt, langt sværere at blive teknisk stærkere og få den fodboldintelligens der gør en til en dygtig kreativ central midtbanespiller.

    Faktisk mener jeg, at FCK i høj grad savner offensiv spilintelligens fra den centrale midtbane. Zeca har det i dine defensive aktioner, og Falk har det i perioder, når han er i topform, men hans spil bliver ofte kaotisk. FCK har siden Delaney manglet kløgt og taktisk offensiv snilde centralt. Det gør spillet langsomt og “kedeligt”, og det begrænser i den grad holdets udvikling. Det kan være Mudrazija kan bidrage med noget her, ellers burde det være topprioritet for Ståle og co, selvom det næppe nogensinde har været det.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Der er jo to måder at bidrage med fart på. Der er Daramy-måden, hvor man kan løbe hurtigt som ind i helvede, og så er der Pirlo-måden, hvor man gennem kløgt og teknik gør spillet hurtigt. Jeg synes i høj grad, at det er noget vi mangler, og det mener jeg er Damsgaards helt store styrke, på trods af de kun 19 år. Fysikken er jeg ikke bekymret for. Alle kan gøres stærkere med den rette fysiske træning, det er til gengæld langt, langt sværere at blive teknisk stærkere og få den fodboldintelligens der gør en til en dygtig kreativ central midtbanespiller.

    Faktisk mener jeg, at FCK i høj grad savner offensiv spilintelligens fra den centrale midtbane. Zeca har det i dine defensive aktioner, og Falk har det i perioder, når han er i topform, men hans spil bliver ofte kaotisk. FCK har siden Delaney manglet kløgt og taktisk offensiv snilde centralt. Det gør spillet langsomt og “kedeligt”, og det begrænser i den grad holdets udvikling. Det kan være Mudrazija kan bidrage med noget her, ellers burde det være topprioritet for Ståle og co, selvom det næppe nogensinde har været det.
    Kan du forklare hvordan Falks spil bliver "ofte kaotisk" ?

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Der er jo to måder at bidrage med fart på. Der er Daramy-måden, hvor man kan løbe hurtigt som ind i helvede, og så er der Pirlo-måden, hvor man gennem kløgt og teknik gør spillet hurtigt. Jeg synes i høj grad, at det er noget vi mangler, og det mener jeg er Damsgaards helt store styrke, på trods af de kun 19 år. Fysikken er jeg ikke bekymret for. Alle kan gøres stærkere med den rette fysiske træning, det er til gengæld langt, langt sværere at blive teknisk stærkere og få den fodboldintelligens der gør en til en dygtig kreativ central midtbanespiller.

    Faktisk mener jeg, at FCK i høj grad savner offensiv spilintelligens fra den centrale midtbane. Zeca har det i dine defensive aktioner, og Falk har det i perioder, når han er i topform, men hans spil bliver ofte kaotisk. FCK har siden Delaney manglet kløgt og taktisk offensiv snilde centralt. Det gør spillet langsomt og “kedeligt”, og det begrænser i den grad holdets udvikling. Det kan være Mudrazija kan bidrage med noget her, ellers burde det være topprioritet for Ståle og co, selvom det næppe nogensinde har været det.
    Jo, man kan trænes op over tid fysisk, men det er jo begrænset hvor meget ekstra styrke man kan bygge på fysisk, hvis man fra naturens side af, er en spinkel type. Farten er endnu mere begrænset, og kan kun forbedres en lille smule via træning.

    Det kan sagtens være, at han er så hurtig i tanke og handling, og dygtig teknisk til at sætte fart i spillet på den måde, men jeg har min tvivl om det er nok, når vi f.eks møder hurtige og fysisk stærke modstandere i Europa.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    Jo, man kan trænes op over tid fysisk, men det er jo begrænset hvor meget ekstra styrke man kan bygge på fysisk, hvis man fra naturens side af, er en spinkel type. Farten er endnu mere begrænset, og kan kun forbedres en lille smule via træning.
    Læste indlægget, mens jeg sad ved siden af en af Silkeborg IF's fysiske trænere, og viste ham det.. Han lollede..

    Du kan sagtens bygge fysisk på og opbygge muskelmasse. Man kan også arbejde med både topfart og eksplosivitet. Det er bare sjældent, man for alvor har tid til at opbygge en spiller over længere tid med kun det formål, fordi du også skal medregne træningsbelastningen fra den normale fodboldtræning i den ugentlige træningsmængde. Så skal det være, fordi du henter en spiller ind et halvt år før han skal for alvor indgå som en fast del af holdet (Lex Varela), eller fordi spilleren har en længere skadespause, hvor han kan smides ned i Cosgrave-kælderen (Lex Corner).
    Sidst redigeret af Kiwi : 15.11.19 kl. 11:19
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Læste indlægget, mens jeg sad ved siden af en af Silkeborg IF's fysiske trænere, og viste ham det.. Han lollede..
    Det kunne da være interessant at hør ehvad han lollede over. Det er jo ikke helt forkert at man ikke bare kan opbygge 10 kg muskler i løbet af et år.
    Dog er jeg ikke enig i at fart ikke er noget der kan forbedres gennem træning. Der findes faktisk en del metoder til dette. Alt afhænger selvfølgelig af udgangspunktet

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    Det kunne da være interessant at hør ehvad han lollede over. Det er jo ikke helt forkert at man ikke bare kan opbygge 10 kg muskler i løbet af et år.
    Dog er jeg ikke enig i at fart ikke er noget der kan forbedres gennem træning. Der findes faktisk en del metoder til dette. Alt afhænger selvfølgelig af udgangspunktet
    Hypertrofisk træning gør, at du kan opbygge muskelmasse. Udfordringen for fodboldspillere er at få tilstrækkelig frekvens og volumen på styrketræningen, fordi de stadig har fodboldtræning og kamp som den væsentlige træningsbelastning. Men hvis den hypertrofiske træning prioriteres, kan man sagtens opbygge den mængde muskelmasse over et år.

    Og fart kan nemt forbedres via træning. Alene træning i løbeteknik kan gøre rigtig meget. Desuden kan man arbejde både med musklens Rate of Force Development og omdannelse af Type IIx muskelfibre til Type IIa muskelfibre.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    På grund af nogle mærkeligt og temmelig uretfærdige regler, så kan Mohammad Daramy måske først blive dansk statsborger om 1 1/2 år, på grund af folketingsvalget og at hans mor først kan komme til dansk statsborger ceremoni en uge for sent... det er godt nok synd for Daramy og hvor kan jeg blive frustreret over det danske system somme tider. Drengen er altså født i Hvidovre og har boet hele sit liv her.
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-paa-dansk-pas

    ... det eneste positive er vel nok at han så nok bliver her mindst 1 1/2 år

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Syndt for ham, godt for os...

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Læste indlægget, mens jeg sad ved siden af en af Silkeborg IF's fysiske trænere, og viste ham det.. Han lollede..

    Du kan sagtens bygge fysisk på og opbygge muskelmasse. Man kan også arbejde med både topfart og eksplosivitet. Det er bare sjældent, man for alvor har tid til at opbygge en spiller over længere tid med kun det formål, fordi du også skal medregne træningsbelastningen fra den normale fodboldtræning i den ugentlige træningsmængde. Så skal det være, fordi du henter en spiller ind et halvt år før han skal for alvor indgå som en fast del af holdet (Lex Varela), eller fordi spilleren har en længere skadespause, hvor han kan smides ned i Cosgrave-kælderen (Lex Corner).
    Hvad lollede han over? Det er jo sandt det jeg skriver, blot ikke særligt uddybende. Og i øvrigt skriver/mener jeg jo nogenlunde det samme, som du selv skriver efterfølgende.

    Hvis vi tar to forskellige spillere. Lad os sige Vavro og Bjelland, da de begge var 20 år og begge i samme form. Dag 1: Vavro fortsætter med sin almindelige fodboldtræning og kampe, mens man sætter et team af verdens bedste fysiske trænere på Bjelland med henblik på, at han skal blive så hurtig han kan indenfor de næste to år. Når de to år er gået vil Vavro stadig være hurtigere end Bjelland, på trods af, at de har haft alt den tid de skulle bruge til langsomt at træne ham op. Min pointe er, at hvis Damsgaard som type er langsom, så er det begrænset hvor meget ekstra fart man kan lægge på.

    Ja, han kan få bygget ekstra muskler på, få mere styrke og en smule ekstra fart, men derfor vil han jo stadig være underlegen mange spillere, der som natur har en stærkere/hurtigere fysik.

    Måske indeholder han så stort et talent, at han kan kompensere for det med sine andre kompetencer, men jeg har blot min tvivl om han begå sig mod fysisk stærke, og overlegen spillere i europæiske kampe, hvor der tit er mere fart og fysik i vores modstandere, end dem vi møder i suppen.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg studser lidt over, at fart og fysisk styrke i ovenstående diskussion blandes sammen. Jeg er absolut lægmand på området, så jeg vil gerne blive klogere, men det er da mit klare indtryk, at vævre, smidige typer ikke nødvendigvis bliver hurtigere af at bruge for meget tid i styrketræningsrummet - snarere tværtimod. Som et aktuelt eksempel synes jeg, Daramy virker langsommere nu, efter han tydeligvis er blevet mere buff.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg studser lidt over, at fart og fysisk styrke i ovenstående diskussion blandes sammen. Jeg er absolut lægmand på området, så jeg vil gerne blive klogere, men det er da mit klare indtryk, at vævre, smidige typer ikke nødvendigvis bliver hurtigere af at bruge for meget tid i styrketræningsrummet - snarere tværtimod. Som et aktuelt eksempel synes jeg, Daramy virker langsommere nu, efter han tydeligvis er blevet mere buff.
    Det er der nok noget om. Jeg husker også at Amankwaa under sin skadesperiode i FCK blev en del buffed og det blev han ikke ligefrem hurtigere af.

Side 5 af 28 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  2. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  3. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •