Side 6 af 28 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 414

Emner: Til- og afgange: Vinter 19/20

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg har startet en tråd om den fysiske træning i "De lange linier", så vi kan flytte snakken om det dertil. Den skal lige godkendes af en moderator, før den dukker op. Men lige ift. Daramy, som er blevet noget mere buff, så kan der læses lidt om det her:
    https://books.google.dk/books?id=61p...bility&f=false

    Kort fortalt handler det om at Daramy for alvor skal til at overgå fra junior- til seniorspiller, og for at håndtere den overgang og undgå den type muskelskader, som eksempelvis NJ og Jonas Wind blev ramt af, kræver det at bygge noget muskelmasse på. Tophastigheden og den generelle fart skal nok vende tilbage, når kroppen har tilpasset sig den øgede muskelmasse.
    Sidst redigeret af Kiwi : 17.11.19 kl. 19:14
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    En spiller der har været oppe at vende herinde før, men uden der har været deciderede rygter om ham til FCK, er Sead Haksabanovic. Han er højrebenet venstrekant og blev solgt fra Halmstad til West Ham i 2017. Han var først udlejet til Malaga uden succes, men i denne sæson har han haft stor succes i Norrköping. Han er kun 20 år gammel, men har allerede imponeret på det montenegrinske landshold. Han har seks mål og otte assists på under 1700 minutter i Allsvenskan, og nu har West Ham udtalt, at han ikke har nogen fremtid hos dem og enten skal lejes ud eller sælges. Han kostede 25 mio. danske kroner i sin tid, og mon ikke West Ham vil slippe ham for en del under det nu.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Ifølge Transfervinduet er der sat et prisskilt på Mikkel Damsgaard på 5 mio. euro, og FCN vil helst sælge ham til sommer.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ifølge Transfervinduet er der sat et prisskilt på Mikkel Damsgaard på 5 mio. euro, og FCN vil helst sælge ham til sommer.
    For bare et års tid siden, havde jeg ikke forestillet mig os være klar til at betale sådanne summer. Men med Biel og Nelson m.fl., ja, så tror jeg sgu på at vi kan være med. Jeg håber at vi er klar til det - og at han selv kan se fornuften i det. Han dækker flere positioner, og eneste svaghed er fysisk styrke og hurtighed. Hurtigheden er altså ikke afgørende for os, da vi alligevel ofte møder hold, der står dybt. Vi skal have hurtige spillere, men vi har plads til en dygtig spiller, som Damsgaard, og jeg håber, at han kan komme til. Først som fleksibel og sidenhen som afløser for Fischer, når han skal videre. Jeg håber!
    Sidst redigeret af Rokie_Ijeh : 21.11.19 kl. 10:34 Årsag: Autocorrect
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    For bare et års tid siden, havde jeg ikke forestillet mig os være klar til at betale sådanne summer. Men med Biel og Nelson m.fl., ja, så tror jeg sgu på at vi kan være med. Jeg håber at vi er klar til det - og at han selv kan se fornuften i det. Han dækker flere positioner, og eneste svaghed er fysisk styrke og hurtighed. Hurtigheden er altså ikke afgørende for os, da vi alligevel ofte møder hold, der står dybt. Vi skal have hurtige spillere, men vi har plads til en dygtig spiller, som Damsgaard, og jeg håber, at han kan komme til. Først som fleksibel og sidenhen som afløser for Fischer, når han skal videre. Jeg håber!
    Helt enig.. Han har så meget kvalitet på bolden, så han vil på trods af sin manglende fysiske formåen sagtens kunne begå sig her.. Og det kan godt være hans topfart ikke er den højeste, men han har ganske hurtige fødder og er også hurtig i vendingerne, så jeg vil på ingen måde betegne ham som en “tung” spiller a la Thomsen...

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg undrer mig alligevel lidt over, at så mange herinde mener, at vi skal bruge så mange penge på Damsgaard i vores situation lige nu. Bevares han er da en fin spiller med masser af potentiale, men holdet har imo mere brug for en, som kan sætte et markant aftryk fra dag 1 og som kan støtte de nuværende unge spillere i truppen med rutine og ved at gå forrest. Og den mand er Damgaard næppe. Vi har flere af spillere med skyhøjt potentiale i Biel, Daramy, Mudri, Holse ja selv Fischer går vel i den kategori, men vi mangler manden som kan tage trykket og rigtig gå forrest. NDoye gjorde dette sidste sæson, hvilket i den grad hjalp Wind. Fischer gjorde det i starten, hvilket gav Skov til tid og plads at udvikle sig og blive en profil. Lige nu mangler vi den spiller offensiv som dominerer og som de andre kan læne sig op af og som man ved bare leverer hver gang.

  10. De følgende 11 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg undrer mig alligevel lidt over, at så mange herinde mener, at vi skal bruge så mange penge på Damsgaard i vores situation lige nu. Bevares han er da en fin spiller med masser af potentiale, men holdet har imo mere brug for en, som kan sætte et markant aftryk fra dag 1 og som kan støtte de nuværende unge spillere i truppen med rutine og ved at gå forrest. Og den mand er Damgaard næppe. Vi har flere af spillere med skyhøjt potentiale i Biel, Daramy, Mudri, Holse ja selv Fischer går vel i den kategori, men vi mangler manden som kan tage trykket og rigtig gå forrest. NDoye gjorde dette sidste sæson, hvilket i den grad hjalp Wind. Fischer gjorde det i starten, hvilket gav Skov til tid og plads at udvikle sig og blive en profil. Lige nu mangler vi den spiller offensiv som dominerer og som de andre kan læne sig op af og som man ved bare leverer hver gang.
    Helt enig. Og den profil hedder Lucas Andersen.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Nosferatu Se meddelelser
    Helt enig. Og den profil hedder Lucas Andersen.
    Men der er jo desværre bare absolut intet der tyder på at han er realistisk.. Forskellen på Damsgaard og Holse, Biel og Daramy er, at Dansgaard i forhold til især de to førstnævnte, rent faktisk har bevist, at han er en stor profil i superligaen.. Han gør i den grad en forskel kamp efter kamp, og i de store kampe stepper han op.. Biel og Holse har stadig til gode at bevise at de overhovedet har middelmådigt superliganiveau.. Så at sammenligne de to spillere med Damsgaard holder sgu ikke helt synes jeg, selvom jeg godt køber præmissen om at vi skal have en spiller der kan levere fra dag 1 (det tror jeg så godt Damsgaard kan her) Men er Lukas Andersen rent faktisk et alternativ, ville jeg da nok også foretrække ham, fordi han er det mere sikre kort, hvorimod en Damsgaard-transfer indeholder et klart større videresalgspotentiale..

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg undrer mig alligevel lidt over, at så mange herinde mener, at vi skal bruge så mange penge på Damsgaard i vores situation lige nu. Bevares han er da en fin spiller med masser af potentiale, men holdet har imo mere brug for en, som kan sætte et markant aftryk fra dag 1 og som kan støtte de nuværende unge spillere i truppen med rutine og ved at gå forrest. Og den mand er Damgaard næppe. Vi har flere af spillere med skyhøjt potentiale i Biel, Daramy, Mudri, Holse ja selv Fischer går vel i den kategori, men vi mangler manden som kan tage trykket og rigtig gå forrest. NDoye gjorde dette sidste sæson, hvilket i den grad hjalp Wind. Fischer gjorde det i starten, hvilket gav Skov til tid og plads at udvikle sig og blive en profil. Lige nu mangler vi den spiller offensiv som dominerer og som de andre kan læne sig op af og som man ved bare leverer hver gang.
    Jeg tror og håber, at de spillere, der præsterer vildt dårligt nu og som vi er dybt irriteret over, vil hæve deres niveau betragteligt. Nelsson vil - tror jeg - f.eks. blive en stor profil i løbet af foråret; lidt som vi så med Vavro. For mange af de spillere får systemet "ind under huden", og vil derfor kunne løfte deres spil, samtidig med at de kan gå foran. Det er selvfølgelig bare min optimisme, der siger mig, at det vil ske; for modgang gør stærk, og modgang har de (wow, vi bliver stærke ;) ).
    Men der skal jo stadig bygges på. Så Nelsson, Papa og Bjelland er jo stærke ledere. Boile kommer tilbage - og er en stærk leder.
    Målmandspositionen får også en stærk leder. Hvad enten det bliver Kalle eller Gryte, så vil den, der endegyldigt etablerer sig som førstemålmand, blive en leder, når kampen om pladsen i buret er vundet og sikret.
    Derudover har vi Zeca, som er en stor leder. Fischer - også selvom vi kan hade, at han agerer leder, når spillet overhoved ikke kører for ham - er en leder.
    Dame er nok på sidste vers, men han er dog også en leder. Og jeg ser også en Santos som kommende leder i truppen.

    Alt i alt ser jeg mange ledertyper i truppen. Jeg er helt tryg ved at hente Damsgaards eller lignende, der kan komme ind i truppen og blive udviklet. Det er jo en proces, som vi skal igennem desuagtet resultaterne på banen, som alt andet lige er et øjebliksbillede (igen, jeg er meget optismistisk). :)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    For mig at se må det kommende EM næste sommer også være en stor faktor ved vinterens transfervindue. Man må gå ud fra, at alle danske spillere, der har blot en lille chance for at spille sig med til et historisk EM delvist på hjemmebane, vil gøre alt hvad de kan for det.

    Det bør selvfølgelig betyde, at spillere som Fischer og måske Falk (og Bendtner), må forventes at hæve deres niveau i foråret, så vidt det er muligt. Men det kan muligvis også betyde, at nogle interessante spillere bliver en mulighed for FCK.

    Kan Lucas Andersen f.eks. spille sig til EM ved at blive i Aab, eller vil han øge sine chancer ved at skifte til FCK?
    Får Skov Olsen stadig spilletid i Bologna om et par måneder og er den nuværende træner der stadig - hvis ikke, skal Skov Olsen måske væk, og så er FCK oplagt.
    Bruun Larsen har selv sagt, at han vil jagte en EM-plads. Den får han næppe i Dortmund, hvor han ikke spiller meget, men skal han så udlejes til en anden tysk klub, eller kunne han finde på at vælge FCK (som han tidligere har vist sympati over for på sociale medier) - OG vil Ståle gøre en undtagelse ved at låne en spiller for at øge chancerne for et DM?

    Der er helt sikkert mange flere eksempler, hvoraf nogle bliver en mulighed, og nogle ikke gør. Min pointe er altså bare, at EM godt kunne komme til at spille en stor rolle i vinterens transfervindue. Det er i hvert fald noget, som FCK bør være opmærksom på.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Der er helt sikkert mange flere eksempler, hvoraf nogle bliver en mulighed, og nogle ikke gør. Min pointe er altså bare, at EM godt kunne komme til at spille en stor rolle i vinterens transfervindue. Det er i hvert fald noget, som FCK bør være opmærksom på.
    Mon ikke Lucas Andersens chancer er større som garanteret profil og anfører i AaB i foråret end en mulig tilvænningsperiode i FCK?

    Jeg tror helt klart ikke, FCK henter spillere på lejeaftaler uden købsklausuler (som i tilfældene Ankersen og Robin Olsen). Desuden er Bruun Larsen helt udenfor rækkevidde. Han kan sagtens finde en midterklub eller subtopklub i Bundesligaen, hvor han kan spille fast.

    Skov Olsen tror jeg ikke giver op så hurtigt. Han får jo pænt med spilletid og er bl.a. startet inde i 2 af deres seneste 4 kampe. Men det er fandeme en skam, at vi ikke fik ham i sommer. Nøj, hvor er jeg ærgerlig over det.

    De eneste udlandsproffer, der både er gode nok og ikke får meget spilletid er Pione Sisto, Jacob Rasmussen, Riza Durmisi, Andreas Poulsen og Younes Namli. Men jeg tror ikke på nogen af dem til FCK. Sisto startede inde mod Barcelona, Rasmussen ved jeg ikke om er god nok til at slå vores midterforsvarere af, Durmisi er bif, Poulsen et langsigtet projekt for Gladbach og FCM-dreng, Namli er på russisk løn.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Her åbner Bengtsson vel op for et skifte enten til vinter eller til sommer? Det ville egentligt passe fint. Når Boilesen er tilbage har vi alligevel en venstreback i overskud. https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...i-allsvenskan/

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    For mig at se må det kommende EM næste sommer også være en stor faktor ved vinterens transfervindue. Man må gå ud fra, at alle danske spillere, der har blot en lille chance for at spille sig med til et historisk EM delvist på hjemmebane, vil gøre alt hvad de kan for det.
    Nu har Åge Hareide jo vist sig som en yderst konservativ trupudtager, så der skal nok ske noget ekstraordinært, hvis ikke de spillere, der har været en fast del af truppen under kvalifikationen, også udtages til VM-truppen. Jeg tvivler på, at der er særligt mange pladser at slås om for spillere, der slet ikke har været inde omkring holdet det sidste års tid. Med mindre selvfølgelig at skader tvinger Hareide til at finde nye folk.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Mon ikke Lucas Andersens chancer er større som garanteret profil og anfører i AaB i foråret end en mulig tilvænningsperiode i FCK?

    Jeg tror helt klart ikke, FCK henter spillere på lejeaftaler uden købsklausuler (som i tilfældene Ankersen og Robin Olsen). Desuden er Bruun Larsen helt udenfor rækkevidde. Han kan sagtens finde en midterklub eller subtopklub i Bundesligaen, hvor han kan spille fast.

    Skov Olsen tror jeg ikke giver op så hurtigt. Han får jo pænt med spilletid og er bl.a. startet inde i 2 af deres seneste 4 kampe. Men det er fandeme en skam, at vi ikke fik ham i sommer. Nøj, hvor er jeg ærgerlig over det.

    De eneste udlandsproffer, der både er gode nok og ikke får meget spilletid er Pione Sisto, Jacob Rasmussen, Riza Durmisi, Andreas Poulsen og Younes Namli. Men jeg tror ikke på nogen af dem til FCK. Sisto startede inde mod Barcelona, Rasmussen ved jeg ikke om er god nok til at slå vores midterforsvarere af, Durmisi er bif, Poulsen et langsigtet projekt for Gladbach og FCM-dreng, Namli er på russisk løn.
    Lucas Andersen; Tjooo. Det er svært at sige. Omvendt er EM nok helt udelukket for ham, hvis Aab ikke kommer med i Top-6-slutspillet. Men jeg medgiver, at Lucas Andersen næppe skifter, da han virker til at vil tage den lidt med ro i Aalborg i en periode.

    Jeg er enig i, at Bruun Larsen kan finde en bedre klub end FCK, men i mine øjne er FCK et sikrere valg, fordi han her vil spille på tiltrækkeligt højt niveau til at kunne komme med til EM, men samtidig bør være Superliga-modstanderne overlegen. Han skal godt nok lige finde ind i Ståles system, men til gengæld finder han nok hurtigere ro og glæde i truppen, hvor han kender mange i forvejen. Jeg tror heller ikke, at det er specielt sandsynligt, men der kan da være en lille chance.

    Vedr. Skov Olsen skal der ske meget - som jeg også skriver. Ny træner der vil noget andet, fx.

    Sisto spillede en times tid mod Barcelona, ja, men omvendt har hans tid i Celta Vigo jo været meget turbulent, og klubben er i store problemer - ligger under nedrykningsstregen og har tabt 5 kampe i træk. Det er ikke umuligt, at der kan ske et eller andet.

    Men altså: Jeg siger ikke, at alle danskere i udlandet er én stor buffet for FCK til vinter. Jeg siger bare, at EM nok vil blive en faktor for nogle, og derfor kan der opstå en spændende mulighed for FCK.

  24. #90
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu har Åge Hareide jo vist sig som en yderst konservativ trupudtager, så der skal nok ske noget ekstraordinært, hvis ikke de spillere, der har været en fast del af truppen under kvalifikationen, også udtages til VM-truppen. Jeg tvivler på, at der er særligt mange pladser at slås om for spillere, der slet ikke har været inde omkring holdet det sidste års tid. Med mindre selvfølgelig at skader tvinger Hareide til at finde nye folk.
    Ja, han har været meget konservativ, men det ændrer i mine øjne ikke på, at mange spillere vil (og bør) forsøge at spille deres chance. Særligt med henblik på, at en række af de normalt sikre valg på landsholdet ikke spiller fast i deres nuværende klubber. Og som du siger, kan der komme skader osv.

Side 6 af 28 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  2. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  3. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •